Ξεκίνησε η προπώληση για τη "Μήδεια" με τους Μαρία Κίτσου και Φάνη Μουρατίδη

Μήδεια Λέα Μαλένη

Με έξι παραστάσεις σε ανοιχτά θέατρα της Αττικής ξεκινά την πανελλήνια καλοκαιρινή της περιοδεία η παράσταση της "Μήδειας” του Ευριπίδη που σκηνοθετεί η Κύπρια Λέα Μαλένη με την Μαρία Κίτσου στον ομώνυμο ρόλο και τον Φάνη Μουρατίδη στο ρόλο του Ιάσονα, σε μετάφραση Μίνωα Βολανάκη και μουσική Θέμη Καραμουρατίδη. Η πρεμιέρα θα δοθεί στις 8 Ιουλίου στο Κατράκειο Θέατρο της Νίκαιας. 

"Θεϊκή καταγωγή, απόγονος του Ήλιου. Ξένη. Προδομένη. Πρόσφυγας. Γυναίκα. Πιστή στην αιώνια τιμή των όρκων. Πέρα από κάθε λογική και νόμο”: οι λεξεις που περιγράφουν την ηρωίδα-σύμβολο της αιώνιας μάχης ανάμεσα στα δύο φύλα στην τραγωδία πάθους με άξονα τον έρωτα, όπου οι ισορροπίες εναλλάσονται μεταξύ ζωής και θανάτου. Ο Ευριπίδης, μάρτυρας της προσφυγιάς, της απώλειας και του πολέμου και διαχρονικός προφήτης της αλήθειας, γράφει για τις καταστρεπτικές συνέπειες του ανεξέλεγκτου ανθρώπινου πάθους, της περιθωριοποίησης και του αποκλεισμού.

Η αρχετυπική πάλη μεταξύ αρσενικού και θηλυκού και η σύγκρουση ανάμεσα στην αρχέγονη πίστη των όρκων και τον στείρο ορθολογισμό, αναδεικνύει την εικόνα μιας κοινωνίας με συγκεκριμένο υλιστικό προσανατολισμό. Μια αναγωγή στην Αθήνα της εποχής και στην επεκτατική πολιτική παντός καιρού, που σκοτώνει τα παιδιά της στο βωμό της δύναμης, της εξουσίας και του κέρδους.

Συμπρωταγωνιστούν οι Ελένη Καστάνη (Τροφός), Θοδωρής Κατσαφάδος (Παιδαγωγός), Βαγγέλης Αλεξανδρής (Αιγέας), Λαέρτης Μαλκότσης (Κρέοντας), Αλμπέρτο Φάις (Άγγελος).

Μήδεια Λέα Μαλένη

Η υπόθεση

Ο Ιάσονας αποφασίζει να εγκαταλείψει τη Μήδεια, για να παντρευτεί τη Γλαύκη, κόρη του βασιλιά της Κορίνθου, Κρέοντα, διεκδικώντας μερίδιο στην εξουσία. Ο Κρέοντας αποφασίζει να εξορίσει τη Μήδεια και τα παιδιά από την πόλη, με τη συναίνεση του πατέρα τους. Μετά την προδοσία του Ιάσονα και την καταπάτηση των όρκων, η Μήδεια, αποφασίζει να τον εκδικηθεί, εμπλέκοντας και τα παιδιά στα σχέδιά της για εκδίκηση, στέλνοντάς τα να προσφέρουν θανάσιμα δώρα στη νέα βασιλική σύζυγο του πατέρα τους:  χρυσό πέπλο και χρυσό στεφάνι. Εκείνη τα φοράει και πεθαίνει. Όπως πεθαίνει κι ο Κρέοντας, μόλις την παίρνει στην αγκαλιά του. Η Μήδεια σκοτώνει τα παιδιά της, επιβιβάζεται σε άρμα-δώρο του Ήλιου που το οδηγούν φτερωτοί δράκοντες και καταφεύγει στην Αθήνα.

Μήδεια Λέα Μαλένη

Στον Χορό συμμετέχουν οι Αλίκη Αβδελοπούλου, Στέλλα Ράπτη, Έλενα Χατζηαυξέντη, Μυρτώ Παπά-Αργυροπούλου, Γωγώ Παπαϊωάννου και Μυρτώ Καστρινάκη-Μεϊτάνη. 

Τα σκηνικά υπογράφει ο Γιώργος Γαβαλάς, τα κοστούμια η Κλερ Μπρέισγουελ, την κίνηση η Φρόσω Κορρού και τους φωτισμούς ο Νίκος Σωτηρόπουλος.

Μήδεια Λέα Μαλένη

Το σκηνοθετικό σημείωμα της Λέας Μαλένη

"Η ισορροπία του σύμπαντος έχει διαταραχθεί. Το αίμα ξεπληρώνεται με αίμα. Άλλη μια επώδυνη θυσία πρέπει να γίνει για να καθαρίσει την προηγούμενη και να επαναφέρει την κοσμική τάξη. Η Μήδεια γνωρίζει. Έχει την κατάρα της Σοφίας, έχοντας ποτίσει με το αίμα του Προμηθέα απ’ τα βουνά του Καυκάσου τα βότανα των ιερών τελετών της.
Ξένη. Προδομένη. Πρόσφυγας.
Γυναίκα- τρόπαιο, όχημα εξουσίας για έναν άντρα που τη χρησιμοποιεί μόνο για να πετύχει τον σκοπό του.  
Η αιώνια πάλη μεταξύ αρσενικού και θηλυκού και η σύγκρουση ανάμεσα στην αρχέγονη πίστη των όρκων και τον στείρο ορθολογισμό, ενδεικτικό μιας κοινωνίας με συγκεκριμένο υλιστικό προσανατολισμό. Μια αναγωγή στην Αθήνα της εποχής και στην επεκτατική πολιτική παντός καιρού, που σκοτώνει τα παιδιά της στο βωμό της δύναμης, της εξουσίας και του κέρδους.
Τα αρχέτυπα παραμένουν αρχέτυπα, σ’ έναν μύθο που εκσυγχρονίζεται, με σημείο Μηδέν το Σήμερα· σε μια ατέρμονη, καταραμένη πάλη επιβίωσης του ανθρώπινου γένους, όπως αυτήν που σηκώνει στους ώμους του ο Σίσυφος, ως αποτέλεσμα της τιμωρίας του από τους Θεούς”.

Πρόγραμμα περιοδείας στην Αττική

Κατράκειο Θέατρο Νίκαιας: 8/7, Δημοτικό Θέατρο Άλσους Ηλιούπολης "Δημήτρης Κιντής”: 9/7, Θέατρο Πέτρας: 11/7, Θέατρο Βράχων: 12/7, Βεάκειο: 13/7, Κηποθέατρο Παπάγου: 14/7, Πολιτιστικό και Αθλητικό Κέντρο Νέας Μάκρης: 7/8, Τεχνολογικό και Πολιτιστικό Κέντρο Λαυρίου: 16/8, Ευριπίδειο Θέατρο Σαλαμίνας: 17/8, Θέατρο "Αλίκη Βουγιουκλάκη” - Νταμάρι Βριλησσίων: 28/8, Δημοτικό Θέατρο Άλσους Ηλιούπολης "Δημήτρης Κιντής”: 31/8, Κηποθέατρο Παπάγου: 4/9, Ανοιχτό Θέατρο Κολωνού: 10/9.

Προπώληση εισιτηρίων μέσω viva.gr


 

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

"Ο εχθρός του λαού" από τον Τόμας Όστερμάιερ: Φωτογραφίες από την πρεμιέρα

Αν ήδη έχετε σημειώσει στην ατζέντα σας την παράσταση του "Εχθρού του λαού", σε σκηνοθεσία του Τόμας Οστερμάγερ πάρτε μια γεύση από την παράσταση που θα δείτε στο Κνωσός με έναν ωραίο θίασο: Κων/νος Μπιμπής, Λένα Παπαληγούρα, Μιχάλης Οικονόμου κ.ά.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
23/10/2025

O Λάμπρος Φισφής είναι και πάλι "Πολύ καλύτερα τώρα…" στο Θέατρο Ακροπόλ

Αν ψάχνεις μια παράσταση που θα σε κάνει να γελάσεις, να ταυτιστείς και να δεις τη ζωή αλλιώς, ο Λάμπρος Φισφής επιστρέφει με το νέο του stand-up show "Πολύ καλύτερα τώρα…" στο Θέατρο Ακροπόλ.

5 λόγοι για να δεις τη 'Ruby Moon' από την Ειρήνη Δερμιτζάκη

Αν αναζητάς μια παράσταση που συνδυάζει μυστήριο, φαντασία και βαθιά ανθρώπινα συναισθήματα, η "Ruby Moon" είναι ό,τι πρέπει. Η σκηνοθέτιδα Ειρήνη Δερμιτζάκη μάς δίνει πέντε λόγους να τη δούμε φέτος στο Αγγέλων Βήμα.

Θέλεις να δεις από κοντά τα Θεατρικά Βραβεία Κοινού 2025;

Κερδίστε 100 διπλές προσκλήσεις για να παρακολουθήσετε ζωντανά τη βραδιά απονομής των 27ων Θεατρικών Βραβείων Κοινού, την Τρίτη 4 Νοεμβρίου, στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών.

Η καρδιά του θεάτρου χτυπάει στη Δημοτική Αγορά Κυψέλης

Η Δημοτική Αγορά Κυψέλης μεταμορφώνεται σε έναν ανοιχτό χώρο πολιτισμού, συνύπαρξης και δημιουργίας για μικρούς και μεγάλους, με επίκεντρο την τέχνη του θεάτρου.

#Cancel

Η πολιτική ορθότητα και η κουλτούρα της ακύρωσης απασχολεί τον Βορειοϊρλανδό συγγραφέα Ντέιβιντ Άιρλαντ, ο οποίος μεταχειρίζεται τη φόρμα μιας "ενδοθεατρικής" κωμωδίας. Ανεβαίνει σε μια παράσταση δυναμικής ενέργειας και πολύ καλών ερμηνειών.

Butoh με τις Αλίκη Γερμανού και Νικολέτα Ξεναρίου

Δύο εμβληματικές γυναικείες μορφές του Παρισιού των "Τρελών Χρόνων" ζωντανεύουν μέσα από τη σωματικότητα του Butoh, σε μια χοροθεατρική τριλογία της Αλίκης Γερμανού και της Νικολέτας Ξεναρίου, όπου ο χρόνος γίνεται σώμα, μνήμη και ποίηση στο Θέατρο Ροές.