Η Βαλέρια Δημητριάδου των C. for Circus γράφει για τη νέα τους παράσταση: "Είναι εκατομμύρια τα θύματα του trafficking"

«Και εφύτευσεν ο Θεός παράδεισον» είναι ο τίτλος του έργου που έγραψε, σκηνοθετεί και επενδύει μουσικά η ηθοποιός και μέλος της θεατρικής ομάδας που συμπληρώνει τώρα πια 16 χρόνια πορείας. Πραγματεύεται μάλιστα το δύσκολο θέμα του sex trafficking μέσα από την ιστορία μιας κοπέλας που πέφτει θύμα ενός τέτοιου κυκλώματος. Ο σκοπός της παράστασης παρόλα αυτά είναι πολύ πιο βαθύς.

Βαλέρια Δημητριάδου

Ηθοποιός, μουσικός και πλέον επίσημα και συγγραφέας είναι η Βαλέρια Δημητριάδου των C. for Circus, που υπογράφει το πρωτότυπο θεατρικό έργο "Και εφύτευσεν ο Θεός παράδεισον" που ανεβάζει η θεατρική ομάδα στα 16 πια χρόνια επιτυχημένης πορείας της. Η παράσταση, που επιστρέφει για τρίτη χρονιά από 4/10 στο θέατρο Άνεσις, πραγματεύεται το δύσκολο θέμα του sex trafficking μέσα από την ιστορία μιας κοπέλας που πέφτει θύμα ενός τέτοιου κυκλώματος. Ο σκοπός της παράστασης παρόλα αυτά είναι πολύ πιο βαθύς, όπως μας εξηγεί η δημιουργός, όχι μόνο του κειμένου αλλά και της μουσικής επένδυσης, η οποία έχει αναλάβει και τη σκηνοθεσία.

Η Βαλέρια Δημητριάδου των C. for Circus γράφει για τη νέα τους παράσταση

"Και εφύτευσεν ο Θεός παράδεισον". Πρόκειται για μία φράση από τη "Γένεση" της Παλαιάς Διαθήκης, όπου περιγράφεται η δημιουργία του κόσμου από τον Θεό, με τον άνθρωπο να αποτελεί το τελειότερο από όλα τα όντα που έπλασε.

Το έργο γράφτηκε πριν από δύο χρόνια. Σε μία χρονική περίοδο, όπου η πανίσχυρη συνθήκη της πανδημίας είχε κατακλύσει τα πάντα και η ανθρωπότητα στάθηκε, κοιτάχτηκε μπροστά στον καθρέφτη και είδε για πρώτη φορά μετά από καιρό τον εαυτό της κατάματα. Ο αντικατοπτρισμός της έφερε στην επιφάνεια όλα αυτά που με δόλο και φροντίδα καταχωνιάζονταν μες στα χρόνια και σίγουρα έκανε ακόμα πιο οφθαλμοφανές το πόσο ατελές πλάσμα είναι τελικά ο άνθρωπος.

Και εφύτευσεν ο Θεός παράδεισον
Domniki Mitropoulou

"Αλήθεια, πώς είναι άραγε να χάνεις κάθε δικαίωμα επιλογής για τη ζωή σου και να νιώθεις σα μία ψυχή κλειδωμένη σε ένα σώμα στο οποίο ασελγούν καθημερινά δεκάδες άντρες; Σκοπός μας μ’ αυτήν την παράσταση είναι να αφουγκραστούμε την εκκωφαντική σιωπή αυτών των ανθρώπων”.

Στην πραγματικότητα, αυτό αποτελεί και τον πυρήνα του έργου. Μέσα από μία ιστορία trafficking -που είναι αναμφίβολα μία από τις πιο ακραίες μορφές βίας της εποχής μας- έρχεσαι διαρκώς αντιμέτωπος με το ερώτημα "Μα πώς;". Πώς μπορεί να κάνει κανείς κάτι τέτοιο; Πώς φτάνει στο σημείο να ασκεί εξουσία τόσο καθολικά και αδιαπραγμάτευτα σε κάποιον άλλον άνθρωπο πουλώντας το σώμα του σε τρίτους για να το βιάσουν; Πώς γίνεται το χρήμα, που αυτονοήτως αποτελεί το βασικό κίνητρο στη σωματεμπορία, να καταχωνιάζει κάθε ίχνος ανθρωπιάς μέσα του; Και το ερώτημα εντείνεται ακόμα περισσότερο όταν αρχίζεις να συνειδητοποιείς το μέγεθος αυτού του οργανωμένου εγκλήματος. Δεν είναι κάτι που συνέβαινε κάπου, κάποτε. Συμβαίνει τώρα, αδιάλειπτα. Ούτε είναι κάτι που το κάνουν κάποιοι λίγοι άνθρωποι σε κάποιες άλλες χώρες. Το κάνουν πολλοί, πάρα πολλοί, και εννοείται και στην Ελλάδα, που αποτελεί χώρα διέλευσης θυμάτων και φυσικά προορισμού. Και για να κλείσω με το μέγεθος αυτού του αδιανόητου εγκλήματος θα αναφέρω μία μόνο πληροφορία: Οι ιστορικοί υπολογίζουν ότι στο σύνολο των τριών αιώνων πουλήθηκαν γύρω στους 12,5 εκατομμύρια σκλάβοι από την Αφρική, ενώ, στο εμπόριο ανθρώπων, η πιο χαμηλή στατιστική υπολογίζει γύρω στα 20 με 24 εκατομμύρια θύματα τις τελευταίες δεκαετίες (άλλες στατιστικές αναφέρουν μέχρι και 40 εκατομμύρια). Modern slavery. Έτσι λέγεται.

Και εφύτευσεν ο Θεός παράδεισον

Το έργο λοιπόν, αφηγείται την ιστορία μιας κοπέλας, της Χλόης, που πέφτει θύμα ενός τέτοιου κυκλώματος. Ένας αέναος αγώνας διαφυγής και μια διαρκής προσπάθεια επιστροφής στον τότε εαυτό -είτε πρακτικά είτε εσωτερικά- διατρέχει όλο το έργο. Διαλυμένες υπάρξεις ψάχνουν τα χαμένα κομμάτια τους για να μπορούν να σταθούν έστω και για λίγο όρθιες. Αλήθεια, πώς είναι άραγε να χάνεις κάθε δικαίωμα επιλογής για τη ζωή σου και να νιώθεις σα μία ψυχή κλειδωμένη σε ένα σώμα στο οποίο ασελγούν καθημερινά δεκάδες (στην καλύτερη περίπτωση) άντρες;

Σκοπός μας μ’ αυτήν την παράσταση είναι ένας. Να καταφέρουμε έστω και ένας θεατής που θα την παρακολουθήσει να είναι λίγο πιο υποψιασμένος την επόμενη φορά που μπορεί να συναντήσει κάπου, οπουδήποτε, κάποιο θύμα trafficking. Να βγούμε για λίγο από τις φούσκες του μικρόκοσμου που έχει πλάσει ο καθένας μας και να αφουγκραστούμε την εκκωφαντική σιωπή αυτών των ανθρώπων. Να μην υποκρινόμαστε ότι δεν υπάρχουν αυτά τα κυκλώματα, ή ότι δεν είναι συχνό το φαινόμενο. Κι όλα αυτά με καμία διάθεση διδακτισμού, απεναντίας. Κι εμείς οι ίδιοι τώρα μαθαίνουμε και αντιλαμβανόμαστε. Κι έχουμε ακόμα πολύ δρόμο μπροστά μας.

Παίζουν οι ηθοποιοί: Αθηνά Αλεξοπούλου, Παναγιώτης Γαβρέλας, Ηλέκτρα Γεννατά, Νικόλας Δροσόπουλος, Κωνσταντίνος Κάππας, Χρύσα Κοτταράκου, Γρηγόρης Μπαλλάς, Νικόλας Παπαδομιχελάκης, Μαρία Προϊστάκη, Αθηνά Σακαλή, Θανάσης Χαλκιάς. 

Προπώληση εισιτηρίων μέσω viva.gr

Διαβάστε Επίσης


 

Περισσότερες πληροφορίες

Και εφύτευσεν ο Θεός παράδεισον

  • Δράμα
  • Διάρκεια: 100 '

Στο sex trafficking επικεντρώνεται το πρώτο πρωτότυπο θεατρικό έργο που ανεβάζει η ομάδα γραμμένο από μέλος της. Σωματική και ψυχολογική βία, κυκλώματα, οργανωμένο έγκλημα που διαρκώς επεκτείνεται και ανθρώπινες ζωές που χάνονται, είτε κυριολεκτικά είτε μεταφορικά, ζώντας με το φόβο του θύτη. Έντεκα ηθοποιοί λειτουργούν ως ένα σώμα επί σκηνής και υπό τους ήχους της ζωντανής μουσικής που ερμηνεύουν οι ίδιοι, καταθέτουν ο καθένας το δικό του κομμάτι της ιστορίας.

Άνεσις

Λεωφ. Κηφισίας 14

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Τι θα δούμε στο θέατρο "Μπέλλος" τη σεζόν 2025-26

Επιστρέφει η μεγάλη θεατρική επιτυχία "Η λέξη πρόοδος στο στόμα της μητέρας μου ηχούσε πολύ φάλτσα"; Τι άλλο ετοιμάζει για τη νέα σεζόν η ομάδα The Young Quill;

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
09/07/2025

Πέντε ραντεβού στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου

Με σύγχρονα ελληνικά έργα, μία επανάληψη, δύο πολυαναμενόμενες ξένες μετακλήσεις και μια σημαντική πολιτική μαρτυρία συνεχίζεται το πρόγραμμα του Φεστιβάλ, σε Μικρή Επίδαυρο και Πειραιώς 260, την εβδομάδα 10-16 Ιουλίου.

Ακρόαση από το θέατρο Αγγέλων Βήμα με προορισμό τη θεατρική Αυστραλία

Ένα θεατρικό αφιέρωμα στη σύγχρονη δραματουργία της Αυστραλίας ετοιμάζει το Αγγέλων Βήμα για τη σεζόν 2025-26.

"Η θάλασσα και ο γέρος": Ο Τάσος Νούσιας στον συγκλονιστικό ρόλο του Σαντιάγο, στην Ηλιούπολη

Ο βραβευμένος Τάσος Νούσιας πρωταγωνιστεί, για 2η χρονιά, στην παράσταση "Η Θάλασσα και ο Γέρος" – μια θεατρική μεταφορά του αριστουργήματος του Έρνεστ Χέμινγουεϊ "Ο Γέρος και η Θάλασσα", σε σκηνοθεσία Μαρλέν Καμίνκσι.

"Στο τσακ!" της Δήμητρας Παπαδοπούλου – Η ξεκαρδιστική κωμωδία επιστρέφει

Η ανατρεπτική κωμωδία της Δήμητρας Παπαδοπούλου "Στο τσακ!" επιστρέφει για δεύτερη χρονιά στο Θέατρο Αλέκος Αλεξανδράκης και υπόσχεται γέλιο μέχρι δακρύων, μέσα από παρεξηγήσεις, σύγχρονες σχέσεις και... εκπλήξεις στο τσακ.

Η "Ορέστεια" του Θεόδωρου Τερζόπουλου συνεχίζει την καλοκαιρινή της περιοδεία

Έχοντας ήδη επισκεφτεί κάποια θέατρα της Ελλάδας και του εξωτερικού, η κατά Τερζόπουλο "Ορέστεια" συνεχίζει να περιοδεύει με τελευταίο σταθμό το Αρχαίο Θέατρο Επιδαύρου.

Αποκλειστικό: Ένα θερινό σινεμά γεννιέται στο Επί Κολωνώ

Το Επί Κολωνώ είναι μια κυψέλη πολιτισμού που δεν σταματά να ονειρεύεται και να μοιράζεται ιδέες και εμπειρίες. Φέτος, μετατρέπει την αυλή του σε θερινό σινεμά, προσκαλώντας μας σε βραδιές ποιοτικού ανεξάρτητου κινηματογράφου, κάτω απ’ τον πλάτανο.