Έρχεται η "Υβόννη, πριγκίπισσα της Βουργουνδίας" με την υπογραφή της Σοφίας Φιλιππίδου

Στο "Μαγαζάκι της τ3χνης" κάνει πρεμιέρα στις αρχές του Μαΐου ένα έργο-προάγγελος του θεάτρου του παραλόγου, με ελεύθερη είσοδο (και προαιρετική συνεισφορά).

Υβόννη, πριγκίπισσα της Βουργουνδίας © Δημήτρης Δαλακλής

Το θεατρικό έργο του Πολωνού συγγραφέα Βίτολντ Γκομπρόβιτς "Υβόννη, πριγκίπισσα της Βουργουνδίας" (1935) θα παρουσιάσει για λίγες παραστάσεις η Σοφία Φιλιππίδου, η οποία υπογράφει τη σκηνοθεσία και την καλλιτεχνική επιμέλεια της θεατρικής δουλειάς. Η παράσταση, αποτέλεσμα του πολύμηνου εργαστηρίου της σκηνοθέτριας και καθηγήτριας υποκριτικής με τους ηθοποιούς, ανεβαίνει από τις 6/5 και έως τις 4/6 στο "Μαγαζάκι της τ3χνης” (Ν. Νοταρά 60, Αθήνα).

 

Λίγα λόγια για το έργο από τον συγγραφέα

Ο Πρίγκηψ Φίλιππος μνηστεύεται την απωθητική Υβόννη γιατί αισθάνεται να θίγεται η αξιοπρέπεια του από την απαίσια όψη της κοπέλας. Η Υβόννη ερωτεύεται τον Πρίγκιπα. Αιφνιδιασμένος από αυτόν τον έρωτα, ο Πρίγκηψ αισθάνεται υποχρεωμένος να ανταποκριθεί αντρίκια και με ανθρωπιά. Θα ευχόταν να την αγαπήσει κι αυτός.

Υβόννη, πριγκίπισσα της Βουργουνδίας
© Δημήτρης Δαλακλής

Η παρουσία της Υβόννης στην Αυλή δημιουργεί επιπλοκές. Οι αρραβώνες του Πρίγκιπα δίνουν λαβή σε χλευασμούς και κουτσομπολιά. Στην Αυλή εξαπλώνεται μια επιδημία νοσηρού γέλιου. Εξωφρενικές υποψίες έρχονται στην επιφάνεια. Η βλακεία κι ο παραλογισμός κερδίζουν έδαφος μέρα με την μέρα. Όλοι το νιώθουν, ο Πρίγκηψ το βλέπει κι αυτός καθαρά, αλλά δεν ξέρει πώς να το αντιμετωπίσει. Αισθάνεται παράλογος ο ίδιος σε σχέση με την Υβόννη. Πώς θα μπορούσε επομένως να υπερασπίσει τον εαυτό του; Προσπαθεί να αμυνθεί, χωρίς να τα καταφέρνει και έτσι αποφασίζει να σκοτώσει την Υβόννη. Ο Βασιλιάς, ο Αρχιθαλαμηπόλος, η Βασίλισσα και ο Πρίγκηψ επιχειρούν ο καθένας για λογαριασμό του να σκοτώσουν την Υβόννη. Η πράξη μοιάζει πολύ κουτή, πολύ παράλογη. Από κοινού αποφασίζουν να οργανώσουν τον φόνο διατηρώντας όλα τα εξωτερικά γνωρίσματα του μεγαλείου, της κομψότητας και της ανωτερότητας. Το εγχείρημα ευοδώνεται…

Υβόννη, Πριγκίπισσα της Βουργουνδίας
© Δημήτρης Δαλακλής

"Θέλουμε στο έργο μας να λάμψει η οξύνοια και το χιούμορ του συγγραφέα και γι’ αυτό κινηθήκαμε και εμείς όπως και εκείνος, με εμπιστοσύνη στην διαίσθηση μας. Επιδιώκουμε να εξάψουμε το ενδιαφέρον του θεατή, να τον αιφνιδιάσουμε, να τον καταπλήξουμε, όχι μόνο με τις εσκεμμένα παραδοξολογικές και προκλητικές σκηνές του έργου, αλλά περισσότερο μέσω της αυτοπεποίθησης μας: ότι εμείς, ακόμη και στις χειρότερές μας στιγμές, δεν εγκαταλείψαμε το πάθος για δημιουργία, είχαμε άσβεστη αγάπη για ζωή, δίψα για παιχνίδι και χαρά και εμπιστοσύνη στον εαυτό μας και στο έργο μας. 

Σκηνοθετικά κινηθήκαμε στο δύσκολο χώρο της παρωδίας που σχοινοβατεί στο τεντωμένο σχοινί της κωμωδίας και της τραγωδίας και καταφύγαμε σε όλα τα είδη θεάτρου -από τον ποιητικό ρεαλισμό μέχρι την μπρεχτική αποστασιοποίηση με στόχο να δώσουμε στην Μορφή (εδώ την μορφή της παράστασης)”, σημειώνει η Σοφία Φιλιππίδου.

Στη σκηνή ερμηνεύουν οι: Μελίνα Κέντογλου, Αποστόλης Κεπεσίδης, Μαριέττα Κάβουρα, Ασημένη Τούντα, Αλέξανδρος Μαρίνος, Ειρήνη Πετράκη, Χριστίνα Σαλαμάνη, Αθηνά Αλαμανή, Δήμητρα Σαμαρά, Εύα Παπαλεωνιδοπούλου, Μάκης Νάνος και ο Σπύρος Βασιλάκης.

Διαβάστε Επίσης

Περισσότερες πληροφορίες

Υβόννη Πριγκίπισσα της Βουργουνδίας

  • Δράμα
  • Διάρκεια: 90 '

Στην τραγικωμωδία του Πολωνού συγγραφέα που γράφτηκε το 1935, ο πρίγκιπας Φίλιππος αρραβωνιάζεται την άσχημη, βουβή και φοβισμένη Υβόννη, η παρουσία της οποίας στο παλάτι δημιουργεί επιπλοκές. Οι χλευασμοί, τα κουτσομπολιά και ο παραλογισμός που επικρατεί οδηγούν τον πρίγκιπα στην απόφαση να τη σκοτώσει με τη βοήθεια του βασιλιά και της βασίλισσας. Η παράσταση, αποτέλεσμα πολύμηνου εργαστηρίου, αναδεικνύει την οξύνοια και το χιούμορ του συγγραφέα, πατώντας σκηνοθετικά στους κώδικες της παρωδίας, αλλά και του ποιητικού ρεαλισμού και της μπρεχτικής αποστασιοποίησης. Το σκηνικό εγχείρημα συνεχίζεται σε ανανεωμένη εκδοχή με τη Σοφία Φιλιππίδου να ερμηνεύει την πληγωμένη πριγκίπισσα ως alter ego της βασίλισσας που βγάζει στην επιφάνεια την ασχήμια της ποίησης της.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Οι πρόβες συνεχίζονται-η Έλενα Μαυρίδου μάς βάζει στον κόσμο του "Ταρτούφου"

Η Έλενα Μαυρίδου σκηνοθετεί τον Γιάννη Τσορτέκη και έναν εξαιρετικό θίασο στον "Ταρτούφο". Οι πρόβες στο Αλκυονίς σηματοδοτούν την έναρξη ενός γοητευτικού θεατρικού ταξιδιού, όπου οι συντελεστές προετοιμάζονται και βυθίζονται στον κόσμο της πίστης, της αυταπάτης και της αλήθειας. Διαβάστε όσα μοιράζεται η σκηνοθέτρια για την παράσταση.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
07/10/2025

"Άνθρωπος του Θεού": Όταν η πίστη δοκιμάζεται στα όρια του παραλόγου

Η επιστροφή του έργου "Άνθρωπος του Θεού" στο Θέατρο 104 φέρνει αντιμέτωπους τρεις ήρωες και το κοινό με υπαρξιακά ερωτήματα: πίστη ή αμφιβολία, λύτρωση ή εκδίκηση;

Ανοιχτή πρόσκληση συμμετοχής στο Διαγωνιστικό Τμήμα Σύγχρονης Ελληνικής Δραματουργίας

Η Αθήνα γίνεται το επίκεντρο της θεατρικής δημιουργίας με τα "Μικρά Νέα Διονύσια", τη νέα διοργάνωση του προγράμματος "Αθήνα Παγκόσμια Πρωτεύουσα Θεάτρου", που στηρίζει τη σύγχρονη ελληνική δραματουργία. Ενημερωθείτε για το open call συμμετοχής.

Δείτε τις πρώτες φωτογραφίες από το " Άρωμα γυναίκας"

Ξεκίνησαν οι παραστάσεις για το πολυαναμενόμενο "Άρωμα γυναίκας" στο Θέατρο Βρετάνια με πρωταγωνιστές τους Άκης Σακελλαρίου, Προκόπη Αγαθοκλέους, Μαριάννα Πουρέγκα, Ξένια Καλογεροπούλου.

"΄Ανθρωποι και ποντίκια": Η παράσταση-φαινόμενο επιστρέφει στο Cartel

Η παράσταση που μετέφερε το μυθιστόρημα του Τζον Στάινμπεκ στην ελληνική συνθήκη και έκανε τον σκληρό ρεαλισμό τάση επιστρέφει στον Τεχνοχώρο Cartel, πάντα στη σκηνοθεσία του Βασίλη Μπισμπίκη.

"Annie": Το πολυαναμενόμενο μιούζικαλ της χρονιάς έρχεται το Νοέμβριο στο Θέατρο Παλλάς

Δανάη Παππά, Γιάννης Στάνκογλου, Μαρία Κατσανδρή και μια ομάδα ταλαντούχων ηθοποιών και παιδιών, φέρνουν ξανά στη ζωή την ιστορία της μικρής Άννυ, που δεν σταματά να πιστεύει στα όνειρά της και στην αγάπη.

Η Υρώ Μανέ ξανασυναντά τη "Μητέρα του σκύλου"

Η Ραραού επιστρέφει στο Ακροπόλ για δεύτερη χρονιά, φέρνοντας ξανά στη σκηνή την ιστορία των "ανώνυμων" ανθρώπων και των θυμάτων της Ιστορίας. Η Υρώ Μανέ πρωταγωνιστεί στη "Μητέρα του σκύλου" του Παύλου Μάτεσι, πλαισιωμένη από έναν ταλαντούχο θίασο.