"Μάτια τέσσερα": 3 τελευταίες παραστάσεις για το έργο του Γιάννη Τσίρου που μιλά για τη δικαιοσύνη

Μια νέα κοπέλα έρχεται αντιμέτωπη με ολόκληρο τον κρατικό, μιντιακό και δικαστικό μηχανισμό στο ελληνικό έργο που σκηνοθετεί ο Γιώργος Πυρπασόπουλος με ένα δυνατό καστ.

Τα μάτια τέσσερα Αγγελική Κοκοβέ©

Το έργο του Γιάννη Τσίρου "Τα μάτια τέσσερα", που τιμήθηκε με το Βραβείο Δραματουργίας Καρόλου Κουν (2010), επέλεξε ο Γιώργος Πυρπασόπουλος για το σκηνοθετικό του ντεμπούτο. Πρόκειται για μία δυνατή ιστορία που ξεγυμνώνει τις τέσσερις εξουσίες, μέσα από την ιστορία μιας κοπέλας που έρχεται αντιμέτωπη με ολόκληρο τον κρατικό, μιντιακό και δικαστικό μηχανισμό, εξαιτίας μιας μικροκλοπής. Στην παράσταση που παίζεται στο θέατρο Ιλίσια-Βολανάκης για τρεις βραδιές ακόμα (22, 25, 26/2) πρωταγωνιστεί μια δυνατή υποκριτική ομάδα που ενώνει διαφορετικές γενιές ηθοποιών: οι καταξιωμένοι Μαρία Κατσανδρή και Χρήστος Σαπουντζής καθώς και οι ανερχόμενοι και πολλά υποσχόμενοι Πανάγος Ιωακείμ και η Ναταλία Σουίφτ.

Μάτια τέσσερα
Αγγελική Κοκοβέ©

Ο εξίσου καταξιωμένος ηθοποιός Γιώργος Πυρπασόπουλος βλέπει μέσα από μια νέα ματιά το έργο που γράφτηκε το 2007 και αποτελεί στην ουσία μια σπουδή στις αδικίες των Αρχών και του Νόμου που καταδικάζουν τον κοινωνικά αδύναμο στη μοίρα του, μέσα σε μια κοινωνία που αγγίζει τα όρια του παραλογισμού. Πρωταγωνίστρια είναι η νεαρή Άννα, που συλλαμβάνεται για την κλοπή ενός κραγιόν και αντιμετωπίζει τη βαριά κατηγορία της αντίστασης κατά της αρχής - και ενώ ο παππούς της κάνει ό,τι μπορεί για να τη βοηθήσει, απέναντί τους θα σταθούν άκαμπτοι και αποστασιοποιημένοι μία αστυνομικός, ένας βουλευτής, ένας δικαστής κι ένας δημοσιογράφος, επιβεβαιώνοντας την αδυναμία τους ή και την απροθυμία τους να συνδράμουν ουσιαστικά στην υπόθεση.

Μάτια τέσσερα
Αγγελική Κοκοβέ©

"Συνολικά το έργο αιχμαλωτίζει γλαφυρά τις στρεβλώσεις του συστήματος, οι οποίες θα μπορούσαν να συμπυκνωθούν στην ατάκα: "η δικαιοσύνη είναι ανθρώπινο δημιούργημα· άρα αδυνατεί να είναι δίκαιη", διαβάζουμε στην κριτική του "α” για την παράσταση.

>>Διαβάστε την κριτική της παράσταση "Τα μάτια τέσσερα" παρακάτω
 

Διαβάστε Επίσης

Μια δυνατή ερμηνευτική τετράδα ζωντανεύει τα πρόσωπα του έργου που εκπροσωπούν διαφορετικούς κόσμους και εξουσίες: τη νεαρή Όλγα και τον Παππού της, και απέναντί τους μία Αστυνομικό, έναν Βουλευτή, έναν Δικαστή, έναν Δημοσιογράφο και τον περίγυρό τους. 

Τα μάτια τέσσερα
Αγγελική Κοκοβέ©

Προπώληση μέσω viva.gr

Δείτε το τρέιλερ της παράστασης

Διαβάστε Επίσης

Περισσότερες πληροφορίες

Τα μάτια τέσσερα

  • Κοινωνικό
  • Διάρκεια: 75 '

Μια σπουδή στο χάος των αρχών και του νόμου, σε μια κοινωνία που αγγίζει τα όρια του παραλογισμού και ο κοινωνικά αδύναμος είναι καταδικασμένος στη μοίρα του.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

"Η θάλασσα και ο γέρος": Ο Τάσος Νούσιας στον συγκλονιστικό ρόλο του Σαντιάγο, στην Ηλιούπολη

Ο βραβευμένος Τάσος Νούσιας πρωταγωνιστεί, για 2η χρονιά, στην παράσταση "Η Θάλασσα και ο Γέρος" – μια θεατρική μεταφορά του αριστουργήματος του Έρνεστ Χέμινγουεϊ "Ο Γέρος και η Θάλασσα", σε σκηνοθεσία Μαρλέν Καμίνκσι.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
08/07/2025

"Στο τσακ!" της Δήμητρας Παπαδοπούλου – Η ξεκαρδιστική κωμωδία επιστρέφει

Η ανατρεπτική κωμωδία της Δήμητρας Παπαδοπούλου "Στο τσακ!" επιστρέφει για δεύτερη χρονιά στο Θέατρο Αλέκος Αλεξανδράκης και υπόσχεται γέλιο μέχρι δακρύων, μέσα από παρεξηγήσεις, σύγχρονες σχέσεις και... εκπλήξεις στο τσακ.

Η "Ορέστεια" του Θεόδωρου Τερζόπουλου συνεχίζει την καλοκαιρινή της περιοδεία

Έχοντας ήδη επισκεφτεί κάποια θέατρα της Ελλάδας και του εξωτερικού, η κατά Τερζόπουλο "Ορέστεια" συνεχίζει να περιοδεύει με τελευταίο σταθμό το Αρχαίο Θέατρο Επιδαύρου.

Αποκλειστικό: Ένα θερινό σινεμά γεννιέται στο Επί Κολωνώ

Το Επί Κολωνώ είναι μια κυψέλη πολιτισμού που δεν σταματά να ονειρεύεται και να μοιράζεται ιδέες και εμπειρίες. Φέτος, μετατρέπει την αυλή του σε θερινό σινεμά, προσκαλώντας μας σε βραδιές ποιοτικού ανεξάρτητου κινηματογράφου, κάτω απ’ τον πλάτανο.

"Ιφιγένεια / Βορά": Από τον βωμό της Αυλίδας, στη σκηνή της Πειραιώς

"Ήρθα εδώ, να δω τη θάλασσα, να διαλογιστώ, ν’ αλλάξω. Πάντα μπορείς να ξαναρχίζεις…". Με αυτή τη φράση ξεκινά το ταξίδι της Ιφιγένειας, όχι στην Αυλίδα αυτή τη φορά, αλλά στην Πειραιώς 260, μέσα από τον θεατρικό μονόλογο "Ιφιγένεια / Βορά", σε κείμενο της Βίβιαν Στεργίου και σκηνοθεσία της Αικατερίνης Παπαγεωργίου.

"ζ-η-θ, ο Ξένος": Η Κλέλια Ανδριολάτου διασχίζει την Οδύσσεια του Μαρμαρινού

Στην παράσταση "ζ-η-θ, ο Ξένος" του Μιχαήλ Μαρμαρινού, η Κλέλια Ανδριολάτου συμμετέχει σε έναν πολυμελή θίασο και μιλά για τη δύναμη της ομάδας, την έννοια του "ξένου" και τη βιωματική αφήγηση της Οδύσσειας, λίγο πριν δούμε την παράσταση στην Επίδαυρο (11 & 12/7).

Για την Kat Valastur, ο χορός είναι μια πράξη ελευθερίας και επαναπροσδιορισμού

Η διεθνώς αναγνωρισμένη Kat Valastur μιλά για το έργο της "Dive into You", τη συμμετοχή της στο 31ο Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας, την πορεία της στο εξωτερικό, τη σχέση σώματος-χώρου και τους καλλιτέχνες που την εμπνέουν.