Το "Γράμμα στον Ορέστη" του Ιάκωβου Καμπανέλλη προκαλεί τα πατριαρχικά πρότυπα της ελληνικής τραγωδίας

Η προσπάθεια της Κλυταιμνήστρας να δικαιωθεί, μέσα από τη ματιά του εμβληματικού θεατρικού συγγραφέα.

Γράμμα στο Ορέστη Απόστολος Ντελάλης©

Στο "Secret Room" του θεάτρου "Αλκμήνη" ανεβαίνει το "Γράμμα στον Ορέστη" του Ιάκωβου Καμπανέλλη σε σκηνοθεσία Έφης Ρευματά. Η Κλυταιμνήστρα παρουσιάζεται μέσα από τις αρχαίες τραγωδίες, ως μητέρα που της σκότωσαν το παιδί, για να ξεκινήσει ένας παράλογος πόλεμος, ως προδομένη σύζυγος, ως μοιχαλίδα, ως ανήθικη, ως συζυγοκτόνος. Ο ανδρόγυνος χαρακτήρας της βασίλισσας προκαλεί τα πατριαρχικά πρότυπα της ελληνικής τραγωδίας. Ο Καμπανέλλης τη συμπαθεί ιδιαίτερα και την "χρίζει" ως τη μοναδική του πρωταγωνίστρια στο μονόπρακτο "Γράμμα στον Ορέστη". Η αγαπημένη του ηρωίδα ενώ γράφει ένα γράμμα στον αγαπημένο της γιο, προσπαθεί να δικαιολογήσει τις πράξεις της, ξεδιπλώνει τα συναισθήματα της, οδηγείται απ’ τη χαρά στη λύπη, απ’ το μίσος στην αγάπη, απ’ την ανδρική της φύση στη γυναικεία. Μέσα από μουσικούς ήχους που συνθέτει η ίδια η συνείδηση της, συνομιλεί νοερά με τον γιο της, μέσα από μια τζαζ διάθεση, που την κάνει να αισιοδοξεί πώς θα αποφύγει τα "γραμμένα".

Γράμμα στο Ορέστη
Απόστολος Ντελάλης©

   
Η Μαρκέλλα Αργυροπούλου ως Κλυταιμνήστρα προσπαθεί να δικαιωθεί. Ο Νείλος Καραγιάννης ως Ορέστης ακούει και απαντάει παίζοντας τρομπέτα, κλαρίνο, πιάνο, γιουκαλίλι. Κι όμως ποτέ δεν συναντιούνται οι δυο τους. Προσπαθούν να επικοινωνήσουν μέσω της μουσικής, που στον καθένα γεννάει διαφορετικά συναισθήματα. Όχι μόνο στους δύο ήρωες που βρίσκονται πάνω στη σκηνή, αλλά και στους θεατές. Άλλωστε όπως λέει και ο ίδιος ο Καμπανέλλης: "Η σχέση μας με τα θεατρικά πρόσωπα, δεν είναι λόγια. Γίνεται ανθρώπινη σχέση. Αυτή η ζωντανή σχέση μαζί τους, είναι η απόδειξη της αιωνιότητας τους."

Διαβάστε Επίσης

Περισσότερες πληροφορίες

Γράμμα στον Ορέστη

  • Δράμα
  • Διάρκεια: 60 '

Η Κλυταιμνήστρα, που παρουσιάζεται μέσα από τις αρχαίες τραγωδίες, ως μητέρα που της σκότωσαν το παιδί, για να ξεκινήσει ένας παράλογος πόλεμος, ως προδομένη σύζυγος, ως μοιχαλίδα, ως ανήθικη, ως συζυγοκτόνος, συνομιλεί νοερά με τον γιο της στο μονόπρακτο του Ιάκωβου Καμπανέλλη, που ανεβαίνει σε μια παράσταση με τζαζ διάθεση. Μέσα από το γράμμα που γράφει στον αγαπημένο της γιο, προσπαθεί να δικαιολογήσει τις πράξεις της, ξεδιπλώνει τα συναισθήματα της, οδηγείται από τη χαρά στη λύπη, από το μίσος στην αγάπη, από την ανδρική της φύση στη γυναικεία.

Αλκμήνη

Αλκμήνης 12

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Οι θεατρικές πρεμιέρες της εβδομάδας

Συγκεντρώσαμε και σας παρουσιάζουμε πέντε παραστάσεις που σηκώνουν αυλαία την εβδομάδα 18 έως 24/4 και ξεχωρίζουν.

ΓΡΑΦΕΙ: ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟς ΚΩΝΣΤΑΝΤΟΠΟΥΛΟς
18/04/2024

Updated | Ίσα που προλαβαίνεις αυτές τις 24 θεατρικές παραστάσεις

Συγκεντρώσαμε και σας παρουσιάζουμε έργα για κάθε γούστο που κατεβάζουν αυλαία την εβδομάδα 18 έως 24 Απριλίου.

Το πολυταξιδεμένο "Lemon" γιορτάζει 6 χρόνια στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά

Στην Κεντρική Σκηνή του ΔΘΠ παρουσιάζεται η πρωτότυπη, χειροποίητη παράσταση για την απίστευτη ιστορία του πιανίστα 1900 που έχουν παρακολουθήσει μέχρι σήμερα περισσότεροι από 16.000 θεατές, σε μια ξεχωριστή βραδιά που θα ολοκληρωθεί με ένα ατμοσφαιρικό live από τον καταξιωμένο Σταύρο Λάντσια.

Generation lost

Η "χαμένη γενιά" των millennials διεκδικεί τη φωνή της σε ένα θεατρικό έργο που στηρίζεται σε μεγάλο βαθμό σε δικές τους μαρτυρίες. Ανεβαίνει στη σκηνή με δόσεις αυτοαναφορικότητας και φλυαρίας, όχι όμως χωρίς θέρμη και ταλέντο.

Το πιο όμορφο σώμα που έχει βρεθεί ποτέ σε αυτό το μέρος

Μια συναρπαστική ερμηνεία από τον Αργύρη Ξάφη σε ένα ενδιαφέρον σύγχρονο έργο, που με τη μορφή πολυπρόσωπης αφήγησης, προσεγγίζει ζητήματα ομοφοβίας, βίας και ενοχής μιας κλειστής κοινωνίας.

"The doctor": 11 ακόμη παραστάσεις στο Αμφι-θέατρο

Το συνταρακτικό mind game για τα όρια της πολιτικής ορθότητας και την παντοδυναμία της cancel culture σε σκηνοθεσία Κατερίνας Ευαγγελάτου κατεβάζει αυλαία μέσα στον Απρίλιο.

"Ο κύκλος των χαμένων ποιητών" ανεβαίνει Θεσσαλονίκη

Μετά την επιτυχία στην Αθήνα και το θέατρο Βρετάνια, η παράσταση σε σκηνοθεσία Κωνσταντίνου Ασπιώτη με τον Άκη Σακελλαρίου στον ρόλο του αντισυμβατικού Τζον Κίτινγκ "μετακομίζει" στη συμπρωτεύουσα.