Προεδρικό Διάταγμα 85: Ακύρωση παραστάσεων του Εθνικού Θεάτρου ενόψει της διήμερης απεργίας του ΣΕΗ

Ποιες θεατρικές παραστάσεις αναβάλλονται και η ανακοίνωση του Σωματείου Ελλήνων Ηθοποιών.

Βρικόλακες Φασουλής ©Γιώργος Καβαλλιεράκης

Την Τετάρτη 1 και την Πέμπτη 2 Φεβρουαρίου το Σωματείο Ελλήνων Ηθοποιών ανακοίνωσε καθολική απεργία, σαράντα μέρες μετά την έκδοση του Προεδρικού Διατάγματος 85 που εξισώνει τους αποφοίτους των ανώτερων δραματικών σχολών και σχολών χορού και κινηματογράφου, αναγνωρισμένων από το υπουργείο Πολιτισμού, με απόφοιτους λυκείου. Με αφορμή το διάταγμα που έχει καταδικάσει σύσσωμος ο καλλιτεχνικός κόσμος, το ΣΕΗ καλεί όλους τους καλλιτέχνες να μην γίνει "Κανένα γύρισμα, καμία παράσταση, καμία πρόβα, κανένα μάθημα, καμία μεταγλώττιση!”, μετά και την ανακοίνωση των διδασκόντων της Δραματικής Σχολής του Εθνικού Θεάτρου ότι θα παραιτηθούν σύσσωμοι, αν δεν υπάρξουν σύντομα έμπρακτες ενδείξεις ότι το θέμα οδεύει προς επίλυση.

Η σπασμένη στάμνα
Ελίνα Γιουνανλή©
"Η σπασμένη στάμνα"

Πιο συγκεκριμένα ακυρώνονται αυτές τις δύο ημέρες οι παραστάσεις του Εθνικού Θεάτρου: "Η σπασμένη στάμνα” του Χάινριχ φον Κλάιστ και οι "Βρικόλακες” του Χένρικ Ίψεν στην Κεντρική Σκηνή, "Τα φώτα της πόλης” του Τσάρλι Τσάπλιν στη Σκηνή "Μαρίκα Κοτοπούλη", "Ο άλλος” της Πένυς Φυλακτάκη, στη Σκηνή "Νίκος Κούρκουλος", "Δε φάιναλ θολούθιον” βασισμένο σε κείμενα των Κωστάκη Ανάν και Suyako στη Σκηνή "Κατίνα Παξινού", "Η Χάιντι και τα βουνά” του Ανδρέα Φλουράκη και "Το ξύπνημα της άνοιξης” του Φρανκ Βέντεκιντ σε διασκευή της Άνια Ράις στη Σκηνή "Ελένη Παπαδάκη". 

Τα φώτα της πόλης
© Karol Jarek
"Τα φώτα της πόλης"

Οι θεατές που έχουν προμηθευτεί εισιτήρια έχουν τη δυνατότητα αλλαγής ημερομηνίας ή ακύρωσης και επιστροφής του αντιτίμου. Όσοι εκ των θεατών έχουν αγοράσει τα εισιτήριά τους ηλεκτρονικά, θα ειδοποιηθούν μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου για τη διαδικασία ακύρωσης ή αλλαγής των εισιτηρίων τους. Εισιτήρια που αγοράστηκαν από φυσικό σημείο προπώλησης, μπορούν να αλλαχθούν ή να ακυρωθούν στο σημείο όπου αγοράστηκαν.

Η ανακοίνωση του Σωματείου Ελλήνων Ηθοποιών

Έχουν περάσει σαράντα ημέρες από την έκδοση του ΠΔ 85/2022, σαράντα μέρες που σύσσωμος ο καλλιτεχνικός κόσμος είναι στους δρόμους και με πλήθος δημόσιων δράσεων και τοποθετήσεων δηλώνει με κάθε δυνατό τρόπο την αντίθεσή του σε αυτό το κατάπτυστο νομοθέτημα. Σαράντα μέρες που η Κυβέρνηση δεν κάνει βήμα πίσω και επιδίδεται σε σειρά ψεμάτων και ισχυρισμών που αντιβαίνουν ακόμα και στην κοινή λογική, την ίδια ώρα που οι Υπουργοί και Υφυπουργοί της "αναγνωρίζουν το πρόβλημα" σε δημόσιες δηλώσεις τους!

Πώς είναι δυνατόν να λένε πως το ΠΔ δεν αλλάζει τίποτα, όταν προτίθενται να κατεβάσουν νομοθετική ρύθμιση για τα μισθολογικά των καλλιτεχνών στο Δημόσιο; Πως είναι δυνατόν να λένε πως το ΠΔ απλώς "φωτογραφίζει μια υπάρχουσα κατάσταση" (δηλώσεις κ. Συρίγου), όταν το ΠΔ αγνοεί ακόμα και το ΤΕ που είχαν οι απόφοιτοι έως το 2003, ενώ μόλις λίγες μέρες μετά την έκδοσή του εκδόθηκε εγκύκλιος που αναφέρει πως οι μουσικοί υπάγονται στο καθεστώς του ν. 4325/15 (που τους έδινε το ΤΕ) και όχι στο πεδίο εφαρμογής του ΠΔ; Πως είναι δυνατόν το ΠΔ να αφορά "λίγους εργαζόμενους" (δηλώσεις κ. Γιατρομανωλάκη) και παράλληλα να μην εξηγούν την ανάγκη να παραμείνει ως έχει αυτό το νομοθέτημα και να μην αποσύρεται (αφού αφορά τόσο λίγους); Πώς είναι δυνατόν ΣΚΟΠΙΜΑ να μπλέκουν τις 8 ακαδημαϊκές βαθμίδες με τα 4 μισθολογικά κλιμάκια του Δημοσίου που ΕΚ ΤΩΝ ΠΡΑΓΜΑΤΩΝ δεν συμπίπτουν; Είναι τόσο άσχετοι και ανεύθυνοι;
Σε καμία περίπτωση.

Οι διαφημίσεις ιδιωτικών κολεγίων που σε συνεργασία με ξένα πανεπιστήμια χορηγούν τίτλο Bachelor στην Υποκριτική και οι οποίες κατέκλυσαν τα ΜΚΔ λίγες μόλις μέρες μετά το ΠΔ, η σπουδή της Κυβέρνησης να νομοθετήσει προς τα κάτω τα επαγγελματικά μας δικαιώματα ΜΕΣΟΥΣΗΣ της δίκης στο ΣτΕ (για τους ηθοποιούς – διδάσκοντες στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση), η κατάργηση των καλλιτεχνικών μαθημάτων από τα Λύκεια, η όλη στάση την περίοδο της πανδημίας αποδεικνύουν περίτρανα την αντίληψή τους για τον Πολιτισμό και τη διάθεσή τους να μας υποβιβάσουν, χαρίζοντας δικαιώματα στα κολέγια. 

Ας μην μας κοροϊδεύουν λοιπόν. 
40 μέρες τώρα έχουμε εξαντλήσει κάθε θεσμικό μέσο ενημερώνοντας όλους τους πολιτικούς αρχηγούς και συναντώντας όλους τους αρμόδιους Υπουργούς, φτάνοντας μέχρι και το Μέγαρο Μαξίμου. Παράλληλα, οι κρατικές σχολές τελούν υπό κατάληψη, ενώ όλοι οι σπουδαστές – ιδιωτικών και δημόσιων δραματικών σχολών – πραγματοποιούν πλήθος παρεμβάσεων.

Την ίδια στιγμή η ένωση ιδιοκτητών δραματικών σχολών έχει ήδη καταθέσει δική της αίτηση ακύρωσης ενώπιον του ΣτΕ, θεατρικοί παραγωγοί έχουν εκδώσει ψήφισμα αντίθεσης στο ΠΔ, όπως ψήφισμα έχει εκδώσει και το ΔΣ και ο καλλιτεχνικός δ/ντης του Εθνικού θεάτρου, αλλά και το ΔΣ του ΔΗΠΕΘΕ Πάτρας. 
Είναι όλοι αυτοί – και μαζί τους όλοι εμείς – "παραπληροφορημένοι” ή "κομματικά υποκινούμενοι” όπως γραφικά υποστηρίζει η Κυβέρνηση; 
Δεν λυγίζουμε.
Αντιθέτως, σήμερα ανακοινώνουμε την κλιμάκωση των δράσεων μας.
Με ομόφωνη απόφαση του ΔΣ του ΣΕΗ, προκηρύσσουμε 48ΩΡΗ προειδοποιητική ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΗ ΑΠΕΡΓΙΑ την Τετάρτη 1/2/2023 και την Πέμπτη 2/2/2023 με ταυτόχρονη Γενική Συνέλευση των Ηθοποιών την Τετάρτη 1/2/2023 και μεγάλη συγκέντρωση διαμαρτυρίας την Πέμπτη 2/2/2023 στην πλατεία Συντάγματος. 

Μέχρι τότε ανακοινώνουμε: 
– Την συνάντηση των εκπροσώπων των καλλιτεχνικών σωματείων με την ΠτΔ κ. Κατερίνα Σακελλαροπούλου, σήμερα Πέμπτη 26/1/2023 και ώρα 10.30
– Την διοργάνωση Συνέντευξης Τύπου – Ανοιχτής Εκδήλωσης προς ενημέρωση όλου του κλάδου και των ΜΜΕ για τις θέσεις του ΣΕΗ και την κατάσταση στις καλλιτεχνικές σπουδές το Σάββατο 28/1/2023. 

Κατά πλειοψηφία, το ΔΣ του ΣΕΗ επίσης ανακοινώνει τη συμμετοχή του στην ξεχωριστή αίτηση ακύρωσης που θα καταθέσει η ΠΟΘΑ ενώπιον του ΣτΕ εναντίον αυτού του ΠΔ.

Στο πλαίσιο όλων αυτών των αγωνιστικών δράσεων:
– Υποκλινόμαστε στην γενναία απόφαση των καθηγητών του Εθνικού να παραιτηθούν σε περίπτωση που δεν τροποποιηθεί – αποσυρθεί το ΠΔ ως τις 8/2. Η αυτοθυσία τους μας συγκινεί, μας υπενθυμίζει πως δεν είναι όλα σάπια σε αυτήν την κοινωνία και είμαστε δίπλα τους.
– Δηλώνουμε την απερίφραστη στήριξή μας στις καταλήψεις των δημόσιων δραματικών σχολών και των καλλιτεχνικών σχολείων, αλλά και σε κάθε δράση που έχουν κάνει / θα κάνουν οι σπουδαστές των καλλιτεχνικών σχολών και σχολείων
– Χαιρετίζουμε το ψήφισμα των φοιτητών του ΑΠΘ με το οποίο δηλώνουν τη στήριξή τους στις καλλιτεχνικές κινητοποιήσεις και καλούν τους ακαδημαϊκούς να αναλάβουν δράση για την ίδρυση του Πανεπιστημίου Τεχνών που όλοι οι καλλιτέχνες ζητάμε. 

Έχουμε εξαντλήσει κάθε μέσο. Η Κυβέρνηση σε αποδρομή αγοράζει πολιτικό χρόνο με ευχολόγια και επιτροπούλες, που και πάλι φαίνεται πως δεν θα καλέσει τους εκπροσώπους των εργαζομένων αλλά τις αγαπημένες της "προσωπικότητες εγνωσμένου κύρους"!

 Ήρθε η ώρα να χρησιμοποιήσουμε το υπέρτατο όπλο μας, αυτό της απεργίας, και να σταματήσουμε τα πάντα για δύο ολόκληρες μέρες προσπαθώντας αυτή τη φορά ΝΑ ΜΑΣ ΑΚΟΥΣΟΥΝ. Ας σπάσουμε τον φόβο και την οικονομική επισφάλεια που είμαστε 2 χρόνια τώρα και ας στηρίξουμε με τη στάση μας τους φοιτητές των δραματικών σχολών που είναι 40 μέρες μπροστά στον αγώνα αυτό. 

Καλούμε την ΠΟΘΑ και όλα τα καλλιτεχνικά σωματεία, αλλά και την ΟΛΜΕ και την ΔΟΕ, να καλέσουν και εκείνοι με τη σειρά τους απεργία και να συμμετέχουν σε όλες τις κινητοποιήσεις.

ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ:
– Απόσυρση του ΠΔ 85/2022 και υπαγωγή όλων των καλλιτεχνών στη μισθολογική βαθμίδα ΤΕ
– Ίδρυση Δημόσιου και Δωρεάν Πανεπιστημίου Παραστατικών Τεχνών
– Μέχρι την ίδρυσή του, οριστική λύση στο ζήτημα των διπλωμάτων μας από το 2003 έως τότε
– Συλλογικές συμβάσεις στο ελεύθερο θέατρο, τον οπτικοακουστικό τομέα και τα ΔΗΠΕΘΕ
– Γενναία αύξηση των επιχορηγήσεων του θεάτρου

ΤΕΤΑΡΤΗ 1 και ΠΕΜΠΤΗ 2 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ 2023
Κανένα γύρισμα, καμία παράσταση, καμία πρόβα, κανένα μάθημα, καμία μεταγλώττιση!
 

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Περισσότερες πληροφορίες

Ο άλλος

  • Κωμωδία
  • Διάρκεια: 90 '

Σαρκαστικό πανδαιμόνιο ανατροπών για τις παθογένειες της ελληνικής κοινωνίας, τις στρεβλώσεις της νεοελληνικής οικογένειας και το φόβο για το διαφορετικό.

Δε φάιναλ θολούθιον

  • Σκηνική Σύνθεση
  • Διάρκεια: 90 '

Η σουρεαλιστική σκηνική σύνθεση που ξεκίνησε από την Πειραματική Σκηνή του Εθνικού Θεάτρου, η οποία βασίζεται σε κείμενα των Κωστάκη Ανάν και Suyako, επιχειρεί να απαντήσει στο ερώτημα «τι θα έκανες διαφορετικά, αν μπορούσες να γυρίσεις τη ζωή σου πίσω». Επτά σύγχρονοι άνθρωποι σταματούν πάνω στις γραμμές ενός τρένου. Αναμένοντας τον επικείμενο θάνατό τους, επιδίδονται σε μια επείγουσα ενδοσκόπηση, καθώς όλη η ζωή τους περνάει μπροστά από τα μάτια τους. Με χιούμορ και αυτοσαρκασμό, οι ηθοποιοί αφηγούνται τραγελαφικές καταστάσεις, στις οποίες οι άνθρωποι βιώνουν τη ματαίωση, την απομυθοποίηση, τα ύψη και τα βάθη της ζωής τους.

Η Χάιντι και τα βουνά

  • Παραμύθι
  • Διάρκεια: 105 '

Μουσική εκδοχή της διαχρονικής ιστορίας της Γιοχάνα Σπίρι που μιλά για το ταξίδι προς την ενηλικίωση, τη φιλία, τη γενναιοδωρία, την αγάπη και τη δίψα για ζωή.

Βρικόλακες

  • Δράμα
  • Διάρκεια: 130 '

Στο έργο που το 1979 αποτέλεσε το ντεμπούτο του σκηνοθέτη, το οικοδόμημα της αγίας οικογένειας και της κοινωνικής υποκρισίας καταρρέει όταν αποκαλύπτεται η νοσηρότητα του παρελθόντος των Άλβινγκ.

Τα φώτα της πόλης

  • Μιούζικαλ
  • Διάρκεια: 120 '

Ένας άνεργος περιπλανώμενος, ο Σαρλώ, ερωτεύεται μια τυφλή ανθοπώλισσα και κάνει τα πάντα προκειμένου να εξασφαλίσει τα χρήματα για την εγχείρηση που θα της χαρίσει την όραση. Με κεντρικό άξονα τον ρακένδυτο ήρωα που αγωνίζεται να επιβιώσει στο βίαιο περιβάλλον του ακραίου οικονομικού φιλελευθερισμού, η ταινία-μύθος του αμερικανικού κινηματογράφου παίρνει τη μορφή ενός ιδιότυπου θεατρικού μιούζικαλ που αφηγείται μέσα από τη γλώσσα της μουσικής και του χορού, μια οικουμενική ιστορία αγάπης που ξεπερνά τα γλωσσικά και πολιτισμικά εμπόδια. Η ζωντανή μουσική, το τραγούδι και η ενέργεια των δημιουργών συστρατεύονται, για να αποτίσουν φόρο τιμής στον ιδιοφυή «μελαγχολικό κλόουν», τον ηρωισμό των απλών ανθρώπων και τις αρχετυπικές αξίες της ζωής.

Το ξύπνημα της άνοιξης

  • Κοινωνικό
  • Διάρκεια: 100 '

Το ανατρεπτικό έργο-ύμνος στην εφηβεία και τη σεξουαλική αφύπνιση, σε διασκευή της Άνια Ράις, πραγματεύεται τη συγκρουσιακή σχέση του νέου ανθρώπου με τον κόσμο.

Η σπασμένη στάμνα

  • Κωμωδία

Αστυνομική κωμωδία που αντιστρέφει το μύθο του Οιδίποδα και το προπατορικό αμάρτημα, σατιρίζοντας τις κοινωνικές συμβάσεις σε μια παράσταση στην οποία η δράση μεταφέρεται σε απροσδόκητους χώρους της θεατρικής αίθουσας.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Λένα Κιτσοπούλου: Αντίστροφη μέτρηση για το "Και λέγε λέγε", τη νέα της παράσταση στο Θέατρο Τέχνης

Γιάννης Κότσιφας, Ιωάννα Μαυρέα, Πάνος Παπαδόπουλος, Θοδωρής Σκυφτούλης και Γαλήνη Χατζηπασχάλη ανεβαίνουν στη σκηνή μαζί τη σκηνοθέτιδα και δημιουργό σε μια παράσταση που δημιουργήθηκε από τον συνδυασμό διαφορετικών τεχνών και μιλάει για τον έρωτα, την πατριαρχία και πολλά ακόμη.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
25/04/2024

Το Αγγέλων Βήμα συνεχίζει δύο παραστάσεις του και μετά το Πάσχα

Τα θεατρικά "Ανατολικά της Εδέμ" και "Ιστορίες για ανθρώπους γενναιόδωρους" παρατείνονται για όσους δεν τα πρόλαβαν μόνο για 4 τελευταίες ημερομηνίες.

Ο κροκόδειλος

Ένα από τα λιγότερο γνωστά και ελάχιστα παιγμένα αφηγήματα του Ρώσου συγγραφέα προσεγγίζει μια νεανική θεατρική ομάδα, ενισχύοντας τη σατιρική του διάθεση. Το αποτέλεσμα είναι ευφρόσυνο με ενδιαφέροντα σημεία αλλά και κάπως άτολμο. | Powered by Uber

Ο αποτυχημένος

Μελετημένη, καλοκουρδισμένη και καλοπαιγμένη παράσταση που καταφέρνει να μετατρέψει το μυθιστόρημα ενός από τους πλέον "δύστροπους" συγγραφείς σε σκηνικό ποίημα. | Powered by Uber

"Μπιζζζ….!" στο Επί Κολωνώ: Γνωρίζουμε 4 νέες ομάδες που διακρίθηκαν στο φεστιβάλ Off-Off Athens

Το νέο αίμα του ελληνικού θεάτρου προσγειώνεται στο θέατρο Επί Κολωνώ και μοιράζεται μαζί μας τα πρώτα της βήματα και τις πρώτες τις επίσημες θεατρικές δουλειές. Πάμε να τους ακούσουμε!

Η "Ωραία κοιμωμένη" έρχεται στο Μέγαρο Μουσικής

135 χρόνια μετά την πρώτη του πρεμιέρα έρχεται από την παραμυθένια Πράγα το υπέροχο μπαλέτο του Τσαϊκόφσκι με την αυθεντική χορογραφία του Μαριούς Πετιπά κι ερμηνείες από διάσημους σολίστ του εξωτερικού.

"Το μπορντέλο της Μαντάμ Ρόζας": Τέσσερις τελευταίες παραστάσεις στο Αυλαία

Ο πολυχώρος του Πειραιά θα υποδεχτεί για δύο Κυριακές και δύο Δευτέρες το έργο που βασίζεται σε βιβλίο της Σπεράντζας Βρανά.