"Live Streaming" στη σκηνή του Faust

Ένα έργο που αποτυπώνει τη βία στην οικογένεια, στην καθημερινότητα και στις ανθρώπινες σχέσεις κάνει πρεμιέρα στο Faust

Live Streaming © Αντώνης Ζαφειρόπουλος

Με το "Δεν σε ξέχασα ποτέ" μας συστήθηκε ο συγγραφέας Λέοντας Α. Ναρ, έργο που ανέβηκε από το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος, το 2017. Το δεύτερο έργο του θα παιχτεί στη σκηνή του Faust (από 3/2) ο τίτλος είναι "Live streaming" το σκηνοθετεί ο Αντώνης Καραγιάννης και παίζουν οι Βασίλης Κανελλόπουλος και Αλεξάνδρα Τσιάγκα, ενώ ο Γιάννης Ζουγανέλης εμφανίζεται σε βίντεο. Η σύγχρονη ιστορία που έγραψε ο Λέοντας Α. Ναρ παρακολουθεί τη ζωή ενός ζευγαριού φαινομενικά ευτυχισμένου. Ένα τροχαίο δυστύχημα θα αλλάξει τα δεδομένα της σχέσης, τους ρόλους και τις αξίες… Το γεγονός καταδεικνύει πώς μια κακή στιγμή μπορεί να αλλάξει τη μοίρα των ανθρώπων, ακόμη και να ξυπνήσει τα δολοφονικά τους ένστικτα. Ο συγγραφέας στο σημείωμα τους υπογραμμίζει: "Το έργο σκιαγραφεί την απομόνωση των σημερινών ανθρώπων, ιδίως των νεότερων, που φτάνει συχνά ακόμη και στα άκρα. Γραμμένο πριν από την πανδημία, το Live streaming αποτυπώνει ποικίλες εκφάνσεις της βίας και αναμετράται με την ακραία λογική του συμφέροντος. Ήμασταν, αλήθεια, πάντοτε τόσο βίαιοι; Μήπως η πραγματικότητα είναι τελικά σκληρότερη από τη φαντασία; Αυτός είναι ο κόσμος του Live Streaming".

Live Streaming
© Αντώνης Ζαφειρόπουλος

Σκηνοθετική προσέγγιση

Η παράσταση επιχειρεί να εισχωρήσει στα αδιέξοδα που δημιουργούνται ως τραγικά αποτελέσματα της βίας. Η βία, ως μια παθογένεια της κοινωνίας, συναντάται δυστυχώς σε όλους τους κοινωνικούς ιστούς. Τα αποτελέσματά της είτε ψυχολογικά είτε σωματικά είναι πάντοτε τραγικά με πολλαπλά αποτυπώματα στη διάρκεια του χρόνου. Πρόθεσή μου ήταν να παρακολουθήσω αυτά τα αποτυπώματα και να "διαβάσω" τα αδιέξοδα μα και τα επακόλουθα μίας παρατεταμένης τραυματικής εμπειρίας. Με γοήτευσε το τυχαίο γεγονός στη ροή και την εξέλιξη του έργου. Θεωρώ πως η πορεία της ζωής χαράζεται από τυχαία γεγονότα. Και κάποιες φορές η συνύπαρξη ενός τυχαίου γεγονότος και μίας κακής στιγμής αλλάζουν, σοκαριστικά, τη ζωή πολλών ανθρώπων ταυτόχρονα. Η σκηνοθεσία, με τις παράλληλες δράσεις και τη χορογραφημένη κίνηση των ηθοποιών, επιχειρεί να διεισδύσει στις συναισθηματικές καταστάσεις των ηρώων σε διαφορετικές χωροχρονικές στιγμές και να φωτίσει τις μεταβολές και τις διακυμάνσεις μιας βίαιης και παρεκλίνουσας συμπεριφοράς. Οι ηθοποιοί, έχοντας κάποιες φορές μία καθοδηγούμενη μη ρεαλιστική εσωτερική τοποθέτηση, διατυπώνουν ερωτήματα που τελικά προσεγγίζουν και αναδεικνύουν τόσο την αλήθεια όσο και την τραγικότητα των ρεαλιστικών συμβάντων που καταγράφονται στη διάρκεια της ζωής. 
Θα συμφωνήσω απόλυτα με τον συγγραφέα: "Μήπως η πραγματικότητα είναι τελικά σκληρότερη από τη φαντασία; Όλα καταλήγουν σε ένα θεατρικό έργο. Μια αντανάκλαση είμαστε… Μήπως κατατάξαμε το όνειρο στα όνειρα; Οι κατακτήσεις δεν είναι αμετάκλητες;"

Προπώληση εισιτηρίων : viva.gr

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

"Η ράβδος"- Τελευταίες παραστάσεις στο Οδού Κυκλάδων

Ένα έργο που διεγείρει τη σκέψη και ανοίγει θέματα προς συζήτηση και προβληματισμό "Η ράβδος" του Ρέιβενχιλ, παρουσιάζεται για λίγο ακόμα στο Θέατρο Οδού Κυκλάδων "Λευτέρης Βογιατζής" με πρωταγωνιστή τον Άρη Λεμπεσόπουλο.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
20/11/2025

"Taniko"- κρασί στο χέρι, αγγλικοί υπέρτιτλοι στη σκηνή

Το "Taniko" δίνει τις τελευταίες παραστάσεις του με εκλεκτό κρασί και αγγλικούς υπέρτιτλους, προσκαλώντας το κοινό σε μια ιδιαίτερη πρόταση στο Studio Μαυρομιχάλη.

Σε αυτό το τεύχος έχεις όλη τη θεατρική σεζόν στα χέρια σου

Πιστή στο ραντεβού της με το θεατρόφιλο κοινό, η αγαπημένη σας ετήσια έκδοση "Θέατρο" κυκλοφορεί σήμερα, Πέμπτη 20/11, δωρεάν μαζί με το "αθηνόραμα"!

"Φαέθων" του Δημητριάδη: Η οικογένεια ως πεδίο μάχης

Εμπνευσμένος από τον αρχαίο μύθο του Φαέθοντα, ο τίτλος του έργου του Δημήτρη Δημητριάδη παραπέμπει στην επικίνδυνη πορεία από το σκοτάδι προς την αναλαμπή. Το έργο που μετατρέπει την οικογενειακή βία σε κοσμική σύγκρουση ανάμεσα στο Φως και στο Σκοτάδι ανεβαίνει από τη Χρύσα Καψούλη.

Στην πρόβα του "Οιδίποδα" του Ρόμπερτ Άικ: Όταν η αλήθεια αρχίζει να γεμίζει το χώρο

Η πρόβα του "Οιδίποδα" του Ρόμπερτ Άικ στη Στέγη Ιδρύματος Ωνάση μάς έδειξε πώς μια ευφυής μεταγραφή μπορεί να ανανεώσει το αρχαίο δράμα και να το μεταφέρει στο σήμερα με οξυδέρκεια. Το έργο χτίζεται αθόρυβα, η αλήθεια κατακλύζει τη σκηνή σαν αναπόφευκτη αποκάλυψη, κι εσύ δεν μπορείς να μη σκέφτεσαι τα πρωτοσέλιδα των εφημερίδων.

"Interview": Η ομάδα Εμείς μοιράζεται αναμνήσεις από την πολυταξιδεμένη παράσταση

Οι ερμηνευτές και συντελεστές της μαύρης κωμωδίας "Interview" που καυτηριάζει την εργασιακή πραγματικότητα, αφηγούνται ιστορίες της πολυταξιδεμένης παράστασης, με αφορμή την επιστροφή της στο θέατρο Olvio.

Εχθρός του λαού

Η παράσταση του Γερμανού σκηνοθέτη ενεργοποιεί τον Ίψεν ως φορέα ζωντανού δημόσιου διαλόγου, με μια παράσταση-φόρουμ που εξετάζει τη σύγκρουση ηθικής και κέρδους στη σύγχρονη πραγματικότητα. | Powered by Uber