"Lebensraum": Ένα μονόπρακτο πείραμα για την καλοσύνη

Το επίκαιρο έργο του Θανάση Τριαρίδη που εμπνέεται από την ναζιστική, επεκτατική θεωρία του Ζωτικού Χώρου, επιστρέφει για δεύτερη σεζόν στο Faust.

Lebensraum

Το "Lebensraum" του Θανάση Τριαρίδη σε σκηνοθεσία Γιώτας Σερεμέτη επιστρέφει από 3 Νοεμβρίου και για λίγες παραστάσεις στο Faust με τις Δέσποινα Αποστολίδου και Κατερίνα Σταθοπούλου. "Το καθαυτό νόημα του Lebensraum συμπυκνώνεται σε τούτο: οι αληθινοί δολοφόνοι είναι - και θα είναι για πάντοτε - οι θεατές." σημειώνει ο συγγραφέας. Το έργο εκκινεί από την ναζιστική, επεκτατική θεωρία του Ζωτικού Χώρου και την μεταγράφει εφιαλτικά στο σήμερα. Τα όρια ανάμεσα στους ηθοποιούς και το κοινό καταργούνται. Ποιος θέτει το όριο ανάμεσα στην αθωότητα και την ενοχή και ποιος είναι σε θέση ν’ ανακαλύψει την αλήθεια πίσω από το ψέμα;

Lebensraum
Γιάννης Πρίφτης©

Δύο γυναίκες συναντιούνται στη σκηνή. Η Χειρίστρια του Πειράματος -το οποίο πραγματοποιείται παρουσία κοινού- οδηγεί τη συμμετέχουσα -η οποία βρίσκεται εδώ με τη θέλησή της έναντι αμοιβής– από την Κούβα και το Σινσινάτι μέχρι την Κουάλα Λουμπούρ συνοδεία μουσικής μέχρι να συναντήσει στα σκοτεινά δάση της Πολωνίας τους Εβραίους παρτιζάνους και να έρθει αντιμέτωπη μ’ αυτό που γεννά τον φασισμό.
Είναι το Πείραμα μια απλή καταγραφή στατιστικών στοιχείων; Πόσο αλλοιώνεται η ανθρώπινη φύση μέσα από την ψυχική δοκιμασία του Πειράματος; Πώς μετατρέπεται η συμμετέχουσα σε πειραματόζωο και πόσο μακριά της επιτρέπει η ηθική της να προχωρήσει; Πόσο αμέτοχο είναι το κοινό; Πόσο πρόθυμοι είναι οι άνθρωποι να ακολουθήσουν εντολές γνωρίζοντας ότι θα βλάψουν άλλους;

Προπώληση μέσω viva.gr

Διαβάστε Επίσης

Περισσότερες πληροφορίες

Lebensraum

  • Κοινωνικό
  • Διάρκεια: 70 '

«Το καθαυτό νόημα του έργου συμπυκνώνεται σε τούτο: οι αληθινοί δολοφόνοι είναι - και θα είναι για πάντοτε - οι θεατές.» σημειώνει ο συγγραφέας. Το έργο εκκινεί από την ναζιστική, επεκτατική θεωρία του Ζωτικού Χώρου και την μεταγράφει εφιαλτικά στο σήμερα. Τα όρια ανάμεσα στους ηθοποιούς και το κοινό καταργούνται. Ποιος θέτει το όριο ανάμεσα στην αθωότητα και την ενοχή και ποιος είναι σε θέση ν’ ανακαλύψει την αλήθεια πίσω από το ψέμα; Δύο άνθρωποι συναντιούνται στη σκηνή, δύο γυναίκες. Η Χειρίστρια του Πειράματος - το οποίο πραγματοποιείται παρουσία κοινού - οδηγεί τη συμμετέχουσα - η οποία βρίσκεται εδώ με τη θέλησή της έναντι αμοιβής – από την Κούβα και το Σινσινάτι μέχρι την Κουάλα Λουμπούρ συνοδεία μουσικής μέχρι να συναντήσει στα σκοτεινά δάση της Πολωνίας τους Εβραίους παρτιζάνους και να έρθει αντιμέτωπη μ’ αυτό που γεννά τον φασισμό.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Είδαμε το "Tiny Beautiful Things" της Νία Βαρντάλος, μια παράσταση-καταφύγιο στο Θέατρο Παλλάς

To "Tiny Beautiful Things" είναι μια ανθρώπινη, τρυφερή παράσταση αφηγηματικού θεάτρου, όπου η Νία Βαρντάλος, με ευαισθησία και αλήθεια, ζωντανεύει ιστορίες που αγγίζουν βαθιά την καρδιά του θεατή.

ΓΡΑΦΕΙ: ΜΑΡΙΑ ΚΡΥΟΥ
17/05/2025

Ειρήνη Κανελλοπούλου: "Ήταν συγκινητική η γενναιοδωρία των συγγενών θυμάτων και των επιζώντων από τα Τέμπη"

Η σκηνοθέτρια που δημιούργησε μαζί με μια άξια ομάδα νέων καλλιτεχνών την παράσταση "'Ήταν η κακιά η (X)ώρα", γράφει στο "α" για το έργο που αντλεί από αληθινές μαρτυρίες ανθρώπων που βιώνουν όσα άφησε πίσω της η τραγωδία στα Τέμπη.

Το Εθνικό Θέατρο μάς προσκαλεί στο 8ο Διεθνές Εργαστήριο Αρχαίου Δράματος

Το Διεθνές Εργαστήριο Αρχαίου Δράματος επιστρέφει με την Αμαλία Μουτούση στο τιμόνι του και εμπνέεται από το πρώτο στάσιμο της "Αντιγόνης" του Σοφοκλή.

Το "Ψέμα" του Φλοριάν Ζελέρ: Μια τρυφερή κωμωδία στο θέατρο Λαμπέτη

Ένα θεατρικό παιχνίδι κάτω από τον αθηναϊκό ουρανό, με εξαιρετικούς ηθοποιούς και σκηνικό τη δροσιά της ανανεωμένης θερινής ταράτσας.

Ακούστε τα "Loud Whispers" της χορογράφου Αθανασίας Κανελλοπούλου

Το τρίτο μέρος της χορογραφικής τριλογίας της Αθανασίας Κανελλοπούλου εστιάζει στο γυναικείο βλέμμα.

"Διασύνδεση Θεατρικών Δημιουργών" στο Θέατρο Τέχνης

Το Θέατρο Τέχνης Καρόλου Κουν εγκαινιάζει την πρώτη ζωντανή πλατφόρμα διασύνδεσης θεατρικών δημιουργών με ένα τριήμερο φεστιβάλ συνεργασιών, συζητήσεων και παρουσιάσεων στις 26, 27 και 28 Μαΐου.

To "Κάποια στιγμή θα μάθετε ποιος είμαι" επιστρέφει για τρεις τελευταίες παραστάσεις στo Σταθμό

Η παράσταση του έργου "Κάποια στιγμή θα μάθετε ποιος είμαι" του Θοδωρή Γκόνη επιστρέφει στο Θέατρο Σταθμός για τρεις τελευταίες παραστάσεις, με τη Μυρτώ Αλικάκη και σκηνοθεσία Μαρίας Ζορμπά.