3 λόγοι για να δείτε τον "Τυχαίο θάνατο ενός αναρχικού"

Ο "Τυχαίος θάνατος ενός αναρχικού" είναι μία από τις sold out παραστάσεις της περσινής θεατρικής χρονιάς και επιστρέφει στο Γκλόρια. Αυτοί είναι οι λόγοι για να τους οποίους αξίζει να την δείτε.

Τυχαίος θάνατος ενός αναρχικού Πάτροκλος Σκαφίδας©

Ο "Τυχαίος θάνατος ενός αναρχικού" είναι μία από τις sold out παραστάσεις των τελευταίων χρόνων και επιστρέφει στο Γκλόρια. Αυτοί είναι οι λόγοι για τους οποίους αξίζει να την δείτε.

1. Ο αιρετικός Ντάριο Φο και το έργο του

Ο αιρετικός συγγραφέας, ηθοποιός και σκηνοθέτης Ντάριο Φο σφράγισε το ιταλικό θέατρο από τη δεκαετία του 1960 και δεν σταμάτησε να τα βάζει με το σύστημα, φτιάχνοντας κόσμους γεμάτους απρόοπτα, ήρωες που αγγίζουν τα όρια του παραλόγου και βάζουν φωτιά στη σκηνή σαν θεατρικός δυναμίτης. Η καταγγελτική σάτιρα του με τίτλο "Τυχαίος θάνατος ενός αναρχικού" μιλά για την αυθαιρεσία της εξουσίας το 1970. Την αφορμή έδωσε η ιστορία του καλλιτέχνη Πιέτρο Βαλπρέντα, ο οποίος φυλακίστηκε ως βομβιστής και αργότερα αποδείχτηκε ότι, στην πραγματικότητα, ήταν ένας μυστικός πράκτορας του ΝΑΤΟ αυτός που είχε τοποθετήσει τη βόμβα. Η μεγάλη απήχηση του θεάτρου του δεν βασίστηκε μόνο στην πολιτική δράση ή στην πολιτιστική παράδοση των θιάσων που κατά καιρούς εμψύχωνε ο ίδιος μαζί με τη σύντροφό του, στη σκηνή και τη ζωή, Φράνκα Ράμε, αλλά και στο ταλέντο του ως θεατρίνου. Έκανε τη φάρσα και την παντομίμα πανίσχυρα όπλα και, πιστεύοντας στη δύναμη της έκφρασης, ενθάρρυνε τους νεότερους ηθοποιούς να ενεργοποιήσουν το σώμα τους και να το χρησιμοποιήσουν με τρόπο που προκαλεί το θεατή.
 

Διαβάστε Επίσης

2. Η ωραία συνομιλία του Γιάννη Κακλέα με τον Ντάριο Φο

Ο Γιάννης Κακλέας, σκηνοθέτης με αίσθηση του χιούμορ και του σκηνικού ρυθμού, ικανός να γεννά ευφάνταστα αλυσιδωτά ευρήματα στις παραστάσεις του –ιδιαίτερα όταν υπάρχουν κωμικές παρεξηγήσεις και απρόσμενες ανατροπές– δεν είχε σκηνοθετήσει ποτέ μέχρι πέρυσι έργο του Ντάριο Φο. Γεγονός μάλλον απρόσμενο, καθώς η σαρκαστική διεισδυτικότητα, η καταγγελτική διάθεση και η χιουμοριστική ματιά πάνω στην αλήθεια της ζωής, τα στοιχεία δηλαδή που χαρακτηρίζουν το έργο του Ιταλού νομπελίστα, ταιριάζουν γάντι στην αισθητική του σκηνοθέτη. Η πρώτη του σκηνοθεσία στο έργο του Ιταλού συγγραφέα μας πρόσφερε μια σπιντάτη ιλαροτραγωδία φιλτραρισμένη μέσα από την ιταλική λαϊκή παράδοση, αλλά και από σύγχρονες αναφορές. 

3. Παράσταση με ρυθμό και χιούμορ
 

Ο "Τυχαίος θάνατος ενός αναρχικού" έδωσε την αφορμή στον Γιάννη Κακλέα να συνεργαστεί για δεύτερη φορά με τον Πάνο Βλάχο, μετά τη θεατρική τους συνάντηση το περασμένο καλοκαίρι στον "Ορέστη". Στην παράσταση του θεάτρου Γκλόρια, ο Βλάχος ερμηνεύει ένα σχιζοφρενή που του αρέσει να υποδύεται διάφορα επαγγέλματα εξαπατώντας ανυποψίαστους πολίτες. Όταν κάποια στιγμή μπουκάρει σε ένα αστυνομικό τμήμα και μαθαίνει για την επικείμενη άφιξη ενός ανακριτή, αποφασίζει να παίξει ο ίδιος το ρόλο του και να εξετάσει την υπόθεση ενός αναρχικού βομβιστή. Μαζί με τους Φοίβο Ριμένα, Ιφιγένεια Αστεριάδη, Κωνσταντίνο Μαγκλάρα, Στέλιο Πέτσο και Παναγιώτη Κατσώλη (αντικαθιστά τον Θοδωρή Σκυφτούλη) και τον μουσικό Βάιο Πράπα, παίζουν, χορεύουν και τραγουδούν με δαιμονική ενέργεια και καυστικό χιούμορ, διακωμωδώντας και ξορκίζοντας μια ζόρικη πραγματικότητα.


Ο τυχαίος θάνατος ενός αναρχικού

 

Σύμφωνα με την κριτικό του "α" Τώνια Καράογλου "ο Κακλέας εμπλούτισε το έργο, συνδέοντάς το με τις καταβολές της ιταλικής θεατρικής παράδοσης και την Κομέντια ντελ’ άρτε, που και ο ίδιος ο Φο διοχέτευε, έμμεσα ή άμεσα, στα έργα του. Έτσι, στηρίζει πάνω στον Πάνο Βλάχο, που αποδεικνύεται ένας πολυτάλαντος περφόρμερ, την ενσάρκωση ενός γελωτοποιού-παλιάτσου, περιπλανώμενου θεατρίνου και μουσικού, που διασχίζει τις εποχές και τους αιώνες". Η talk of the town παράσταση που ακολουθεί μία από τις πιο δημοφιλείς τάσεις της σεζόν προσελκύοντας την ίδια στιγμή κοινό κατά βάση νεαρής ηλικίας στην θεατρική πλατεία, επιστρέφει στη σκηνή του Θεάτρου Γκλόρια από 5 Οκτωβρίου.

Διαβάστε Επίσης

Περισσότερες πληροφορίες

Ο τυχαίος θάνατος ενός αναρχικού

  • Κωμωδία
  • Διάρκεια: 100 '

Το έργο αφορμάται από την πραγματική δολοφονία του «αναρχικού σιδηροδρομικού» Τζουζέπε Πινέλι που διαπράχθηκε από την ιταλική αστυνομία. Με σατιρικό και ειρωνικό τρόπο, το έργο καταγγέλλει το τραγικό συμβάν, καυτηριάζει την κατάχρηση της εξουσίας και, αν και γράφτηκε πριν από χρόνια για να ασκήσει κριτική στη κυβερνητική διαφθορά, ο θεατής δεν θα δυσκολευτεί να βρει πολλές ομοιότητες με την Ελλάδα του σήμερα. Ταυτόχρονα, η παράσταση, που έχουν παρακολουθήσει μέχρι σήμερα περισσότεροι από 200.000 θεατές, διαθέτει εκρηκτική ενέργεια και ακολουθεί τα χνάρια ενός αρχετυπικού Γελωτοποιού, μίας φιγούρας διαχρονικής, αστείας και επικίνδυνης για κάθε εξουσία και κάθε στερεότυπο, συνδυάζοντας τα τραγούδια και τη ζωντανή μουσική με το καυστικό χιούμορ.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Έβελυν Ασουάντ: Η φωνή που μαγεύει στο H.ug με τους "Ζωντανούς"

Μια παράσταση που φαίνεται να αναζητά την παρηγοριά του παραμυθιού είναι "Οι ζωντανοί" του Γιώρκου Ονησιφόρου και θα τους δούμε στο H.ug με την Ασουάντ και τον Ονησιφόρου σε ντουέτο.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
16/10/2025

Το γλυκόπικρο "Μάθε με να φεύγω" στο Θέατρο του Νέου Κόσμου

Ο έρωτας μέσα από την ανορθόδοξη γλώσσα της bijoux de kant και το κείμενο του Άκη Δήμου ζωντανεύει μέσα από την πολυσυζητημένη παράσταση, σε σκηνοθεσία Γιάννη Σκουρλέτη.

"Απόρρητο": Η Ταμίλα Κουλίεβα, η Μαριάννα Κιμούλη και ο Χρήστος Στέργιογλου επιστρέφουν σε ένα ηθικό πείραμα

Το ΑΙ απλώς ρωτά, οι άνθρωποι απαντούν και, χωρίς να το καταλάβουν, αποκαλύπτουν τα πάντα. Το "Απόρρητο" σε σκηνοθεσία Ταμίλας Κουλίεβα επιστρέφει στο Διάνα για να σπάσει τη σιωπή της εποχής μας και θυμίσει πως ο άνθρωπος γεννιέται, πάνω απ’ όλα, ελεύθερος.

"Dalida. Τραγουδώντας μέχρι το τέλος" με την Εύα Κοτανίδη

Η Εύα Κοτανίδη ξανασυναντά τη Dalida στην παράσταση "Τραγουδώντας μέχρι το τέλος" στο Μέγαρο Μουσικής. Μια γυναίκα, ένα φως και ένα σκοτάδι που συνυπάρχουν στη σκηνή, σε μια εξομολόγηση για τη φθορά, τη μοναξιά και τη δύναμη της αλήθειας.

Για τον Ζιλιέν Γκοσλέν, το θέατρο δεν υπάρχει για να μας παρηγορεί αλλά για να μας εκθέτει

Στην ανοιχτή συζήτηση με τον Ζιλιέν Γκοσλέν γοητευτήκαμε από τη σκέψη και τον λόγο του- αιχμηρό, στοχαστικό, ανθρώπινο. Μεταφέρουμε τα λεγόμενά του και τις εντυπώσεις μας, για να φωτίσουμε γιατί αξίζει να τον γνωρίσουμε και να παρακολουθήσουμε την παράσταση "Το παρελθόν" (Le Passé), που βλέπει το θέατρο ως χώρο έντασης, αναμέτρησης και ανακάλυψης του ανθρώπινου και του άγνωστου. Η παράσταση θα παρουσιαστεί στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση (16–19/10).

Νεκρές ψυχές

Η Σοφία Καραγιάννη φέρνει στο φως το άγνωστο μυθιστόρημα του Νικολάι Γκόγκολ, με μία παράσταση που στηρίζεται στη θεατρικότητα, το ομαδικό πνεύμα, το λεπτό χιούμορ και το ευδιάκριτο κοινωνικό σχόλιο.

Η Ρόζαμουντ Πάικ στο νέο έργο της δημιουργού του 'Prima Facie'

Το νέο έργο της Σούζι Μίλερ, μετά το 'Prima Facie', απευθείας από το Lyttelton Theatre του Λονδίνου, με ελληνικούς υπότιτλους, στο National Theatre Live του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών.