"CATCH (19)22": Μια περιήγηση στη ζωή που προηγείται και έπεται της καταστροφής

Η site-specific performance της καλλιτεχνικής εταιρίας CALD παρουσιάζεται στο πλαίσιο του "Όλη η Ελλάδα, ένας πολιτισμός".

"CATCH (19)22": Μια περιήγηση στη ζωή που προηγείται και έπεται της καταστροφής

Η καλλιτεχνική εταιρία CALD και η ηθοποιός/σκηνοθέτις Αθηνά Χατζηαθανασίου παρουσιάζουν τη site-specific performance "CATCH (19)22". Σώμα και φωνή, ήχος και φως, βίντεο και ψηφιακό υλικό, προσωπικά αντικείμενα και αληθινές ιστορίες γίνονται σημεία - σταθμοί σ’ ένα χάρτη. Ένα χάρτη που ο θεατής ακολουθεί, για να περάσει από τη ζωή στη Μικρά Ασία, έπειτα, στα μεγαλειώδη ταφικά μνημεία, μέσα στο Μουσείο των Βασιλικών Τάφων Αιγών, ως ευθεία αντιπαραβολή της μικρασιατικής καταστροφής και της μεγαλοπρέπειας των χαμένων πολιτισμών, και κατόπιν, ξανά έξω από τη Μεγάλη Τούμπα και στο "μετά”: Μετά την καταστροφή, μετά τη μετακίνηση, μετά την εγκατάσταση. Στη νέα, πια, ζωή. Το "CATCH (19)22" είναι μια περιήγηση στη ζωή που προηγείται και έπεται της καταστροφής. Ένα ταξίδι, όπου η διαχρονικότητα των συνεπειών του πολέμου και του επεκτατισμού στη ζωή των ανθρώπων, σε αντίθεση με την πολυτέλεια των ταφικών μνημείων αντιπαραθέτει άμεσα την πολιτική με την πολιτιστική ζωή, τη "Μεγάλη Ιδέα" με τη ρίζα και τον ξεριζωμό.

Το σκηνοθετικό σημείωμα της Αθηνάς Χατζηαθανασίου

"Catch-22 σημαίνει "φαύλος κύκλος”, αφού το μυθιστόρημα του Τζόζεφ Χέλερ έμελλε να καθιερωθεί ως έκφραση για να δηλώσει το παράλογο της ανθρώπινης ύπαρξης, το παράλογο του πολέμου, όπου επιτυχία και καταστροφή είναι άρρηκτα συνδεδεμένες. Γιατί τι άλλο είναι ο πόλεμος, παρά ένας ακόμη Σίσυφος που σπρώχνει το βράχο του στην κορυφή και πάλι πίσω; Το Catch (19)22 εξερευνά τη μικρασιατική καταστροφή, μέσα από το παράλογο του πολέμου και δε διστάζει να τη φέρει αντιμέτωπη με τη μακεδονική ακμή και παρακμή. Εκεί, πάνω από τους τάφους των μεγάλων βασιλιάδων. Όπου μεγαλείο και θάνατος είναι οι δύο όψεις του ίδιου νομίσματος".

Η παραγωγή πραγματοποιείται στο πλαίσιο του προγράμματος 2022, του θεσμού "Όλη η Ελλάδα ένας Πολιτισμός" του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού.  

Αναλυτικές πληροφορίες και προκρατήσεις θέσεων εδώ.
Ώρες προσέλευσης: 20:30, 20:45, & 21:00 (Η είσοδος θα γίνεται τμηματικά)
Διάρκεια Δράσεςι: 60 λεπτά (περιλαμβάνει περιήγηση στους σταθμούς της δράσης και επίσκεψη στο μουσείο).

Συντελεστές

Σκηνοθεσία – Δραματουργική Επεξεργασία – Συντονισμός Καλλιτεχνικών
εργαστηρίων: Αθηνά Χατζηαθανασίου
Κείμενα – Δραματουργική Επεξεργασία: Σοφία Γουργουλιάννη
Κίνηση: Αφροδίτη Γεωργιάδου
Σκηνικά-Κοστούμια: Ευγενία Βησσαρίου
Φωτισμοί: Γιάννης Ζέρβας
Κατασκευές σκηνικών: Τηλέμαχος Χατζηαθανασίου
Επιμέλεια βίντεο: Νάλια Ζήκου
Γραφιστική επιμέλεια: Εύα Λαμπάρα
Performers: Ευγενία Βησσαρίου, Γιάννης Ζέρβας, Άντα Κουγιά, Παναγιώτα
Χαϊδεμένου, Αθηνά Χατζηαθανασίου
Συμμετέχουν στις δράσεις: Μαθητές του 1ου Γυμνασίου Βέροιας (Φιλίππειο), Μέλη ερασιτεχνικών θιάσων της περιοχής
Ακούγονται οι φωνές των: Γιώργου Γιαννακάκου, Μάνιας Παπαδημητρίου

*Ευχαριστούμε τον κ. Γιώργο Κοτζαερίδη για την παραχώρηση της προσωπικής του συλλογής - ψηφιακό υλικό, αντικείμενα υλικού πολιτισμού και μαρτυρίες.
**Με την υποστήριξη της ΚΕΠΑ και του ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Βέροιας

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

"Η Μάρθα είναι σαν κεραυνός": Η Έφη Μουρίκη ετοιμάζεται για ένα ρόλο ζωής στο 'Ποιος φοβάται τη Βιρτζίνια Γουλφ'

Η σπουδαία ηθοποιός Έφη Μουρίκη εξομολογείται για τον εμβληματικό ρόλο της Μάρθας στο "Ποιος φοβάται τη Βιρτζίνια Γουλφ" του Έντουαρντ Άλμπι, που κάνει πρεμιέρα στο Ζίνα 9 Οκτωβρίου, αλλά και για τη δική της κοινή πορεία με τον Βλαδίμηρο Κυριακίδη. Μοιράζεται στιγμές τρυφερότητας, δυσκολίες και μυστικά που κρατούν ζωντανή μια σχέση επί σκηνής και στη ζωή.

ΓΡΑΦΕΙ: ΜΑΡΙΑ ΚΡΥΟΥ
04/10/2025

"Ούτε μπρος ούτε πίσω": Η σατιρική κωμωδία των Ρέππα-Παπαθανασίου που γελάς με κάθε ατάκα

Η σατιρική κωμωδία "Ούτε μπρος ούτε πίσω" επιστρέφει με ανανεωμένο καστ: οι Αντώνης Λουδάρος, Ματθίλδη Μαγγίρα, Πάνος Σταθακόπουλος, Σταύρος Νικολαΐδης, Δήμητρα Στογιάννη, Μάνος Ιωάννου και Κατερίνα Ζαρίφη ζωντανεύουν τη σύγχρονη ελληνική πραγματικότητα με χιούμορ και σπιρτάδα στον Ελληνικό Κόσμο.

45 χορευτές, 8 μουσικοί, άπειρα Impro Shots!

Έρχεται το Impro Shots, ένα πρώτο βήμα για έναν θεσμό που φιλοδοξεί να συνεχιστεί και να επεκταθεί με εργαστήρια, συζητήσεις και νέες δράσεις για όλους τους φίλους του χορού και της μουσικής. Η ποικιλία των προσωπικοτήτων και των στυλ γεννά τις πιο απρόβλεπτες και ζωντανές στιγμές επί σκηνής.

"Πετριχώρα: Το γιοφύρι της Άρτας ζωντανεύει στη σκηνή του Nous

Η παράσταση της Εταιρείας Θεάτρου DOT Ensemble, που συζητήθηκε στη Θεσσαλονίκη φέρνει στην Αθήνα τη μυσταγωγική ιστορία της Λυγερής, συνδυάζοντας παράδοση, μουσική, τελετουργικό θέατρο.

"Πόσο χρόνο έχω;"- Ο Βαγγέλης Χαρισόπουλος σε μια stand up παράσταση που μιλάει για όλα

Το stand up στην Ελλάδα απογειώνεται – και ο Βαγγέλης Χαρισόπουλος (ναι, η φωνή του Shopping Star) το πετάει ακόμα πιο ψηλά με την πρώτη του σόλο παράσταση "Πόσο χρόνο έχω;". Ένα σόου που μιλάει στο ενήλικο κοινό: από όσους μεγάλωσαν με το MTV, μέχρι εκείνους που ψάχνουν ακόμα το κουμπί στο TikTok.

Αυτές τις παραστάσεις θα δούμε στο HOOD art space

Το HOOD art space, το σπίτι της bijoux de kant στο Μοναστηράκι, μπαίνει σε μια νέα σεζόν με ιστορίες που μας αφορούν, μας συγκινούν και μας φέρνουν πιο κοντά.

Ποιος είναι ο 'Ευγένιος' και γιατί επέλεξε ο Γιώργος Καραμίχος να το σκηνοθετήσει;

Αυτό μας κίνησε την περιέργεια και του ζητήσαμε να μας μιλήσει γι' αυτό το γεμάτο πόνο, χιούμορ και οικογενειακά τραύματα έργο, που κάνει πρεμιέρα 3/10 στο θέατρο Σημείο.