Ποια είναι τα επόμενα βήματα του Παντελή Φλατσούση;

Μάθετε ποιες παραστάσεις θα δούμε φέτος από τον ταλαντούχο εκπρόσωπο της νέας σκηνοθετικής γενιάς.

Παντελής Φλατσούσης ©Eirini_Ntolka

Μία άκρως δημιουργική φάση δείχνει να διανύει ο Παντελής Φλατσούσης, που εστιάζει σε δουλειές που κινούνται μεταξύ του θεάτρου ντοκουμέντο και της μυθοπλασίας. Την περσινή σεζόν είδαμε στο Πόρτα μια δική του εκδοχή πάνω στο μυθιστόρημα του Γκαζμέντ Καπλάνι "Λάθος χώρα", όπου μέσω της σύζευξης θεάτρου και live κινηματογράφησης, εμπλούτισε την αυτοβιογραφική αφήγηση του Αλβανού συγγραφέα με τις προσωπικές ιστορίες του πολυπολιτισμικού θιάσου (Έλιο Φοίβος Μπέικο, Ντέμπορα Οντόγκ, Θανάσης Κριτσάκης).

Διαβάστε Επίσης

Επίσης, αίσθηση προκάλεσε η δεύτερη δουλειά του, στην Κάμιρο, "Μετά το τέλος του κόσμου· ένα αρχείο ματαιωμένων σχεδίων". Έχοντας τη μορφή μιας ραδιοφωνικής εκπομπής μεταξύ δύο ερμηνευτών/ραδιοφωνικών παραγωγών (Άλκηστη Πολυχρόνη, Γιώργος Κριθάρας) η πρωτότυπη διαδραστική περφόρμανς έβαλε στο επίκεντρο την έννοια της ματαίωσης και της αποτυχίας - βασίστηκε, δε, σε μία έξυπνη αρχική ιδέα και στην καθοριστική συμμετοχή των θεατών, που αναλαβάνουν ενεργό ρόλο και συνδιαμορφώνουν το κείμενο τη στιγμή της παράστασης. Μετά την απήχηση που γνώρισε, η παράσταση ετοιμάζεται για δεύτερο κύκλο παρουσίασης, και πάλι στην Κάμιρο, από τις 5 ως τις 23 Οκτωβρίου.

Διαβάστε Επίσης

Για τη σεζόν 2022-23, τα σχέδια του ταλαντούχου δημιουργού δεν σταματούν, καθώς προγραμματίζει το ανέβασμα -για πρώτη φορά στο σανίδι- του μυθιστορήματος της Ρέας Γαλανάκη, "Η άκρα ταπείνωση". Στο θέατρο Θησείον από την 1η Φεβρουαρίου του νέου έτους, ο Φλατσούσης θα επιχειρήσει να δώσει απαντήσεις σε καίρια ερωτήματα που αφορούν στη σχέση μας με τα χρόνια της κρίσης και στην αποδοχή και αφήγηση των ατομικών και συλλογικών βιωμάτων που δημιούργησε η τελευταία, πυκνή δεκαετία. Αφετηρία και όχημα το βραβευμένο μυθιστόρημα (Βalkanika Literary Award, 2019) και συνεργάτες του μια ξεχωριστή ομάδα ηθοποιών: Δήμητρα Βλαγκοπούλου (βραβείο Μελίνα Μερκούρη 2020), Βαγγέλης Αμπατζής, Λάμπρος Γραμματικός και Μαριάμ Ρουχάτζε.

Μετά το τέλος του κόσμου· ένα αρχείο ματαιωμένων σχεδίων - Γιώργος Κριθάρας, Άλκηστις Πολυχρόνη
© Giannis Gizmo Bereris
"Μετά το τέλος του κόσμου· ένα αρχείο ματαιωμένων σχεδίων"

Η παράσταση, μεταξύ μυθοπλασίας και πραγματικότητας, θα επιχειρήσει να αναψηλαφήσει την μνήμη των πρώτων ετών της περασμένης δεκαετίας, αλλά και συνολικότερα την ελληνική κοινωνία κατά τα μεταπολιτευτικά χρόνια, με αφετηρία το σήμερα και κατεύθυνση προς το παρελθόν, στην προσπάθεια να βρει, μαζί με το κοινό, απαντήσεις για το μέλλον. Το κείμενο συνυπογράφουν ο Παντελής Φλατσούσης & η ομάδα, βασισμένοι στο μυθιστόρημα της Γαλανάκη, τη δραματουργία η Παναγιώτα Κωνσταντινάκου, τα σκηνικά και τα κοστούμια ο Κωνσταντίνος Ζαμάνης, το video design & editing o Κωνσταντίνος Νησίδης και τον ηχητικό σχεδιασμό ο Παναγιώτης Μανουηλίδης.

Ρέα Γαλανάκη
©Nikos_Kokkalias
Η Ρέα Γαλανάκη

Το μυθιστόρημα

Η "Άκρα Ταπείνωση" (Καστανιώτης, 2015) εστιάζει στα γεγονότα της νύχτας της 12ης Φεβρουαρίου 2012, που μετέτρεψαν την Αθήνα σε πεδίο μάχης και άφησαν ανεξίτηλα τα ίχνη τους στην εικόνα της πόλης μέχρι σήμερα, ακριβώς δέκα χρόνια μετά. Παρακολουθώντας την καθημερινότητα ανώνυμων ηρώων και ηρωίδων, διαφορετικών ηλικιών, καταβολών και ιδεολογιών, η συγγραφέας Ρέα Γαλανάκη εξετάζει την ιδιαίτερα κρίσιμη αυτή στιγμή της Ελλάδας της κρίσης στην ιστορική της διάσταση, σε διάλογο με γεγονότα προηγούμενων ιστορικών περιόδων αλλά και με το βλέμμα στραμμένο στο μέλλον. Συνομιλώντας διαρκώς με τις αρχαίες τραγωδίες, τις οποίες χρησιμοποιεί ως όχημα, η συγγραφέας επιχειρεί να φωτίσει τις συνέχειες και ασυνέχειες μεταξύ ατομικού και συλλογικού ιστορικού χρόνου, που έρχονται στο φως την περίοδο στην οποία αναφέρεται το βιβλίο.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Το Αγγέλων Βήμα συνεχίζει δύο παραστάσεις του και μετά το Πάσχα

Τα θεατρικά "Ανατολικά της Εδέμ" και "Ιστορίες για ανθρώπους γενναιόδωρους" παρατείνονται για όσους δεν τα πρόλαβαν μόνο για 4 τελευταίες ημερομηνίες.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
25/04/2024

Ο κροκόδειλος

Ένα από τα λιγότερο γνωστά και ελάχιστα παιγμένα αφηγήματα του Ρώσου συγγραφέα προσεγγίζει μια νεανική θεατρική ομάδα, ενισχύοντας τη σατιρική του διάθεση. Το αποτέλεσμα είναι ευφρόσυνο με ενδιαφέροντα σημεία αλλά και κάπως άτολμο. | Powered by Uber

Ο αποτυχημένος

Μελετημένη, καλοκουρδισμένη και καλοπαιγμένη παράσταση που καταφέρνει να μετατρέψει το μυθιστόρημα ενός από τους πλέον "δύστροπους" συγγραφείς σε σκηνικό ποίημα. | Powered by Uber

"Μπιζζζ….!" στο Επί Κολωνώ: Γνωρίζουμε 4 νέες ομάδες που διακρίθηκαν στο φεστιβάλ Off-Off Athens

Το νέο αίμα του ελληνικού θεάτρου προσγειώνεται στο θέατρο Επί Κολωνώ και μοιράζεται μαζί μας τα πρώτα της βήματα και τις πρώτες τις επίσημες θεατρικές δουλειές. Πάμε να τους ακούσουμε!

Η "Ωραία κοιμωμένη" έρχεται στο Μέγαρο Μουσικής

135 χρόνια μετά την πρώτη του πρεμιέρα έρχεται από την παραμυθένια Πράγα το υπέροχο μπαλέτο του Τσαϊκόφσκι με την αυθεντική χορογραφία του Μαριούς Πετιπά κι ερμηνείες από διάσημους σολίστ του εξωτερικού.

"Το μπορντέλο της Μαντάμ Ρόζας": Τέσσερις τελευταίες παραστάσεις στο Αυλαία

Ο πολυχώρος του Πειραιά θα υποδεχτεί για δύο Κυριακές και δύο Δευτέρες το έργο που βασίζεται σε βιβλίο της Σπεράντζας Βρανά.

Ζουζέπ Μαρία Μιρό: "Η προσπάθειά ενός σώματος να απελευθερωθεί είναι ήδη μια μορφή ελευθερίας"

Στην Καταλονία μας μετέφερε νοερά η συζήτηση που είχαμε με τον συγγραφέα του μονολόγου "Το πιο όμορφο σώμα που έχει υπάρξει ποτέ σε αυτό το μέρος" που ερμηνεύει ο Αργύρης Ξάφης στο Θησείον. Μάθετε όλα όσα είπαμε μαζί του για την ομορφιά, την επιθυμία αλλά και την αφιέρωση της ελληνικής μετάφρασης στ@ δολοφονημέν@ Ζακ Κωστόπουλο/Zackie Oh.