Η τελευταία συζήτηση των "Αντιγονισμών" στην Πειραιώς 260

Η ενότητα «Ποιήσεις και μεταποιήσεις» κλείνει τον κύκλο διαλέξεων και συζητήσεων σε επιμέλεια του Διονύση Καψάλη, με θέμα το αποτύπωμα της ηρωικής Αντιγόνης σε όλο το φάσμα της ανθρώπινης έκφρασης.

Πειραιώς 260 Θωμάς Δασκαλάκης©

Με την ενότητα "Ποιήσεις και μεταποιήσεις" ολοκληρώνονται την Τρίτη, 12 Ιουλίου (6 μ.μ.) στον Χώρο Β της Πειραιώς 260, οι "Αντιγονισμοί". Ένας κύκλος διαλέξεων και συζητήσεων σε επιμέλεια του συγγραφέα και συμβούλου του Φεστιβάλ σε θέματα Λογοτεχνίας, Διονύση Καψάλη, χωρισμένος σε τέσσερις θεματικές ενότητες, με τη συμμετοχή ομιλητών από όλο το φάσμα των ανθρωπιστικών επιστημών, του Θεάτρου, των Γραμμάτων και των Τεχνών.

Στην τέταρτη και τελευταία συζήτηση θα εξεταστεί το αποτύπωμα της Αντιγόνης σε όλο το φάσμα της ανθρώπινης έκφρασης. Δεσπόζει στις πολλές θεατρικές μεταφράσεις και μεταποιήσεις της τραγωδίας, από τον Χαίλντερλιν ώς τη μετεμφυλιακή Αντιγόνη του Άρη Αλεξάνδρου˙ ανιχνεύεται σε ποικίλες μυθιστορηματικές μεταπλάσεις, παλαιότερες και νεότερες˙ προβάλλει καθοριστικά στην ψυχαναλυτική σκέψη και εξεικονίζεται αινιγματικά στις εικαστικές τέχνες.

Συμμετέχουν:
Ελένη Βαροπούλου, θεατρολόγος, κριτικός, μεταφράστρια: "Ο Μπρεχτ και η Αντιγόνη: μεταξύ Χαίλντερλιν και εκσυγχρονισμού".
Μίλτος Πεχλιβάνος, Καθηγητής Νεοελληνικής Φιλολογίας, Ελεύθερο Πανεπιστήμιο Βερολίνου: "Αντιγόνη: το βάρος της απόφασης".
Βίκτωρ Αρδίττης, σκηνοθέτης - θεατρολόγος: "Μια Αντιγόνη δίχως Κρέοντα;"
Αλεξάνδρα Ρασιδάκη, Καθηγήτρια Γερμανικής και Συγκριτικής Γραμματολογίας, Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης: "Μυθιστορηματικές Αντιγόνες".
Σωτήρης Μανωλόπουλος, ψυχαναλυτής παιδιών και εφήβων: "Η τραγική θέση της Αντιγόνης".
Νίκος Δασκαλοθανάσης, Καθηγητής Ιστορίας της Τέχνης, Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών: "Η μορφή της Αντιγόνης στις εικαστικές τέχνες: από τον λόγο στην εικόνα".

Συντονισμός: Διονύσης Καψάλης, συγγραφέας, Σύμβουλος του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου

Θα ακολουθήσει συζήτηση με το κοινό. Η είσοδος είναι ελεύθερη με δελτίο προτεραιότητας από τα εκδοτήρια της Πειραιώς 260 (από τις 5 μ.μ. την ημέρα της συζήτησης).

Περισσότερες πληροφορίες εδώ.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Νέγκα, Λεγάκη, Καρρά τραγουδούν "Μαρίκα με είπανε - Μαρίκα με βγάλανε"

Ένα ταξίδι στον κόσμο της Μαρίκας Νίνου και της Μαρίκας Παπαγκίκα από το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος, σε σκηνοθεσία Αστέριου Πελτέκη.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
15/10/2025

Η "Αλεξάνδρεια" ζωντανεύει: ένα μουσικοθεατρικό ταξίδι που δεν πρέπει να χάσετε

Όσοι αγαπάτε το θέατρο που συνδυάζει δράμα και πάθος, ιστορία και φαντασία, και θέλετε να βυθιστείτε σε μια πολιτισμική περιπέτεια σε μια πόλη-σταυροδρόμι πολιτισμών όπου τίποτα δεν είναι όπως φαίνεται, κλείστε θέση για την "Αλεξάνδρεια". Η μεγάλη μουσικοθεατρική παραγωγή του Παλλάς φέρει την υπογραφή του Φωκά Ευαγγελινού και υπόσχεται ένα ταξίδι που θα σας μείνει αξέχαστο.

Έλενα Πέγκα: Σκηνοθετώντας "Τους ερωτευμένους" μέσα στη σκόνη της ερήμου

Η Έλενα Πέγκα, ως guest editor, μοιράζεται σκέψεις σκηνοθετώντας τους "Ερωτευμένους" (Fool for Love) του Σαμ Σέπαρντ. Μιλά για την πάλη των φύλων, την αλήθεια, τη φωτιά του έρωτα και τη σκηνική ελευθερία που προσφέρει το Bios.

Ο Νίκος Ψαρράς και ο Δημήτρης Παπανικολάου δίνουν νέα ζωή στο "Τελευταία Έξοδος – Ρίτα Χέιγουορθ"

Μια από τις πιο συγκλονιστικές ιστορίες του Στίβεν Κινγκ ζωντανεύει για πρώτη φορά στη χώρα μας στη σκηνή του Θεάτρου Άνεσις.

Από το Netflix στη σκηνή: Το 'Μικρό Ταρανδάκι' έρχεται στο Θέατρο Ιλίσια-Βολανάκης

Μία από τις μεγαλύτερες, πρόσφατες θεατρικές και τηλεοπτικές επιτυχίες, ανεβαίνει για πρώτη φορά στην Ελλάδα.

Η Ευγενία Δημητροπούλου ρωτά: "Κοιμούνται τα ψάρια;"

Μετά τον συγκλονιστικό μονόλογο "Το πιο όμορφο σώμα που έχει βρεθεί ποτέ σε αυτό το μέρος", η Ζωή Ξανθοπούλου επιστρέφει με ακόμη μία θεατρική εξομολόγηση ψυχής με πρωταγωνίστρια την Ευγενία Δημητροπούλου.

"Το τεστ": Ένα ψυχολογικό παιχνίδι χωρίς σωστές απαντήσεις

Ηλέκτρα Νικολούζου, Νίκος Πολυδερόπουλος, Ναταλία Σουίφτ και Χάρης Τζωρτζάκης πρωταγωνιστούν στο "Τεστ", ένα σύγχρονο έργο του Τζόρντι Βαγιέχο που ο Χρήστος Σουγάρης μετατρέπει σε αιχμηρό καθρέφτη σχέσεων, αξιών και προσωπικών ορίων.