Γροθιά στο στομάχι ρίχνει το "Γεύμα" της Λείας Βιτάλη για δύο τελευταίες παραστάσεις στο Θέατρο της Οδού Κυκλάδων "Λευτέρης Βογιατζής"

Μια ομάδα νέων ηθοποιών πρωταγωνιστεί, σε σκηνοθεσία Δημήτρη Μπίτου, στο βραβευμένο έργο που μιλά για την έμφυλη βία με φόντο ένα γιορτινό τραπέζι.

Το γεύμα Νύσος Βασιλόπουλος©

Το "Γεύμα" της Λείας Βιτάλη που παίζεται για δύο τελευταίας παραστάσεις στις 30 και 31 Μαΐου στο Θέατρο της Οδού Κυκλάδων "Λευτέρης Βογιατζής” σε σκηνοθεσία του Δημήτρη Μπίτου αποτέλεσε μία από τις παραστάσεις της φετινής σεζόν που συνεχίζουν τη συζήτηση γύρω από την έμφυλη βία εκφράζοντας τα δεινά της πατριαρχικής κοινωνίας, θίγοντας στην προκειμένη περίπτωση και το φαινόμενο του victim blaming. Το σκληρό έργο-γροθιά στο στομάχι, που γράφτηκε το 1998 εστιάζοντας στην ανερχόμενη τότε νεόπλουτη τάξη των εταιρικών στελεχών, έρχεται σήμερα, την πιο κατάλληλη στιγμή να μιλήσει για τη βία και κυρίως εκείνη που σχετίζεται με τις γυναίκες.

Το γεύμα
Νύσος Βασιλόπουλος©

Στο βραβευμένο "Γεύμα” (με Κρατικό Βραβείο Θεατρικού Έργου το 1998) τρία ζευγάρια απολαμβάνουν ένα πλούσιο γεύμα σε μια γιορτινή βραδιά. Νέοι, ωραίοι, καλλιεργημένοι, πλούσιοι και επιτυχημένοι είναι παιδιά του σύγχρονου συστήματος που παίζουν στο χρηματιστήριο, ξέρουν να ρισκάρουν και να επιβιώνουν. Αποφασίζουν να παίξουν ένα παιχνίδι για να διασκεδάσουν μετά το δείπνο που δεν είναι άλλο από το να αναπαραστήσουν μια σκηνή βιασμού που είδαν στην τηλεόραση, προσπαθώντας να αποδείξουν αν το θύμα το προκάλεσε ή αν θα μπορούσε να το αποφύγει. Μία σκέψη που το δίχως άλλο ακούμε διαρκώς να αναπαράγεται στις μέρες μας. Καθώς η βραδιά κυλά τα πράγματα αγριεύουν και αυτό που ξεκίνησε ως παιχνίδι τους οδηγεί στα άκρα. Οι ωραίοι συνδαιτυμόνες αποδεικνύονται λαίμαργοι για βία και αχόρταγοι για δύναμη και εξουσία, χωρίς να υπολογίζουν τις συνέπειες.

Μια νέα ομάδα ηθοποιών πρωταγωνιστεί: Θεοδώρα-Έλλη Αθανασοπούλου, Κωνσταντίνος Δαλαμάγκας, Δημήτρης Καστανιάς, Θανάσης Κριτσάκης, Ελένη Μιχαηλίδου, Άλκηστις Πολυχρόνη. Τα σκηνικά και τα κοστούμια υπογράφει η Νέλλη Σφακιανάκη και τους φωτισμούς ο Νύσος Βασιλόπουλος.

Το γεύμα
Νύσος Βασιλόπουλος©

Περισσότερες πληροφορίες

Το γεύμα

  • Κοινωνικό
  • Διάρκεια: 70 '

Στο βραβευμένο νεοελληνικό έργο ξεδιπλώνονται όλες οι εκφάνσεις της βίας με αφορμή ένα πλούσιο γιορτινό γεύμα που μετατρέπεται σε ένα σκληρό παιχνίδι άγριων ενστίκτων και εξουσίας.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Ο Μάνος Θηραίος για τις "Λέξεις των άλλων" που μπορεί να είναι παρηγοριά ή όπλο θανάσιμο

Μια συζήτηση με αφορμή το θεατρικό μπρα ντε φερ που παίζεται στο Άβατον για δεύτερη χρονιά και μάς φέρνει αντιμέτωπους με ερωτήματα που δεν έχουν εύκολες απαντήσεις καθώς οι ήρωες του αποζητούν λύτρωση.

ΓΡΑΦΕΙ: ΧΡΥΣΑ ΠΑΣΙΑΛΟΥΔΗ
05/09/2025

Η παράσταση των συνεχόμενων sold out επιστρέφει για 10η χρονιά στο Studio Μαυρομιχάλη

Μια ασφυκτικά καφκική ανάκριση λαμβάνει χώρα από τις 10 Οκτωβρίου 2025.

Επέτειος για τον Γιάννη Καλαβριανό με δύο παραστάσεις στο ιστορικό Αμφι-θέατρο

"Γιοι και κόρες, μια παράσταση για την αναζήτηση της ευτυχίας" και "Η Πύλη της Κόλασης": Με δύο θεατρικές παραστάσεις κάτω από την ίδια στέγη γιορτάζει ο πολυγραφότατος δημιουργός και σκηνοθέτης τη νέα σεζόν 2025-26 τα 20 χρόνια της Εταιρείας Θεάτρου Sforaris.

Πρώτο trailer για το "Άρωμα γυναίκας" με τον Άκη Σακελλαρίου

Το διάσημο οσκαρικό έργο "Scent of a woman", που έγινε ευρέως γνωστό από τον κινηματογράφο, σκηνοθετεί φέτος για πρώτη φορά στην ελληνική σκηνή ο Κωνσταντίνος Ασπιώτης.

Η Μελία Κράιλινγκ από το "Emily in Paris" στους "Ερωτευμένους" του Bios

Η σκηνοθέτις και συγγραφέας Έλενα Πέγκα σκηνοθετεί μια παράσταση που αποκαλύπτει με σκληρότητα, αλλά και ποιητική ένταση την κόλαση του έρωτα και τη βαριά κληρονομιά μίας οικογένειας.

Εξτρά μέρα για το "Τέλος του παιχνιδιού" με τους Μάκη Παπαδημητρίου-Γιώργο Χρυσοστόμου

Λόγω ζήτησης, προστέθηκε επιπλέον ημέρα παραστάσεων για το έργο του Μπέκετ που έρχεται στο θέατρο Ιλίσια.

Οιδίποδας Τύραννος

Η Σοφία Αντωνίου σκηνοθετεί τη γνωστή τραγωδία του Σοφοκλή, αναθέτοντας την ερμηνεία της στον -εξαιρετικό- Χάρη Χαραλάμπους-Καζέπη και καταλήγει σε ένα πυκνό, επιδραστικό θέαμα που επαναπροσδιορίζει τη σχέση του θεατή με το παραστασιακό γεγονός. | Powered by Uber