Το μήνυμα της Παγκόσμιας Ημέρας Χορού 2022 από την Κανγκ Σου-τζιν

Διαβάστε το μήνυμα που έγραψε η χορεύτρια και Καλλιτεχνική Διευθύντρια του Εθνικού Μπαλέτου της Κορέας, Κανγκ Σου-τζιν, που επέλεξε το Διεθνές Ινστιτούτο Θεάτρου, για να μοιραστεί το δικό της μήνυμα για τον εορτασμό της Παγκόσμιας Ημέρας Χορού 2022.

Kang Sue-jin - Artistic Director of Korean National Ballet

Η τέχνη του χορού δεν γνωρίζει σύνορα και όρια παρά μόνο πως να τα διευρύνει, στόχος που εκπληρώνεται μέσα από τον εορτασμό της Παγκόσμιας Ημέρας Χορού, η οποία γιορτάζεται σήμερα 29 Απριλίου. Το 1982 η Επιτροπή Χορού του Διεθνούς Ινστιτούτου Θεάτρου ίδρυσε την Παγκόσμια Ημέρα Χορού, η οποία γιορτάζεται κάθε χρόνο στις 29 Απριλίου, στα γενέθλια του Ζαν-Ζορζ Νοβέρ (1727-1810), δημιουργού του μοντέρνου μπαλέτου. Η πρόθεση πίσω από το μήνυμα της Παγκόσμιας Ημέρας Χορού είναι να να πανηγυρίσουμε την ομορφιά, την παγκοσμιότητα και την πολυπολιτισμικότητα αυτής της μορφής τέχνης, που ξεπερνά όλα τα πολιτικά, πολιτισμικά και εθνικά φράγματα, φέρνοντας τους ανθρώπους κοντά μέσα από μια κοινή γλώσσα: αυτή του χορού. Κάθε χρόνο ένα μήνυμα από μια εξέχουσα προσωπικότητα του χορού δημοσιεύεται και κυκλοφορεί σε όλο τον κόσμο. Φέτος, η τιμή αυτή αποδόθηκε στην διακεκριμένη χορεύτρια και Καλλιτεχνική Διευθύντρια του Εθνικού Μπαλέτου της Κορέας, Κανγκ Σου-τζιν.

Η Παγκόσμια Ημέρα Χορού 2022 θα εορταστεί την Παρασκευή 29 Απριλίου διαδικτυακά με το βίντεο του φετινού Μηνύματος από την Κανγκ Σου-τζιν και πέντε παραστάσεις χορού από διαφορετικές περιοχές του κόσμου (Αφρική, Ασία-Ωκεανία, Αμερική, Ευρώπη και Αραβικές Χώρες). Θα βρείτε όλα τα βίντεο από τις παραστάσεις χορού στην επίσημη ιστοσελίδα της Παγκόσμιας Ημέρας Χορού εδώ.

Διαβάστε το μήνυμα της Παγκόσμιας Ημέρας Χορού 2022

"Η καταστροφή από την πανδημία Covid-19 σταμάτησε την ζωή όπως τόσο ελεύθερα τη ξέραμε και εν μέσω μιας τέτοιας τραγωδίας μας έκανε να ξανασκεφτούμε τις έννοιες του "χορού" και του "χορευτή". Στο μακρινό παρελθόν, ο χορός ήταν ένας αρχέγονος τρόπος έκφρασης και επικοινωνίας μέσα από χειρονομίες∙ έγινε παραστατική τέχνη που συγκινεί τη ψυχή και εμπνέει το κοινό. Είναι μια στιγμιαία μορφή τέχνης η οποία είναι δύσκολο να αποκατασταθεί στη γνήσια μορφή της άπαξ και ολοκληρωθεί, καθώς δημιουργείται με ολόκληρο το σώμα και τη ψυχή. Ο χορός είναι φτιαγμένος από εφήμερες στιγμές, που προορίζουν τους χορευτές σε μια αέναη κίνηση. Ωστόσο, ο Covid-19 έχει περιορίσει και ακόμα εγκλωβίσει την τέχνη του χορού στην πρωταρχική της μορφή. 
Παρά το γεγονός ότι η κατάσταση βελτιώνεται, οι παραστάσεις χορού είναι ακόμα δέσμιες των πολλών περιοριστικών μέτρων. Αυτό μας κάνει να εκτιμούμε αυτές τις πολύτιμες αναμνήσεις από εποχές όπου ο χορός και οι χορευτές ακτινοβολούσαν σαν πετράδια, μεταφέροντας την ανθρώπινη απελπισία και αγωνία, τη θέληση και ελπίδα για ζωή, φωτίζοντας τον κόσμο.
Ομοίως, είναι σημαντικό να ανακαλέσουμε στη μνήμη ότι στον απόηχο του "Μαύρου Θανάτου" στη Μεσαιωνική Ευρώπη, το μπαλέτο Ζιζέλ που αποτυπώνει την αγάπη πέρα από τον θάνατο ανέβηκε στην Όπερα του Παρισιού στις 28 Ιουνίου του 1841 λαμβάνοντας ενθουσιώδεις αντιδράσεις. Από τότε, η Ζιζέλ έχει ανέβει σε ολόκληρη την Ευρώπη και ολόκληρο τον κόσμο ανακουφίζοντας και εμψυχώνοντας τις ψυχές της σπαραγμένης – από την πανδημία – ανθρωπότητας. Και η δική μου αντίληψη αυτού του έργου είναι η ίδια με αυτήν που φάνηκε όταν για πρώτη φορά παρουσιάστηκε και παίχτηκε η Ζιζέλ, το θαυμάσιο πνεύμα μιας μπαλαρίνας που μάχεται να δραπετεύσει από τις κακουχίες αυτού του κόσμου. 
Το μοναχικό και εξαντλημένο κοινό διψάει για συμπόνια και παρηγοριά από τους χορευτές. Εμείς, ως χορευτές, πιστεύουμε ότι το φτερούγισμά μας δίνει ελπίδα στις καρδιές εκείνων που αγαπούν την τέχνη του χορού και τους δίνει το κουράγιο να υπερνικήσουν αυτήν την πανδημία.
Η καρδιά μου έχει ήδη αρχίσει να χτυπά δυνατά"

Who is who

Η Κανγκ Σου-τζιν είναι χορεύτρια και Καλλιτεχνική Διευθύντρια στο Εθνικό Μπαλέτο της Κορέας. Είναι Επίτιμη Διδάκτωρ της Σχολής Χορού του Γυναικείου Πανεπιστημίου Sookmyung της Σεούλ στη Δημοκρατία της Κορέας. Έχει υπάρξει σολίστ και βασική χορεύτρια του Μπαλέτου της Στουτγάρδης για πάνω από 15 χρόνια. Της απονεμήθηκε ο τίτλος "Kammertanzerin (Βασιλική Χορεύτρια)” στη Γερμανία το 2007. Επίσης, διετέλεσε ως επίτιμη πρεσβευτής των Χειμερινών Ολυμπιακών Αγώνων της Πιονγκγιάνγκ του 2018. Έχει χρησιμοποιήσει τη φήμη της και τα καλλιτεχνικά της ταλέντα για να μυήσει τα παιδιά με ειδικές ανάγκες στην τέχνη του χορού.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

"Μάρτυρας κατηγορίας"- Μυστήριο και αμείωτο σασπένς και 3η χρονιά στο "Δημήτρης Χορν"

Με ένα καστ γεμάτο ταλέντο και ενέργεια, η παράσταση "Μάρτυρας κατηγορίας" ζωντανεύει το θρυλικό δικαστικό θρίλερ της Άγκαθα Κρίστι στο θέατρο "Δημήτρης Χορν". Για 3η χρονιά η ένταση και η αληθοφάνεια κρατούν το κοινό καθηλωμένο από την πρώτη στιγμή ως το συγκλονιστικό φινάλε.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
05/12/2025

"Το μεγάλο μας τσίρκο": Το ιστορικό έργο του Ιάκωβου Καμπανέλλη ξανά στα φώτα της σκηνής

Ο Πέτρος Ζούλιας σκηνοθετεί το έργο-σταθμός της θεατρικής και πολιτικής ιστορίας μας, σε μια μουσικοθεατρική υπερπαραγωγή, με την Ελεωνόρα Ζουγανέλη και τον Δημήτρη Γκοτσόπουλο επικεφαλής του πολυμελούς θιάσου.

Τιμητική βράβευση στον σκηνοθέτη και συγγραφέα Μπάμπη Πλαϊτάκη από τον οργανισμό Heritage & Museums

Προβολή της θεατρικής του παράστασης "Δείπνο με τον Μεγαλέξανδρο".

Η "Φόνισσα" σε σκηνοθεσία Θοδωρή Αμπαζή

Η "Φόνισσα" εμπνέει τη νεοσύστατη Ομάδα "Φάος", που υπό τη σκηνοθεσία του Θοδωρή Αμπαζή μετατρέπει τον παπαδιαμαντικό λόγο σε μουσικοθεατρική παράσταση, φωτίζοντας εκ νέου τη σκοτεινή δύναμη του εμβληματικού έργου.

Το θέατρο "Τζένη Καρέζη" υποστηρίζει την απεργία των ηθοποιών

'Το θέατρο χωρίς τους ανθρώπους του, δεν μπορεί να υπάρξει': Σε ακύρωση παραστάσεων προχωράει το θέατρο "Τζένη Καρέζη", δείχνοντας την υποστήριξή του στο Σωματείο Ελλήνων Ηθοποιών.

Τι ισχύει με την απεργία που ανακοίνωσε το Σ.Ε.Η.

Διαβάστε την ανακοίνωση της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Θεάματος Ακροάματος που στηρίζει τα αιτήματα του Σωματείου Ελλήνων Ηθοποιών.

Έξι παραστάσεις σηκώνουν ξανά αυλαία (4-10/12)

Επιστρέφουν στις σκηνές από 4 έως 10 Δεκεμβρίου κι αξίζουν οι έξι θεατρικές επαναλήψεις που ακολουθούν.