Η Φρίντα Κάλο εμπνέει την παράσταση της ομάδας Μικρός Νότος "Frida 2.0"

Η γνωστή ομάδα δημιουργεί μια παράσταση για ενήλικες που συνδυάζεται με βιωματική δράση, αντλώντας από το θεατρικό κείμενο της Κυριακής Σπανού “Frida’s pornography”.

Frida 2.0

Θέτοντας το τραύμα -σωματικό ή και ψυχικό- στο επίκεντρο της καλλιτεχνικής δημιουργίας, η θεατρική ομάδα Μικρός Νότος εμπνέεται από το θεατρικό κείμενο της Κυριακής Σπανού "Frida’s pornography” και παρουσιάζει την παράσταση "Frida 2.0” από 2 έως 17 Απριλίου στο Arroyo Dance Theatre. Μια παράσταση-γιορτή για το σώμα, τον πόνο, τη χαρά, τη ζωή που φέρνει στο επίκεντρο της θεατρικής σκηνής σύγχρονα κοινωνικά ζητήματα, με αφορμή τη σπουδαία προσωπικότητα της ζωγράφου Φρίντα Κάλο, από την γνωστή ομάδα παιδικού και νεανικού θεάτρου, αυτή τη φορά αποκλειστικά για ενήλικο κοινό και εφήβους από 16 ετών και άνω.
Το "Frida 2.0” ξεκινάει με την τελευταία δημόσια εμφάνιση της Φρίντα Κάλο, 11 ημέρες πριν από το θάνατό της, και τελειώνει με την τελευταία ημέρα της ζωής της. Η ζωγράφος καταδύεται για τελευταία φορά στη ζωή και στο έργο της για να αναμετρηθεί με τις μνήμες της. Όλη η γεμάτη πόνο και δημιουργία ζωή της περνάει μπροστά από τα μάτια της, ενώ η ίδια συνδιαλέγεται με την τραυματική εμπειρία της και την προσπάθειά της να υπερβεί τα εμπόδια που το ίδιο το σώμα τής θέτει.

Frida 2.0
Τάσος Βρεττός©

Πώς το σωματικό τραύμα αποτυπώνεται στον ψυχισμό; Πώς η αναπηρία συνδιαλέγεται με την καλλιτεχνική δημιουργία; Τι είδους μελάνι χρησιμοποιεί κάποιος που είναι αποφασισμένος να αφήσει το αποτύπωμά του στη γη; Αυτά διερωτάται η παράσταση για τη γυναίκα που κατάφερε να μετατρέψει τον πόνο σε πάθος και να το αποτυπώσει πάνω στον καμβά. Έτσι, ενώ ο πόνος είναι βασικό θέμα στη ζωή και στα έργα της, το βλέμμα της παραμένει δυναμικό και εκείνη δυνατή και ανυπότακτη. Σε μία κοινωνία όπου οι γυναίκες θεωρούνται θύματα, η Φρίντα Κάλο αποδεικνύει ότι ο πόνος μπορεί να είναι μέρος της ζωής, χωρίς να μας ορίζει, αφού όπως λέει "μπορούμε να αντέξουμε περισσότερα από όσα νομίζουμε".

Frida 2.0
Τάσος Βρεττός©

Η παράσταση "Frida 2.0” εντάσσεται στο διετές ρεπερτόριο της ομάδας Μικρός Νότος με γενικό τίτλο "Τραύμα”,  βασισμένο σε δύο κείμενα, το "Frida’s pornography" της Κυριακής Σπανού και το "Passport μία αληθινή περιπέτεια" της Ελεονώρας Σουρλάγκα, με κεντρικό άξονα τραύματα γυναικών.

Frida 2.0
Τάσος Βρεττός©

Παράλληλα με την παράσταση, στο φουαγιέ του θεάτρου, θα είναι εγκατεστημένη μία βιωματική δράση, με τίτλο "Στη θέση του άλλου", η οποία μας καλεί να  εξερευνήσουμε διαφορετικές στιγμές της ζωής της ζωγράφου με επίκεντρο τη σωματική αναπηρία. Εστιάζοντας στον τρόπο που η Τέχνη στο σύνολό της λειτουργεί ως πεδίο έκφρασης του Τραύματος, μέσα από τη βιωματική δράση μας, το κοινό καλείται να διερευνήσει ερωτήματα, όπως:  Πού εντοπίζεται και πώς απεικονίζεται το τραύμα; Μέσα από πόσες και διαφορετικές μορφές επανέρχεται;

Frida 2.0
Τάσος Βρεττός©

Την παράσταση σε σύλληψη και καλλιτεχνική επιμέλεια της Χρύσας Διαμαντοπούλου, σκηνοθετεί ο Γιώργος Τζαβάρας, ενώ υπογράφει και την πρωτότυπη μουσική σύνθεση. Η ιδέα και ο σχεδιασμός της βιωματικής δράσης είναι της Φλώρας Σπύρου, σε υλοποίηση της Χρύσας Διαμαντοπούλου. Ερμηνεύουν οι ηθοποιοί Νίκος Αξιώτης, Χρύσα Διαμαντοπούλου, Έλσα Λουμπαρδιά και Ιλιάνα Παζαρζή. Τα σκηνικά και τα κοστούμια είναι της Γεωργίας Μπούρδα.

Περισσότερες πληροφορίες

Frida 2.0

  • Δράμα
  • Διάρκεια: 75 '

Αντλώντας έμπνευση από το έργο της Κυριακής Σπανού «Frida’s pornography» και τις τελευταίες ημέρες της ζωής της Φρίντα Κάλο, η παράσταση μιλά για τα ψυχικά και σωματικά τραύματα.

Arroyo

Μ. Αλεξάνδρου 128

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Θέλεις να δεις από κοντά τα Θεατρικά Βραβεία Κοινού 2025;

Κερδίστε 100 διπλές προσκλήσεις για να παρακολουθήσετε ζωντανά τη βραδιά απονομής των 27ων Θεατρικών Βραβείων Κοινού, την Τρίτη 4 Νοεμβρίου, στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών.

ΓΡΑΦΕΙ: ΧΡΥΣΑ ΠΑΣΙΑΛΟΥΔΗ
23/10/2025

Η καρδιά του θεάτρου χτυπάει στη Δημοτική Αγορά Κυψέλης

Η Δημοτική Αγορά Κυψέλης μεταμορφώνεται σε έναν ανοιχτό χώρο πολιτισμού, συνύπαρξης και δημιουργίας για μικρούς και μεγάλους, με επίκεντρο την τέχνη του θεάτρου.

#Cancel

Η πολιτική ορθότητα και η κουλτούρα της ακύρωσης απασχολεί τον Βορειοϊρλανδό συγγραφέα Ντέιβιντ Άιρλαντ, ο οποίος μεταχειρίζεται τη φόρμα μιας "ενδοθεατρικής" κωμωδίας. Ανεβαίνει σε μια παράσταση δυναμικής ενέργειας και πολύ καλών ερμηνειών.

Butoh με τις Αλίκη Γερμανού και Νικολέτα Ξεναρίου

Δύο εμβληματικές γυναικείες μορφές του Παρισιού των "Τρελών Χρόνων" ζωντανεύουν μέσα από τη σωματικότητα του Butoh, σε μια χοροθεατρική τριλογία της Αλίκης Γερμανού και της Νικολέτας Ξεναρίου, όπου ο χρόνος γίνεται σώμα, μνήμη και ποίηση στο Θέατρο Ροές.

Θέατρο Εκστάν: Συνεπές στην τέχνη και την ανθρώπινη ευαισθησία

Το Θέατρο Εκστάν ανεβάζει για δεύτερη χρονιά δύο συγκινητικά γαλλικά έργα, τις "Μέρες ολόκληρες στα δένδρα" της Μαργκερίτ Ντυράς και "Η ιστορία της Μαρί" του Ζωρζ Μπρασσάι, παραμένοντας συνεπές, ποιητικό και βαθιά ανθρώπινο.

O 'Ερρίκος Ε’' και οι πρώτες φωτογραφίες από τις πρόβες του

Οι πρώτες φωτογραφίες και το trailer από τις πρόβες του "Ερρίκου Ε’" μας φέρνουν κοντά στην πολυαναμενόμενη παράσταση του Σαίξπηρ, σε νέα μετάφραση και σκηνοθεσία Αλέξανδρου Διαμαντή, που ανεβαίνει για πρώτη φορά στην Ελλάδα μετά από 85 χρόνια.

Για τον Δημήτρη Μακαλιά, η κωμωδία είναι το πιο γενναιόδωρο είδος

Ο αγαπημένος ηθοποιός μιλά στο "α" για τον "Ράφτη κυριών" του Ζορζ Φεϊντό (avant première στις 24/10) και το "Σποτ" του Ζήση Ρούμπου (από 27/10). Δύο κωμωδίες που τον κρατούν απασχολημένο και τις επτά ημέρες της εβδομάδας στο θέατρο Γκλόρια.