Συνήθεια που έγινε λατρεία αποδεικνύεται η επιστροφή αγαπημένων παραστάσεων για δεύτερο (ή ακόμη και τρίτο) κύκλο ζωής. Η τάση επαληθεύεται και φέτος, καθώς, ήδη από το πρώτο σήμα έναρξης της σεζόν, ανακοινώθηκαν και οι πρώτες επιστροφές. Ψηλά στην ατζέντα μπαίνει η πολυβραβευμένη στα θεατρικά βραβεία του «α» «Βασίλισσα της ομορφιάς» του Μάρτιν ΜακΝτόνα, που σκηνοθέτησε με στιβαρότητα η Ελένη Σκότη: μια συνταρακτική ιστορία κακοποιητικής σχέσης μητέρας και κόρης σε μια παράσταση υψηλής ευαισθησίας και σπουδαίων ερμηνειών, με κορυφαίες αυτές των Σοφίας Σεϊρλή και Αγορίτσας Οικονόμου (Σύγχρονο Θέατρο, από 6/10). O Γιώργος Χρυσοστόμου προχώρησε σε ένα δύσκολο προσωπικό στοίχημα, δημιουργώντας την παράσταση με τον εύγλωττο τίτλο «Μute». Σκηνοθετώντας (σε συνεργασία με τη Σοφία Πάσχου) τον εαυτό του, επιδίδεται σε ένα βουβό δεξιοτεχνικό σόλο, όπου κορυφώνεται η δυναμική της σωματικής έκφρασης (από 2/10). Μεγάλο ήταν το στοίχημα και για τον Αργύρη Πανταζάρα, που εμπνεύστηκε από το σαιξπιηρικό αριστούργημα και δημιούργησε το «This is not Romeo & Juliet», ένα έργο για δύο ηθοποιούς. Η παράσταση, με τον ίδιο και την Έλλη Τρίγγου στους ρόλους, έγινε αμέσως sold out και τώρα επιστρέφει με τη Σίσσυ Τουμάση στο πλάι του (Πορεία, από 6/10).

Το σουρεαλιστικό έργο του Έντουαρντ Άλμπι «Η γίδα, ή Ποια είναι η Σύλβια» είδαμε σε μια παράσταση μεγάλων ερμηνειών, πρωτίστως από τον Νίκο Κουρή και τη Λουκία Μιχαλοπούλου, σε σκηνοθεσία του Νικορέστη Χανιωτάκη. Η παράσταση, που βγάζει τη γλώσσα στην καλογυαλισμένη βιτρίνα της αστικής τάξης μέσα από μια ιστορία ερωτικής κτηνοβασίας, διατηρεί την αρχική διανομή της (παίζουν, επίσης, ο Γιάννης Δρακόπουλος και ο Μιχαήλ Ταμπακάκης), αλλά μεταφέρεται στο θέατρο Αθηνών (από 6/10).

Μυστήριο μας περιμένει στη θρυλική «Ποντικοπαγίδα», το πολυπαιγμένο έργο της Αγκάθα Κρίστι, που σκηνοθέτησε με ιδιαίτερη ματιά η Κίρκη Καραλή, μεταφέροντάς το σε μια πανσιόν της ελληνικής επαρχίας κατά τη δεκαετία του ’90. Η παράσταση επιστρέφει έχοντας και πάλι στη διανομή της τη Ράνια Οικονομίδου, αλλά και νέες, δυνατές προσθήκες: Στάθη Σταμουλακάτο, Χάρη Τζωρτζάκη κ.ά. (Νέος Ακάδημος, από 2/10). Η επιτυχία του Κωνσταντίνου Μπιμπή και της Λίλας Μπακλέση ως ερωτευμένων νέων στο τρυφερό μυθιστόρημα του Τηλέμαχου Τσαρδάκα, «Οι κάτω απ’ τ’ αστέρια», τους οδήγησε σε δεκάδες παραστάσεις στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Φέτος, στην τέταρτη σεζόν της, η παράσταση που σκηνοθετούν οι δύο ηθοποιοί μαζί με την Άρτεμη Γρύμπλα μεταφέρεται στο Σύγχρονο θεάτρο (από 4/10).

Η σουρεαλιστική κωμωδία της ΑβγίΠαπ, «Το ξεκατίνιασμα του Ολύμπου», ξαναφέρνει το δωδεκάθεο για υπουργικό συμβούλιο στο θέατρο Olvio. Ο Δημήτρης Κανέλλος σκηνοθετεί αυτό το σύγχρονο έργο που εμπνέεται από τη μυθολογία και λειτουργεί ως αποκαλυπτικός καθρέφτης της ελληνικής Ιστορίας (από 4/10).

Τέλος, επαναλαμβάνεται, σε σκηνοθεσία της Άννας-Μαρίας Στεφαδούρου, το έργο του Ντένις Κέλι «Girls & Boys», ένας σύγχρονος γυναικείος μονόλογος που μιλάει με ευθύτητα και ωμότητα για την κατάρρευση των σχέσεων υπό το βάρος των συνθηκών της κρίσης (Θέατρο 104, από 2/10).