Έξι πρωτότυπες χορογραφίες αποβιβάζονται στο «Πειραιάς Artport»

Το Δημοτικό Θέατρο Πειραιά αναδεικνύει, μέσα από το νέο διακαλλιτεχνικό του πρόγραμμα, τα έργα έξι Ελλήνων –έμπειρων και ανερχόμενων– χορογράφων.

Έξι πρωτότυπες χορογραφίες αποβιβάζονται στο «Πειραιάς Artport»

Το Δημοτικό Θέατρο Πειραιά έχει αποδείξει την ουσιαστική έγνοια του για τον σύγχρονο χορό, μέσα από τη φιλοξενία ανερχόμενων φωνών της ελληνικής χορογραφικής σκηνής. Φέτος, ανοίγει δυναμικά τη νέα σεζόν με το διακαλλιτεχνικό πρόγραμμα «Πειραιάς Artport» που, εκτός από εικαστικά, θέατρο και κινηματογράφο, περιλαμβάνει ένα διακριτό κομμάτι αφιερωμένο στην ορχηστική τέχνη.

Έτσι, υποδέχεται έξι πρωτότυπα χορογραφικά έργα, που επιλέχθηκαν μετά το ανοιχτό κάλεσμα του Δημοτικού Θεάτρου Πειραιά και με προϋπόθεση την προϋπάρχουσα κρατική επιχορήγηση. Στόχος, η αναζήτηση νέων δρόμων στην έκφραση, την αφήγηση, τη δραματουργία και τη μεθοδολογία παραγωγής του συμβάντος και συσχέτισης του σώματος με το χώρο.

Έξι πρωτότυπες χορογραφίες αποβιβάζονται στο «Πειραιάς Artport» - εικόνα 1
«Swell» © Ευγενία Μπουρζούκου

Ανάμεσα στους τρεις χώρους παρουσίασης, το ενδιαφέρον μας κινεί η «Σκηνή Ω», η οποία, παράλληλα με το «Πειραιάς Artport» που δίνει βήμα στον καλλιτεχνικό πειραματισμό, ανοίγει τις πόρτες της για να υποδεχθεί πιο εναλλακτικές ρεπερτοριακές επιλογές και κατά τη χειμερινή περίοδο. Από 18 έως 20/9, φιλοξενεί δύο έργα σε μία ενιαία παράσταση. Ξεκινώντας από το «Swell» της Ελισάβετ Πλιακοστάθη, που μιμείται την πορεία των ανθρώπινων σχέσεων μέσα από την κίνηση δύο σωμάτων, οδηγούμαστε στο «Απόλλυµι» και τη μοναξιά του ενός, όταν εκείνο(ς) έρχεται αντιμέτωπο(ς) με την απώλεια ως πολιτικό και κοινωνικό φαινόμενο. Η χορογραφία και η ερμηνεία είναι της Όλγας Σπυράκη.

Έξι πρωτότυπες χορογραφίες αποβιβάζονται στο «Πειραιάς Artport» - εικόνα 2
«Απόλλυµι»
Έξι πρωτότυπες χορογραφίες αποβιβάζονται στο «Πειραιάς Artport» - εικόνα 3
«Qualia» © Ηλίας Κατσιμπάρδης

Στο Φουαγιέ του θεάτρου, η ανερχόμενη Ηρώ Αποστολέλλη κάνει την αρχή (έως τις 16/9) με το «Qualia». Χαρακτηριστικά έργα του πλουραλιστικού μπαρόκ, όπως τα γλυπτά του Μπερνίνι και οι πίνακες του Καραβάτζο, συνδιαλέγονται με τη σύγχρονη αφαίρεση, σε ερμηνεία της χορογράφου. Μαζί της, η σταθερή συνεργάτιδα και συνιδρύτρια της ομάδας Carnation, Αγνή Παπαδέλη-Ρωσσέτου, ο λαουτίστας Νίκος Παναγιωτίδης και η σοπράνο Ηλέκτρα Παπασιμάκη.

Έξι πρωτότυπες χορογραφίες αποβιβάζονται στο «Πειραιάς Artport» - εικόνα 4
«Manifesto»

Στον ίδιο χώρο, η Ιωάννα Πορτόλου, της ομάδας Griffon, θέτει για άλλη μία φορά μεγάλα ερωτήματα στην ανθρωπότητα με το «Manifesto», καθοδηγώντας πέντε χορευτές σε ένα έργο που διερευνά μια υποθετική, σύγχρονη Διακήρυξη των Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων (21-25/9).

Έξι πρωτότυπες χορογραφίες αποβιβάζονται στο «Πειραιάς Artport» - εικόνα 5
«Ουτοπία» © Γκέλυ Καλαμπάκα

Τέλος, ο σκηνοθέτης και ηθοποιός Αντώνης Αντωνόπουλος, μέλος των Vasistas, παρουσιάζει την «Ουτοπία» (30/9-3/10), που είδαμε στο φετινό MIRfestival. Με αφετηρία το ομώνυμο εμβληματικό κείμενο του Τόμας Μουρ για την εγκαθίδρυση μιας κοινωνικής ουτοπίας, συναντιέται με τον διεθνή Κώστα Τσιούκα σε έναν «μη τόπο» επαναλαμβανόμενων χορευτικών μοτίβων από κλασικά μιούζικαλ και ποπ βιντεοκλίπ, κατόπτρων και αντανακλάσεων ενός ονειρικού κόσμου.

Έξι πρωτότυπες χορογραφίες αποβιβάζονται στο «Πειραιάς Artport» - εικόνα 6
«Holy Purple» © Αλέκος και Χρήστος Μπουρελιάς

Τέλος, το Προαύλιο καταλαμβάνει η Ανδρονίκη Μαραθάκη, με το πολυπρισματικό «Holy Purple», που τοποθετεί τις ερμηνεύτριες σε ένα παλλόμενο έδαφος, εξερευνώντας την έννοια της ακεραιότητας (24-25/9). Το πρότζεκτ δεν τελειώνει με τη χορογραφία: την επόμενη μέρα (26/9) θα ζητήσει από το κοινό να ανέβει στην κινούμενη πλατφόρμα-εγκατάσταση πενήντα τετραγωνικών μέτρων για μια στιγμή συνύπαρξης και συλλογικότητας. Θα μπορούν να συμμετέχουν δύο θεατές ανά 20 λεπτά, κάνοντας κράτηση θέσης εδώ.

Περισσότερες πληροφορίες

Απόλλυµι

  • Χορός
  • Διάρκεια: 43 '

Η ηρωίδα βιώνει το αίσθημα της απώλειας, περνώντας από τα πέντε διαφορετικά στάδια του πένθους: άρνηση, θυμός, διαπραγμάτευση, θλίψη, αποδοχή.

Qualia

  • Χορός
  • Διάρκεια: 50 '

Δύο χορεύτριες και δύο μουσικοί συνδιαλέγονται με αυτό που στην τέχνη αντιλαμβανόμαστε ως μπαρόκ, καθώς και την πρόσληψη των εννοιών που είναι συνυφασμένες με το μπαρόκ όπως το δέος, το παράδοξο, τη διάρρηξη της στατικότητας, τη ρευστότητα της μορφής, τη δραματική ένταση του συναισθήματος, την απελπισία του έρωτα. Στην παράσταση, τα τραγούδια από τη Γαλλία του 16ου και 17ου αιώνα, οι ερωτικές επιστολές της Πορτογαλίδας μοναχής Μαριάνα Αλκοφοράντο και οι μορφές της γλυπτικής του Μπερνίνι και της ζωγραφικής του Καραβάτζο χρησιμοποιούνται ως πεδία για την ανάπτυξη μιας σύγχρονης κινητικής φόρμας που αντιπαραβάλει τον πλουραλισμό και την πολυπλοκότητα του μπαρόκ με την σύγχρονη επιλεκτικότητα και αφαίρεση. Την ίδια στιγμή η πορεία αυτή μετουσιώνεται σε ένα προσωπικό ταξίδι στις στιγμές που ερχόμαστε αντιμέτωποι με τις πιο ακραίες περιοχές της ανθρώπινης ύπαρξης, τον έρωτα και το θάνατο.

Ουτοπία

  • Χορευτική performance
  • Διάρκεια: 45 '

Με αφετηρία το ομώνυμο εμβληματικό κείμενο του Τόμας Μουρ, τρεις ερμηνευτές πλάθουν τη δική τους ουτοπία σε έναν «μη τόπο» επαναλαμβανόμενων χορευτικών μοτίβων από κλασικά μιούζικαλ και ποπ βίντεο κλιπ.

Manifesto

  • Χορός
  • Διάρκεια: 50 '

Πώς θα ακουγόταν σήμερα η Διακήρυξη των Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων; Σε μια εποχή κατάρρευσης των αξιών στην Ευρώπη, η παράσταση θέτει ερωτήματα επαναπροσδιορισμού.

Swell

  • Χορός
  • Διάρκεια: 20 '

Οι ανθρώπινες σχέσεις αποτυπώνονται μέσα από την κίνηση των σωμάτων, καθώς αναζητούν τη σταθερότητα.

hiding in holy purple

  • Χορός
  • Διάρκεια: 50 '

Η χορογράφος τοποθετεί για άλλη μια φορά τους ερμηνευτές της σε παλλόμενο έδαφος. Στο νέο της έργο εξερευνά την έννοια της ακεραιότητας στην κινούμενη πλατφόρμα 50 τ.μ. που σχεδίασε ο Φ. Βασιλείου. Στις 26/9 (5 μ.μ.-11 μ.μ.) προσκαλεί το κοινό στο χώρο αυτό για μια στιγμή συλλογικότητας (2 θεατές ανά 20 λεπτά με κράτηση μέσω www.eventbrite.com).

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Τι είδαμε τελικά στο "Παρελθόν" του Ζιλιέν Γκοσλέν;

Μια συναρπαστική σκηνική σύνθεση ή ένα φλύαρο εγχείρημα; Είδαμε την εναρκτήρια παράσταση της σεζόν στη Στέγη Ωνάση και μεταφέρουμε τις εντυπώσεις μας.

ΓΡΑΦΕΙ: ΤΩΝΙΑ ΚΑΡΑΟΓΛΟΥ
24/10/2025

Ο "Άνθρωπος του Θεού" δοκίμασε την πίστη μας

Παρακολουθήσαμε την παράσταση "Άνθρωπος του Θεού" του Ανδρέα Κεντζού, σε σκηνοθεσία Δημήτρη Γεωργαλά, που επιστρέφει για 2η χρονιά στο Θέατρο 104 για περιορισμένες παραστάσεις, και φέρνει επί σκηνής τη σύγκρουση πίστης, αμφιβολίας, λύτρωσης και εκδίκησης.

"Cleansed": Δείτε νέες φωτογραφίες και τρέιλερ για την πολυαναμενόμενη παράσταση του Δημήτρη Καραντζά

Το έργο-σταθμός της Σάρα Κέιν έρχεται με ένα δυνατό καστ στο Ίδρυμα "Μιχάλης Κακογιάννης" κι εμείς ρίχνουμε νέα ματιά στον κόσμο του.

"Βότκα μολότοφ"... και ο Τσέχοφ ανατινάζεται στα γέλια

Η εκρηκτική κωμωδία "Βότκα μολότοφ" επιστρέφει για τρίτη χρονιά, από 25 Οκτωβρίου στο Θέατρο Φιλίπ. Μετά τα συνεχή sold out, η παράσταση σε παραγωγή της εταιρείας Μέθεξις υπόσχεται ξανά γέλιο, σάτιρα και τρυφερότητα.

'Prima Facie': Όταν η Λένα Παπαληγούρα συναντά τις ηρωίδες της, η σκηνή σείεται

Η Λένα Παπαληγούρα ηθοποιός που παίζει με εσωτερική ένταση και ιδιαίτερη ευαισθησία. Δείτε την στο "Prima Facie", που επιστρέφει για 2η χρονιά.

Πρεμιέρα για το "Dracula" στο θέατρο Πόρτα

H πολυαναμενόμενη παράσταση του Θάνου Παπακωνσταντίνου "βουτάει" στο λογοτεχνικό σύμπαν του Μπραμ Στόκερ τη σεζόν 2025-26.

Ακυκλοφόρητες φωτογραφίες από την 'Κόμισσα της Φάμπρικας' και μερικές σκέψεις του Σταμάτη Φασουλή

Η εμβληματική κωμωδία 'Η κόμισσα της Φάμπρικας' των Γιαλαμά – Πρετεντέρη επέστρεψε στο Embassy Theater, σε σκηνοθεσία Σταμάτη Φασουλή. Στιγμές, ατμόσφαιρα μέσα από τις εικόνες της παράστασης και σκέψεις του σκηνοθέτη, μέσα από το σημείωμα του.