Φλεγόμενη Φαίδρα στη Μικρή Επίδαυρο

Όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε για την παράσταση «Η Φαίδρα καίγεται» της Αμάντας Μιχαλοπούλου, που εμπνέεται από το μύθο της Φαίδρας και ανεβαίνει στο Μικρό Θέατρο της Αρχαίας Επιδαύρου, σε σκηνοθεσία Γιάννη Καλαβριανού.

Φλεγόμενη Φαίδρα στη Μικρή Επίδαυρο

Όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε για την παράσταση «Η Φαίδρα καίγεται» της Αμάντας Μιχαλοπούλου, που εμπνέεται από το μύθο της Φαίδρας και ανεβαίνει στο Μικρό Θέατρο της Αρχαίας Επιδαύρου, σε σκηνοθεσία Γιάννη Καλαβριανού (30-31/7).

#1 Ο μύθος

Φλεγόμενη Φαίδρα στη Μικρή Επίδαυρο - εικόνα 1

Ο «Ιππόλυτος» του Ευριπίδη έκανε γνωστό το μύθο της Φαίδρας, συζύγου του βασιλιά της Αθήνας Θησέα, που ερωτεύτηκε τον προγονό της, Ιππόλυτο. Όταν αυτός, ορκισμένος στην παρθενία ως ακόλουθος της Άρτεμης, την απορρίπτει, η Φαίδρα τον κατηγορεί για απόπειρα βιασμού. Ο Ιππόλυτος βρίσκει τραγικό θάνατο κατά την εξορία του από την Αθήνα και η Φαίδρα αυτοκτονεί.

#2 Οι νεότερες αναγνώσεις

Ο μύθος ενέπνευσε πολλούς συγγραφείς, από τους Λατίνους μέχρι τις μέρες μας, με κυριότερους τον Ρακίνα, τον Γιουτζίν Ο’ Νιλ, τον Γιάννη Ρίτσο, τη Μαρίνα Τσβετάγεβα, τη Σάρα Κέιν. Οι περισσότεροι δημιουργοί κινούνται ανάμεσα σε δύο πόλους, παίρνοντας θέση σχετικά με το δικαίωμα της ηρωίδας στην ερωτική αυτοδιάθεση.

#3 Το έργο

Φλεγόμενη Φαίδρα στη Μικρή Επίδαυρο - εικόνα 2

Η Αμάντα Μιχαλοπούλου στο «Η Φαίδρα καίγεται» γράφει για τη γυναικεία επιθυμία, κινούμενη ελεύθερα ανάμεσα στη σύγχρονη εποχή και στην αχρονία του μυθολογικού κόσμου. Αποδεσμευμένη από αισθήματα ντροπής ή ενοχής, η ηρωίδα της παραδέχεται και διεκδικεί το υποκείμενο του πόθου της και, αντίθετα με την ευριπίδεια εκδοχή, ούτε τιμωρεί τον Ιππόλυτο ούτε αυτοκτονεί.

#4 Η παράσταση

Ο Γιάννης Καλαβριανός σπανίως σκηνοθετεί έργα που δεν υπογράφει ο ίδιος, όμως με το θέμα του έρωτα δεν καταπιάνεται για πρώτη φορά («Αβελάρδος και Ελοΐζα», «Γιοι και Κόρες»). Στη «Φαίδρα» συνεργάζεται με έναν ωραίο θίασο, με επικεφαλής την Άννα Μάσχα στον ομώνυμο ρόλο και τον Νίκο Λεκάκη ως Ιππόλυτο. Παίζουν επίσης: Μαρία Κοσκινά, Μαρία Μοσχούρη, Ειρήνη Ιωάννου-Παπανεοφύτου.

Περισσότερες πληροφορίες

Η Φαίδρα καίγεται

  • Δράμα
  • Διάρκεια: 90 '

Αντλώντας έμπνευση από το μύθο της Φαίδρας, η συγγραφέας δημιουργεί μια σύγχρονη ηρωίδα που αναλαμβάνει την ευθύνη της επιθυμίας της και έρχεται αντιμέτωπη με τη φλόγα του πάθους και της ζωής.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Δύο παραστάσεις με αφετηρία τη Γλυκερία Μπασδέκη όπου η γυναικεία φωνή επιτέλους ακούγεται

Κάθε φορά που η Γλυκερία Μπασδέκη επιστρέφει στην Αθήνα, ξέρουμε ότι έχει κάτι ηχηρό να πει.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
30/10/2025

"Τα χρόνια" της Ανί Ερνό γίνονται παράσταση από τους Ακύλλα Καραζήση και Νίκο Χατζόπουλο

Το εμβληματικό μυθιστόρημα "Τα χρόνια" της νομπελίστριας Ανί Ερνό, σε σκηνοθεσία Ακύλλα Καραζήση και Νίκου Χατζόπουλου, μετατρέπεται σε θεατρική παράσταση μνήμης και χρόνου - μια ζωντανή ανατομία του εαυτού και της εποχής μας.

Στο 'Καπούτ', η ζωή δεν έχει ηλικία

Για δεύτερη χρονιά και με ανανεωμένο καστ παίζεται το "Καπούτ", το έργο που εστιάζει με λεπτότητα και χιούμορ στις προκλήσεις της τρίτης ηλικίας, έναν κόσμο συχνά παραγνωρισμένο στη σύγχρονη δραματουργία.

Το "Εγώ κι Εσύ" της Lauren Gunderson μάς θυμίζει τι σημαίνει να συνδέεσαι αληθινά

Δύο νέοι, ένα ποίημα και μια απρόσμενη συνάντηση γίνονται η αφορμή για ένα ταξίδι αυτογνωσίας, τρυφερότητας και αλήθειας. Η Σοφία Βγενοπούλου σκηνοθετεί την παράσταση "Εγώ κι Εσύ" για τη δύναμη της τέχνης και της ανθρώπινης επαφής.

Θεατρικά Βραβεία Κοινού 2025: Οι φετινές υποψηφιότητες

Λίγο πριν από την τελετή απονομής των Θεατρικών Βραβείων Κοινού, όσων δηλαδή οι αναγνώστες και οι αναγνώστριες του "αθηνοράματος" ξεχώρισαν στην περσινή σεζόν, ας μάθουμε τους επικρατέστερους και τις επικρατέστερες ανά κατηγορία βραβείων, σε μια λίστα 85 ονομάτων.

Ράφτης κυριών

Η παράσταση του Γιάννη Κακλέα γεφυρώνει το Παρίσι της Μπελ Επόκ με την Αθήνα του 2025 και καθιστά μία τυπική ερωτική φάρσα πολυθέαμα θεάτρου, stand up και μουσικής περφόρμανς. | Powered by Uber

Ο πουπουλένιος

Κλειστοφοβική ατμόσφαιρα, δυναμικός ρυθμός και κάποιες αξιοσημείωτες ερμηνείες σε ένα από τα ωραιότερα δείγματα του βρετανικού θεάτρου, ένα σκοτεινό παραμύθι για τη βία, την εξουσία και την ανάγκη να λέμε ιστορίες. | Powered by Uber