Ποια είναι η παράσταση που έγινε podcast;

Την ραδιοφωνική εκδοχή του «Ἐπί τῆ ἐκλείψει τοῦ Κόσμου τοῦ αὐθάδους…», βασισμένη στο έργο του Νικόλαου Επισκοπόπουλου, σκηνοθετεί ο Κωνσταντίνος Μάρκελλος.

Ποια είναι η παράσταση που έγινε podcast;

Μετά την βραβευμένη παράσταση «Ο Καραφλομπέκατσος και η Σπυριδούλα» και το πρωτότυπο έργο του «Η απαγωγή της Τασούλας», ο σκηνοθέτης Κωνσταντίνος Μάρκελλος ξανασυνεργάζεται με το Θέατρο Σταθμός, αυτή την φορά στην παρουσίαση της ραδιοφωνικής εκδοχής του έργου του «Ἐπί τῆ ἐκλείψει τοῦ Κόσμου τοῦ αὐθάδους…», σε δική του σύλληψη, δραματουργία και ραδιοσκηνοθεσία. Οι ηθοποιοί Γιάννης Βογιατζής, Αλεξάνδρα Παντελάκη, Ελένη Στεργίου και Γιάννης Στεφόπουλος, με όχημα τη μουσικότητα της γλώσσας, λένε μια ιστορία που εστιάζει στα τελευταία δευτερόλεπτα μιας θορυβώδους και ασεβούς ανθρωπότητας, καθώς η Γη πλέον «βαρυνθείσα», αποκαμωμένη και αγανακτισμένη, προσπαθεί να «ελαφρωθεί» εξαφανίζοντας κάθε ίχνος παρασιτικής ζωής από την επιφάνειά της. Αυτά τα τελευταία δευτερόλεπτα πριν τον οριστικό χαμό τους, οι τέσσερις τελευταίοι επιζώντες δείχνουν έναν εναγκαλισμό προς τη ζωή, υψώνουν μια ύστατη κραυγή απόγνωσης, γράφοντας στην οντολογική διαθήκη τους -σε πιθανές μελλοντικές γενιές- τις ματαιωμένες επιθυμίες, τα ανεκπλήρωτα όνειρα τους, τη ροπή προς την (αλληλο)καταστροφή, τον σπαραγμό, αλλά και μια συνειδητοποίηση της θνητότητάς τους και της αναπόφευκτης φθοράς.

Ποια είναι η παράσταση που έγινε podcast; - εικόνα 1

Η δραματουργική αυτή σύνθεση δανείζεται τον τίτλο και τα ονόματα των χαρακτήρων από την λογοτεχνική δεξαμενή του πρώτου εκπροσώπου του αισθητισμού στην ελληνική πεζογραφία, του Νικόλαου Επισκοπόπουλου. Τα πρόσωπα του δράματος, που άλλοτε μονολογούν, άλλοτε συνδιαλέγονται, συν-φωνούν, διακόπτουν, συγκρούονται, αντιπαρατίθενται και αλληλονοηματοδοτούνται, δανείζονται υλικό από τα τέσσερα διηγήματά του «Ο Θρήνος του Δειλινού», «Η Μητέρα Γη», «Το Ελιξίριον της Ζωής» (από την συλλογή «Τα διηγήματα του Δειλινού») και το «Ζωή Μετά Θάνατον» (από την συλλογή «Τρελά Διηγήματα»). Στο έργο πρωταγωνιστούν ο Γιάννης Βογιατζής ως ο Ερημίτης/ Η φωνή του γέροντος, η Αλεξάνδρα Παντελάκη ως η Ακτίς του Ηλίου, η Ελένη Στεργίου ως ο μικρός δημιουργός και ο Γιάννης Στεφόπουλος ως ο πρώτος άνθρωπος.

Ποια είναι η παράσταση που έγινε podcast; - εικόνα 2

Σύμφωνα με τον σκηνοθέτη, σκοπός του έργου είναι να ανανεώσει το ενδιαφέρον του ελληνόφωνου κοινού για μια περιθωριοποιημένη λογοτεχνική τάση και να επανασυστήσει ένα συγγραφέα του οποίου η αξία παραγνωρίστηκε όχι μόνο όσο έζησε και έγραψε στην Ελλάδα και στην Γαλλία ως Nicolas Segur, αλλά και δεκαετίες αργότερα. Στην υλοποίηση του έργου διατηρήθηκε ο προφορικός λόγος, με την ιδιάζουσα ορθογραφία και γραμματική του πρωτότυπου για να αναδειχθεί η μουσικότητα της γλώσσας. Θεωρήθηκε ότι οποιεσδήποτε «παραφωνίες», εσκεμμένες ή οφειλόμενες στην ταχύτητα που έγραφε ο Επισκόπουλος, είναι αδιαχώριστες από την εικονοπλαστική και ηχο-συναισθηματική λογοτεχνική σύλληψη του συγγραφέα και προσθέτουν στην ακουστική απόλαυση του κειμένου.

Ποια είναι η παράσταση που έγινε podcast; - εικόνα 3

Ο Μανώλης Ανδρεάδης ανέλαβε την ηχοληψία και το μιξάζ, αλλά και την σύνθεση και τον σχεδιασμό ήχου μαζί με τον Κ. Μάρκελλο. Ο Γιώργος Κασαβέτης έγραψε πρωτότυπη μουσική για το έργο.


Το «Επί τη εκλείψει του Κόσμου του αυθάδους…» κυκλοφορεί από την ΚΑΠΑ Εκδοτική, η οποία συμπεριλαμβάνει μια περιεκτική εισαγωγή/αποτύπωση της έρευνας του σκηνοθέτη αναφορικά με τον ευρωπαϊκό και νεοελληνικό αισθητισμό, αλλά και για τον συγγραφέα Ν. Επισκοπόπουλο.

i Ακούστε το podcast εδώ.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

"Dramodé": Που συναντά η ελληνική μόδα τον πολιτισμό

Η Ελληνική Ένωση Σχεδιαστών Μόδας διοργανώνει ένα μοναδικό φεστιβάλ με παραστάσεις, συζητήσεις και ανατρεπτικά fashion shows.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
11/09/2025

Σεμινάριο Αρχαίου Δράματος με την Άννα Βαγενά: Εκάβη και η δύναμη της εκδίκησης

Η Άννα Βαγενά συνεχίζει για τρίτη χρονιά τα σεμινάρια στο Μεταξουργείο, εστιάζοντας στο αρχαίο δράμα. Φέτος, μελετούμε την Εκάβη του Ευριπίδη, διερευνώντας την εκδίκηση ως ιερό χρέος και σύγχρονο μήνυμα.

Ο Τόλης Παπαδημητρίου ξαναχτυπά με την "Οικογένεια Τσεκμέ"

Πρώτες φωτογραφίες από τη νέα κωμωδία με την υπογραφή του ηθοποιού, συγγραφέα και σκηνοθέτη, που επιστρέφει δριμύτερος μετά την πολύχρονη επιτυχία της "Μαύρης σαμπούκας" στο θέατρο Πόλη.

Φεστιβάλ Φιλίππων: Έρχεται στο Λιμάνι του Πειραιά και το Παρασκήνιο της Λυρικής

Το Φεστιβάλ Φιλίππων ταξιδεύει στην Εθνική Λυρική Σκηνή και… στη θάλασσα, με τέσσερις πρωτότυπες παραστάσεις, μεταξύ των οποίων μία εν πλω, στη διαδρομή Πειραιάς–Αίγινα.

Θέατρο Επί Κολωνώ: Ραντεβού για μεγάλους αλλά και μικρούς τη νέα σεζόν 2025-26

"Linda" της Ελένης Σκότη, ο Αντώνης Καφετζόπουλος με δική του παράσταση, εγκαινιάζεται Παιδική Σκηνή, το Off Off Athens επιστρέφει και όλα όσα θα δούμε στο στέκι της ομάδας Νάμα.

"Άνθρωπος χωρίς όνομα": 2η χρονιά στο θέατρο Αποθήκη με προσφορά εισιτηρίων

Μετά την περσινή επιτυχία, ο "Άνθρωπος χωρίς όνομα" επιστρέφει στο Θέατρο Αποθήκη με ανανεωμένο καστ. Απολαύστε την ιστορία του Σαμπέρ με έκπτωση στα εισιτήρια έως 22 Σεπτεμβρίου.

Η παράσταση που καθήλωσε το κοινό της Νέας Υόρκης επιστρέφει στην Αθήνα

Το "Κόκκαλο", η παράσταση που μας καθήλωσε από το 2022, επιστρέφει στην Αθήνα. Μια λυτρωτική ροκ τελετουργία για τον Αντονέν Αρτώ, γεμάτη ένταση, μουσική και ακραία δημιουργικότητα.