Άννα Παπαθανασίου: «Τα σώματα επικοινωνούν όταν αποβάλλουν τον φόβο της επαφής»

Η Ελληνοκαναδέζα εικαστικός Άννα Παπαθανασίου, με σπουδές στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών αλλά και στη Γυμναστική Ακαδημία, μας μιλά για την σχέση της με τον χορό και το ψηφιακό έργο «Axel’s just dreaming».

Άννα Παπαθανασίου: «Τα σώματα επικοινωνούν όταν αποβάλλουν τον φόβο της επαφής»

Η Ελληνοκαναδέζα εικαστικός Άννα Παπαθανασίου, με σπουδές στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών αλλά και στη Γυμναστική Ακαδημία, μας μιλά για την σχέση της με τον χορό και το ψηφιακό έργο «Axel’s just dreaming».

Άννα Παπαθανασίου: «Τα σώματα επικοινωνούν όταν αποβάλλουν τον φόβο της επαφής» - εικόνα 1

Πού σε ξέρω;
Από την μπάντα μου και το live μας στο ΑnClub για το STAGES/ A LIVE του Onassis Foundation ίσως; Ποιος ξέρει, μπορεί να έχουμε βρεθεί τυχαία περιμένοντας σε μία στάση. μετρό ή σε μια ουρά στην εφορία, χάος και τύχη.

Ποια είναι η πρώτη πιο δυνατή εμπειρία σου στον χορό;
Η πρώτη ημέρα που η μητέρα μου με πήγε στο πρώτο μάθημα μπαλέτου μου. Θυμάμαι να κλαίω και να γαντζώνομαι στη μπάρα για να μην φύγουμε. Ήταν ότι πιο απελευθερωτικό είχα βιώσει κι ας ήμουν μόλις τεσσάρων. Στη συνέχεια σίγουρα στη Νέα Υόρκη με τον Bob Wilson στήνοντας τον «Οθέλλο». Αλλά και τα crossdresser parties που ακολουθούσαν το ίδιο βράδυ με τους πιο όμορφους ανθρώπους χωρίς καμία αναστολή.

Ποιον χορογράφο θαυμάζεις;
Τον Οχάντ Ναχαρίν για την ενέργεια και την ειλικρίνεια με την οποία απελευθερώνει το σώμα χωρίς να επιβάλει σκληρότητα αλλά αντίθετα πρεσβεύοντας την απελευθέρωση μέσα από τη φόρμα δημιουργώντας μία παιδική χαρά με κανόνες όπου το πνεύμα ακολουθεί τη σωματικότητα. Την Πίνα Μπάους, τους Peeping Tom, τον Δημήτρη Παπαϊωάννου, τον δάσκαλό μου Bob Wilson.

Πώς αποτυπώνει την ιστορία του το σώμα;
Με το προσωπικό ιδίωμα της κίνησης του κάθε σώματος. Με την ενσωμάτωση του φαινομενικού λάθους, αυτού που βγαίνει ασυναίσθητα όταν δεν έχουμε επίγνωση ότι μας παρακολουθούν. Την αγαρμποσύνη ή την μικροκίνηση που ξεκολλάει από την αρτιότητα. Τα σώματα επικοινωνούν όταν αποβάλλουν τον φόβο της επαφής, όταν πάψουν να είναι ταυτόσημα με τον εαυτό και γίνουν μέσον από το οποίο περνάει κάτι ακατέργαστο.

Άννα Παπαθανασίου: «Τα σώματα επικοινωνούν όταν αποβάλλουν τον φόβο της επαφής» - εικόνα 2

Τι σου αρέσει στην ιδέα του Φεστιβάλ Ελλήνων Χορογράφων;
Η συνεύρεση διαφορετικών δημιουργών που από κοινή αφετηρία διαγράφουν πορεία προσωπική ερμηνεύοντας το παρόν με διαφορετική γλώσσα.

Ποια είναι η μεγαλύτερη αγωνία σου για το έργο «Axel’s just dreaming» που θα παρουσιάσεις;
Δεν έχω μπει στη διαδικασία να το σκεφτώ, το έφτιαξα έφυγε από πάνω μου. Πλέον ανήκει στο κοινό.

Θα μου αποκαλύψεις την πιο αγαπημένη σου σκηνή στην παράσταση;
Δεν ξεχωρίζω κάποια, ίσως ο ήχος από το σύρσιμο των τακουνιών ενός από τους χαρακτήρες.

Ο μεγαλύτερος εχθρός της τέχνης ποιος είναι;
Η αδράνεια και ο φόβος του λάθους, η επιδίωξη της τελειότητας.

Αν σου ζητούσα να κάνεις μια ευχή;
Εύχομαι να επιβιώσουμε ελεύθεροι ενάντια στο παράλογο του να αγωνιζόμαστε να επιβιώσουμε μέσα σε έναν κόσμο που μας καταναλώνει με βίαιη αδιαφορία.

Το «Axel’s just dreaming» θα παιχτεί διαδικτυακά στις 20 Μαρτίου, στο πλαίσιο του 8ου Φεστιβάλ Νέων Χορογράφων της Στέγης. Δείτε το μέσα από το YouTube Channel του Ιδρύματος Ωνάση, το Onassis.org και τα social media.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

"Galtuk – Η Χώρα των Ονείρων": Ένα μαγικό ταξίδι για όλη την οικογένεια

Το "Galtuk – Η Χώρα των Ονείρων" ζωντανεύει στο Παλλάς. Είναι ένα μαγικό ταξίδι όπου κάθε όνειρο μπορεί να γίνει πραγματικότητα. Μικροί και μεγάλοι, ετοιμαστείτε να ζήσετε τη μαγεία και να ονειρευτείτε μαζί με τους ήρωες του Galtuk.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
11/09/2025

Στο Τρένο για τη Μέση Ανατολή: Η Τατιάνα Λύγαρη παρουσιάζει ένα συγκλονιστικό έργο

Έξι ήρωες από διαφορετικές περιοχές της Μέσης Ανατολής προσπαθούν να δημιουργήσουν ανθρώπινους δεσμούς εν μέσω συγκρούσεων και πολέμου στο δυνατό και επίκαιρο έργο "Πυρεξία – Τρία οράματα για την Μέση Ανατολή" της Ναόμι Γουάλας, που σκηνοθετεί η Τατιάνα Λύγαρη στο Τρένο στο Ρουφ.

Η Στέγη Ωνάση ανοίγει τη νέα σεζόν: Η οικογένεια στη σκηνή και στο επίκεντρο

Η νέα σεζόν της Στέγης Ιδρύματος Ωνάση φέρνει παραστάσεις που ανατέμνουν τις οικογενειακές και ανθρώπινες σχέσεις, με δράματα των Γκοσλέν, Άικ, Ροντρίγκες, Αγγελάκα και χορογραφία της Φρέιτας.

Ανδρομάχη

Ο Ευριπίδης μεταφέρει τον κύκλο του αίματος από τα πεδία μάχης του Τρωικού Πολέμου σε αυτά της οικογένειας και η Μαρία Πρωτόπαππα προτείνει μία ενδιαφέρουσα ανάγνωση, αναθέτοντας -όχι χωρίς λόγο- τους βασικούς γυναικείους ρόλους σε άνδρες ηθοποιούς.

Όρνιθες

Τρυφερή και γλυκόπικρη παράσταση, που εστιάζει στο ουμανιστικό και οικολογικό μήνυμα του αριστοφανικού έργου. Ωραίες ερμηνείες από τον Οδυσσέα Παπασπηλιόπουλο και τον Γιώργο Χρυσοστόμου και μια δουλειά συνόλου, που συγκαταλέγεται στις αναθεωρημένες αναγνώσεις του αρχαίου κωμωδιογράφου των τελευταίων χρόνων.

Θέατρο του Νέου Κόσμου: Ξεκίνησε η προπώληση για τις παραστάσεις της σεζόν 2025-26

Ο Τόμας Οστερμάϊερ με Έλληνες ηθοποιούς, η νέα παράσταση του Βαγγέλη Θεοδωρόπουλου, άπαιχτα έργα, δυνατές επαναλήψεις, ξεχωριστές δραματουργικές φωνές και σκηνοθετικές υπογραφές στο νέο πρόγραμμα του Θεάτρου του Νέου Κόσμου.

Όλα όσα θα δούμε στο Διεθνές Φεστιβάλ Αναλόγιο 2025

Το πρόγραμμα της διοργάνωσης ανακοινώθηκε στο πλαίσιο του 53ου Φεστιβάλ Βιβλίου.