Η διαφορά υποκριτικής και υποκρισίας

Ο βιασμός προφανώς και δεν ανήκει σε κανένα κόμμα, η Yπουργός Πολιτισμού όμως σχεδίασε μια συνέντευξη Τύπου στην οποία φρόντισε να επικοινωνήσει την υπερασπιστική της γραμμη με τον πλέον χοντροκομμένο τρόπο, κομματοποιώντας το θέμα, ενώ ξέχασε να απευθυνθεί προς τους ανθρώπους του θεάτρου.

Η διαφορά υποκριτικής και υποκρισίας

Σύσσωμος ο πολιτιστικός κόσμος της χώρας μοιάζει να ζητά πλέον την παραίτηση της Υπουργού Πολιτισμού Λίνας Μενδώνη καθώς σωματεία, Ακαδημίες, φεστιβάλ, πρόσωπα με θεσμικές θέσεις στον πολιτισμό της τοπικής αυτοδιοίκησης και βέβαια ηθοποιοί και καλλιτέχνες τόσο στους προσωπικούς τους λογαριασμούς στα social media όσο και σε τοποθετήσεις στα μίντια, επαναλαμβάνουν το #Μενδώνηπαραιτήσου που ξεκίνησε ως hashtag μαζί με τις πρώτες φήμες για την υπόθεση Λιγνάδη. Τα αργά αντανακλαστικά του Υπουργείου είχαν ήδη δώσει λαβές στον πληγωμένο και αγανακτισμένο κόσμο του πολιτισμού που από την αρχή της πανδημίας δεν έχει υποστηριχθεί όσο (γρήγορα) θα έπρεπε από την Υπουργό παρά τα χρήματα που δόθηκαν και τη δημιουργία μητρώου καλλιτεχνών, η στάση όμως της Μενδώνη στην Συνέντευξη Τύπου που έδωσε αμέσως μετά την πρώτη επίσημη καταγγελία κατά του πρώην διευθυντή του Εθνικού Θεάτρου ήταν η σταγόνα που ξεχείλισε το ποτήρι.

Ο βιασμός προφανώς και δεν ανήκει σε κανένα κόμμα, όπως ανέφερε η Υπουργός απαντώντας στην άκομψη πολιτικοποίηση του θέματος με κατηγορίες για δήθεν συγκάλυψη από την αντιπολίτευση, η ίδια όμως σχεδίασε μια συνέντευξη Τύπου στην οποία φρόντισε να επικοινωνησει την υπερασπιστική της γραμμη με τον πλέον χοντροκομμένο τρόπο, κομματοποιώντας περαιτέρω την υπόθεση και κάνοντας μάθημα στους δημοσιογράφους. Οι ανεκδιήγητες εκφράσεις της περί εξαπάτησης από τον επικίνδυνο Λιγνάδη, ο οποίος «με βαθιά υποκριτική τέχνη προσπαθούσε να μας πείσει ότι δεν έχει καμία σχέση με όλα αυτά» και ο λαϊκίστικος δρόμος αποποίησης ευθυνών ρίχνοντας το μπαλάκι σε όσους προσκείμενους στην αξιωματική αντιπολίτευση δεν είχαν καταλάβει περί Λιγνάδη, διαβάζοντάς μας μεταξύ άλλων αναλυτικά τα post της Έλενας Ακρίτα που τον εξήραν στο παρελθόν, και κυρίως η απουσία οποιασδήποτε συγγνώμης ή αυτοκριτικής ξεσήκωσε ως ήταν αναμενόμενο νέο κύμα αντιδράσεων. Το σύνθημα έδωσε η ανοιχτή επιστολή του Θανάση Παπαγεωργίου του θεάτρου Στοά με την οποία απέσυρε την αίτηση επιχορήγησης τονίζοντας μεταξύ άλλων την απαξίωση εκ μέρους της Υπουργού της τέχνης της υποκριτικής «προφανώς συγχέοντάς την με αυτήν της υποκρισίας».
Είναι ενδεικτικό άλλωστε ότι η Υπουργός ξέχασε να απευθυνθεί με κάποιο τρόπο προς τους ανθρώπους του θεάτρου που παρακολουθούν συγκλονισμένοι τις εξελίξεις και που υποτίθεται ότι είναι η υπουργός τους δείχνοντας για άλλη μια φορά (μετά την εκκωφαντική απουσία από διεκδικησεις για ενίσχυση των ανθρώπων του χωρου) ότι δεν είναι κοντά στο κοινό αίσθημα των ανθρώπων του πολιτισμού.

Όσο δεν επιλέγονται καθαρές στάσεις με επιχειρήματα, και ανασύρονται δημαγωγίες από τη Βενεζουέλα ως το Μάτι, δυστυχώς ο όποιος κανιβαλισμός του #metoo αλλά και κάθε άλλου ζητήματος μπορεί να γίνει στα social ή μη media όχι μόνο δεν καταστέλλεται αλλά νομιμοποιείται και κανονικοποιείται και στην πολιτική αρένα και τον δημόσιο λόγο εν γένει. Τρέφοντας θεωρίες συνωμοσίας και επωάζοντας ομοφοβικές αντιλήψεις και παρανοήσεις σχετικά με τον ελευθεριάζοντα χώρο της τέχνης από τις οποίες δυστυχώς βρίθει η χώρα.

Όσο δεν επιλέγονται πάντως καθαρές απαντήσεις και στάσεις με επιχειρήματα, και ανασύρονται δημαγωγίες από τη Βενεζουέλα ως το Μάτι, δυστυχώς ο όποιος κανιβαλισμός του #metoo αλλά και κάθε άλλου ζητήματος μπορεί να γίνει στα social ή μη media όχι μόνο δεν καταστέλλεται αλλά νομιμοποιείται και κανονικοποιείται και στην πολιτική αρένα και τον δημόσιο λόγο εν γένει. Τρέφοντας θεωρίες συνωμοσίας, συσκοτίζοντας τη μεγάλη εικόνα πίσω από εξιλαστήρια θύματα-θύτες, και επωάζοντας ομοφοβικές αντιλήψεις και παρανοήσεις σχετικά με τον ελευθεριάζοντα χώρο της τέχνης από τις οποίες δυστυχώς βρίθει η χώρα. Ας ελπίσουμε το περίφημο απόστημα που επιτέλους σπάει σύμφωνα με το προσφιλές κλισέ που ακούμε αυτές τις μέρες να φέρει και μια εξυγίανση του πολιτικού και δημόσιου λόγου και στάσης, και το πάθος με το οποίο αγκάλιασε το #metoo ο χώρος του πολιτισμού να μην εξαντληθεί όταν ξανασηκωθεί η αυλαία αλλά να ανοίξει το δρόμο για περισσότερη δικαιοσύνη και λιγότερο φόβο και εκμετάλλευση και σε άλλους χώρους.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Η τολμηρή κωμωδία "Αι Γυμνισταί" έρχεται στο Rabbithole

Στην κωμωδία του Γιώργου Σίμωνα, "Αι Γυμνισταί", δύο άνδρες υποδύονται τέσσερις χαρακτήρες, φέρνοντας στη σκηνή χιούμορ, ελευθερία και μια απρόσμενα τρυφερή ματιά στην ανθρώπινη φύση.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
08/10/2025

"Μέχρι να σβήσουν τ’ άστρα": Η νέα παράταση του Βαγγέλη Θεοδωρόπουλου στο θέατρο Χώρα

Το τελευταίο έργο της Μπεθ Στιλ, που ενθουσίασε το κοινό του Εθνικού Θεάτρου της Αγγλίας και του West End, για πρώτη φορά στην Ελλάδα.

Η Άννα Κοκκίνου επιστρέφει με το "Συμπόσιο" του Πλάτωνα

Μια τολμηρή ανάγνωση του "Συμποσίου" παρουσιάζει για 2η χρονιά η Άννα Κοκκίνου. Η παράσταση του Σφενδόνη εξερευνά τον Έρωτα μέσα από τους λόγους οκτώ ξεχωριστών προσωπικοτήτων της αθηναϊκής κοινωνίας.

Για πρώτη φορά στην Ελλάδα: 21 παγκόσμια επιτυχημένα έργα στη σκηνή

Η σεζόν 2025–2026 σηματοδοτεί την ελληνική πρεμιέρα μιας σειράς διεθνών και σύγχρονων έργων, από κλασικές αναγνώσεις μέχρι κινηματογραφικές μεταφορές, φέρνοντας στο κοινό νέες φωνές, πρωτοποριακές ιστορίες. Και για να είστε στην ώρα σας στη παράσταση και χωρίς άγχος, μπορείτε να μοιραστείτε ένα UberTaxi με τη παρέα σας και με την επιλογή του Split fare να διαμοιράσετε το τελικό κόστος του ταξί.

Αποκλειστικό: "Εραστή" του Πίντερ σκηνοθετεί ο Αλέξανδρος Κοέν

Στο θέατρο Μικρό Γκλόρια κάνει πρεμιέρα τον Νοέμβριο σε μετάφραση και σκηνοθεσία του Αλέξανδρου Κοέν το ευφυές ντουέτο για τον έρωτα.

Η θανατερά απολαυστική παράσταση που επιστρέφει για 11η χρονιά

Έντεκα χρόνια μετά την πρώτη του εμφάνιση, ο Γιώργος Γαλίτης αποδεικνύει πως οι έξυπνες κωμωδίες δεν πεθαίνουν ποτέ. "Τα ραδίκια ανάποδα" επιστρέφουν στο Altera Pars, πιο ζωντανά και ξεκαρδιστικά από ποτέ.

"Λεωφορείο ο πόθος": Η επιστροφή της μεγάλης επιτυχίας του Δημήτρη Καραντζά

Το αριστούργημα του Τενεσί Ουίλιαμς, "Λεωφορείο ο πόθος", επιστρέφει θριαμβευτικά σε σκηνοθεσία Δημήτρη Καραντζά, με νέα διανομή και την Αλεξία Καλτσίκη να συγκλονίζει ξανά ως Μπλανς Ντι Μπουά, στο Θέατρο Προσκήνιο.