Σπουδαίοι δραματουργοί στις πρώτες πρεμιέρες της νέας χρονιάς

Με Ουίλιαμ Σαίξπηρ, Τενεσί Ουίλιαμς αλλά και δυο σημαντικούς Έλληνες συγγραφείς, τον Ιάκωβο Καμπανέλλη και τον Μάριο Ποντίκα, κάνουν ποδαρικό γνωστές σκηνές της πόλης.

Γιορτινοί εξοδούχοι, προσοχή!
Τα θέατρα τροποποιούν τα ωράρια και τις ημέρες των παραστάσεων κατά τη διάρκεια της εορταστικής περιόδου. Πριν την έξοδό σας επιβεβαιώσετε τις όποιες αλλαγές για να οργανώσετε καλύτερα τις θεατρικές σας εξορμήσεις.
Σπουδαίοι δραματουργοί στις πρώτες πρεμιέρες της νέας χρονιάς

Με Ουίλιαμ Σαίξπηρ, Τενεσί Ουίλιαμς αλλά και δυο σημαντικούς Έλληνες συγγραφείς, τον Ιάκωβο Καμπανέλλη και τον Μάριο Ποντίκα, κάνουν ποδαρικό γνωστές σκηνές της πόλης.

#1 «Ο δρόμος περνά από μέσα»

Σπουδαίοι δραματουργοί στις πρώτες πρεμιέρες της νέας χρονιάς - εικόνα 1

Ο Ιάκωβος Καμπανέλλης, έχοντας ζήσει τη μετεμφυλιακή εξαθλίωση της Ελλάδας, έγραψε θεατρικά έργα που σε πρώτη ανάγνωση παραπέμπουν στην ηθογραφία. Το συγκεκριμένο, του 1992, είναι από τα πιο δυνατά του, καθώς αποτυπώνει τη σύγκρουση δύο γενιών, την πάλη των τάξεων και την αρπακτική διάθεση του Νεοέλληνα. Ο βραβευμένος με το βραβείο «Κάρολος Κουν» Χρήστος Σουγάρης το σκηνοθετεί και παίζουν οι Ρούλα Πατεράκη, Πέρης Μιχαηλίδη, Πάρις Θωμόπουλος, Κωνσταντίνα Κλαψινού και Αλέξανδρος Βάρθης. (Μικρό Χορν, σε avant premiere για τους αναγνώστες του «α» στις 15/1)

#2 «Τριαντάφυλλο στο στήθος»

Σπουδαίοι δραματουργοί στις πρώτες πρεμιέρες της νέας χρονιάς - εικόνα 2

Ίσως το μοναδικό... αισιόδοξο έργο του Τενεσί Ουίλιαμς ανεβάζει το ΔΗΠΕΘΕ Κοζάνης σε σκηνοθεσία του Λευτέρη Γιοβανίδη. Μια Ιταλίδα μετανάστρια στην Αμερική του Νότου, μια απλή και συναισθηματικά αγνή γυναίκα, αλλάζει συμπεριφορά μετά τον ξαφνικό θάνατο του λατρεμένου της συζύγου. Ορκίζεται πίστη και εγκράτεια κόντρα στην πληθωρική της φύση. Τα πράγματα όμως αλλάζουν όταν στο μικρόκοσμό της εμφανίζεται ένας άγνωστος άντρας με το ίδιο, σαν του άντρα της, τριαντάφυλλο στο στήθος. (Θέατρο Τέχνης-Υπόγειο, από 15/1)

#3 «Γάμος»

Σπουδαίοι δραματουργοί στις πρώτες πρεμιέρες της νέας χρονιάς - εικόνα 3

Από τους πρωτοπόρους συγγραφείς του θεάτρου της Μεταπολίτευσης, ο Μάριος Ποντίκας ορθώνει έναν ισχυρό λόγο απέναντι στην ανασφάλεια, το φόβο, την οργή, την εξαθλίωση, την απάθεια και κυρίως την πατριαρχία. Η μικρή κόρη μιας φτωχής οικογένειας βιάζεται. Ακολουθούν αλλεπάλληλοι «βιασμοί» της από τους δικούς της, την κοινωνία, τη δικαιοσύνη και τα μέσα ενημέρωσης. Σαράντα χρόνια μετά το πρώτο ανέβασμά του από τον Κάρολο Κουν, ο Κώστας Παπακωνσταντίνου και η Αγγελική Μαρίνου ανεβάζουν τον «Γάμο» με τους Ελ. Βλάχο, Β. Καμαράτου, Μ. Τρίκκα κ.ά. (Σταθμός, από 13/1)

#4 «Αγάπης Αγώνας Άγονος»

Σπουδαίοι δραματουργοί στις πρώτες πρεμιέρες της νέας χρονιάς - εικόνα 4

Ο βασιλιάς Φερδινάνδος και οι ακόλουθοί του ορκίζονται ότι μπορούν να ασκητέψουν για τρία χρόνια στερούμενοι τις χαρές του έρωτα και της ζωής, αφοσιωμένοι πλήρως στην έρευνα της σοφίας. Καταπατούν όμως σύντομα τον όρκο τους, όταν μια Γαλλίδα πριγκίπισσα με την ακολουθία της καταφθάνει στο παλάτι. Ένας ύμνος στον έρωτα είναι το πρώτο έργο που έγραψε ο Ουίλιαμ Σαίξπηρ, και ο σκηνοθέτης Λύσανδρος Σπετσιέρης, λάτρης της εικόνας και της μείξης των παραστατικών τεχνών, το ανεβάζει με δεκαπενταμελή θίασο. (Δεκατέσσερα, από 13/1)

Περισσότερες πληροφορίες

Γάμος

  • Κοινωνικό
  • Διάρκεια: 85 '

Με αφορμή το βιασμό της μικρότερης κόρης μιας φτωχής οικογένειας, ο συγγραφέας καταπιάνεται με θέματα όπως η πατριαρχία, η ενδοοικογενειακή βία και η διαμόρφωση της κοινής γνώμης.

Τριαντάφυλλο στο στήθος

  • Κοινωνικό
  • Διάρκεια: 90 '

Το μοναδικό έργο του συγγραφέα με αισιόδοξο τέλος, που μιλάει για τον έρωτα, μας υπενθυμίζει ότι η ζωή προχωράει κι εμείς οφείλουμε να την ακολουθήσουμε.

Αγάπης αγώνας άγονος

  • Κωμωδία
  • Διάρκεια: 155 '

Ένα παγανιστικό παιχνίδι μεταμορφώσεων, μια κωμωδία με χιούμορ, παρεξηγήσεις και παιχνίδια λεκτικού ανταγωνισμού, ζωντανεύει σε ένα ονειρικό σκηνικό περιβάλλον.

Ο δρόμος περνά από μέσα

  • Κοινωνικό
  • Διάρκεια: 90 '

Με επιρροές από τον Μπέκετ, τον Ίψεν και τον Τσέχοφ, ο σπουδαίος δραματουργός υπογράφει μια αλληγορία για μια οικογένεια την οποία στοιχειώνουν γεγονότα ακαθόριστα.

Σταθμός Θέατρο

Βίκτωρος Ουγκώ 55

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

"Ας περιμένουν οι γυναίκες": Η ταινία του Σταύρου Τσιώλη πρώτη φορά στο θέατρο

Στο Θέατρο Ψυρρή θα δούμε την κλασική ταινία του Σταύρου Τσιώλη "Ας περιμένουν οι γυναίκες", η οποία μεταφέρεται για πρώτη φορά στη σκηνή. Μια κωμωδία για άνδρες που ταξιδεύουν, ονειρεύονται και γελούν με τη ζωή, γεμάτη χιούμορ, ειρωνεία και αλήθεια.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
24/12/2025

Ο Λάκης Λαζόπουλος στο Βέμπο: Τελευταία ευκαιρία για τον "Ήρωα με παντούφλες"

Ο Λάκης Λαζόπουλος ξανασυστήνει τον "Ήρωα με παντούφλες", μια κωμωδία που παραμένει πεισματικά επίκαιρη. Προλαβαίνετε να την δείτε έως 4/1 στο Βέμπο.

Οι ακούραστοι του ελληνικού θεάτρου

Σημαντικοί δημιουργοί και ηθοποιοί, όπως ο Θανάσης Παπαγεωργίου, η Μαίρη Ραζή, ο Σωτήρης Τσόγκας, ο Αντώνης Αντωνίου και η Νατάσα Ασίκη, παραμένουν δραστήριοι, χαράζοντας δρόμους και αφηγούμενοι ανθρώπινες ιστορίες στη σκηνή.

Αι γυμνισταί

Σουρεαλιστικής υφής κωμωδία για το νόημα και τις απρόσμενες συναντήσεις της ζωής, παρουσιάζεται σε μια ευφρόσυνη παράσταση με ωραία αισθητική και χαρακτηριστικές ερμηνείες. | Powered by Uber

Απόψε κανείς δεν πεθαίνει

Η νέα δουλειά της ομάδας The Young Quill, "Απόψε κανείς δεν πεθαίνει" στο Θέατρο Μπέλλος, είναι από τις πιο ενδιαφέρουσες και ευχάριστες παραστάσεις της φετινής σεζόν. Είναι από αυτές που φεύγεις και σκέφτεσαι: "ναι, κάτι μου είπε". Και μάλιστα χωρίς διδακτισμό ή βαρύ φορτίο.| Powered by Uber

Αυτοί είναι οι νικητές των πρώτων βραβείων του D-Athens Διονύσια Greek 2025

Δείτε σε ποιους απονεμήθηκαν τα Βραβεία Κριτικής Επιτροπής, οι έπαινοι, αλλά και τα Βραβεία Κοινού, στην πρώτη διοργάνωση του νέου θεσμού.

Τι ανεβάζει ο Βασίλης Μπισμπίκης τη νέα χρονιά;

Μετά τα συνεχόμενα sold out του "Άνθρωποι και ποντίκια" και τις ανθρώπινες ιστορίες στα όρια, ο Βασίλης Μπισμπίκης ετοιμάζει νέα πρεμιέρα. Τον Ιανουάριο ανεβάζει στο Cartel τον "Σωσμένο" του Μποντ, ένα έργο που απαγορεύτηκε αρχικά από τις βρετανικές θεατρικές αρχές.