Ο Κωνσταντίνος Χατζής μοιράζεται σκέψεις για τη νέα του παράσταση

Ο ταλαντούχος σκηνοθέτης γράφει για τη μελέτη πάνω στο έργο του Φιοντόρ Ντοστογιέφσκι, με αφορμή την παράσταση «Επανάσταση: Δαιμονισμένοι / Μεγάλοι Αμαρτωλοί» που κάνει πρεμιέρα στις 13/12,στο Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης .

Γιορτινοί εξοδούχοι, προσοχή!
Τα θέατρα τροποποιούν τα ωράρια και τις ημέρες των παραστάσεων κατά τη διάρκεια της εορταστικής περιόδου. Πριν την έξοδό σας επιβεβαιώσετε τις όποιες αλλαγές για να οργανώσετε καλύτερα τις θεατρικές σας εξορμήσεις.
Ο Κωνσταντίνος Χατζής μοιράζεται σκέψεις για τη νέα του παράσταση

Ο ταλαντούχος σκηνοθέτης γράφει για τη μελέτη πάνω στο έργο του Φιοντόρ Ντοστογιέφσκι, με αφορμή την παράσταση «Επανάσταση: Δαιμονισμένοι / Μεγάλοι Αμαρτωλοί» στο Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης.

Ο Κωνσταντίνος Χατζής μοιράζεται σκέψεις για τη νέα του παράσταση - εικόνα 1
Ο σκηνοθέτης Κωνσταντίνος Χατζής

«Υπάρχει μια δυσκολία να μιλάς για τους μεγάλους συγγραφείς. Κανείς θεατής, σκηνοθέτης, ηθοποιός, αναγνώστης, δεν έρχεται σε επαφή με τα μεγάλα έργα χωρίς να έχει ήδη μια εμπειρία. Είναι τόσα πολλά αυτά που έχουν γραφτεί, υπάρχουν άπειρες αναλύσεις και διασκευές. Όλοι μας λοιπόν κάτι περιμένουμε, είναι σα να είμαστε προετοιμασμένοι. Οπότε πρέπει να αποφεύγεται η προσπάθεια/παγίδα του να πεις πρωτότυπα πράγματα. Στη διασκευή αυτή, ή μάλλον καλύτερα στην προσαρμογή «Επανάσταση: Δαιμονισμένοι/ Μεγάλοι αμαρτωλοί», ξεκινάμε με ένα από τα μεγαλύτερα μυθιστορήματα του Ντοστογιέφσκι, τους «Δαιμονισμένους». Επέλεξα να εστιάσω στο πρόσωπο του Νικολάι Σταυρόγκιν και τους ήρωες που κινούνται γύρω του. Εδώ υπάρχει μια συλλογική εσωτερική, πολιτική, φιλοσοφική επανάσταση, όπου όλα τα πρόσωπα συνδέονται το ένα με το άλλο και αντιπροσωπεύουν τις «παλιές» πεποιθήσεις του κεντρικού ήρωα, Νικολάι Σταυρόγκιν. Έπειτα συνεχίζουμε με τους "Μεγάλους Αμαρτωλούς", όπου από το συλλογικό ερχόμαστε αντιμέτωποι με το προσωπικό, τις προσωπικές επαναστάσεις. Έχουμε την ευκαιρία να δούμε σχεδόν όλο το ντοστογιεφσκικό σύμπαν και τις άλυτες αντιφάσεις της ανθρώπινης φύσης.

Ο Κωνσταντίνος Χατζής μοιράζεται σκέψεις για τη νέα του παράσταση - εικόνα 2
Ο ηθοποιός Γιώργος Παπαπαύλου στην παράσταση «Επανάσταση: Δαιμονισμένοι / Μεγάλοι Αμαρτωλοί»

Γιατί να δει κάποιος την παράσταση; Καταρχάς για να έρθει σε επαφή με αυτά τα μεγάλα κείμενα. Να βρεθεί αντιμέτωπος με τις ατέλειωτες εκφάνσεις των ανθρωπίνων πράξεων και να δει τις αντιφάσεις της ανθρώπινης φύσης. Πράγμα που ο Ντοστογιέφσκι κάνει με ακρίβεια νυστεριού. Για να ανακαλύψει τη θεατρική δομή που υπάρχει στον λόγο του Ντοστογιέφσκι. Γνωρίζουμε από τα προσχέδια των έργων, πως ο Ντοστογιέφσκι έγραφε πρώτα τον διάλογο κι ύστερα προσέθετε την αφήγηση. Μην ξεχνάμε πως τα μυθιστορήματά του έχουν ανέβει χιλιάδες φορές στο θέατρο. Κυρίως, για να θυμηθεί την προφητική δύναμη και να συγκρίνει το τότε με το τώρα και να συνειδητοποιήσει πως τίποτα δεν έχει αλλάξει. Η πάλη των αξιών δεν έχει αλλάξει ούτε και η εσωτερική πάλη του ανθρώπου, όπως τη βιώνουν οι ήρωες. Είναι σοκαριστικό το πόσο σύγχρονα ακούγονται τα ερωτήματα του τότε στην εποχή μας. Στην παράσταση έχω τη χαρά να συνεργάζομαι με ηθοποιούς με τους οποίους έχω ξαναδουλέψει και που όλοι τους είναι δοσμένοι πάνω στο έργο. Δεν είναι πάντα αυτονόητο αυτό. Ο Ντοστογιέφσκι χρειάζεται μια πνευματικότητα η οποία πρέπει να κατακτηθεί. Τέλος είμαι ευγνώμων για το τραγούδι που έδωσε στην παράσταση ο Νίκος Ξυδάκης».

Περισσότερες πληροφορίες

Επανάσταση: Δαιμονισμένοι / Μεγάλοι αμαρτωλοί

  • Σκηνική Σύνθεση
  • Διάρκεια: 100 '

Ο σκηνοθέτης υπογράφει τη συνέχεια της παράστασης «Δαιμονισμένοι», στο πλαίσιο της μελέτης του πάνω στα έργα του Ντοστογιέφσκι «Έγκλημα και τιμωρία», «Οι Δαιμονισμένοι» και «Αδελφοί Καραμάζοφ».

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Έπαθες αντι-Christmas; Βρήκαμε τις παραστάσεις που θα δεις

Αυτές είναι οι προτάσεις μας για παραστάσεις που απομακρύνονται από τη γιορτινή αισθητική. Αντί για στολισμένα χαμόγελα και θαλπωρή, αναδεικνύουν την ένταση, τις αντιφάσεις και την ανθρώπινη αλήθεια πίσω από την επιφάνεια των Χριστουγέννων.

ΓΡΑΦΕΙ: ΜΑΡΙΑ ΚΡΥΟΥ
24/12/2025

Η δίκη

Ο Άρης Μπινιάρης προσεγγίζει το έργο του Κάφκα μέσα από τη μουσική φόρμα και προτείνει μια υπαρξιακή ανάγνωση, μετατοπίζοντας το βάρος από το πολιτικό στο υπαρξιακό πεδίο. | Powered by Uber

"Ας περιμένουν οι γυναίκες": Η ταινία του Σταύρου Τσιώλη πρώτη φορά στο θέατρο

Στο Θέατρο Ψυρρή θα δούμε την κλασική ταινία του Σταύρου Τσιώλη "Ας περιμένουν οι γυναίκες", η οποία μεταφέρεται για πρώτη φορά στη σκηνή. Μια κωμωδία για άνδρες που ταξιδεύουν, ονειρεύονται και γελούν με τη ζωή, γεμάτη χιούμορ, ειρωνεία και αλήθεια.

Ο Λάκης Λαζόπουλος στο Βέμπο: Τελευταία ευκαιρία για τον "Ήρωα με παντούφλες"

Ο Λάκης Λαζόπουλος ξανασυστήνει τον "Ήρωα με παντούφλες", μια κωμωδία που παραμένει πεισματικά επίκαιρη. Προλαβαίνετε να την δείτε έως 4/1 στο Βέμπο.

Οι ακούραστοι του ελληνικού θεάτρου

Σημαντικοί δημιουργοί και ηθοποιοί, όπως ο Θανάσης Παπαγεωργίου, η Μαίρη Ραζή, ο Σωτήρης Τσόγκας, ο Αντώνης Αντωνίου και η Νατάσα Ασίκη, παραμένουν δραστήριοι, χαράζοντας δρόμους και αφηγούμενοι ανθρώπινες ιστορίες στη σκηνή.

Αι γυμνισταί

Σουρεαλιστικής υφής κωμωδία για το νόημα και τις απρόσμενες συναντήσεις της ζωής, παρουσιάζεται σε μια ευφρόσυνη παράσταση με ωραία αισθητική και χαρακτηριστικές ερμηνείες. | Powered by Uber

Απόψε κανείς δεν πεθαίνει

Η νέα δουλειά της ομάδας The Young Quill, "Απόψε κανείς δεν πεθαίνει" στο Θέατρο Μπέλλος, είναι από τις πιο ενδιαφέρουσες και ευχάριστες παραστάσεις της φετινής σεζόν. Είναι από αυτές που φεύγεις και σκέφτεσαι: "ναι, κάτι μου είπε". Και μάλιστα χωρίς διδακτισμό ή βαρύ φορτίο.| Powered by Uber