Η επιστροφή του ρηξικέλευθου κύριου Ραμπί Μρουέ

Ο Ραμπί Μρουέ αντιλαμβάνεται τις καταγγελτικές του παραστάσεις ως μια διαδρομή μέσα στη ζωή. Από αυτήν, άλλωστε, αντλεί υλικό και για τα δύο χορευτικά έργα που παρουσιάζει στη Στέγη.

Γιορτινοί εξοδούχοι, προσοχή!
Τα θέατρα τροποποιούν τα ωράρια και τις ημέρες των παραστάσεων κατά τη διάρκεια της εορταστικής περιόδου. Πριν την έξοδό σας επιβεβαιώσετε τις όποιες αλλαγές για να οργανώσετε καλύτερα τις θεατρικές σας εξορμήσεις.
Η επιστροφή του ρηξικέλευθου κύριου Ραμπί Μρουέ

Ο Ραμπί Μρουέ, όταν δεν συμμετέχει σε διαδηλώσεις υπέρ της ειρήνης και της κοινωνικής αλληλεγγύης, στήνει δρώμενα που κάνουν τους ανθρώπους να συνειδητοποιήσουν ότι αν πράγματι θέλουν να αλλάξουν τα πράγματα, μπορούν. Χλευαστής της σαρκοβόρας πλευράς της κοινωνίας που ενθαρρύνει την εκμετάλλευση, τους πολέμους και τη δημιουργία συνόρων, ο Λιβανέζος εικαστικός, σκηνοθέτης, περφόρμερ και συγγραφέας Ραμπί Μρουέ επιστρέφει στη χώρα μας με δύο χορευτικές παραστάσεις οι οποίες συνδιαλέγονται με κάθε δυνατό τρόπο –λόγο, κίνηση, μουσική, φώτα– με τη ζοφερή πραγματικότητα.

Τον γνωρίσαμε στο πρώτο Fast Forward Festival της Στέγης το 2014 με τη διάλεξη-περφόρμανς «Pixelated Revolution» και την περφόρμανς «Riding on the cloud», δύο ιδιότυπα θεάματα για την εκρηκτική κατάσταση στη Μέση Ανατολή, ενώ τον ξαναείδαμε στο Fast Forward Festival 5 της Στέγης, με τη συναρπαστική διάλεξη-περφόρμανς «So little time». Είναι συνιδρυτής και μέλος του διοικητικού συμβουλίου του Beirut Art Center (BAC), συντάκτης στο «TDR: The Drama Review» της Νέας Υόρκης και αναπληρωτής καλλιτεχνικός διευθυντής στο Münchner Kammerspiele. Έργα του έχουν εκτεθεί τα τελευταία χρόνια στο MOMA, στο Mesnta Gallerija στη Λιουμπλιάνα, στο SALT στην Κωνσταντινούπολη, στο CA2M στη Μαδρίτη και στην Documenta 13, όπου παρουσίασε το έργο του «Pixelated revolution». Κάθε νέα δημιουργία του μοιάζει με μια μορφή διεξόδου από το υπάρχον «πρωτοποριακό» κατεστημένο των παραστατικών τεχνών κι έχει τα χαρακτηριστικά μιας απελπισμένης ποιητικότητας που αποδομεί με πικρό χιούμορ τις αγωνίες αλλά και τους φόβους μας απέναντι στο σύγχρονο κοινωνικοπολιτικό σκηνικό.

Η επιστροφή του ρηξικέλευθου κύριου Ραμπί Μρουέ - εικόνα 1

Ο ίδιος δεν δηλώνει χορογράφος, όμως οι δύο παραστάσεις που θα παρουσιάσει στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση είναι απόλυτα χορευτικές. Η ιδέα για τη δημιουργία τους προέκυψε μετά τη συνεργασία του με το Dance on Ensemble πριν από τρία χρόνια. Το «Elephant» αντικατοπτρίζει τον ατέρμονο κύκλο βίας στην πολύπαθη Μέση Ανατολή, (εξ)ερευνώντας τη δυνατότητα επικοινωνίας δύο ανθρώπων σε περιβάλλον πολέμου. Τα ερεθίσματά του ήταν κυρίως δύο: από τη μία έχτισε τo έργο του πάνω σε μια μακάβρια συλλογή 316 σχεδίων νεκρών σωμάτων, τα οποία ο Μρουέ ζωγράφιζε επί ένα χρόνο, επιδιώκοντας να απαντήσει στο ερώτημα: «Τι αφήνει πίσω του ένας πόλεμος ή ένα έγκλημα;». Από την άλλη, από τη μικρού μήκους ταινία «Elephant» (1989) του Βρετανού σκηνοθέτη Άλαν Κλαρκ, η οποία δείχνει 18 δολοφονίες σε ένα επαναλαμβανόμενο αιματοβαμμένο μοτίβο.

Το δεύτερο έργο που θα παρουσιάσει κάνει παγκόσμια πρεμιέρα στην Αθήνα κι έχει τίτλο «You should have seen me dancing waltz». Είναι μια διερεύνηση της έννοιας του τείχους ως προστασίας αλλά και ως ορίου ανάμεσα στο μέσα και το έξω, στο ιδιωτικό και το δημόσιο. Όπως ο ίδιος ο Ραμπί Μρουέ αναφέρει: «Το σώμα του χορευτή ως ένα τείχος προστασίας, του μέσα από το έξω και του έξω από το μέσα, διά­φανο στην αδιαπερατότητά του. Θα μπορούσε να είναι αλήθεια ότι το δέρμα είναι μια διαχωριστική γραμμή του μέσα από το έξω; Κι αν ναι, υπάρχει τότε ένας πόλεμος ανάμεσα στις δύο πλευρές; Ένας εμφύλιος πόλεμος;»

Περισσότερες πληροφορίες

Elephant / You should have seen me dancing waltz

  • Χορός

Ο Λιβανέζος πολυτάλαντος καλλιτέχνης παρουσιάζει δύο χορευτικές παραστάσεις, το «Elephant», ένα έργο για την ανθρώπινη φύση, και –σε παγκόσμια πρεμιέρα– το «You should have seen me dancing waltz», μια διερεύνηση της έννοιας του τείχους ως προστασίας.

Στέγη Ιδρύματος Ωνάση

Λεωφ. Συγγρού 107, Νέος Κόσμος
  • Βινιέτες Τεχνών - City life

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

"Ας περιμένουν οι γυναίκες": Η ταινία του Σταύρου Τσιώλη πρώτη φορά στο θέατρο

Στο Θέατρο Ψυρρή θα δούμε την κλασική ταινία του Σταύρου Τσιώλη "Ας περιμένουν οι γυναίκες", η οποία μεταφέρεται για πρώτη φορά στη σκηνή. Μια κωμωδία για άνδρες που ταξιδεύουν, ονειρεύονται και γελούν με τη ζωή, γεμάτη χιούμορ, ειρωνεία και αλήθεια.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
24/12/2025

Ο Λάκης Λαζόπουλος στο Βέμπο: Τελευταία ευκαιρία για τον "Ήρωα με παντούφλες"

Ο Λάκης Λαζόπουλος ξανασυστήνει τον "Ήρωα με παντούφλες", μια κωμωδία που παραμένει πεισματικά επίκαιρη. Προλαβαίνετε να την δείτε έως 4/1 στο Βέμπο.

Οι ακούραστοι του ελληνικού θεάτρου

Σημαντικοί δημιουργοί και ηθοποιοί, όπως ο Θανάσης Παπαγεωργίου, η Μαίρη Ραζή, ο Σωτήρης Τσόγκας, ο Αντώνης Αντωνίου και η Νατάσα Ασίκη, παραμένουν δραστήριοι, χαράζοντας δρόμους και αφηγούμενοι ανθρώπινες ιστορίες στη σκηνή.

Αι γυμνισταί

Σουρεαλιστικής υφής κωμωδία για το νόημα και τις απρόσμενες συναντήσεις της ζωής, παρουσιάζεται σε μια ευφρόσυνη παράσταση με ωραία αισθητική και χαρακτηριστικές ερμηνείες. | Powered by Uber

Απόψε κανείς δεν πεθαίνει

Η νέα δουλειά της ομάδας The Young Quill, "Απόψε κανείς δεν πεθαίνει" στο Θέατρο Μπέλλος, είναι από τις πιο ενδιαφέρουσες και ευχάριστες παραστάσεις της φετινής σεζόν. Είναι από αυτές που φεύγεις και σκέφτεσαι: "ναι, κάτι μου είπε". Και μάλιστα χωρίς διδακτισμό ή βαρύ φορτίο.| Powered by Uber

Αυτοί είναι οι νικητές των πρώτων βραβείων του D-Athens Διονύσια Greek 2025

Δείτε σε ποιους απονεμήθηκαν τα Βραβεία Κριτικής Επιτροπής, οι έπαινοι, αλλά και τα Βραβεία Κοινού, στην πρώτη διοργάνωση του νέου θεσμού.

Τι ανεβάζει ο Βασίλης Μπισμπίκης τη νέα χρονιά;

Μετά τα συνεχόμενα sold out του "Άνθρωποι και ποντίκια" και τις ανθρώπινες ιστορίες στα όρια, ο Βασίλης Μπισμπίκης ετοιμάζει νέα πρεμιέρα. Τον Ιανουάριο ανεβάζει στο Cartel τον "Σωσμένο" του Μποντ, ένα έργο που απαγορεύτηκε αρχικά από τις βρετανικές θεατρικές αρχές.