Ο Θωμάς Μοσχόπουλος γράφει για τα «Top girls»

Γιατί ένας άντρας να ενδιαφερθεί για ένα θέμα γυναικείο; Ο Θωμάς Μοσχόπουλος γράφει για την επιλογή του «Top girls», που ανεβαίνει στο Θέατρο Πόρτα από 2/11, αλλά και για όσα θέλησε να δημιουργήσει κατά τη διάρκεια των προβών.

Γιορτινοί εξοδούχοι, προσοχή!
Τα θέατρα τροποποιούν τα ωράρια και τις ημέρες των παραστάσεων κατά τη διάρκεια της εορταστικής περιόδου. Πριν την έξοδό σας επιβεβαιώσετε τις όποιες αλλαγές για να οργανώσετε καλύτερα τις θεατρικές σας εξορμήσεις.
Ο Θωμάς Μοσχόπουλος γράφει για τα «Top girls»

Γιατί ένας άντρας να ενδιαφερθεί για ένα θέμα γυναικείο; Ο Θωμάς Μοσχόπουλος γράφει για την επιλογή του «Top girls», που ανεβαίνει στο Θέατρο Πόρτα από 2/11, αλλά και για όσα θέλησε να δημιουργήσει κατά τη διάρκεια των προβών.

Το έργο «Top Girls» της Κάριλ Τσέρτσιλ μιλά για τη χειραφέτηση και τα δικαιώματα που έχουν στερηθεί οι γυναίκες, από την οπτική των ίδιων και όχι μέσα από αντιπαράθεση με τους άντρες· βάζοντας τις γυναίκες να επικοινωνήσουν τις διαφορετικές οπτικές του γυναικείου ζητήματος μεταξύ τους. Για μένα αυτές οι οπτικές ήταν αναγκαίες στην ίδια την πράξη της δουλειάς. Ήθελα να στήσω έναν πραγματικό διά­λογο, να ενημερωθώ κι εγώ ο ίδιος τι σημαίνει γυναίκα. Δεν έχω μια συγκροτημένη οπτική, παρά μόνο μέσα από την υποκειμενική οπτική ενός άντρα, κάποιου δηλαδή έξω από το χορό.

Αυτό που προσπάθησα να δημιουργήσω στην πρόβα και σε έναν μεγάλο βαθμό έχει επιτευχθεί, είναι να έχω γυναίκες ανοιχτές στο διάλογο, που φέρουν διαφορετικές στάσεις και τάσεις απέναντι στη ζωή γενικότερα. Ακόμη και στο ίδιο το θέατρο. Με διαφορετικές εμπειρίες, που κουβαλούν διαφορετικούς κόσμους, που αφήνουν τις διαφορές τους κατά μέρος και ψάχνουν τα κοινά τους σημεία. Αυτή, άλλωστε, είναι η λύση για πολλά ζητήματα που μας κατατρέχουν, πολιτικά, κοινωνικά κ.ο.κ. Ειδικά σε ό,τι αφορά την πολεμική που έχει χτιστεί τα τελευταία χρόνια στον πολιτισμό, ότι οι αντιθέσεις δημιουργούν μια τριβή και μια θερμοκρασία.

Ο Θωμάς Μοσχόπουλος γράφει για τα «Top girls» - εικόνα 1

Όταν όμως οι αντιθέσεις γίνονται αυτοσκοπός, είναι απλώς νευρωτικές και καταστροφικές. Ακριβώς το ίδιο συμβαίνει και με το θέατρο. Δεν έχουμε καταλάβει τον κίνδυνο που διατρέχουμε. Νομίζουμε ότι είμαστε σε μια άνθηση, ενώ στην ουσία βιώνουμε έναν κατακερματισμό δυνάμεων και μια μείωση της ποιότητας του αποτελέσματος εξαιτίας αυτής της ανάγκης να παράγουμε συνέχεια υλικό. Ήθελα να βγω από το κέλυφος της ασφάλειάς μου και να δω τι θα γίνει, αν ενωθούν φαινομενικά διαφορετικές δυνάμεις και άνθρωποι.

Ήθελα να φτιάξω μια παρέα διαφορετικών γυναικών, όπως ακριβώς είναι η παρέα του έργου, και να δω τι έχει να καταθέσει αυτή η ζύμωση για το σήμερα. Διότι το έργο μιλάει για μια ιστορικότητα του γυναικείου ζητήματος. Νομίζω ότι μπόρεσα να δώσω χώρο και να σεβαστώ απόλυτα αυτές τις γυναίκες γι’ αυτό που είναι, ακριβώς επειδή ήξερα ότι ήμουν ξένος απέναντι στο ζήτημα. Και είδα ότι δεν είναι δύσκολο ούτε εγώ να συνδιαλεχτώ μαζί τους ούτε αυτές μεταξύ τους. Και ήταν και μια χειρονομία γνωριμίας. Έπαιξε ρόλο ότι ήταν όλες τους σοβαρές επαγγελματίες και δεν φόρτιζαν τα πράγματα με μικροπολιτικές. Για μένα είχε μεγάλο ενδια­φέρον και ήταν μια ξεκούραστη, κατά βάση ανακουφιστική διαδικασία. Είδα ότι υπάρχει πολύ λιγότερη πολεμική και ανταγωνισμός ανάμεσα στις γυναίκες. Αυτό που ενδεχομένως τις οδηγεί να φέρονται έτσι είναι ένα πλαίσιο ανασφάλειας. Θα ευχόμουν να μπορούν από μόνες τους να διεκδικούν το πλαίσιο της ασφάλειάς τους με λιγότερο επιθετικούς τρόπους.

Περισσότερες πληροφορίες

Top girls

  • Κοινωνικό
  • Διάρκεια: 140 '

Ένα έργο για τη γυναικεία χειραφέτηση, στο πρώτο μέρος του οποίου διάσημοι χαρακτήρες έργων καταθέτουν τις διαφορετικές πτυχές του «κοινωνικού επιτεύγματος» των γυναικών.

Πόρτα

Λεωφ. Μεσογείων 59, Αμπελόκηποι

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

"Ας περιμένουν οι γυναίκες": Η ταινία του Σταύρου Τσιώλη πρώτη φορά στο θέατρο

Στο Θέατρο Ψυρρή θα δούμε την κλασική ταινία του Σταύρου Τσιώλη "Ας περιμένουν οι γυναίκες", η οποία μεταφέρεται για πρώτη φορά στη σκηνή. Μια κωμωδία για άνδρες που ταξιδεύουν, ονειρεύονται και γελούν με τη ζωή, γεμάτη χιούμορ, ειρωνεία και αλήθεια.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
24/12/2025

Ο Λάκης Λαζόπουλος στο Βέμπο: Τελευταία ευκαιρία για τον "Ήρωα με παντούφλες"

Ο Λάκης Λαζόπουλος ξανασυστήνει τον "Ήρωα με παντούφλες", μια κωμωδία που παραμένει πεισματικά επίκαιρη. Προλαβαίνετε να την δείτε έως 4/1 στο Βέμπο.

Οι ακούραστοι του ελληνικού θεάτρου

Σημαντικοί δημιουργοί και ηθοποιοί, όπως ο Θανάσης Παπαγεωργίου, η Μαίρη Ραζή, ο Σωτήρης Τσόγκας, ο Αντώνης Αντωνίου και η Νατάσα Ασίκη, παραμένουν δραστήριοι, χαράζοντας δρόμους και αφηγούμενοι ανθρώπινες ιστορίες στη σκηνή.

Αι γυμνισταί

Σουρεαλιστικής υφής κωμωδία για το νόημα και τις απρόσμενες συναντήσεις της ζωής, παρουσιάζεται σε μια ευφρόσυνη παράσταση με ωραία αισθητική και χαρακτηριστικές ερμηνείες. | Powered by Uber

Απόψε κανείς δεν πεθαίνει

Η νέα δουλειά της ομάδας The Young Quill, "Απόψε κανείς δεν πεθαίνει" στο Θέατρο Μπέλλος, είναι από τις πιο ενδιαφέρουσες και ευχάριστες παραστάσεις της φετινής σεζόν. Είναι από αυτές που φεύγεις και σκέφτεσαι: "ναι, κάτι μου είπε". Και μάλιστα χωρίς διδακτισμό ή βαρύ φορτίο.| Powered by Uber

Αυτοί είναι οι νικητές των πρώτων βραβείων του D-Athens Διονύσια Greek 2025

Δείτε σε ποιους απονεμήθηκαν τα Βραβεία Κριτικής Επιτροπής, οι έπαινοι, αλλά και τα Βραβεία Κοινού, στην πρώτη διοργάνωση του νέου θεσμού.

Τι ανεβάζει ο Βασίλης Μπισμπίκης τη νέα χρονιά;

Μετά τα συνεχόμενα sold out του "Άνθρωποι και ποντίκια" και τις ανθρώπινες ιστορίες στα όρια, ο Βασίλης Μπισμπίκης ετοιμάζει νέα πρεμιέρα. Τον Ιανουάριο ανεβάζει στο Cartel τον "Σωσμένο" του Μποντ, ένα έργο που απαγορεύτηκε αρχικά από τις βρετανικές θεατρικές αρχές.