Βάσια Παναγοπούλου: «Ο θεατής πρέπει να νιώθει “βασιλιάς” όταν βρίσκεται στο θέατρο»

Η επιτυχημένη θεατρική παραγωγός, μεταφράστρια και, φυσικά, ηθοποιός μάς μιλά για το ολοκαίνουργιο Alhambra Αrt Τheatre, το οποίο μόλις άνοιξε τις πόρτες του.

Βάσια Παναγοπούλου: «Ο θεατής πρέπει να νιώθει “βασιλιάς” όταν βρίσκεται στο θέατρο»

Η επιτυχημένη θεατρική παραγωγός, μεταφράστρια και, φυσικά, ηθοποιός μάς μιλά για το ολοκαίνουργιο Alhambra Αrt Τheatre, το οποίο μόλις άνοιξε τις πόρτες του.

Είστε έτοιμη να ανοίξετε τις πόρτες του ανακαινισμένου Αλάμπρα αλλά και να παίξετε έπειτα από χρόνια απουσίας. Διπλή χαρά λοιπόν;
Είμαι ενθουσιασμένη. Το Alhambra Αrt Τheatre είναι ένα στολίδι για την πόλη κι εγκαινιάζεται με έναν συγγρα­φέα που αγαπώ, τον Ζορζ Φεϊντό, και το «Ξενοδοχείο ο Παράδεισος», το οποίο σκηνοθετήσαμε μαζί με τον Πάνο Αμαραντίδη. Ως προς το δεύτερο, η αλήθεια είναι πως μου είχε λείψει το να παίζω. Ειδικά κωμωδία, που είναι από τις ωραιότερες εμπειρίες που έχω βιώσει. Περνάμε πολύ ωραία στη σκηνή με τους συμπρωταγωνιστές μου, τον Παύλο Κοντογιαννίδη, τον Κώστα Αποστολάκη, τον Κώστα Φλωκατούλα, την Τζένη Διαγούπη, τον Βασίλη Κούκουρα, τη Χρύσα Κλούβα, τον Παναγιώτη Καρμάτη και τον Παντελή Καναράκη.

Το Αλάμπρα έμεινε κλειστό για χρόνια, οπότε φαντάζομαι ότι η ανακαίνιση που χρειάστηκε ήταν εκ βάθρων.
Αγοράστηκαν όλα από την αρχή κι έγινε μια γενναία ανακατασκευή για να φτιαχτεί ένα θέατρο 450 θέσεων. Στεγάζεται στο ισόγειο μιας πολυκατοικίας της δεκαετίας του ’30. Η σκηνή έχει πλέον δεκατρία μέτρα ύψος, δέκα μέτρα βάθος, ενώ το κάτω μέρος της έχει ύψος δυόμισι μέτρα! Ανακαινίστηκε ο εξώστης και κάναμε θεωρεία. Φροντίσαμε να είναι πολύ σύγχρονος όλος ο εξοπλισμός. Οφείλεις να ακολουθείς την τεχνολογία πια. Όταν αναβαθμίστηκαν οι κινηματογραφικές αίθουσες και άλλαξαν οι συνθήκες προβολής, ο κόσμος επέστρεψε στο σινεμά. Το ίδιο πιστεύω ότι ισχύει και στο θέατρο. Πρέπει ο θεατής να νιώθει «βασιλιάς» και να αισθάνεται άνετα σε όλα τα επίπεδα.

Βάσια Παναγοπούλου: «Ο θεατής πρέπει να νιώθει “βασιλιάς” όταν βρίσκεται στο θέατρο» - εικόνα 1

Ποιο είναι το αισθητικό στίγμα του Alhambra Αrt Τheatre;
Το όνομα «Αλάμπρα» παραπέμπει στο παλάτι των Μαυριτανών στην Ισπανία και ο βραβευμένος interior designer Πάνος Πετρίδης, που είναι υπεύθυνος για την ανακατασκευή, εμπνεύστηκε κυρίως από αυτό. Το αποτέλεσμα δίνει την αίσθηση της παλιάς αίγλης που είχαν τα θέατρα. Μάλιστα, κάθε χρόνο θα κληρώνουμε για τους θεατές ένα ταξίδι στην Ανδαλουσία. Όσο πιο πολλές παραστάσεις παρακολουθεί κάποιος τόσο περισσότερες θα είναι οι συμμετοχές του στο διαγωνισμό.

Πιστεύετε πως το άνοιγμα του θεάτρου θα συμβάλει στην αναβάθμιση της ευρύτερης περιοχής του Πολυτεχνείου;
Όταν αποφάσισα να ασχοληθώ επιχειρηματικά με το Χυτήριο, το 2012, μόλις ξεκινούσε η κρίση, όλοι μου έλεγαν «είσαι τρελή». Κι εκείνη ήταν μια πολύ δύσκολη περιοχή, αλλά νομίζω ότι τα καταφέραμε. Τώρα θέτουμε και πάλι ένα στοίχημα, θέλοντας να ξαναζωντανέψουμε μια περιοχή. Ας μην ξεχνάμε ότι κάθε φορά που ανοίγει ένα θέατρο είναι νίκη απέναντι στην αδράνεια. Θέλουμε το θέατρό μας να είναι ζωντανό κι εκεί να συνυπάρχουν οι τέχνες, η μουσική, η ζωγραφική, το θέατρο, ο χορός και ο κινηματογράφος. Γνωρίζουμε την ιδιαιτερότητα της περιοχής και θα προσπαθήσουμε να βάζουμε λίγο πιο νωρίς τις παραστάσεις μας, ώστε ο κόσμος να φεύγει επίσης νωρίς.

Περισσότερες πληροφορίες

Ξενοδοχείον ο Παράδεισος

  • Κωμωδία
  • Διάρκεια: 120 '

Ανικανοποίητοι σύζυγοι καταφεύγουν σε ένα «ξενοδοχείο παράνομων συναντήσεων», για να εκδικηθούν το ταίρι τους, σε μια σύγχρονη εκδοχή της γνωστής φαρσοκωμωδίας του 1894.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

"Dramodé": Που συναντά η ελληνική μόδα τον πολιτισμό

Η Ελληνική Ένωση Σχεδιαστών Μόδας διοργανώνει ένα μοναδικό φεστιβάλ με παραστάσεις, συζητήσεις και ανατρεπτικά fashion shows.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
11/09/2025

Σεμινάριο Αρχαίου Δράματος με την Άννα Βαγενά: Εκάβη και η δύναμη της εκδίκησης

Η Άννα Βαγενά συνεχίζει για τρίτη χρονιά τα σεμινάρια στο Μεταξουργείο, εστιάζοντας στο αρχαίο δράμα. Φέτος, μελετούμε την Εκάβη του Ευριπίδη, διερευνώντας την εκδίκηση ως ιερό χρέος και σύγχρονο μήνυμα.

Ο Τόλης Παπαδημητρίου ξαναχτυπά με την "Οικογένεια Τσεκμέ"

Πρώτες φωτογραφίες από τη νέα κωμωδία με την υπογραφή του ηθοποιού, συγγραφέα και σκηνοθέτη, που επιστρέφει δριμύτερος μετά την πολύχρονη επιτυχία της "Μαύρης σαμπούκας" στο θέατρο Πόλη.

Φεστιβάλ Φιλίππων: Έρχεται στο Λιμάνι του Πειραιά και το Παρασκήνιο της Λυρικής

Το Φεστιβάλ Φιλίππων ταξιδεύει στην Εθνική Λυρική Σκηνή και… στη θάλασσα, με τέσσερις πρωτότυπες παραστάσεις, μεταξύ των οποίων μία εν πλω, στη διαδρομή Πειραιάς–Αίγινα.

Θέατρο Επί Κολωνώ: Ραντεβού για μεγάλους αλλά και μικρούς τη νέα σεζόν 2025-26

"Linda" της Ελένης Σκότη, ο Αντώνης Καφετζόπουλος με δική του παράσταση, εγκαινιάζεται Παιδική Σκηνή, το Off Off Athens επιστρέφει και όλα όσα θα δούμε στο στέκι της ομάδας Νάμα.

"Άνθρωπος χωρίς όνομα": 2η χρονιά στο θέατρο Αποθήκη με προσφορά εισιτηρίων

Μετά την περσινή επιτυχία, ο "Άνθρωπος χωρίς όνομα" επιστρέφει στο Θέατρο Αποθήκη με ανανεωμένο καστ. Απολαύστε την ιστορία του Σαμπέρ με έκπτωση στα εισιτήρια έως 22 Σεπτεμβρίου.

Η παράσταση που καθήλωσε το κοινό της Νέας Υόρκης επιστρέφει στην Αθήνα

Το "Κόκκαλο", η παράσταση που μας καθήλωσε από το 2022, επιστρέφει στην Αθήνα. Μια λυτρωτική ροκ τελετουργία για τον Αντονέν Αρτώ, γεμάτη ένταση, μουσική και ακραία δημιουργικότητα.