Γιατί ο «Ρινόκερος» είναι ένα από τα must-see της σεζόν

Το έργο του μετρ του θεάτρου του παραλόγου Ευγένιου Ιονέσκο δίνει την ευκαιρία για ακόμη μία συνεργασία του Γιάννη Κακλέα με τον Άρη Σερβετάλη. Διαβάστε γιατί δεν πρέπει να χάσετε την παράσταση που ανεβαίνει στο Θέατρο Κιβωτός.

Γιατί ο «Ρινόκερος» είναι ένα από τα must-see της σεζόν

Το έργο του μετρ του θεάτρου του παραλόγου Ευγένιου Ιονέσκο δίνει την ευκαιρία για ακόμη μία συνεργασία του Γιάννη Κακλέα με τον Άρη Σερβετάλη. Διαβάστε γιατί δεν πρέπει να χάσετε την παράσταση που ανεβαίνει στο Θέατρο Κιβωτός (από 5/10).

#1 Ο Γιάννης Κακλέας (ξανα)σκηνοθετεί τον Άρη Σερβετάλη.

Γιατί ο «Ρινόκερος» είναι ένα από τα must-see της σεζόν - εικόνα 1

Οι δυο τους γνωρίζονται από παλιά. Για την ακρίβεια, ο σπουδαίος ηθοποιός πραγματοποίησε μόλις τη δεύτερη επαγγελματική του εμφάνιση στον θρυλικό Τεχνοχώρο στις αρχές της δεκαετίας του 2000. Έκτοτε ακολούθησαν κι άλλες, από τις οποίες δεν θα μπορούσαμε να μην ξεχωρίσουμε το «Κουρδιστό πορτοκάλι» τη σεζόν 2013-14. Ο Κακλέας ανέδειξε στο έπακρο την –πασίγνωστη από την κινηματογραφική της μεταφορά– δυστοπική νουβέλα του Anthony Burgess και ο Άρης Σερβετάλης στον ρόλο του Άλεξ καθήλωσε με τον γκροτέσκο παροξυσμό της σωματικής του έκφρασης. Καθόλου τυχαία, οι θεατές επιβράβευσαν με το πρώτο βραβείο την παράσταση, τον σκηνοθέτη και τον πρωταγωνιστή στα Βραβεία Κοινού του «α».

#2 Ο «Ρινόκερος» είναι ένα σπουδαίο έργο.

Γιατί ο «Ρινόκερος» είναι ένα από τα must-see της σεζόν - εικόνα 2

Ο Γαλλορουμάνος εκπρόσωπος του θεάτρου του παραλόγου συνθέτει την ιστορία μιας μικρής επαρχιακής πόλης που προσβάλλεται από επιδημία... ρινοκερίτιδας: οι κάτοικοί της μεταμορφώνονται σε άγριους, επιθετικούς ρινόκερους και μόνο ο Μπερανζέ αρνείται να υποκύψει στη μαζική υστερία και παραμένει, μέχρι τέλους, άνθρωπος. Πρόκειται για μια ευφάνταστη αλληγορία για το φασισμό (γράφτηκε το 1959), αλλά όχι μόνο: ο όχλος, η ψυχολογία της μάζας, η συνήθεια και αποδοχή κάθε τέρατος αλλά και η ευθύνη της προσωπικής αντίστασης είναι τα θέματα που αναδεικνύονται από την πένα του Ιονέσκο, χωρίς το έργο να χάνει ούτε στιγμή την αστραφτερή θεατρικότητα που διακρίνει έναν μετρ της συγγραφής.

#3 Ο Ιονέσκο ταιριάζει στον Κακλέα.

Γιατί ο «Ρινόκερος» είναι ένα από τα must-see της σεζόν - εικόνα 3
© Γιώργος Χρυσοχοϊδης

Αν και ο πολυπρισματικός σκηνοθέτης χαρακτηρίζεται από τη διάθεση να μας ξαφνιάζει με επιλογές που κινούνται σε όλο το φάσμα του ρεπερτορίου, είναι γεγονός ότι το θέατρο του παραλόγου τού πηγαίνει. Το απέδειξε και πέρυσι με το εξαιρετικό «Παιχνίδι της σφαγής» του ίδιου συγγραφέα, που ανέβασε στο Εθνικό (μια παράσταση που επίσης σάρωσε στα Βραβεία Κοινού του «α»). Το παράλογο φαίνεται να ανταποκρίνεται στη σκηνοθετική του προσωπικότητα, καθώς τα έργα του είδους δεν υποτάσσονται σε αυστηρά καλούπια ούτε υπακούουν σε σαφείς διαχωρισμούς ύφους, κάτι που του δίνει την ευκαιρία να εξασκήσει την πληθωρική γραφή του χρησιμοποιώντας εργαλεία από όλο το φάσμα της τέχνης (κινηματογράφος, θέατρο δρόμου, σωματικό θέατρο, κόμικς κ.ά.).

#4 Η καλλιτεχνική ομάδα της παράστασης ξεχωρίζει.

Γιατί ο «Ρινόκερος» είναι ένα από τα must-see της σεζόν - εικόνα 4
©Kostas Giokas

Αδημονούμε να δούμε τον Άρη Σερβετάλη να ενσαρκώνει τον Μπερανζέ με τη γλαφυρή σωματική εκφραστικότητά του, την εσωτερικότητα που διακρίνει τις ερμηνείες του και την ηλεκτρισμένη, νευρώδη παρουσία του. Φυσικά δεν θα είναι μόνος. Άλλοι οκτώ νέοι ηθοποιοί –κάποιοι έχουν ήδη ξεχωρίσει, άλλοι κάνουν τα πρώτα τους βήματα– θα ανασυνθέσουν το αλλόκοτο αλλά απολύτως οικείο σύμπαν του έργου: Έλλη Τρίγγου, Στέλιος Ιακωβίδης, Ροζαλία Κυρίου, Θάνος Μπίρκος, Πάνος Παπαδόπουλος, Αγγελική Τρομπούκη, Κωστής Μπούντας, Αναστασία Στυλιανίδη, ενώ οι σταθεροί συνεργάτες του Κακλέα στη χορογραφία, τα σκηνικά, τους φωτισμούς και τη μουσική (Αγγελική Τρομπούκη, Σάκης Μπιρμπίλης, Σταύρος Γασπαράτος αντίστοιχα) συνθέτουν ένα πολλά υποσχόμενο ανσάμπλ.

Περισσότερες πληροφορίες

Ρινόκερος

  • Κοινωνικό
  • Διάρκεια: 90 '

Το έργο πραγαματεύεται τις κοινωνικές ασθένειες που, χρησιμοποιώντας τις ιδεολογίες ως άλλοθι, αποκτηνώνουν τον άνθρωπο και τον μετατρέπουν σε σκλάβο του συστήματος.

Ρινόκερος

  • Κοινωνικό
  • Διάρκεια: 90 '

Το έργο αποκαλύπτει τις κοινωνικές αρρώστιες, που με άλλοθι τις ιδεολογίες μεταμορφώνουν τον άνθρωπο σε επιθετικό ζώο. Τον αποκτηνώνουν και ύστερα τον εγκαταλείπουν ως σκλάβο του συστήματος.

Ρινόκερος

  • Κοινωνικό
  • Διάρκεια: 90 '

Το έργο αποκαλύπτει τις κοινωνικές αρρώστιες, που με άλλοθι τις ιδεολογίες μεταμορφώνουν τον άνθρωπο σε επιθετικό ζώο. Τον αποκτηνώνουν και ύστερα τον εγκαταλείπουν ως σκλάβο του συστήματος.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

"Dramodé": Που συναντά η ελληνική μόδα τον πολιτισμό

Η Ελληνική Ένωση Σχεδιαστών Μόδας διοργανώνει ένα μοναδικό φεστιβάλ με παραστάσεις, συζητήσεις και ανατρεπτικά fashion shows.

Σεμινάριο Αρχαίου Δράματος με την Άννα Βαγενά: Εκάβη και η δύναμη της εκδίκησης

Η Άννα Βαγενά συνεχίζει για τρίτη χρονιά τα σεμινάρια στο Μεταξουργείο, εστιάζοντας στο αρχαίο δράμα. Φέτος, μελετούμε την Εκάβη του Ευριπίδη, διερευνώντας την εκδίκηση ως ιερό χρέος και σύγχρονο μήνυμα.

Ο Τόλης Παπαδημητρίου ξαναχτυπά με την "Οικογένεια Τσεκμέ"

Πρώτες φωτογραφίες από τη νέα κωμωδία με την υπογραφή του ηθοποιού, συγγραφέα και σκηνοθέτη, που επιστρέφει δριμύτερος μετά την πολύχρονη επιτυχία της "Μαύρης σαμπούκας" στο θέατρο Πόλη.

Φεστιβάλ Φιλίππων: Έρχεται στο Λιμάνι του Πειραιά και το Παρασκήνιο της Λυρικής

Το Φεστιβάλ Φιλίππων ταξιδεύει στην Εθνική Λυρική Σκηνή και… στη θάλασσα, με τέσσερις πρωτότυπες παραστάσεις, μεταξύ των οποίων μία εν πλω, στη διαδρομή Πειραιάς–Αίγινα.

Θέατρο Επί Κολωνώ: Ραντεβού για μεγάλους αλλά και μικρούς τη νέα σεζόν 2025-26

"Linda" της Ελένης Σκότη, ο Αντώνης Καφετζόπουλος με δική του παράσταση, εγκαινιάζεται Παιδική Σκηνή, το Off Off Athens επιστρέφει και όλα όσα θα δούμε στο στέκι της ομάδας Νάμα.

"Άνθρωπος χωρίς όνομα": 2η χρονιά στο θέατρο Αποθήκη με προσφορά εισιτηρίων

Μετά την περσινή επιτυχία, ο "Άνθρωπος χωρίς όνομα" επιστρέφει στο Θέατρο Αποθήκη με ανανεωμένο καστ. Απολαύστε την ιστορία του Σαμπέρ με έκπτωση στα εισιτήρια έως 22 Σεπτεμβρίου.