Γιατί ο «Ρινόκερος» είναι ένα από τα must-see της σεζόν

Το έργο του μετρ του θεάτρου του παραλόγου Ευγένιου Ιονέσκο δίνει την ευκαιρία για ακόμη μία συνεργασία του Γιάννη Κακλέα με τον Άρη Σερβετάλη. Διαβάστε γιατί δεν πρέπει να χάσετε την παράσταση που ανεβαίνει στο Θέατρο Κιβωτός.

Γιορτινοί εξοδούχοι, προσοχή!
Τα θέατρα τροποποιούν τα ωράρια και τις ημέρες των παραστάσεων κατά τη διάρκεια της εορταστικής περιόδου. Πριν την έξοδό σας επιβεβαιώσετε τις όποιες αλλαγές για να οργανώσετε καλύτερα τις θεατρικές σας εξορμήσεις.
Γιατί ο «Ρινόκερος» είναι ένα από τα must-see της σεζόν

Το έργο του μετρ του θεάτρου του παραλόγου Ευγένιου Ιονέσκο δίνει την ευκαιρία για ακόμη μία συνεργασία του Γιάννη Κακλέα με τον Άρη Σερβετάλη. Διαβάστε γιατί δεν πρέπει να χάσετε την παράσταση που ανεβαίνει στο Θέατρο Κιβωτός (από 5/10).

#1 Ο Γιάννης Κακλέας (ξανα)σκηνοθετεί τον Άρη Σερβετάλη.

Γιατί ο «Ρινόκερος» είναι ένα από τα must-see της σεζόν - εικόνα 1

Οι δυο τους γνωρίζονται από παλιά. Για την ακρίβεια, ο σπουδαίος ηθοποιός πραγματοποίησε μόλις τη δεύτερη επαγγελματική του εμφάνιση στον θρυλικό Τεχνοχώρο στις αρχές της δεκαετίας του 2000. Έκτοτε ακολούθησαν κι άλλες, από τις οποίες δεν θα μπορούσαμε να μην ξεχωρίσουμε το «Κουρδιστό πορτοκάλι» τη σεζόν 2013-14. Ο Κακλέας ανέδειξε στο έπακρο την –πασίγνωστη από την κινηματογραφική της μεταφορά– δυστοπική νουβέλα του Anthony Burgess και ο Άρης Σερβετάλης στον ρόλο του Άλεξ καθήλωσε με τον γκροτέσκο παροξυσμό της σωματικής του έκφρασης. Καθόλου τυχαία, οι θεατές επιβράβευσαν με το πρώτο βραβείο την παράσταση, τον σκηνοθέτη και τον πρωταγωνιστή στα Βραβεία Κοινού του «α».

#2 Ο «Ρινόκερος» είναι ένα σπουδαίο έργο.

Γιατί ο «Ρινόκερος» είναι ένα από τα must-see της σεζόν - εικόνα 2

Ο Γαλλορουμάνος εκπρόσωπος του θεάτρου του παραλόγου συνθέτει την ιστορία μιας μικρής επαρχιακής πόλης που προσβάλλεται από επιδημία... ρινοκερίτιδας: οι κάτοικοί της μεταμορφώνονται σε άγριους, επιθετικούς ρινόκερους και μόνο ο Μπερανζέ αρνείται να υποκύψει στη μαζική υστερία και παραμένει, μέχρι τέλους, άνθρωπος. Πρόκειται για μια ευφάνταστη αλληγορία για το φασισμό (γράφτηκε το 1959), αλλά όχι μόνο: ο όχλος, η ψυχολογία της μάζας, η συνήθεια και αποδοχή κάθε τέρατος αλλά και η ευθύνη της προσωπικής αντίστασης είναι τα θέματα που αναδεικνύονται από την πένα του Ιονέσκο, χωρίς το έργο να χάνει ούτε στιγμή την αστραφτερή θεατρικότητα που διακρίνει έναν μετρ της συγγραφής.

#3 Ο Ιονέσκο ταιριάζει στον Κακλέα.

Γιατί ο «Ρινόκερος» είναι ένα από τα must-see της σεζόν - εικόνα 3
© Γιώργος Χρυσοχοϊδης

Αν και ο πολυπρισματικός σκηνοθέτης χαρακτηρίζεται από τη διάθεση να μας ξαφνιάζει με επιλογές που κινούνται σε όλο το φάσμα του ρεπερτορίου, είναι γεγονός ότι το θέατρο του παραλόγου τού πηγαίνει. Το απέδειξε και πέρυσι με το εξαιρετικό «Παιχνίδι της σφαγής» του ίδιου συγγραφέα, που ανέβασε στο Εθνικό (μια παράσταση που επίσης σάρωσε στα Βραβεία Κοινού του «α»). Το παράλογο φαίνεται να ανταποκρίνεται στη σκηνοθετική του προσωπικότητα, καθώς τα έργα του είδους δεν υποτάσσονται σε αυστηρά καλούπια ούτε υπακούουν σε σαφείς διαχωρισμούς ύφους, κάτι που του δίνει την ευκαιρία να εξασκήσει την πληθωρική γραφή του χρησιμοποιώντας εργαλεία από όλο το φάσμα της τέχνης (κινηματογράφος, θέατρο δρόμου, σωματικό θέατρο, κόμικς κ.ά.).

#4 Η καλλιτεχνική ομάδα της παράστασης ξεχωρίζει.

Γιατί ο «Ρινόκερος» είναι ένα από τα must-see της σεζόν - εικόνα 4
©Kostas Giokas

Αδημονούμε να δούμε τον Άρη Σερβετάλη να ενσαρκώνει τον Μπερανζέ με τη γλαφυρή σωματική εκφραστικότητά του, την εσωτερικότητα που διακρίνει τις ερμηνείες του και την ηλεκτρισμένη, νευρώδη παρουσία του. Φυσικά δεν θα είναι μόνος. Άλλοι οκτώ νέοι ηθοποιοί –κάποιοι έχουν ήδη ξεχωρίσει, άλλοι κάνουν τα πρώτα τους βήματα– θα ανασυνθέσουν το αλλόκοτο αλλά απολύτως οικείο σύμπαν του έργου: Έλλη Τρίγγου, Στέλιος Ιακωβίδης, Ροζαλία Κυρίου, Θάνος Μπίρκος, Πάνος Παπαδόπουλος, Αγγελική Τρομπούκη, Κωστής Μπούντας, Αναστασία Στυλιανίδη, ενώ οι σταθεροί συνεργάτες του Κακλέα στη χορογραφία, τα σκηνικά, τους φωτισμούς και τη μουσική (Αγγελική Τρομπούκη, Σάκης Μπιρμπίλης, Σταύρος Γασπαράτος αντίστοιχα) συνθέτουν ένα πολλά υποσχόμενο ανσάμπλ.

Περισσότερες πληροφορίες

Ρινόκερος

  • Κοινωνικό
  • Διάρκεια: 90 '

Το έργο αποκαλύπτει τις κοινωνικές αρρώστιες, που με άλλοθι τις ιδεολογίες μεταμορφώνουν τον άνθρωπο σε επιθετικό ζώο. Τον αποκτηνώνουν και ύστερα τον εγκαταλείπουν ως σκλάβο του συστήματος.

Ρινόκερος

  • Κοινωνικό
  • Διάρκεια: 90 '

Το έργο αποκαλύπτει τις κοινωνικές αρρώστιες, που με άλλοθι τις ιδεολογίες μεταμορφώνουν τον άνθρωπο σε επιθετικό ζώο. Τον αποκτηνώνουν και ύστερα τον εγκαταλείπουν ως σκλάβο του συστήματος.

Ρινόκερος

  • Κοινωνικό
  • Διάρκεια: 90 '

Το έργο πραγαματεύεται τις κοινωνικές ασθένειες που, χρησιμοποιώντας τις ιδεολογίες ως άλλοθι, αποκτηνώνουν τον άνθρωπο και τον μετατρέπουν σε σκλάβο του συστήματος.

Κιβωτός

Πειραιώς 115

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Η δίκη

Ο Άρης Μπινιάρης προσεγγίζει το έργο του Κάφκα μέσα από τη μουσική φόρμα και προτείνει μια υπαρξιακή ανάγνωση, μετατοπίζοντας το βάρος από το πολιτικό στο υπαρξιακό πεδίο. | Powered by Uber

24/12/2025

"Ας περιμένουν οι γυναίκες": Η ταινία του Σταύρου Τσιώλη πρώτη φορά στο θέατρο

Στο Θέατρο Ψυρρή θα δούμε την κλασική ταινία του Σταύρου Τσιώλη "Ας περιμένουν οι γυναίκες", η οποία μεταφέρεται για πρώτη φορά στη σκηνή. Μια κωμωδία για άνδρες που ταξιδεύουν, ονειρεύονται και γελούν με τη ζωή, γεμάτη χιούμορ, ειρωνεία και αλήθεια.

Ο Λάκης Λαζόπουλος στο Βέμπο: Τελευταία ευκαιρία για τον "Ήρωα με παντούφλες"

Ο Λάκης Λαζόπουλος ξανασυστήνει τον "Ήρωα με παντούφλες", μια κωμωδία που παραμένει πεισματικά επίκαιρη. Προλαβαίνετε να την δείτε έως 4/1 στο Βέμπο.

Οι ακούραστοι του ελληνικού θεάτρου

Σημαντικοί δημιουργοί και ηθοποιοί, όπως ο Θανάσης Παπαγεωργίου, η Μαίρη Ραζή, ο Σωτήρης Τσόγκας, ο Αντώνης Αντωνίου και η Νατάσα Ασίκη, παραμένουν δραστήριοι, χαράζοντας δρόμους και αφηγούμενοι ανθρώπινες ιστορίες στη σκηνή.

Αι γυμνισταί

Σουρεαλιστικής υφής κωμωδία για το νόημα και τις απρόσμενες συναντήσεις της ζωής, παρουσιάζεται σε μια ευφρόσυνη παράσταση με ωραία αισθητική και χαρακτηριστικές ερμηνείες. | Powered by Uber

Απόψε κανείς δεν πεθαίνει

Η νέα δουλειά της ομάδας The Young Quill, "Απόψε κανείς δεν πεθαίνει" στο Θέατρο Μπέλλος, είναι από τις πιο ενδιαφέρουσες και ευχάριστες παραστάσεις της φετινής σεζόν. Είναι από αυτές που φεύγεις και σκέφτεσαι: "ναι, κάτι μου είπε". Και μάλιστα χωρίς διδακτισμό ή βαρύ φορτίο.| Powered by Uber

Αυτοί είναι οι νικητές των πρώτων βραβείων του D-Athens Διονύσια Greek 2025

Δείτε σε ποιους απονεμήθηκαν τα Βραβεία Κριτικής Επιτροπής, οι έπαινοι, αλλά και τα Βραβεία Κοινού, στην πρώτη διοργάνωση του νέου θεσμού.