Ακραία ρεαλιστικός «Πατέρας» στην Αποθήκη

Η ωμά ρεαλιστική ματιά του Βασίλη Μπισμπίκη δεν σε αφήνει να πάρεις ανάσα. Το νιώθουμε σε κάθε του παράσταση και πιστεύουμε πως το ίδιο θα συμβεί με τον «Πατέρα» του Στρίντμπεργκ, που θα παιχτεί σε avant premiere στις 8/10 για τους αναγνώστες του «α».

Ακραία ρεαλιστικός «Πατέρας» στην Αποθήκη

«Shopping and fucking» του Μαρκ Ρέιβενχιλ (2014), «Δεσποινίς Τζούλια» του Στρίντ­μπεργκ (2017), «Άρης» της Σοφίας Αδαμίδου και «Άνθρωποι και ποντίκια» βασισμένο στο έργο του Τζον Στάινμπεκ (2018). Αυτές τις τέσσερις σκηνοθεσίες μετρά μέχρι σήμερα στο θέατρο ο Βασίλης Μπισμπίκης και, αν σας φαίνονται λίγες συγκριτικά με την αναγνωρισιμότητα που έχει το όνομά του, το σίγουρο είναι πως τίποτα δεν γίνεται τυχαία.

Ο ηθοποιός και σκηνοθέτης Βασίλης Μπισμπίκης έδειξε με τη δημιουργία του Cartel σε ένα παλιό μηχανουργείο στον Βοτανικό, ανάμεσα σε αποθήκες και μάντρες υλικών ανακύκλωσης, ποιο είδος θεάτρου τον ενδιαφέρει. Επιλέγει έργα που κοιτάζουν τον κατατρεγμένο άνθρωπο, τον απαξιωμένο, εκείνον που κυνηγά την ουτοπία κατάματα, ενώ προσπαθεί να αναλύσει τον κόσμο που αλλάζει χρησιμοποιώντας έναν ρεαλιστικό κώδικα επί σκηνής. Οι ηθοποιοί του βρίζουν, φτύνουν, αγκαλιάζονται, κλαίνε... Η ιδιοσυγκρασία κάθε χαρακτήρα γίνεται η σπίθα για να πάρει φωτιά η σκηνή.

Ακραία ρεαλιστικός «Πατέρας» στην Αποθήκη - εικόνα 1

Ο ακραίος ρεαλισμός που χρησιμοποίησε στην πιο πρόσφατη δουλειά του, το «Άνθρωποι και ποντίκια», έβαλε το κοινό σε μια ενδιάμεση θέση μεταξύ σκηνής και πραγματικότητα με απολύτως ρευστά όρια – και αυτό έκανε αίσθηση. Ο Μπισ­μπίκης ήρθε να βαθύνει την τομή που έκανε στο ελληνικό θέατρο ο φίλος και συνεργάτης του Γιάννης Οικονομίδης με το «Στέλλα κοιμήσου». Δεν είναι αυτοαναφορικός, έχει όμως τον τρόπο να γίνεται προσωπικός και, όντας πατέρας ο ίδιος, πιστεύουμε πως αυτήν την εμπειρία θα τη χρησιμοποιήσει και στον «Πατέρα» του Στρίντμπεργκ, ο οποίος ανεβαίνει στο Αποθήκη σε avant premiere στις 8/10.

Η κλασική ιστορία του μεγάλου δημιουργού, γραμμένη το 1887, μεταφέρεται στην Αθήνα του 2019 με όχημα μια νατουραλιστική σκηνοθετική φόρμα. Είναι πρόκληση ο ρόλος του ίλαρχου πατέρα για τον Τάσο Ιορδανίδη και της συζύγου του για τη Μαρίνα Ασλάνογλου, ενός αντρόγυνου που αλληλοσπαράσσεται και στο τέλος συντρίβεται. Και είναι πρόκληση, διότι οι δύο πρωταγωνιστές θα πρέπει να βρουν το συγκινησιακό φορτίο το οποίο φέρουν οι χαρακτήρες που ερμηνεύουν με μια διαφορετική οξύτητα, από τη στιγμή που ο σκηνοθέτης έχει δηλώσει την επιθυμία του να μεταφέρει το έργο στη σκηνή «με όρους ακραίου ρεαλισμού, για να καταδείξει, με δόσεις μαύρου χιούμορ, τις παθογένειες της ελληνικής κοινωνίας, απογυμνωμένες από τα φτιασίδια κάθε πιθανού καθωσπρεπισμού».

Περισσότερες πληροφορίες

Ο πατέρας

  • Δράμα
  • Διάρκεια: 90 '

Το έργο του Στρίντμπεργκ μεταφέρεται κάπου στην Αθήνα του 2019, πίσω από τις ερμητικά κλειστές πόρτες ενός μεσοαστικού σπιτιού, όπου δύο σύζυγοι συγκρούονται μέχρι τελικής πτώσεως για την κυριαρχία πάνω στο παιδί τους.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

"Dramodé": Που συναντά η ελληνική μόδα τον πολιτισμό

Η Ελληνική Ένωση Σχεδιαστών Μόδας διοργανώνει ένα μοναδικό φεστιβάλ με παραστάσεις, συζητήσεις και ανατρεπτικά fashion shows.

Σεμινάριο Αρχαίου Δράματος με την Άννα Βαγενά: Εκάβη και η δύναμη της εκδίκησης

Η Άννα Βαγενά συνεχίζει για τρίτη χρονιά τα σεμινάρια στο Μεταξουργείο, εστιάζοντας στο αρχαίο δράμα. Φέτος, μελετούμε την Εκάβη του Ευριπίδη, διερευνώντας την εκδίκηση ως ιερό χρέος και σύγχρονο μήνυμα.

Ο Τόλης Παπαδημητρίου ξαναχτυπά με την "Οικογένεια Τσεκμέ"

Πρώτες φωτογραφίες από τη νέα κωμωδία με την υπογραφή του ηθοποιού, συγγραφέα και σκηνοθέτη, που επιστρέφει δριμύτερος μετά την πολύχρονη επιτυχία της "Μαύρης σαμπούκας" στο θέατρο Πόλη.

Φεστιβάλ Φιλίππων: Έρχεται στο Λιμάνι του Πειραιά και το Παρασκήνιο της Λυρικής

Το Φεστιβάλ Φιλίππων ταξιδεύει στην Εθνική Λυρική Σκηνή και… στη θάλασσα, με τέσσερις πρωτότυπες παραστάσεις, μεταξύ των οποίων μία εν πλω, στη διαδρομή Πειραιάς–Αίγινα.

Θέατρο Επί Κολωνώ: Ραντεβού για μεγάλους αλλά και μικρούς τη νέα σεζόν 2025-26

"Linda" της Ελένης Σκότη, ο Αντώνης Καφετζόπουλος με δική του παράσταση, εγκαινιάζεται Παιδική Σκηνή, το Off Off Athens επιστρέφει και όλα όσα θα δούμε στο στέκι της ομάδας Νάμα.

"Άνθρωπος χωρίς όνομα": 2η χρονιά στο θέατρο Αποθήκη με προσφορά εισιτηρίων

Μετά την περσινή επιτυχία, ο "Άνθρωπος χωρίς όνομα" επιστρέφει στο Θέατρο Αποθήκη με ανανεωμένο καστ. Απολαύστε την ιστορία του Σαμπέρ με έκπτωση στα εισιτήρια έως 22 Σεπτεμβρίου.