Το Ελληνικό Φεστιβάλ μπήκε στην νέα εποχή του

Ο Βαγγέλης Θεοδωρόπουλος παρέδωσε την Καλλιτεχνική Διεύθυνση του Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου στην Κατερίνα Ευαγγελάτου, παρουσία της Υπουργού Πολιτισμού Λίνας Μενδώνη και του Γ.Γ. Σύγχρονου Πολιτισμού Νικόλα Γιατρομανωλάκη.

Το Ελληνικό Φεστιβάλ μπήκε στην νέα εποχή του

Σε εγκάρδιο κλίμα στο γραφείο της Καλλιτεχνικής Διεύθυνσης του Ελληνικού Φεστιβάλ πραγματοποιήθηκε το πρωί της Δευτέρας η τελετή παράδοσης και παραλαβής της, παρουσία και πάλι της Υπουργού Πολιτισμού και Αθλητισμού Λίνας Μενδώνη και του Γενικού Γραμματέα Σύγχρονου Πολιτισμού Νικόλα Γιατρομανωλάκη, πέντε ημέρες μετά την αντίστοιχη τελετή για την καλλιτεχνική διεύθυνση του Εθνικού Θεάτρου. Η κυρία Μενδώνη αναφέρθηκε ξανά στο αυτονόητο της τελετής, που επιχειρείται για πρώτη φορά φέτος στον τομέα του πολιτισμού, θύμισε ότι και εδώ στόχος είναι ο έγκαιρος σχεδιασμός της διαδικασίας που θα ορίζει τον τρόπο διορισμού του Καλλιτεχνικού Διευθυντή και διευκρίνισε πως η αλλαγή σκυτάλης μπορεί να είναι ένα γιορτινό γεγονός, όπως άλλωστε μια γιορτή, «γιορτή του υψηλού» είναι το ίδιο το Φεστιβάλ. Ενημερωμένη όσον αφορά την προϊστορία του, έκανε μια σύντομη αναδρομή στην πενηνταπεντάχρονη ιστορία του θεσμού τονίζοντας πως πάντοτε αποστολή του Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου ήταν η ανάδειξη της καλλιτεχνικής πρωτοπορίας, εγχώριας και ξένης. «Χάρη στα Φεστιβάλ, η εγχώρια τέχνη διαδίδεται μέσω των ξένων επισκεπτών, η ξένη μεταλαμπαδεύεται στη χώρα που τη φιλοξενεί, ενώ πολλές πόλεις ζουν από τα φεστιβάλ τους», τόνισε, πριν δώσει το λόγο στον Βαγγέλη Θεοδωρόπουλο.

Ο απερχόμενος Καλλιτεχνικός Διευθυντής μίλησε για τους υγιείς και συναδελφικούς όρους με τους οποίους γίνεται η υποδοχή της νέας Διευθύντριας Κατερίνας Ευαγγελάτου και θύμισε στους δημοσιογράφους ότι στην πρώτη του συνέντευξη τύπου από αυτή τη θέση είχε επισημάνει πως ο ίδιος «σήκωσε τη σκυτάλη από το έδαφος», γι' αυτό και ήδη από τότε επιθυμία του ήταν αυτός να παραδώσει τη σκυτάλη στον επόμενο. Επεσήμανε πως ως τώρα οι Υπουργοί Πολιτισμού δεν έδειχναν να κατανοούν τη σημασία που έχει η συνέχεια στη λειτουργία των πολιτιστικών οργανισμών, αλλά και πως πολλές φορές όσοι αποδέχονται τις θέσεις δεν διανοούνται να συμπαρασταθούν και να βοηθήσουν τον διάδοχο στο έργο του. Ευχόμενος να αλλάξει αυτή η αντίληψη δήλωσε πως βρίσκεται στο πλάι της Κατερίνας Ευαγγελάτου από τη στιγμή που ανακοινώθηκε το όνομά της ως της νέας Καλλιτεχνικής Διευθύντριας του Φεστιβάλ και ευχαρίστησε την Λίνα Μενδώνη και τον Νικόλα Γιατρομανωλάκη, καθώς με την παρουσία τους προσέδωσαν θεσμικό χαρακτήρα στη διαδικασία. Ο Βαγγέλης Θεοδωρόπουλος πρόσθεσε πως επιστρέφει στο θεατρικό του σπίτι, το Θέατρο του Νέου Κόσμου, για να αξιοποιήσει στη μικρή κλίμακα όσα αποκόμισε από τη μεγάλη «περιπέτεια» του Φεστιβάλ, ελπίζοντας πως κατάφερε να προσθέσει «ένα λιθαράκι στο οικοδόμημα του μεγαλύτερου πολιτιστικού οργανισμού της χώρας, ως κομμάτι μιας αλυσίδας με παρελθόν, παρόν και μέλλον», και παρέδωσε τη Διεύθυνση στην Κατερίνα Ευαγγελάτου με μια εγκάρδια αγκαλιά.

Το Ελληνικό Φεστιβάλ μπήκε στην νέα εποχή του - εικόνα 1

Η Κατερίνα Ευαγγελάτου δεν προχώρησε σε λεπτομέρειες για το όραμά της ή τους ανθρώπους που θα την πλαισιώσουν. Όμως, κατόπιν των ευχαριστιών της προς τον Βαγγέλη Θεοδωρόπουλο, την Πολιτεία και την Υπουργό προσωπικά για την τιμή και την εμπιστοσύνη, χαρακτήρισε το Φεστιβάλ ως «τρόπο για να αντικρίζουμε τον κόσμο», μέσο «ανοιχτού διαλόγου της ελληνικής με την παγκόσμια καλλιτεχνική δημιουργία», «γέφυρα μεταξύ παρελθόντος και μέλλοντος» και τόνισε ότι σαφής της στόχος είναι να μην αποτελέσει το Φεστιβάλ μια επιμήκυνση της χειμερινής σεζόν αλλά μια «εκρηκτική εξαίρεση» αυτής. Στο ίδιο πλαίσιο κινήθηκε και η σύντομη παρέμβαση του Γενικού Γραμματέα Σύγχρονου Πολιτισμού Νικόλα Γιατρομανωλάκη που τόνισε πως, όπως και στο Εθνικό Θέατρο έτσι και στο Φεστιβάλ, η δουλειά του Υπουργείου τώρα ξεκινάει προκειμένου να καθοριστεί ο εσωτερικός κανονισμός που θα του επιτρέψει να εκτελέσει τη λειτουργία του και διευκρίνισε πως για το Υπουργείο το Φεστιβάλ θα αντιμετωπιστεί ως αφορμή για «ανακαλύψεις και επισκέψεις», όχι ως μια εσωτερική υπόθεση για το ελληνικό κοινό ούτε ως παράταση της χειμερινής σεζόν, αλλά ως μέσο για να εισρεύσουν στην Ελλάδα φεστιβαλικός τουρισμός, διεθνής αναγνώριση και οικονομικές απολαβές.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Το Θέατρο Πορεία έρχεται με "Ηλέκτρα εντός", "Prima facie", "Ντόριαν Γκρέι"

Η σεζόν 2025-26 στο θέατρο του Δημήτρη Τάρλοου ανοίγει με αναπάντεχες σκηνικές προτάσεις, σαρωτικές επαναλήψεις, συγκλονιστικές ερμηνείες, ενδιαφέρουσες συμπαραγωγές και πολλά ακόμη.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
12/09/2025

Είδατε το πολυσυζητημένο "Relic" του Λασκαρίδη; Επιστρέφει για λίγες παραστάσεις στο Πτι Παλαί

Η παράσταση "Relic" του Λασκαρίδη ανεβαίνει για πέντε μόνο ημέρες στο Πτι Παλαί. Ένα ταξίδι μνήμης, επιθυμιών και παρελθόντος, που συγκινεί και προκαλεί τον θεατή να αναλογιστεί τις δικές του ρίζες.

"Κοιμώμενος Χαλεπάς, ο σαλός άγιος": Η παράσταση για τη ζωή του κορυφαίου γλύπτη επιστρέφει

Για τέταρτη χρονιά η παράσταση που αφηγείται τη ζωή του κορυφαίου γλύπτη Γιαννούλη Χαλεπά, επιχειρεί ένα ψυχολογικό ταξίδι που εμπνέει και συγκινεί.

Ο "Φιάκας" επιστρέφει με τον Γιώργο Γαλίτη

Με προσφορά προπώλησης εισιτηρίων λίγο πριν την πρεμιέρα έρχεται η κωμωδία του Δημοσθένη Μισιτζή σε σκηνοθεσία του Πάνου Σκουρολιάκου.

"Dramodé": Που συναντά η ελληνική μόδα τον πολιτισμό

Η Ελληνική Ένωση Σχεδιαστών Μόδας διοργανώνει ένα μοναδικό φεστιβάλ με παραστάσεις, συζητήσεις και ανατρεπτικά fashion shows.

Σεμινάριο Αρχαίου Δράματος με την Άννα Βαγενά: Εκάβη και η δύναμη της εκδίκησης

Η Άννα Βαγενά συνεχίζει για τρίτη χρονιά τα σεμινάρια στο Μεταξουργείο, εστιάζοντας στο αρχαίο δράμα. Φέτος, μελετούμε την Εκάβη του Ευριπίδη, διερευνώντας την εκδίκηση ως ιερό χρέος και σύγχρονο μήνυμα.