Ο Γιώργος Ζυγούρης μας συστήνεται

Ποιος είναι ο νέος και πολλά υποσχόμενος ηθοποιός, που παίζει στο «Βόυτσεκ» του Μπίχνερ, πού τον πρωτοείδαμε και τι πιστεύει;

Ο Γιώργος Ζυγούρης μας συστήνεται

Κάτι είδε στο Γιώργο Ζυγούρη η Κατερίνα Ευαγγελάτου και συνεργάζεται μαζί του, για δεύτερη φορά, μετά την «Άλκηστη». Ποιος είναι ο νέος και πολλά υποσχόμενος ηθοποιός, που παίζει στο «Βόυτσεκ» του Μπίχνερ, πού τον πρωτοείδαμε και τι πιστεύει;

Με πρωτοείδες στους «Πόθους κάτω από τις λεύκες» του Αντώνη Αντύπα στο Εθνικό Θέατρο, στον χορό των ηθοποιών.

Ίνδαλμα μου υπήρξε κάθε άνθρωπος που μπόρεσε στην πορεία της ζωής του να κρατήσει τον πυρήνα του άθικτο, ατόφιο και αθώο ενώ ταυτόχρονα πορεύτηκε στον κόσμο ικανός να επηρεαστεί και να διαμορφωθεί από αυτόν.

Ο Γιώργος Ζυγούρης μας συστήνεται - εικόνα 1

Αυτό που με κέντρισε στο «Βόυτσεκ» του Γκέοργκ Μπίχνερ ήταν, από την πρώτη ανάγνωση, η ποίηση και η συμπύκνωσή του. Η απλή του γλώσσα που αν σε έβρισκε αμέτοχο, θα έφτανε να πεις ότι σε αυτό το έργο μάλλον δεν συμβαίνει και τίποτα τρομερό. Αυτό που εκ πρώτης όψεως μοιάζει αδιάφορο, κρύβει στις ανθρώπινες σχέσεις του μια πρωτοφανή βία, μια μη δυνατότητα να ξεφύγει κανείς από την τάξη του, κάτι που καθορίζεται από την στιγμή που έρχεται κανείς στον κόσμο, και αποκαλύπτει τελικώς πού επιλέγεται ή μάλλον καθοδηγείται από την κοινώς αποδεκτή γνώμη να εκτονωθεί αυτή η καταπίεση.

Ως Αντρές (ο ρόλος που έχω σε αυτήν την παράσταση) είμαι ο μόνος φίλος του Βόυτσεκ στο σύμπαν αυτού του έργου. Την ίδια στιγμή, τρομάζω με το γεγονός ότι ακόμα και στη σχέση μου με τον Βόυτσεκ, εμφανίζονται ανθρωποφαγικές συμπεριφορές.

Συνειδητοποίησα ότι δεν υπάρχει μεγαλύτερο παράδοξο από το παράδοξο του να αισθάνεται κανείς ηθοποιός μόνο όταν έχει δουλειά. Παραμένεις ηθοποιός ακόμα κι όταν δεν έχεις δουλειά Το σύνολο της σκέψης μας οργανώνεται γύρω από μια δραστηριότητα, από τον τρόπο που παρατηρούμε τον κόσμο στην καθημερινότητά μας μέχρι το πώς συγκινούμαστε από τα ερεθίσματα, και αυτό μας κάνει ηθοποιούς, ηλεκτρολόγους, γιατρούς, χορευτές.

Ο Γιώργος Ζυγούρης μας συστήνεται - εικόνα 2

Στην Ελλάδα με απογοητεύει ότι η έννοια του λάθος είναι συνυφασμένη με την αποτυχία και όχι με την δημιουργικότητα. Επίσης με απογοητεύει που υπάρχει μια ευκολία στο να συζητάμε με ευκολία για το τι μας απογοητεύει και μου αρέσει όταν συναντάω ανθρώπους που επιλέγουν να μιλάνε για πράγματα που τους γοητεύουν περισσότερο για αυτά που τους από-γοητεύουν.

Αν μπορούσα να αλλάξω κάτι αυτό θα ήταν ολόκληρη η δομή και η νοοτροπία της εκπαίδευσης. Θα δοκίμαζα να περιορίσω τη συνήθεια του να αποθεώνουμε την έννοια του εξαιρετικού ταλέντου. Της περίπτωσης δηλαδή που κατόρθωσε και ξεχώρισε ανάμεσα σε άλλες που ήταν καταδικασμένες να αποτύχουν, λόγω του ότι έτυχε να προσπαθούν να ανθίσουν σε ένα χώρο όπου επιβραβεύεται η εξαίρεση και επιβάλλεται μια γενική αδιάφορη καλλιέργεια, και όχι σε έναν χώρο όπου αποδέχεται ότι ο καθένας μας έχει ταλέντα διαφορετικά από τον άλλον και που χρήζουν διαφορετικής προσέγγισης για να μπορέσουν να αναδειχθούν.

Περισσότερες πληροφορίες

Βόυτσεκ

  • Δράμα
  • Διάρκεια: 85 '

Μέσα από σύντομες σκηνές και γρήγορη κινηματογραφική ροή, η παράσταση αποτελεί ένα συγκλονιστικό σχόλιο πάνω στον εκμηδενισμό της ανθρώπινης προσωπικότητας από την εξουσία.

Δημοτικό Θέατρο Πειραιά

Ηρώων Πολυτεχνείου & Βασ. Γεωργίου

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Οι γριές που μαζεύουν την τσουκνίδα

Μεταξύ λαογραφίας, τελετουργικού δρωμένου και θεάτρου ντοκουμέντο κινείται η παράσταση της Πειραματικής Σκηνής του Θεσσαλικού Θεάτρου, εμπνευσμένη από μυστικιστικές και αληθινές ιστορίες γυναικών του θεσσαλικού κάμπου. | Powered by Uber

ΓΡΑΦΕΙ: ΤΩΝΙΑ ΚΑΡΑΟΓΛΟΥ
02/05/2024

Τα πικρά δάκρυα της Πέτρα φον Καντ

Ατμοσφαιρική και ενδιαφέρουσα σκηνική πρόταση του γνωστού έργου του Φασμπίντερ για την ερωτική εξουσία και εξάρτηση μέσα από τη σχέση δύο γυναικών. | Powered by Uber | Powered by Uber

"Έξι πρόσωπα σε αναζήτηση συγγραφέα" και μετά τις διακοπές του Πάσχα

Το έργο του Λουίτζι Πιραντέλο που σκηνοθετεί ο Πέτρος Νάκος σε δική του μετάφραση στο θέατρο Altera Pars θα συνεχίσει την πορεία του μετά την πασχαλινή ανάπαυλα.

"Ψιλικά": Μία περφόρμανς σε κείμενα Γλυκερίας Μπασδέκη ανεβάζει η ομάδα "Στέρεο νερό"

Μια site-specific performance για την αναζήτηση της ευτυχίας ανεβάζει τον Μάιο η ομάδα της χορογράφου Εύης Σούλη σε ένα εγκαταλελειμμένο εμπορικό κέντρο.

"Τα ραδίκια ανάποδα" θα δούμε και μετά το Πάσχα

Λόγω επιτυχίας, ο μονόλογος του Γιώργου Γαλίτη σε σκηνοθεσία Βλαδίμηρου Κυριακίδη, που βρίσκεται στον δέκατο χρόνο του, θα παραταθεί και μετά τις πασχαλινές διακοπές στο θέατρο Αργώ.

Η Αναστασία Παπαστάθη σκηνοθετεί τους "Βρικόλακες"

Το σπουδαίο δράμα του Ίψεν θα δούμε την ερχόμενη σεζόν στο θέατρο Radar.

"Δον Κιχώτης": Ο Γιάννης Μπέζος σκηνοθετεί τους Βλαδίμηρο Κυριακίδη και Θανάση Τσαλταμπάση σε καλοκαιρινή περιοδεία

Έναν πολυμελή θίασο, στον οποίο θα δούμε και τις Νάντια Κοντογεώργη και Παρθένα Χοροζίδου, ενορχηστρώνει ο Γιάννης Μπέζος στη μεγάλη θεατρική παραγωγή του καλοκαιριού που θα ταξιδέψει σε όλη την Ελλάδα το διαχρονικό έργο του Μιγκέλ ντε Θερβάντες. Δείτε αποκλειστικές φωτογραφίες από την πρώτη ανάγνωση.