Ο Γιώργος Ζυγούρης μας συστήνεται

Ποιος είναι ο νέος και πολλά υποσχόμενος ηθοποιός, που παίζει στο «Βόυτσεκ» του Μπίχνερ, πού τον πρωτοείδαμε και τι πιστεύει;

Ο Γιώργος Ζυγούρης μας συστήνεται

Κάτι είδε στο Γιώργο Ζυγούρη η Κατερίνα Ευαγγελάτου και συνεργάζεται μαζί του, για δεύτερη φορά, μετά την «Άλκηστη». Ποιος είναι ο νέος και πολλά υποσχόμενος ηθοποιός, που παίζει στο «Βόυτσεκ» του Μπίχνερ, πού τον πρωτοείδαμε και τι πιστεύει;

Με πρωτοείδες στους «Πόθους κάτω από τις λεύκες» του Αντώνη Αντύπα στο Εθνικό Θέατρο, στον χορό των ηθοποιών.

Ίνδαλμα μου υπήρξε κάθε άνθρωπος που μπόρεσε στην πορεία της ζωής του να κρατήσει τον πυρήνα του άθικτο, ατόφιο και αθώο ενώ ταυτόχρονα πορεύτηκε στον κόσμο ικανός να επηρεαστεί και να διαμορφωθεί από αυτόν.

Ο Γιώργος Ζυγούρης μας συστήνεται - εικόνα 1

Αυτό που με κέντρισε στο «Βόυτσεκ» του Γκέοργκ Μπίχνερ ήταν, από την πρώτη ανάγνωση, η ποίηση και η συμπύκνωσή του. Η απλή του γλώσσα που αν σε έβρισκε αμέτοχο, θα έφτανε να πεις ότι σε αυτό το έργο μάλλον δεν συμβαίνει και τίποτα τρομερό. Αυτό που εκ πρώτης όψεως μοιάζει αδιάφορο, κρύβει στις ανθρώπινες σχέσεις του μια πρωτοφανή βία, μια μη δυνατότητα να ξεφύγει κανείς από την τάξη του, κάτι που καθορίζεται από την στιγμή που έρχεται κανείς στον κόσμο, και αποκαλύπτει τελικώς πού επιλέγεται ή μάλλον καθοδηγείται από την κοινώς αποδεκτή γνώμη να εκτονωθεί αυτή η καταπίεση.

Ως Αντρές (ο ρόλος που έχω σε αυτήν την παράσταση) είμαι ο μόνος φίλος του Βόυτσεκ στο σύμπαν αυτού του έργου. Την ίδια στιγμή, τρομάζω με το γεγονός ότι ακόμα και στη σχέση μου με τον Βόυτσεκ, εμφανίζονται ανθρωποφαγικές συμπεριφορές.

Συνειδητοποίησα ότι δεν υπάρχει μεγαλύτερο παράδοξο από το παράδοξο του να αισθάνεται κανείς ηθοποιός μόνο όταν έχει δουλειά. Παραμένεις ηθοποιός ακόμα κι όταν δεν έχεις δουλειά Το σύνολο της σκέψης μας οργανώνεται γύρω από μια δραστηριότητα, από τον τρόπο που παρατηρούμε τον κόσμο στην καθημερινότητά μας μέχρι το πώς συγκινούμαστε από τα ερεθίσματα, και αυτό μας κάνει ηθοποιούς, ηλεκτρολόγους, γιατρούς, χορευτές.

Ο Γιώργος Ζυγούρης μας συστήνεται - εικόνα 2

Στην Ελλάδα με απογοητεύει ότι η έννοια του λάθος είναι συνυφασμένη με την αποτυχία και όχι με την δημιουργικότητα. Επίσης με απογοητεύει που υπάρχει μια ευκολία στο να συζητάμε με ευκολία για το τι μας απογοητεύει και μου αρέσει όταν συναντάω ανθρώπους που επιλέγουν να μιλάνε για πράγματα που τους γοητεύουν περισσότερο για αυτά που τους από-γοητεύουν.

Αν μπορούσα να αλλάξω κάτι αυτό θα ήταν ολόκληρη η δομή και η νοοτροπία της εκπαίδευσης. Θα δοκίμαζα να περιορίσω τη συνήθεια του να αποθεώνουμε την έννοια του εξαιρετικού ταλέντου. Της περίπτωσης δηλαδή που κατόρθωσε και ξεχώρισε ανάμεσα σε άλλες που ήταν καταδικασμένες να αποτύχουν, λόγω του ότι έτυχε να προσπαθούν να ανθίσουν σε ένα χώρο όπου επιβραβεύεται η εξαίρεση και επιβάλλεται μια γενική αδιάφορη καλλιέργεια, και όχι σε έναν χώρο όπου αποδέχεται ότι ο καθένας μας έχει ταλέντα διαφορετικά από τον άλλον και που χρήζουν διαφορετικής προσέγγισης για να μπορέσουν να αναδειχθούν.

Περισσότερες πληροφορίες

Βόυτσεκ

  • Δράμα
  • Διάρκεια: 85 '

Μέσα από σύντομες σκηνές και γρήγορη κινηματογραφική ροή, η παράσταση αποτελεί ένα συγκλονιστικό σχόλιο πάνω στον εκμηδενισμό της ανθρώπινης προσωπικότητας από την εξουσία.

Δημοτικό Θέατρο Πειραιά

Ηρώων Πολυτεχνείου & Βασ. Γεωργίου

Δημοτικό Θέατρο Πειραιά

Ηρώων Πολυτεχνείου & Βασ. Γεωργίου

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Νατάσα Εξηνταβελώνη - Λητώ Τριανταφυλλίδου: Το "Girls & Boys" μας καλεί να μιλήσουμε για το τραύμα χωρίς φίλτρα

Το "Girls & boys" του διάσημου θεατρικού συγγραφέα και σεναριογράφου Ντένις Κέλι κοιτά κατάματα την κανονικοποίηση της βίας. Εμείς μιλήσαμε για το καθόλα επίκαιρο θεατρικό έργο με την ηθοποιό Νατάσα Εξηνταβελώνη και τη σκηνοθέτρια Λητώ Τριανταφυλλίδου και αναμεταδίδουμε.

ΓΡΑΦΕΙ: ΧΡΥΣΑ ΠΑΣΙΑΛΟΥΔΗ
12/05/2025

Ο "Δον Ζουάν" Πάνος Βλάχος βγαίνει σε περιοδεία το καλοκαίρι του 2025

Μετά την χειμερινή επιτυχία του "Δον Ζουάν" που δημιούργησαν ο Πάνος Βλάχος και η σκηνοθέτις Λητώ Τριανταφυλλίδου, η παράσταση ταξιδεύει στα ανοιχτά θέατρα της Ελλάδας, κάνοντας πολλές στάσεις και στην Αττική.

4ο Διεθνές Πολυθεματικό Φεστιβάλ Dare Dance: "Η έννοια του κενού"

Το 4ο Dare Dance Festival επιστρέφει, με μια πολυδιάστατη συνάντηση τέχνης και επιστήμης σε τέσσερις χώρους στην Αθήνα και για πρώτη φορά συνεργάζεται με την την Cheapart. Με κεντρική θεματική "Η έννοια του κενού", το φεστιβάλ συνδυάζει videodance, ζωντανές performances, εκθέσεις και σεμινάρια.

Το "Relic" του Ευριπίδη Λασκαρίδη έρχεται στο Πτι Παλαί

10 χρόνια. 40 διεθνή φεστιβάλ. 19 χώρες. H περφόρμανς "Relic" του Ευριπίδη Λασκαρίδη που άφησε το αποτύπωμά της στον παγκόσμιο χάρτη του σύγχρονου θεάτρου, επιστρέφει για τελευταία φορά στην Αθήνα.

"Πρόσεξε μην νυχτωθείς": Θρύλοι, ήχοι και έντονη ψευδαίσθηση φυσικής παρουσίας στο σκοτάδι

Μια αλλιώτικη παράσταση μας περιμένει στο Άβατον. Το "Πρόσεξε μην νυχτωθείς εις την Παλαιόχωρα μια κυθηραϊκή εμπειρία" είναι μια ηχητική τελετουργία στο…σκοτάδι.

"Τα σκυλιά" του Ανέστη Αζά: Μια φωνή αντίστασης απέναντι στον αυταρχισμό

Σε μια εποχή που ο αυταρχισμός επανεμφανίζεται με διάφορες μορφές, ο Ανέστης Αζάς επιλέγει να απαντήσει μέσα από τη θεατρική πράξη και την επανάληψη της παράστασή "Τα σκυλιά" στο θέατρο Κιβωτός. Με αφορμή την απαγόρευση εξόδου του Τούρκου ηθοποιού Τζεμ Ουζούμογλου, ο οποίος συμμετέχει στην παράσταση, ο σκηνοθέτης μιλά για τη λεπτή ισορροπία ανάμεσα στην τέχνη και την καταγγελία, τη λογοκρισία και την ελευθερία, τον πόνο και την ελπίδα.

Η "Θελεστίνα" ταξιδεύει από τη Θεσσαλονίκη στην Αθήνα

Η επιτυχημένη παράσταση του ΚΘΒΕ "Θελεστίνα" του Φερνάντο ντε Ρόχας έρχεται στο Θέατρο Ήβη για περιορισμένο αριθμό παραστάσεων, με την Ελισάβετ Κωνσταντινίδου στον ομώνυμο ρόλο και σκηνοθεσία Αστέριου Πελτέκη.