Δυο επιτυχημένοι μονόλογοι στο Μεταξουργείο

Εκφραστικές και πηγαίες η Άννα Βαγενά και η Γιασεμί Κηλαηδόνη επαναλαμβάνουν τους επιτυχημένους μονολόγους τους.

Δυο επιτυχημένοι μονόλογοι στο Μεταξουργείο

Εκφραστικές και πηγαίες η Άννα Βαγενά και η Γιασεμί Κηλαηδόνη επαναλαμβάνουν τους επιτυχημένους μονολόγους τους.

«Μαράν Αθά»

Δυο επιτυχημένοι μονόλογοι στο Μεταξουργείο - εικόνα 1

Το 2010, η Γιασεμί Κηλαηδόνη ενδύθηκε για πρώτη φορά υποκριτικά το ράσο ενός 90χρονου μοναχού για να μας οδηγήσει στον απολογισμό της ζωής του, ο οποίος αναγκάστηκε να συγκρουστεί με τη θρησκευτική εξουσία, και μας εντυπωσίασε με την καθαρότητα, την ακρίβεια της ερμηνείας της και την αντοχή της – η παράσταση διαρκεί 150΄. Ο δραματικός μονόλογος –από το μυθιστόρημα «Μαράν Αθά» του Θωμά Ψύρρα– φέρει έναν απόηχο Παπαδιαμάντη και Βιζυηνού και παρουσιάζεται σε μια ιδιότυπη στην εκφορά της αφήγηση σε σκηνοθεσία Δήμου Αβδελιώδη (από 4/3).

«Αγγέλα Παπάζογλου»

Δυο επιτυχημένοι μονόλογοι στο Μεταξουργείο - εικόνα 2

Οι μνήμες και ο λόγος αυτής της σπουδαίας Μικρασιάτισσας, της Αγγέλας Παπάζογλου, γυναίκας του ρεμπέτη Βαγγέλη Παπάζογλου, όπως τις διηγήθηκε στον γιο της Γιώργη Παπάζογλου, έγιναν μέσα από το στόμα, τον λόγο και την ψυχή της Άννας Βαγενά που την ενσαρκώνει όλα αυτά τα χρόνια, κτήμα όλου του κόσμου, πολύτιμη παρακαταθήκη για τις νέες γενιές. Η Άννα Βαγενά για μια ακόμα φορά ένα θεατρικό μάθημα ιστορικής μνήμης, υπογράφοντας και τη σκηνοθεσία μαζί με τον Λάμπρο Λιάβα (από 5/3).

Περισσότερες πληροφορίες

Μαράν Αθά

  • Μονόλογος
  • Διάρκεια: 140 '

Η Γιασεμί Κηλαηδόνη υποστασιοποιεί όλα τα πρόσωπα–πρωταγωνιστές που αναδύονται στη μνήμη ενός ενενηντάχρονο μοναχού, όταν ύστερα από εξήντα πέντε χρόνια ηθελημένης σιωπής εξομολογείται, λίγο προτού πεθάνει, τα πεπραγμένα της ζωής του. Η αφήγησή του σχετίζεται με τη φρικτή τιμωρία και τον ευνουχισμό του από τον προστάτη δεσπότη που τον ανέθρεψε και τον προόριζε για τη διαδοχή του, όταν, σταλμένος απ’ αυτόν σ’ ένα απόμακρο χωριό της Θεσσαλίας για να παρακολουθήσει τις μυστικές τελετουργικές συναντήσεις εννέα γυναικών, των Ταρσών, μυείται άθελά του στην γυναικεία απόκρυφη γνώση. Έτσι, του αποκαλύπτεται ένα άγνωστο γοητευτικό σύμπαν που τον οδηγεί στον αληθινό έρωτα και την αγάπη του για μια Ταρσή.

Αγγέλα Παπάζογλου

  • Μονόλογος
  • Διάρκεια: 85 '

Οι μαρτυρίες της Σμυρνιάς τυφλής ρεμπέτισσας Αγγέλας Παπάζογλου, οι οποίες διατρέχουν τα ταραγμένα χρόνια της νεότερης ελληνικής Ιστορίας.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Πρεμιέρα του "Annie" στο Παλλάς: Ειδική τιμή για περιορισμένες θέσεις

Ζήστε τη μαγεία της πρεμιέρας του μιούζικαλ "Annie" στο Θέατρο Παλλάς με ένα ειδικό, προνομιακό εισιτήριο για περιορισμένο αριθμό θέσεων. Μάθετε περισσότερα.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
23/10/2025

"Ο εχθρός του λαού" από τον Τόμας Όστερμάιερ: Φωτογραφίες από την πρεμιέρα

Αν ήδη έχετε σημειώσει στην ατζέντα σας την παράσταση του "Εχθρού του λαού", σε σκηνοθεσία του Τόμας Οστερμάγερ πάρτε μια γεύση από την παράσταση που θα δείτε στο Κνωσός με έναν ωραίο θίασο: Κων/νος Μπιμπής, Λένα Παπαληγούρα, Μιχάλης Οικονόμου κ.ά.

O Λάμπρος Φισφής είναι και πάλι "Πολύ καλύτερα τώρα…" στο Θέατρο Ακροπόλ

Αν ψάχνεις μια παράσταση που θα σε κάνει να γελάσεις, να ταυτιστείς και να δεις τη ζωή αλλιώς, ο Λάμπρος Φισφής επιστρέφει με το νέο του stand-up show "Πολύ καλύτερα τώρα…" στο Θέατρο Ακροπόλ.

5 λόγοι για να δεις τη 'Ruby Moon' από την Ειρήνη Δερμιτζάκη

Αν αναζητάς μια παράσταση που συνδυάζει μυστήριο, φαντασία και βαθιά ανθρώπινα συναισθήματα, η "Ruby Moon" είναι ό,τι πρέπει. Η σκηνοθέτιδα Ειρήνη Δερμιτζάκη μάς δίνει πέντε λόγους να τη δούμε φέτος στο Αγγέλων Βήμα.

Θέλεις να δεις από κοντά τα Θεατρικά Βραβεία Κοινού 2025;

Κερδίστε 100 διπλές προσκλήσεις για να παρακολουθήσετε ζωντανά τη βραδιά απονομής των 27ων Θεατρικών Βραβείων Κοινού, την Τρίτη 4 Νοεμβρίου, στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών.

Η καρδιά του θεάτρου χτυπάει στη Δημοτική Αγορά Κυψέλης

Η Δημοτική Αγορά Κυψέλης μεταμορφώνεται σε έναν ανοιχτό χώρο πολιτισμού, συνύπαρξης και δημιουργίας για μικρούς και μεγάλους, με επίκεντρο την τέχνη του θεάτρου.

#Cancel

Η πολιτική ορθότητα και η κουλτούρα της ακύρωσης απασχολεί τον Βορειοϊρλανδό συγγραφέα Ντέιβιντ Άιρλαντ, ο οποίος μεταχειρίζεται τη φόρμα μιας "ενδοθεατρικής" κωμωδίας. Ανεβαίνει σε μια παράσταση δυναμικής ενέργειας και πολύ καλών ερμηνειών.