Δυο επιτυχημένοι μονόλογοι στο Μεταξουργείο

Εκφραστικές και πηγαίες η Άννα Βαγενά και η Γιασεμί Κηλαηδόνη επαναλαμβάνουν τους επιτυχημένους μονολόγους τους.

Δυο επιτυχημένοι μονόλογοι στο Μεταξουργείο

Εκφραστικές και πηγαίες η Άννα Βαγενά και η Γιασεμί Κηλαηδόνη επαναλαμβάνουν τους επιτυχημένους μονολόγους τους.

«Μαράν Αθά»

Δυο επιτυχημένοι μονόλογοι στο Μεταξουργείο - εικόνα 1

Το 2010, η Γιασεμί Κηλαηδόνη ενδύθηκε για πρώτη φορά υποκριτικά το ράσο ενός 90χρονου μοναχού για να μας οδηγήσει στον απολογισμό της ζωής του, ο οποίος αναγκάστηκε να συγκρουστεί με τη θρησκευτική εξουσία, και μας εντυπωσίασε με την καθαρότητα, την ακρίβεια της ερμηνείας της και την αντοχή της – η παράσταση διαρκεί 150΄. Ο δραματικός μονόλογος –από το μυθιστόρημα «Μαράν Αθά» του Θωμά Ψύρρα– φέρει έναν απόηχο Παπαδιαμάντη και Βιζυηνού και παρουσιάζεται σε μια ιδιότυπη στην εκφορά της αφήγηση σε σκηνοθεσία Δήμου Αβδελιώδη (από 4/3).

«Αγγέλα Παπάζογλου»

Δυο επιτυχημένοι μονόλογοι στο Μεταξουργείο - εικόνα 2

Οι μνήμες και ο λόγος αυτής της σπουδαίας Μικρασιάτισσας, της Αγγέλας Παπάζογλου, γυναίκας του ρεμπέτη Βαγγέλη Παπάζογλου, όπως τις διηγήθηκε στον γιο της Γιώργη Παπάζογλου, έγιναν μέσα από το στόμα, τον λόγο και την ψυχή της Άννας Βαγενά που την ενσαρκώνει όλα αυτά τα χρόνια, κτήμα όλου του κόσμου, πολύτιμη παρακαταθήκη για τις νέες γενιές. Η Άννα Βαγενά για μια ακόμα φορά ένα θεατρικό μάθημα ιστορικής μνήμης, υπογράφοντας και τη σκηνοθεσία μαζί με τον Λάμπρο Λιάβα (από 5/3).

Περισσότερες πληροφορίες

Αγγέλα Παπάζογλου

  • Μονόλογος
  • Διάρκεια: 85 '

Οι μαρτυρίες της Σμυρνιάς τυφλής ρεμπέτισσας Αγγέλας Παπάζογλου, οι οποίες διατρέχουν τα ταραγμένα χρόνια της νεότερης ελληνικής Ιστορίας.

Μαράν Αθά

  • Μονόλογος
  • Διάρκεια: 140 '

Η Γιασεμί Κηλαηδόνη υποστασιοποιεί όλα τα πρόσωπα–πρωταγωνιστές που αναδύονται στη μνήμη ενός ενενηντάχρονο μοναχού, όταν ύστερα από εξήντα πέντε χρόνια ηθελημένης σιωπής εξομολογείται, λίγο προτού πεθάνει, τα πεπραγμένα της ζωής του. Η αφήγησή του σχετίζεται με τη φρικτή τιμωρία και τον ευνουχισμό του από τον προστάτη δεσπότη που τον ανέθρεψε και τον προόριζε για τη διαδοχή του, όταν, σταλμένος απ’ αυτόν σ’ ένα απόμακρο χωριό της Θεσσαλίας για να παρακολουθήσει τις μυστικές τελετουργικές συναντήσεις εννέα γυναικών, των Ταρσών, μυείται άθελά του στην γυναικεία απόκρυφη γνώση. Έτσι, του αποκαλύπτεται ένα άγνωστο γοητευτικό σύμπαν που τον οδηγεί στον αληθινό έρωτα και την αγάπη του για μια Ταρσή.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Ό,τι αγαπήθηκε, επιστρέφει: sold out παραστάσεις στο Θέατρο Μεταξουργείο

Το Θέατρο Μεταξουργείο συνεχίζει να επενδύει σε παραστάσεις με ψυχή, ουσία και διαχρονική αξία, με σταθερούς πρωταγωνιστές δημιουργούς και ερμηνευτές που το κοινό έχει ταυτίσει με την καλλιτεχνική του ταυτότητα, όπως η Άννα Βαγενά, η Γιασεμί και η Μαρία Κηλαηδόνη.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
16/12/2025

Η "Άζζα" κουβαλάει έναν κόσμο που δεν χωρά σε κατηγορίες

Ο Βλάσσης Χρυσικόπουλος δημιουργεί μια ηρωίδα που κινείται ανάμεσα στο όνειρο και στην ωμή πραγματικότητα στην παράσταση "Αζζα" που επιστρέφει στη "Σκηνή Brecht" 2510. Είναι μια διαφορετική, ανθρώπινη ιστορία για επιβίωση, αγάπη και αντοχή.

Ο Γεράσιμος Γεννατάς γίνεται 'Μισάνθρωπος' για τα 50 χρόνια του Θεσσαλικού Θεάτρου

Δείτε τις πρώτες εντυπωσιακές εικόνες και το ατμοσφαιρικό βίντεο από την παράσταση - γιορτή για τα 50 χρόνια του ιστορικού Θεσσαλικού Θεάτρου, που θα δούμε στο θέατρο Φιλίπ το 2026.

Τελευταίες παραστάσεις για την συγκλονιστική "Πύλη της Κόλασης" του Γιάννη Καλαβριανού

Last call για την παράσταση που παίζεται δεύτερη χρονιά στο Αμφι-θέατρο Σπύρου Ευαγγελάτου, σε κείμενο και σκηνοθεσία Γιάννη Καλαβριανού.

Έφυγε ο Αλμπέρτο Εσκενάζη – Ο "Κεραυνός" ήταν η τελευταία του παράσταση

Η παράσταση "Κεραυνός" στο Τρένο στο Ρουφ υπήρξε η τελευταία σκηνοθετική και ερμηνευτική κατάθεση του Αλμπέρτο Εσκενάζη, το τελικό του ταξίδι πάνω στη σκηνή. Ο γνωστός ηθοποιός έφυγε από τη ζωή σε ηλικία 73 ετών.

3 παραστάσεις που αξίζει να δείτε: Τολμούν και μιλούν για τη μνήμη και την απώλειά της

Τρεις θεατρικές παραστάσεις που ανεβαίνουν αυτή τη σεζόν στην Αθήνα φωτίζουν τη λήθη όχι μόνο ως ασθένεια, αλλά ως υπαρξιακή δοκιμασία — για εκείνους που χάνουν τις αναμνήσεις τους και για όσους μένουν πίσω.

Θέατρο: Οξύνεται η ένταση μεταξύ Παραγωγών και ΣΕΗ

Απεργιακές κινητοποιήσεις προγραμματίζονται από το ΣΕΗ μέσα στα Χριστούγεννα. Σκληρή απάντηση από την Πανελλήνια Ένωση Θεάτρου.