«PhoneHome»: μια πρωτότυπη θεατρική τριεθνής σύμπραξη

O σκηνοθέτης Γιάννης Καλαβριανός και η ομάδα Sforaris κάνουν πράξη τη σπονδυλωτή τριεθνή παράσταση «PhoneHome» που παίζεται παράλληλα σε Αθήνα (θέατρο Σφενδόνη), Λονδίνο και Μόναχο. 

Γιορτινοί εξοδούχοι, προσοχή!
Τα θέατρα τροποποιούν τα ωράρια και τις ημέρες των παραστάσεων κατά τη διάρκεια της εορταστικής περιόδου. Πριν την έξοδό σας επιβεβαιώσετε τις όποιες αλλαγές για να οργανώσετε καλύτερα τις θεατρικές σας εξορμήσεις.
«PhoneHome»: μια πρωτότυπη θεατρική τριεθνής σύμπραξη

O σκηνοθέτης Γιάννης Καλαβριανός και η ομάδα Sforaris κάνουν πράξη τη σπονδυλωτή τριεθνή παράσταση «PhoneHome» που παίζεται παράλληλα σε Αθήνα (θέατρο Σφενδόνη), Λονδίνο και Μόναχο. Οι ιστορίες των τριών παραστάσεων ολοκληρώνονται με τις σκηνές να συνδέονται ζωντανά και τους ηθοποιούς να επικοινωνούν μέσω διαδικτύου.

«PhoneHome»: μια πρωτότυπη θεατρική τριεθνής σύμπραξη - εικόνα 1

Η ιδέα ξεκίνησε τον Ιανουάριο του 2014, από τον Γερμανό σκηνοθέτη Michael Sommer και εμένα, όταν συζητήσαμε την πιθανότητα δημιουργίας μια παράστασης με αφορμή την κρίση των ελληνογερμανικών σχέσεων. Περνώντας από διάφορα στάδια και έχοντας εντωμεταξύ κορυφωθεί ο πόλεμος στη Συρία, αποφασίσαμε να αλλάξουμε την αρχική μας ιδέα και να μιλήσουμε για το πώς είναι να αφήνεις το σπίτι σου και να πηγαίνεις σε ένα άλλο. Μετά από αναζητήσεις, προστέθηκε στην ομάδα και ο Βρετανός σκηνοθέτης Tom Mansfield, θέλοντας να συμπεριλάβουμε και την εμπειρία του Λονδίνου, μιας παραδοσιακής ευρωπαϊκής μητρόπολης, που είχε εμπειρία ετών στην αφομοίωση ξένων. Δημιουργήθηκαν λοιπόν τρεις θίασοι και αρχίσαμε να συλλέγουμε ιστορίες ανθρώπων που βρέθηκαν στην Αθήνα, το Λονδίνο και το Μόναχο, χωρίς να έχουν γεννηθεί σε αυτές τις τρεις πόλεις.

«PhoneHome»: μια πρωτότυπη θεατρική τριεθνής σύμπραξη - εικόνα 2

Στην Αθήνα, θέλοντας να συλλέξουμε και ιστορίες προσφύγων και μεταναστών, ήρθαμε σε επαφή με οργανώσεις, εθελοντές και δομές που είχαν προηγούμενη εμπειρία συνεργασίας μαζί τους και οργανώσαμε εβδομαδιαία θεατρικά εργαστήρια για 4 μήνες. Κάποιες ιστορίες προέκυψαν από την επαφή μας με τα παιδιά των εργαστηρίων.
Το πρώτο κοινό ραντεβού των θιάσων, πραγματοποιήθηκε την Άνοιξη στο Μόναχο, όπου και αποφασίσαμε ποιες από τις ιστορίες παρουσίαζαν σκηνικό ενδιαφέρον και με τους 3 δραματουργούς-στην Αθήνα η Έρι Κύργια- ξεκινήσαμε το γράψιμο. Στις ιστορίες που επελέγησαν, έχει αναπτυχθεί δραματουργικά η επικοινωνία των ανθρώπων με τους δικούς τους που άφησαν πίσω. Αυτό σκηνικά επιτυγχάνεται με την ζωντανή χρήση της τεχνολογίας από τους ηθοποιούς των τριών θεάτρων.

«PhoneHome»: μια πρωτότυπη θεατρική τριεθνής σύμπραξη - εικόνα 3

Δεν πρόκειται για μία παράσταση που αφορά στην πολύπλοκη χρήση τεχνολογικών μέσων ή την διερεύνηση των ορίων και των δυνατοτήτων τους. Η τεχνολογία χρησιμοποιείται στην απλούστερη δυνατή μορφή της, που είναι πλέον οικεία σε όλους μας-ένα κοινό skype-και όπου αυτό είναι αναγκαίο να επικοινωνήσουν οι χαρακτήρες. Το πολύ ενδιαφέρον κομμάτι των ζωντανών skype συνδέσεων είναι πως επιτείνουν ένα βασικό χαρακτηριστικό της κλασικής θεατρικής εμπειρίας, αφού υπογραμμίζουν το εδώ και τώρα του συμβάντος, που είναι και το γοητευτικότερο ίσως συστατικό της θεατρικής δράσης.

«PhoneHome»: μια πρωτότυπη θεατρική τριεθνής σύμπραξη - εικόνα 4

Η οργάνωση της παράστασης αποδείχτηκε εξαιρετικά περίπλοκη, αφού απαίτησε τον συντονισμό τριών τεχνικών ομάδων (τεχνικοί δικτύων και συνδέσεων, μηχανικοί ήχου κλπ), μαζί με τους καλλιτεχνικούς συντελεστές. Όπως στα περισσότερα πράγματα, το να κάνεις κάτι να μοιάζει απλό, απαιτεί τεράστια προσπάθεια και ατέλειωτες ώρες εργασίας και δοκιμών. Η παράσταση κινείται στην ενδιάμεση των τριών θιάσων ζώνη. Μετακινηθήκαμε από τις αρχικές μας ιδέες ή την αισθητική μας βάση για να συναντηθούμε. Αυτό στην αρχή έμοιαζε τρομακτικό, αλλά στη συνέχεια έγινε πολύ ενδιαφέρον. Σαν να κολυμπάς σε μια άγνωστη θάλασσα για πρώτη σου φορά…

Περισσότερες πληροφορίες

Phone home

  • Σκηνική Σύνθεση

Τρία θέατρα σε Αθήνα, Λονδίνο και Μόναχο δημιουργούν μια κοινή σπονδυλωτή παράσταση, η οποία παίζεται την ίδια στιγμή στις τρεις πόλεις, με τους θεατές κάθε θεάτρου να βλέπουν ένα μέρος της κάθε ιστορίας. Οι ιστορίες ολοκληρώνονται με τις σκηνές να συνδέονται ζωντανά και τους ηθοποιούς να επικοινωνούν μέσω διαδικτύου.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

"Ας περιμένουν οι γυναίκες": Η ταινία του Σταύρου Τσιώλη πρώτη φορά στο θέατρο

Στο Θέατρο Ψυρρή θα δούμε την κλασική ταινία του Σταύρου Τσιώλη "Ας περιμένουν οι γυναίκες", η οποία μεταφέρεται για πρώτη φορά στη σκηνή. Μια κωμωδία για άνδρες που ταξιδεύουν, ονειρεύονται και γελούν με τη ζωή, γεμάτη χιούμορ, ειρωνεία και αλήθεια.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
24/12/2025

Ο Λάκης Λαζόπουλος στο Βέμπο: Τελευταία ευκαιρία για τον "Ήρωα με παντούφλες"

Ο Λάκης Λαζόπουλος ξανασυστήνει τον "Ήρωα με παντούφλες", μια κωμωδία που παραμένει πεισματικά επίκαιρη. Προλαβαίνετε να την δείτε έως 4/1 στο Βέμπο.

Οι ακούραστοι του ελληνικού θεάτρου

Σημαντικοί δημιουργοί και ηθοποιοί, όπως ο Θανάσης Παπαγεωργίου, η Μαίρη Ραζή, ο Σωτήρης Τσόγκας, ο Αντώνης Αντωνίου και η Νατάσα Ασίκη, παραμένουν δραστήριοι, χαράζοντας δρόμους και αφηγούμενοι ανθρώπινες ιστορίες στη σκηνή.

Αι γυμνισταί

Σουρεαλιστικής υφής κωμωδία για το νόημα και τις απρόσμενες συναντήσεις της ζωής, παρουσιάζεται σε μια ευφρόσυνη παράσταση με ωραία αισθητική και χαρακτηριστικές ερμηνείες. | Powered by Uber

Απόψε κανείς δεν πεθαίνει

Η νέα δουλειά της ομάδας The Young Quill, "Απόψε κανείς δεν πεθαίνει" στο Θέατρο Μπέλλος, είναι από τις πιο ενδιαφέρουσες και ευχάριστες παραστάσεις της φετινής σεζόν. Είναι από αυτές που φεύγεις και σκέφτεσαι: "ναι, κάτι μου είπε". Και μάλιστα χωρίς διδακτισμό ή βαρύ φορτίο.| Powered by Uber

Αυτοί είναι οι νικητές των πρώτων βραβείων του D-Athens Διονύσια Greek 2025

Δείτε σε ποιους απονεμήθηκαν τα Βραβεία Κριτικής Επιτροπής, οι έπαινοι, αλλά και τα Βραβεία Κοινού, στην πρώτη διοργάνωση του νέου θεσμού.

Τι ανεβάζει ο Βασίλης Μπισμπίκης τη νέα χρονιά;

Μετά τα συνεχόμενα sold out του "Άνθρωποι και ποντίκια" και τις ανθρώπινες ιστορίες στα όρια, ο Βασίλης Μπισμπίκης ετοιμάζει νέα πρεμιέρα. Τον Ιανουάριο ανεβάζει στο Cartel τον "Σωσμένο" του Μποντ, ένα έργο που απαγορεύτηκε αρχικά από τις βρετανικές θεατρικές αρχές.