Οι εκθέσεις που αξίζει να επισκεφθείς τη Μεγάλη Εβδομάδα

Όλα τα εικαστικά πρότζεκτ που αξίζουν μια τελευταία βόλτα στα μουσεία και τις γκαλερί της Αθήνας, πριν τις πασχαλινές αργίες.

Συλλογή Νίκου Αλεξίου, Πάνος Κοκκινιάς Home 10-Cabinet, 1994-1995 archival c print Μουσείο Μπενάκη ΓΕ 46502

Νίκος Αλεξίου. Η Συλλογή

Διαβάστε Επίσης

Το 2010, λίγους μήνες πριν φύγει από τη ζωή, ο πολυσχιδής καλλιτέχνης Νίκος Αλεξίου δώρισε στο Μουσείο Mπενάκη μια πλούσια συλλογή νεότερης τέχνης, με έργα Ελλήνων και ξένων δημιουργών. Η πολύτιμη αυτή συλλογή παρουσιάζεται τώρα στο παράρτημα της Πειραιώς 138 και προβάλλεται με έναν διαφορετικό τρόπο που μας παροτρύνει να δούμε τα συνολικά 236 έργα ως ένα ενιαίο, "ανοιχτό" πρότζεκτ, το οποίο ο Αλεξίου αναδιαμόρφωνε διαρκώς εντάσσοντας διαφορετικές αφηγήσεις.

Η ιστορία της Νεότερης Ελλάδας

Αν και οι επιμελητές της τη διαφημίζουν ως μία νέα έκθεση, η συλλογή που κοσμεί πλέον τον τρίτο όροφο του Μουσείου Ελληνικού Πολιτισμού ουσιαστικά παρουσιάζεται για δεύτερη φορά, ανανεωμένη και εμπλουτισμένη με ακόμα περισσότερα ιστορικά τεκμήρια. Η τελευταία φορά που είδαμε την έκθεση για την ιστορία της Νεότερης Ελλάδας ήταν λίγο πριν την πανδημία, ενώ το 2021 το κεντρικό παράρτημα του Μουσείου Μπενάκη στην Πειραιώς 138 είχε φιλοξενήσει το αφιέρωμα "1821 Πριν και Μετά" χρησιμοποιώντας αντικείμενα της συλλογής. Στις ανανεωμένες αίθουσες 33-36 βρίσκεται πλέον μια μόνιμη έκθεση αφιερωμένη στη Νεότερη Ελλάδα, που καλυπτει την περίοδο από τον Αγώνα της Ανεξαρτησίας έως τον ελληνοϊταλικό πόλεμο και την κατοχή από τις δυνάμεις του Άξονα.

Κι αν οι γυναίκες κυβερνούσαν τον κόσμο;

Γυναίκες μαζί
© Πάρις Ταβιτιάν

Σε ένα από τα μεγαλύτερα πρότζεκτ που έχει παρουσιάσει μέχρι σήμερα, το Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης στρέφει το βλέμμα στον φεμινισμό και τις θηλυκότητες. Μέσα στον Μάιο περιμένουμε να δούμε το τρίτο μέρος του φιλόδοξου εκθεσιακού προγράμματος "Κι αν οι γυναίκες κυβερνούσαν τον κόσμο;", μέχρι τότε όμως αξίζει να γνωρίσουμε τις σημαντικές δημιουργούς που φιλοξενεί το μουσείο αυτήν την περίοδο. Must η φωτογραφική έκθεση της Lola Flash, "SALT", καθώς και η ομαδική έκθεση "Γυναίκες, μαζί" με έργα καταξιωμένων καλλιτέχνιδων.

Θητεία

Θητεία Φώτης Βάρθης
Φώτης Βάρθης, "Στεφανία (μπροστά απ' τη Νιάλα, κόκκινο)", ξυλογραφία 27 x 20εκ., 2023

Επτά καταξιωμένοι Έλληνες δημιουργοί τιμούν έναν ζωγράφο της γενιάς τους, ο οποίος έφυγε από τη ζωή τον Οκτώβριο του 2023, σε ηλικία 47 ετών. Ο λόγος για τον Στέλιο Φαϊτάκη, τον πρωτοπόρο καλλιτέχνη που από street art, κατέληξε να δημιουργεί μια πιο σύγχρονη εκδοχή της βυζαντινής τέχνης.

Επιφάνειες, οδηγίες χρήσης

Ρένα Παπασπύρου Επιφάνειες Οδηγίες χρήσης

Η έκθεση της Ρένα Παπασπύρου στην Εθνική Πινακοθήκη είναι η πρώτη μιας σειράς δράσεων του μουσείου για το πρόγραμμα "Ενδιάμεσος Χώρος", που θα ενεργοποιεί κάθε φορά διαφορετικούς χώρους τόσο στον εσωτερικό, όσο και στον περιβάλλοντα χώρο του κτιρίου. Με τον τίτλο να κάνει αναφορά στο βιβλίο του Georges Perec, "Ζωή, Οδηγίες χρήσεως", η έκθεση παρουσιάζει έργα της καλλιτέχνιδας από όλα τα στάδια της καριέρας της, από το 1976 έως σήμερα. Η Παπασπύρου θέτει ερωτήματα γύρω από την πολλαπλότητα της εικόνας, τη σχέση της ύλης με το βλέμμα, την αισθητική εμπειρία της καθημερινής ζωής και τη δυνατότητα του ανθρώπινου νου να δημιουργεί εικόνες και να κάνει ελεύθερους συνειρμούς.

Νομίζω ήρθε η ώρα ν’ ακούσουμε…

Νομίζω ήρθε η ώρα ν' ακούσουμε

Τι κοινό έχει ο Σταύρος Ξαρχάκος με τους Βαμβακάρη, Θεοδωράκη, Κωνσταντινίδη, Μητρόπουλο, Ξενάκη, Ξένο Γ.Α. Παπαϊωάννου, Σισιλιάνο, Σκαλκώτα, Τσιτσάνη και Χατζιδάκι; Με αυτό το ερώτημα ξεκινά η περιήγηση στην έκθεση "Νομίζω ήρθε η ώρα ν’ ακούσουμε…" που παρουσιάζει η Πινακοθήκη Γκίκα σε συνεργασία με το Ινστιτούτο Ελληνικής Μουσικής Κληρονομιάς, το Qualco Group και το Qualco Foundation. Πρόκειται για την πρώτη μεγάλη έκθεση του Ινστιτούτου Ελληνικής Μουσικής Κληρονομιάς, η οποία συνομιλεί με τη μόνιμη συλλογή της πινακοθήκης, επιμελημένη από τον διευθυντή του μουσείου, Άγγελο Δεληβορριά. Πέραν του Σταύρου Ξαρχάκου, τους υπόλοιπους 11 μουσικοσυνθέτες συναντάμε σε διάφορα σημεία της μόνιμης συλλογής και, έως τις 21 Ιουλίου, θα έχουμε την ευκαιρία να τους γνωρίσουμε λίγο καλύτερα, παρακολουθώντας τη γενικότερη καλλιτεχνική και πνευματική δημιουργία στην Ελλάδα μεταξύ του Α’ Παγκοσμίου Πολέμου και της Δικτατορίας.

άνδρα πολύτροπον, αφιέρωμα στον Γιάννη Κωστόπουλο

άνδρα πολύτροπον

Τρία χρόνια μετά τον θάνατο του Γιάννη Κωστόπουλου, το Ίδρυμα Ιωάννου Φ. Κωστοπούλου τον τιμά διοργανώνοντας μια έκθεση χωρισμένη σε πέντε ενότητες, στην οποία προβάλλονται τα ενδιαφέροντα και άγνωστες πτυχές του γνωστού τραπεζίτη.

Αστυγραφία

Γαβριήλ Παπαδιώτης Αστυγραφία

Στον χώρο του κεντρικού κτιρίου της ΕΠΜΑΣ παρουσιάζεται ένα ακόμα must-see εγχείρημα, το πρότζεκτ "Αστυγραφία / Urbanography. Η ζωή της πόλης τις δεκαετίες 1950-1970". Από την Ακρόπολη, τις λεωφόρους και τη νυχτερινή ζωή της πόλης, στα σοκάκια και τις λαϊκές αθηναϊκές συνοικίες, τις βιτρίνες καταστημάτων και τα διαμερίσματα των Αθηναίων, η μεγάλη περιοδική έκθεση της Εθνικής Πινακοθήκης μάς παρασέρνει σε ένα ταξίδι τριών δεκαετιών κάνοντας μία καλλιτεχνική καταγραφή της ελληνικής πρωτεύουσας. Η διευθύντρια της Εθνικής Πινακοθήκης, Συραγώ Τσιάρα, ανέλαβε την επιμέλεια του μεγαλόπνοου αφιερώματος με στόχο να παρουσιαστεί μία πιο συμπεριληπτική εικόνα της μεταπολεμικής Αθήνας.

Διαβάστε Επίσης

Περισσότερες πληροφορίες

άνδρα πολύτροπον, αφιέρωμα στον Γιάννη Κωστόπουλο

  • Αφιερώματα

Με αφορμή τη συμπλήρωση τριών ετών από τον θάνατο του Γιάννη Κωστόπουλου, το Ίδρυμα Ιωάννου Φ. Κωστοπούλου παρουσιάζει αφιέρωμα στη ζωή και το έργο του Γιάννη Κωστόπουλου, θέλοντας με τον τρόπο αυτό να τιμήσει την παρουσία και τη συμβολή του Κωστόπουλου και σε άλλους τομείς, πέραν του τραπεζικού. To αρχιτεκτονικό περιβάλλον της έκθεσης είναι εμπνευσμένο από τον στίχο του Διονυσίου Σολωμού στους Ελεύθερους Πολιορκημένους "Με λογισμό και μ’ όνειρο", ο οποίος ήταν ιδιαίτερα αγαπητός στον Γιάννη Κωστόπουλο. Η έκθεση είναι δομημένη σε πέντε ενότητες, οι οποίες προβάλλουν με άρτιο τρόπο τα πολυσχιδή ενδιαφέροντα και τις πολλαπλές δραστηριότητες του Γιάννη Κωστόπουλου.

Αστυγραφία / Urbanography. Η ζωή της πόλης τις δεκαετίες 1950-1970

  • Μεικτά Μέσα

Μία πρωτότυπη σύλληψη που παρακολουθεί τρεις δεκαετίες ραγδαίου μετασχηματισμού της μεταπολεμικής Ελλάδας και επικεντρώνει το ενδιαφέρον της στην αστικοποίηση και τον τρόπο που ο άνθρωπος συμμετέχει ή αντιστέκεται στη νέα συνθήκη που του υπαγορεύει το ολοένα μεταβαλλόμενο περιβάλλον του. Για την ανίχνευση της ανθρώπινης εμπειρίας του αστικού βιώματος η έκθεση φέρνει σε συνομιλία τις εικαστικές τέχνες –ζωγραφική, γλυπτική, χαρακτική, εγκαταστάσεις, φωτογραφία, σχέδια και αφίσες– με αποσπάσματα από τον δημοφιλή ελληνικό κινηματογράφο, τις ταινίες κριτικού ρεαλισμού και τις έκκεντρες αφηγήσεις. Παρουσιάζοντας 77 δημιουργούς, 202 εικαστικά έργα και 21 ταινίες, η "Αστυγραφία" επιχειρεί να χαρτογραφήσει το συνολικό εύρος της έννοιας "αστικό βίωμα" σκιαγραφώντας το κοινωνικό υποκείμενο εντός της πόλης, με όλη τη γοητεία που μπορεί να του ασκεί αλλά και με όλους τους περιορισμούς ή και τους αποκλεισμούς που τη συνοδεύουν, "με την εκθεσιακή αφήγηση να μετακινείται διαρκώς από τη μεγάλη στη μικρή κλίμακα, από την πανοραμική λήψη στο κοντινό πλάνο", όπως εξηγεί η διευθύντρια της ΕΠΜΑΣ και επιμελήτρια της έκθεσης, Συραγώ Τσιάρα. Σύμφωνα με το επιμελητικό σκεπτικό, μετά τον Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο, η αστικοποίηση, η ανοικοδόμηση και η μετανάστευση –εσωτερική και εξωτερική– προσδιορίζουν καθοριστικά το πλαίσιο των ραγδαίων αλλαγών που συμβαίνουν στην ελληνική κοινωνία. Το αστικό τοπίο μεταβάλλεται ριζικά με την αντιπαροχή και τη σταδιακή εξαφάνιση της μονοκατοικίας. Η καθημερινή ζωή αλλάζει με την εξάπλωση της αστικής κουλτούρας, την ανάδυση της κοινωνίας του θεάματος και της κατανάλωσης, τις νέες εμπειρίες που προσφέρει η πόλη. Η πόλη γίνεται το κατεξοχήν πεδίο συγκρότησης ταυτοτήτων για εσωτερικούς και εξωτερικούς μετανάστες, ενώ η κλίμακα, ο ορίζοντας και η αίσθηση αλλάζουν δραματικά με την κατασκευή πολυκατοικιών και σύγχρονων εμπορικών καταστημάτων, τη διάνοιξη δρόμων, τη δημιουργία πλατειών, την πύκνωση της κυκλοφορίας ανθρώπων και οχημάτων. Διαμορφώνονται καινούργιες σχέσεις ανάμεσα στο μητροπολιτικό κέντρο, τη συνοικία, το προάστιο, τις προσφυγικές γειτονιές, την εκτός σχεδίου αυθαίρετη δόμηση. Ενώ το μέσο βιοτικό επίπεδο βελτιώνεται, ταυτόχρονα εμφανίζονται νέοι κοινωνικοί διαχωρισμοί και αποκλεισμοί. Οι καλλιτέχνες ερμηνεύουν τις αλλαγές που συμβαίνουν στο αστικό τοπίο, την ανθρωπογεωγραφία και τη διασύνδεση υλικού και έμψυχου περιβάλλοντος, παρελθόντος και παρόντος. Αρχικά κυριαρχούν η νοσταλγία, οι στερεοτυπικές ή εξιδανικευτικές αφηγήσεις μιας ιδιαίτερης αστικής ταυτότητας που αλλοιώνεται μαζί με τα νεοκλασικά σπίτια που καταπίνουν οι οικοδομές, ενώ η τέχνη προσπαθεί να διασώσει την πόλη που εξαφανίζεται. Καθώς οι καλλιτεχνικές αναπαραστάσεις του αστικού μετασχηματισμού συλλαμβάνουν ένα νοερό παλίμψηστο εμπειριών και συναισθημάτων σε μια φαντασιακή συνύπαρξη διαφορετικών εποχών, το έργο τέχνης αποκτά σκηνογραφική διάσταση. Η πόλη επινοείται ως σκηνικό, οι δημιουργοί επιλέγουν την οπτική γωνία και συνθέτουν το κάδρο αντλώντας αναφορές από την πραγματικότητα, τη μνήμη και την επιθυμία. Κατά τη δεκαετία του 1960 αναδεικνύεται η ρεαλιστική πρόθεση ορισμένων δημιουργών να επισημάνουν τα προβλήματα και τις αντιθέσεις της καθημερινής ζωής στη μεγαλούπολη με κριτική ματιά. Προς το τέλος της ιστορικής περιόδου που εξετάζει η έκθεση, η υλικότητα αποκτά καινούργιο νόημα στο έργο καλλιτεχνών που εξετάζουν εννοιολογικά τη διάσταση του αστικού βιώματος. Η έκθεση περιλαμβάνει 200 εικαστικά έργα, εκ των οποίων τα μισά προέρχονται από τη Συλλογή της Εθνικής Πινακοθήκης και τα υπόλοιπα συμπεριλαμβάνονται στην έκθεση κατόπιν δανεισμού από δημόσιες και ιδιωτικές συλλογές. Στην έκθεση προβάλλονται 21 κινηματογραφικές ταινίες (αποσπάσματα από 17 ταινίες μεγάλου μήκους και 4 πλήρεις ταινίες μικρού μήκους). Αρθρώνεται σε 7 ενότητες που φέρουν τους τίτλους: "Σκηνογραφία", "Νοσταλγία", "Γιαπί", "Κοντινό Πλάνο", "Θέαμα", "Όνειρα και Συγκρούσεις", "Υλικότητες".

Θητεία

  • Αφιερώματα

Μια επταμελής ομάδα Ελλήνων δημιουργών, όλοι τους από τη γενιά του Φαϊτάκη, συναντιούνται στη Roma Gallery για να τιμήσουν τον πρόωρα χαμένο ζωγράφο. Το έργο τους στην έκθεση δε συνιστά αποκλειστικά ένα είδος αφιερώματος, αλλά φανερώνει και τις κοινές τους καταβολές, στοιχεία που αντλούν από μία ρίζα: ανεστραμμένη προοπτική, γραμμικές εκτελέσεις και γεωµετρικά µοτίβα, µετωπική διάταξη των µορφών, απουσία τρίτης διάστασης, όλα όσα διδάσκει η βυζαντινή ζωγραφική γλώσσα αναπλάθονται δημιουργικά σε συνθέσεις κοσμικού περιεχομένου. Στόχος λοιπόν είναι να αναδειχθεί ο τρόπος µε τον οποίο καλλιτέχνες της νεότερης γενιάς, αξιοποίησαν και ενέταξαν στους εικαστικούς τους προβληματισμούς στοιχεία της ζωγραφικής μας παράδοσης.

Lola Flash. SALT

  • Φωτογραφία

Δουλεύοντας στην πρώτη γραμμή της queer αναπαράστασης για περισσότερες από τέσσερις δεκαετίες, η Lola Flash με το έργο προκαλεί της προκαταλήψεις και τα στερεότυπα για το φύλο, τη σεξουαλικότητα και τη φυλή. Το "SALT" (2011-σε εξέλιξη) είναι μια σειρά πορτραίτων που απεικονίζουν σημαντικές ηλικιωμένες γυναικείες προσωπικότητες (άνω των εβδομήντα ετών), οι οποίες είχαν σιωπηλό αντίκτυπο στον κόσμο τους και εξακολουθούν να ασχολούνται με πάθος με το έργο της ζωής τους. Αυτή η συγκινητική σειρά πορτρέτων αντικατοπτρίζει τη σοφία, την γοητεία, την ελκυστικότητα και τη δύναμή τους, η οποία συχνά δεν λαμβάνεται υπόψη λόγω ηλικιακής προκατάληψης, ιδιαίτερα κατά των γυναικών. Οι γυναίκες φωτογραφήθηκαν εκεί όπου αισθάνονταν πιο οικεία, προκειμένου να αποτυπωθεί η υφή του ιδιωτικού τους χώρου. Το "SALT" στοχεύει να αμφισβητήσει κοινωνικό παραγκωνισμό και την αορατότητα που βιώνουν οι ηλικιωμένες γυναίκες και να αναδείξει τις βαθιά ριζωμένες πολιτισμικές και κοινωνικές προκαταλήψεις που τις απομακρύνουν από τη δημόσια σφαίρα. Η δουλειά της Flash παραπέμπει στην παράδοση της προσωπογραφίας του εικοστού αιώνα, χρησιμοποιώντας μια φωτογραφική μηχανή μεγάλου μεγέθους 4x5, καθώς πιστεύει ότι αυτή η διαδικασία μεταφέρει τη σημασία της συνεδρίασης για το θέμα και αποδίδει μια πιο αληθινή εικόνα. Η έκθεση παρουσιάζεται στο πλαίσιο του θεματικού κύκλου «Κι αν οι γυναίκες κυβερνούσαν τον κόσμο;» του ΕΜΣΤ.

Νίκος Αλεξίου. Η Συλλογή

  • Αφιερώματα

Το 2010, λίγους μήνες πριν φύγει από τη ζωή, ο Νίκος Αλεξίου δώρισε στο Μουσείο Mπενάκη μια πλούσια συλλογή νεότερης τέχνης που συνέλεγε με ιδιαίτερη προσήλωση και υπομονή, παράλληλα με το καλλιτεχνικό του έργο. Πρόκειται για ένα ιδιότυπο σύνολο έργων σύγχρονης τέχνης Ελλήνων και ξένων καλλιτεχνών η οποία αποτελεί μια ακόμη πτυχή ενός πολύπλευρου δημιουργού που επαναπροσδιόρισε στη χώρα μας τις καλλιτεχνικές πρακτικές στα τέλη του 20ού και τις αρχές του 21ου αιώνα, με μακροχρόνιο αντίκτυπο. Η έκθεση παρουσιάζει το σύνολο των έργων που απαρτίζουν τη συγκεκριμένη δωρεά συστήνοντάς τη ως μέρος της ίδιας της πρακτικής του καλλιτέχνη αλλά και ως ένα παράδειγμα καλλιτέχνη-συλλέκτη ικανό να συμβάλλει όχι μόνο στον αναστοχασμό γύρω από την καλλιτεχνική παραγωγή μιας εικοσαετίας (1990-2010) αλλά και στη δημιουργία υπαρξιακών κόσμων και απροσδόκητων αστερισμών νοήματος. Η Συλλογή, που περιλαμβάνει 236 έργα από ογδόντα τέσσερις καλλιτέχνες, μπορεί να κατανοηθεί και ως ένα «ανοιχτό έργο» το οποίο ο Αλεξίου αναδιέτασσε συνεχώς στους τόπους κατοικίας του πολλαπλασιάζοντας τις συνάψεις και τις αφηγήσεις.

Ρένα Παπασπύρου. Επιφάνειες, οδηγίες χρήσης

  • Μεικτά Μέσα

Η έκθεση είναι η πρώτη μίας σειράς δράσεων που ανήκουν στο νέο πρόγραμμα του μουσείου με τίτλο "Ενδιάμεσος Χώρος". Πρόκειται για ένα ευέλικτο πρόγραμμα με συνεχή ροή ανάμεσα σε περιεκτικές ατομικές ή ομαδικές εκθέσεις, εργαστήρια, επιτελεστικές δράσεις, θεματικά αφιερώματα, παρουσιάσεις και διατομεακά προγράμματα που θα εστιάζει στη σύνδεση του "μέσα" με το "έξω" και θα ενεργοποιεί κάθε φορά διαφορετικούς χώρους τόσο στον εσωτερικό, όσο και στον περιβάλλοντα χώρο του κτηρίου. Η έκθεση "Επιφάνειες, οδηγίες χρήσης. Η διαλεκτική σχέση ανάμεσα στην καθημερινότητα και την ύλη" έχει ως σημείο εκκίνησης το έργο Balbeeks που ανήκει στην συλλογή της Εθνικής Πινακοθήκης – Μουσείου Αλεξάνδρου Σούτσου και δείχνει μία γυναικεία μορφή να αναδύεται στον χώρο. Παρουσιάζει έργα της Ρένας Παπασπύρου που αντιπροσωπεύουν όλα τα στάδια της δουλειάς της από το 1976 μέχρι σήμερα και περιλαμβάνει δύο νέα έργα που δημιούργησε ειδικά για την έκθεση. Το έργο της Παπασπύρου στο σύνολό του θέτει θεμελιώδη Η έκθεση εστιάζει επίσης στο γεγονός ότι η Ρένα Παπασπύρου – γυναίκα, μάνα, καλλιτέχνης και πρώτη γυναίκα καθηγήτρια σε εργαστήριο της Ανώτατης Σχολής Καλών Τεχνών - ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις της καθημερινότητάς της μετατρέποντάς την σε καλλιτεχνικό πεδίο έρευνας και δημιουργίας.

Γυναίκες, μαζί

  • Αφιερώματα

Για τους επόμενους επτά μήνες οι γυναίκες καταλαμβάνουν το Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης, αφού στους χώρους του παρουσιάζονται αποκλειστικά έργα γυναικών καλλιτέχνιδων και δημιουργών που αυτοπροσδιορίζονται ως γυναίκες. Στο πλαίσιο της εκθεσιακής ανανέωσης της συλλογής του ΕΜΣΤ, θα γίνει και η πρώτη παρουσίαση ενός αριθμού έργων από τη Δωρεά Συλλογής Δ.Δασκαλόπουλου, τη σημαντικότερη δωρεά στην ιστορία του Μουσείου από την ίδρυσή του, μαζί με έργα της συλλογής του ΕΜΣΤ. Η παρουσίαση περιλαμβάνει, επίσης, τον νέο μακροχρόνιο δανεισμό ενός σημαντικού έργου της Etel Adnan, ευγενική παραχώρηση της SARADAR COLLECTION.

Χρύσα Ρωμανού. Η αναζήτηση της ευτυχίας για όσους περισσότερους γίνεται

  • Αφιερώματα

Μια παρουσίαση του έργου της Χρύσας Ρωμανού, από τις πιο αναγνωρίσιμες και καταξιωμένες Ελληνίδες καλλιτέχνιδες της γενιάς της. Η παραμονή της στη Γαλλία, τα χρόνια 1961-1981, υπήρξε καθοριστική για τη διαμόρφωση της καλλιτεχνικής της ταυτότητας. Ανήκε στην ομάδα των Ελλήνων καλλιτεχνών της διασποράς, οι οποίοι έζησαν και εργάστηκαν μεταπολεμικά στα μεγάλα κέντρα τέχνης του δυτικού κόσμου. Για πρώτη φορά στην ιστορία της ελληνικής τέχνης, μια γυναίκα καλλιτέχνης, η Χρύσα Ρωμανού, δεν ακολούθησε απλώς τις διεθνείς καλλιτεχνικές εξελίξεις αλλά τις συνδιαμόρφωσε. Ίσως περισσότερο γνωστή για τα κολάζ της, τα οποία συνέδεαν, με κριτική αντίληψη, διαφημίσεις και εικόνες από τα μέσα μαζικής ενημέρωσης και την κουλτούρα της κατανάλωσης για να σχολιάσουν τις πολιτικές και κοινωνικές πραγματικότητες της εποχής της, η ασυμβίβαστη ματιά της Ρωμανού παραμένει αιχμηρή και επίκαιρη, ακόμη και σήμερα.

Μουσείο Μπενάκη − Ελληνικός Πολιτισμός

Κουμπάρη 1, Κολωνάκι
  • Βινιέτες Τεχνών - City life

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Τέχνες

Η έκθεση "Youths" διαπραγματεύεται την έννοια της "νεανικότητας"

Οι δέκα καλλιτέχνες/νιδες/α που συμμετέχουν στην εικαστική έκθεση αναζητούν τις υποκειμενικές τους ταυτότητες και διαμορφώνουν προτάσεις στην κοινή συνθήκη μιας έκθεσης που θέλει να πετύχει νέες συνθέσεις και να ανοίξει λόγους και διαλόγους συνύπαρξης αλλά και πρόκλησης

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
14/05/2024

Ο "Ελληνικός Κόσμος" γιορτάζει τη Διεθνή Ημέρα Μουσείων με δύο ξεχωριστές δωρεάν δράσεις

Με μία παραγωγή εικονικής πραγματικότητας στο πλαίσιο του ερευνητικού προγράμματος Smart Subs και με την έκθεση της Ντένης Θεοχαράκη συμμετέχει ο "Ελληνικός Κόσμος" στη Διεθνή Ημέρα Μουσείων.

"Εκεί που γεννήθηκαν οι θρύλοι": Κορυφαίοι σταρ της Ευρώπης μοιράζονται άγνωστες ιστορίες από τα ανοιχτά γήπεδα που μεγάλωσαν

Οι θρύλοι που σήκωσαν τρόπαια, γνώρισαν τη δόξα και έγραψαν ιστορία στο παγκόσμιο μπάσκετ, αλλά και οι ήρωες της γειτονιάς, επιστρέφουν εκεί όπου όλα ξεκίνησαν, με την υπογραφή του Γιάννη Σταυρουλάκη.

Επιγραφικό Μουσείο και This Is Athens City Festival γιορτάζουν μαζί τη Διεθνή Ημέρα Μουσείων

Το θέμα του φετινού εορτασμού για τη Διεθνή Ημέρα Μουσείων είναι "Μουσεία για την εκπαίδευση και την έρευνα".

"Alone": Μία εγκαταλελειμμένη παιδική χαρά γίνεται τόπος εικαστικής εξερεύνησης

Η νέα έκθεση του Πέτρου Μώρη στο Tavros περιλαμβάνει μια σειρά δέκα γλυπτών που αποτελούν μέρος μιας ιστορίας καταγωγής.

Οι δράσεις του Εθνικού Ιστορικού για τη Διεθνή Ημέρα Μουσείων

Η Διεθνής Ημέρα Μουσείων γιορτάζεται φέτος το Σάββατο 18 Μαΐου.

Συναντάμε από κοντά τους Carlo Lucarelli, Sebastian Fitzek, Robin Sharma

Στην κατηγορία του αστυνομικού μυθιστορήματος βρίσκονται οι Carlo Lucarelli και Sebastian Fitzek με αφορμή την συμμετοχή τους στην 20η ΔΕΒΘ, ενώ ο Robin Sharma θα βρεθεί στο Public Συντάγματος για να υπογράψει το νέο βιβλίο του.