Attention After Technology

Η έκθεση διερευνά τον τρόπο με τον οποίο μας επηρεάζουν οι αλγόριθμοι και πώς θα μπορούσαμε να τους φανταστούμε αλλιώς, μέσα από νέα έργα επτά διεθνών καλλιτεχνών, εκ των οποίων οι έξι συμμετέχουν σε αυτή την έκθεση. Οι καλλιτέχνες εξετάζουν πώς η προσοχή μας εμπορευματοποιείται και νομισματοποιείται, εξετάζουν πώς οι αλγόριθμοι ενισχύουν την προκατάληψη, ενώ παράλληλα διερευνούν τις χειραφετητικές τους δυνατότητες, και αναλύουν την προσοχή ως πολιτικό χώρο για την προώθηση της διαρκούς κριτικής σκέψης και την υποστήριξη της συλλογικής δράσης. Ο τίτλος της έκθεσης είναι μια αναφορά στο διάσημο βιβλίο της Ruha Benjamin, "Race After Technology" (2019). Στο βιβλίο της, η Benjamin αποκωδικοποιεί τα σχέδια διακρίσεων που ενσωματώνονται στους αλγορίθμους και στηρίζουν τις φυλετικές, κοινωνικοοικονομικές και άλλες συστημικές ιεραρχίες. Η προσοχή είναι ένα πολυσυζητημένο θέμα σε σχέση με την τεχνολογία. Συνδέεται στενά με την επιστημική δικαιοσύνη ή τη δημιουργία και αναγνώριση διαφορετικών μορφών γνώσης, εμπειριών και προοπτικών. Η ικανότητά μας ως υποκείμενα γνώσης και η αναγνώρισή μας ως τέτοιων, αποτελεί ουσιαστικό συστατικό στοιχείο της πράξης δράσης και της ικανότητάς μας για επιλογή και είναι ζωτικής σημασίας για την κοινωνική δικαιοσύνη. Οι καλλιτέχνες που συμμετέχουν στην έκθεση, μακριά από το να αντιτίθενται στην τεχνολογία, χρησιμοποιούν και χακάρουν, γιορτάζουν και επικρίνουν, απορρίπτουν και εφευρίσκουν νέα εργαλεία. Η έκθεση διερευνά την προσοχή ως πρακτική, ως ενσώματη τεχνολογία και ως εξελισσόμενη αισθητική, κοινωνική και πολιτική σφαίρα. Φέρνοντας την προσοχή σε συζητήσεις γύρω από την αλγοριθμική δικαιοσύνη, τα έργα της έκθεσης "Attention after technology" ρίχνουν την αυλαία της ουδετερότητας της τεχνολογίας, ενώ τη χρησιμοποιούν για να σχεδιάσουν νέους τρόπους συσχετισμού.

«Code Sucking from UKI», Shu Lea Cheang 2023. Courtesy of the artist
«Code Sucking from UKI», Shu Lea Cheang 2023. Courtesy of the artist
Shu Lea Cheang: «UTTER» (2023), still video. Mixed media installation. Two video loops, UTTERING (36’26”), PARAMETERS (36’26”), two modified candy dispensers (each 140 x 16 cm), 1500 units of 3D-printed blank computer keycaps (each 40 mm). Courtesy the artist. Commissioned by Kunsthall Trondheim, Art Hub Copenhagen, Tropical Papers, State of Concept Athens and Swiss Institute New York, and funded by the European Union
Shu Lea Cheang: «UTTER» (2023), still video. Mixed media installation. Two video loops, UTTERING (36’26”), PARAMETERS (36’26”), two modified candy dispensers (each 140 x 16 cm), 1500 units of 3D-printed blank computer keycaps (each 40 mm). Courtesy the artist. Commissioned by Kunsthall Trondheim, Art Hub Copenhagen, Tropical Papers, State of Concept Athens and Swiss Institute New York, and funded by the European Union
Femke Herregraven: «The Murmur of the Dying» (2023). Video loop, sound, clay objects. Courtesy the artist. Commissioned by Kunsthall Trondheim, Art Hub Copenhagen, Tropical Papers, State of Concept Athens and Swiss Institute New York, and funded by the European Union
Femke Herregraven: «The Murmur of the Dying» (2023). Video loop, sound, clay objects. Courtesy the artist. Commissioned by Kunsthall Trondheim, Art Hub Copenhagen, Tropical Papers, State of Concept Athens and Swiss Institute New York, and funded by the European Union
Femke Herregraven: «The Murmur of the Dying» (2023). Video loop, sound, clay objects. Courtesy the artist. Commissioned by Kunsthall Trondheim, Art Hub Copenhagen, Tropical Papers, State of Concept Athens and Swiss Institute New York, and funded by the European Union
Femke Herregraven: «The Murmur of the Dying» (2023). Video loop, sound, clay objects. Courtesy the artist. Commissioned by Kunsthall Trondheim, Art Hub Copenhagen, Tropical Papers, State of Concept Athens and Swiss Institute New York, and funded by the European Union
CUSS Group: «The Pursuit of a True and Only Heaven» (Disintegration Cycle) (2023). Video (9’45”), sound. Courtesy the artists. Commissioned by Kunsthall Trondheim, Art Hub Copenhagen, Tropical Papers, State of Concept Athens and Swiss Institute New York, and funded by the European Union
CUSS Group: «The Pursuit of a True and Only Heaven» (Disintegration Cycle) (2023). Video (9’45”), sound. Courtesy the artists. Commissioned by Kunsthall Trondheim, Art Hub Copenhagen, Tropical Papers, State of Concept Athens and Swiss Institute New York, and funded by the European Union