Δημήτρης Καρακίτσος και Μισέλ Λουκέν στις νέες κυκλοφορίες των εκδόσεων Ποταμός

Οι εκδόσεις Ποταμός παρουσιάζουν μια ερωτική ιστορία γραμμένη από τον Δημήτρη Καρακίτσο και ένα βιβλίο που μιλά για τον τρόπο που η Ιαπωνία, η οποία δεν ήρθε ποτέ σε άμεση επαφή με την Αρχαία Ελλάδα, κατόρθωσε να αφομοιώσει όλη αυτή την κληρονομιά.

Ποταμός

Οι εκδόσεις Ποταμός παρουσιάζουν την "Αυτο-κοινωνιο-παραμυθία", μια ερωτική ιστορία γραμμένη από τον Δημήτρη Καρακίτσο και την "Η ελληνική Ιαπωνία" που μιλά για τον τρόπο που η Ιαπωνία, η οποία δεν ήρθε ποτέ σε άμεση επαφή με την Αρχαία Ελλάδα, κατόρθωσε να αφομοιώσει όλη αυτή την κληρονομιά.

"Αυτο-κοινωνιο-παραμυθία" (Δημήτρης Καρακίτσος)

Μια ερωτική ιστορία όταν την έχει γράψει ο Δημήτρης Καρακίτσος δεν είναι "μια ερωτική ιστορία". Είναι σαν εγκόλπιο - γι’ αυτό και την σχεδιάσαμε σε σχήμα που να φωλιάzει μέσα στην τσέπη, την τσέπη πάνω από την καρδιά.

Η "Αυτο-κοινωνιο-παραμυθία", λέξη φτιαγμένη από τρεις λέξεις, είναι μια αυτοβιογραφική ιστορία αγάπης φτιαγμένη από πολλά πρόσωπα, όπως όλες οι ιστορίες αγάπης - ποτέ δεν αφορούν μόνο τους πρωταγωνιστές τους. Είναι ένα βιβλίο μικρού σχήματος – τσέπης. Να χωράει σε μια τσάντα με τα απαραίτητα, τα πιο σημαντικά, π.χ. την ταυτότητά σου. Ό,τι θες να σώσεις σε μια οριακή κατάσταση – λόγου χάρη σε μια πυρκαγιά. Οι βιβλιοθήκες καίγονται στις πυρκαγιές. Η "Αυτο-κοινωνιο-παραμυθία" είναι αυτό ακριβώς: η ματιά πριν την εκκένωση. Η απάντηση στην ερώτηση: τι θα ήθελες να σωθεί.

"Η ελληνική Ιαπωνία" (Μισέλ Λουκέν, μτφρ. Μύρτα Περράκη)

Ελληνική Ιαπωνία. Μισή Απόλλων, μισή σαμουράι, μισή Αφροδίτη, μισή γκέισα -  ο συνδυασμός των δύο λέξεων ηχεί παράδοξος και ανοίκειος, δίνοντας την εντύπωση μιας χίμαιρας. Είναι άραγε δυνατόν να υπάρξει γόνιμη προσέγγιση μεταξύ δύο τόσο διαμετρικά διαφορετικών χωρών; Η μελέτη του Μισέλ Λουκέν καταδεικνύει την επιρροή του αρχαίου ελληνικού πολιτισμού στον ιαπωνικό σε ποικίλους τομείς – τη λογοτεχνία,  τη φιλοσοφία, την αρχιτεκτονική, τις παραστατικές τέχνες, όπως και τη σύγχρονη ιαπωνική τέχνη. Ο τρόπος με τον οποίο η Ιαπωνία, η οποία δεν ήρθε ποτέ σε άμεση επαφή με την Αρχαία Ελλάδα, κατόρθωσε να αφομοιώσει όλη αυτή την κληρονομιά, αποτελεί απάντηση στο ερώτημα περί των πολύμορφων τρόπων οικειοποίησης των ξένων πολιτισμών.  

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Τέχνες

"Inertia": Αναζητώντας τα συστατικά για την αθανασία μέσω της τέχνης

Η Stella Zhong παρουσιάζει την πρώτη ατομική της έκθεση στην Ελλάδα.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
14/05/2024

Μη χάσετε τα Ελληνικά Βραβεία Κόμικς 2024

Η φετινή απονομή θα γίνει στην Τεχνόπολη του Δήμου Αθηναίων, στο πλαίσιο του Comicdom CON Athens 2024.

Η έκθεση "Youths" διαπραγματεύεται την έννοια της "νεανικότητας"

Οι δέκα καλλιτέχνες/νιδες/α που συμμετέχουν στην εικαστική έκθεση αναζητούν τις υποκειμενικές τους ταυτότητες και διαμορφώνουν προτάσεις στην κοινή συνθήκη μιας έκθεσης που θέλει να πετύχει νέες συνθέσεις και να ανοίξει λόγους και διαλόγους συνύπαρξης αλλά και πρόκλησης

Ο "Ελληνικός Κόσμος" γιορτάζει τη Διεθνή Ημέρα Μουσείων με δύο ξεχωριστές δωρεάν δράσεις

Με μία παραγωγή εικονικής πραγματικότητας στο πλαίσιο του ερευνητικού προγράμματος Smart Subs και με την έκθεση της Ντένης Θεοχαράκη συμμετέχει ο "Ελληνικός Κόσμος" στη Διεθνή Ημέρα Μουσείων.

"Εκεί που γεννήθηκαν οι θρύλοι": Κορυφαίοι σταρ της Ευρώπης μοιράζονται άγνωστες ιστορίες από τα ανοιχτά γήπεδα που μεγάλωσαν

Οι θρύλοι που σήκωσαν τρόπαια, γνώρισαν τη δόξα και έγραψαν ιστορία στο παγκόσμιο μπάσκετ, αλλά και οι ήρωες της γειτονιάς, επιστρέφουν εκεί όπου όλα ξεκίνησαν, με την υπογραφή του Γιάννη Σταυρουλάκη.

Επιγραφικό Μουσείο και This Is Athens City Festival γιορτάζουν μαζί τη Διεθνή Ημέρα Μουσείων

Το θέμα του φετινού εορτασμού για τη Διεθνή Ημέρα Μουσείων είναι "Μουσεία για την εκπαίδευση και την έρευνα".

"Alone": Μία εγκαταλελειμμένη παιδική χαρά γίνεται τόπος εικαστικής εξερεύνησης

Η νέα έκθεση του Πέτρου Μώρη στο Tavros περιλαμβάνει μια σειρά δέκα γλυπτών που αποτελούν μέρος μιας ιστορίας καταγωγής.