Χωριά Αργιθέας/ Μουζάκι - Εκδρομές

Δυτική Αργιθέα Με αφετηρία το Μουζάκι, ο δρόμος προς τα βουνά είναι ανηφορικός, μέσα σε τοπίο με πολλές εναλλαγές. Αν θέλετε να δείτε όλα τα χωριά, θα πρέπει να κάνετε παρακάμψεις. Στα 3 χλμ. περίπου από την κωμόπολη θα βρεθείτε στη Δρακότρυπα και λίγο παραπάνω στη διασταύρωση για Οξιά. Από εδώ ο δρόμος συνεχίζει με θέα στην κοιλάδα του Πάμισου και στις απότομες πλαγιές. Το τοπίο γίνεται όλο πιο βραχώδες φτάνοντας στο διάσελο Αέρας, σε υψόμετρο 1.500 μ., ανάμεσα στις κορυφές Τύμπανο και Καράβα. Από εκεί ένας χωματόδρομος αριστερά ενώνεται με την άσφαλτο στα χωριά της ανατολικής Αργιθέας κι ένας ασφαλτόδρομος δεξιά οδηγεί στην κορυφή Προφήτης Ηλίας (1.761 μ.), όπου από το ομώνυμο ξωκλήσι θα δείτε πιάτο το θεσσαλικό κάμπο, την Καρδίτσα και τη λίμνη Πλαστήρα. Αν συνεχίσετε ευθεία στον κεντρικό δρόμο, θα αρχίσετε να κατηφορίζετε μέσα σε δάση με έλατα για να φτάσετε στο χωριό Αργιθέα, με τα τρεχούμενα νερά και τα πλατάνια. Αφού περάσετε από τα Ελληνικά, θα βρείτε τη διασταύρωση για Θερινό και Μεσοβούνι. Εκεί βρίσκεται η μονότοξη γέφυρα του Θερινού δίπλα στο δρόμο, ενώ λίγο πιο κάτω, κοντά στον οικισμό Αγορασιά, θα δείτε το πέτρινο γεφύρι του Τριζόλου, το μεγαλύτερο μονότοξο γεφύρι της Θεσσαλίας. Συνεχίζοντας τον κεντρικό δρόμο και σε μικρή απόσταση από την Αγορασιά, θα φτάσετε σε μια μεγάλη διασταύρωση. Ο δρόμος αριστερά οδηγεί στα εγκαταλελειμμένα χωριά Πετρωτό, Καλή Κώμη και Ελληνικά, ενώ δεξιά στο καταπράσινο χωριό Ανθηρό, χτισμένο στα 800 μ. Ανατολική Αργιθέα Ο χωματόδρομος και η άσφαλτος εναλλάσσονται σ’ αυτή τη διαδρομή προς τα χωριά και τους διάσπαρτους στις καταπράσινες πλαγιές οικισμούς. Από το Μουζάκι με κατεύθυνση προς την περιοχή της λίμνης Πλαστήρα θα προσπεράσετε το δρόμο προς τη λίμνη και μετά το εκτροφείο θηραμάτων θα συνεχίσετε στον ανηφορικό δρόμο που κόβει αριστερά προς την ανατολική Αργιθέα. Το πρώτο χωριό που θα συναντήσετε είναι το Πευκόφυτο, στα 650 μ. Ανεβαίνοντας ως τον αυχένα του Αγίου Νικολάου, αρχίζουν να πληθαίνουν οι οξιές και τα έλατα. Η θέα στα βουνά της Πίνδου είναι υπέροχη. Κατεβαίνοντας, θα δείτε δεξιά το Βλάσι, στην απότομη πλαγιά του βουνού Σχιζοκάραβο και σε ύψος 1.050 μέτρων, και δεξιά το Πετρίλο, που ακουμπά στις δυτικές παρυφές του βουνού Βουτσικάκι (2.152 μ.). Δυτικότερα του Πετρίλου αρχίζει ο βατός χωματόδρομος προς τη Μονή Σπηλιάς κι αμέσως μετά στη λίμνη Στεφανιάδα. Σ’ αυτό το σημείο, κάνοντας μια σύντομη παράκαμψη, αξίζει να επισκεφθείτε το πνιγμένο στα έλατα Λεοντίτο και τον πρόσφατα αναπαλαιωμένο νερόμυλο του Παληαντώνη και τη νεροτριβή. Μουζάκι - Λίμνη Πλαστήρα Η απόσταση που χωρίζει την κωμόπολη από την αναπτυγμένη τουριστικά γαλαζοπράσινη τεχνητή λίμνη είναι 17 χλμ. Ένας καλός ασφαλτοστρωμένος δρόμος την κυκλώνει, αλλά δεν είναι λίγοι αυτοί που επιλέγουν να κάνουν το γύρο με ποδήλατο. Υπάρχουν εταιρείες που δραστηριοποιούνται στον εναλλακτικό τουρισμό προσφέροντας επιλογές για κανό, πεζοπορία κ.ά.