
Από τους A List celebrities με τα δικά τους brand νερού μέχρι και την ιλιγγιώδη επιτυχία των φάνσι παγουριών όπως του Stanley Cup, κανείς μπορεί να παρατηρήσει πως το νερό δεν θεωρείται μόνο απαραίτητο στοιχείο για την επιβίωσή μας αλλά και ένα σύμβολο στάτους σε υγρή μορφή. Η ενυδάτωση είναι άλλωστε το πιο βασικό συστατικό του wellness, της παντοδύναμης αυτής αυτοκρατορίας, και ως συνέπεια το ‘εμπλουτισμένο’ νερό γνωρίζει ιδιαίτερη απήχηση τελευταία, κυρίως ανάμεσα στους πιο προνομιούχους καταναλωτές.

Συστατικά όπως βιταμίνες, μέταλλα και ηλεκτρολύτες αποτελούν τα επιπλέον στοιχεία που ενισχύουν το φυσικό μεταλλικό νερό και συχνά το ‘βαφτίζουν’ vitamin ή fitness water, ανεβάζοντας φυσικά και την τιμή του αναλόγως.
Σύμφωνα με τον σομελιέ και beverage consultant Martin Riese, το νερό ‘δεν είναι απλώς νερό. Μπορεί να γίνει περισσότερα και να βελτιώσει τις ζωές μας πέρα από το ζήτημα της ενυδάτωσης.’
Έτσι και ο ίδιος έχει δημιουργήσει το brand Beverly Hills 9OH2O, χρησιμοποιώντας νερό από τις πηγές της Σιέρα, Νεβάδα και προσθέτοντας φυσικά μέταλλα που το μετατρέπουν στην ‘σαμπάνια των νερών’, όπως λέει. Είναι έτσι ‘εκπληκτικά υγιεινό και έχει την πιο απαλή αίσθηση’.

Η βιομηχανία του ‘νερού πολυτελείας’ μοιάζει να βρίσκεται σε άνθιση, με αρκετά πεντάστερα ξενοδοχεία αλλά και καλά εστιατόρια να ‘μπαίνουν στο παιχνίδι’, συνειδητοποιώντας πως ένα μεγάλο μέρος των πελατών τους δεν θα αρκεστεί στο νερό βρύσης/tap water.
Όπως υπογραμμίζει ο Riese, εδώ υπάρχει και η ευκαιρία ‘μόρφωσης’ των καταναλωτών σχετικά με τον σημαντικό ρόλο του νερού στην γαστρονομία γενικότερα, και πιο ειδικά ανάμεσα στους λάτρεις του κρασιού. Δεδομένα όπως η ορυκτότητα του μαγνησίου και του ασβεστίου που περιέχει το νερό (συγκέντρωση πολυσθενών κατιόντων) επηρεάζουν ιδιαίτερα την διαδικασία οινογνωσίας, κυρίως στην αίσθηση που αφήνει το κρασί στο στόμα.
Στην Αμερική, ο έλεγχος της γεύσης του νερού και η ποιότητά του in house είναι ιδιαίτερα σημαντική για τα luxury ξενοδοχεία, τα οποία συχνά παρέχουν δικά τους φίλτρα και complementary μπουκάλια για όλους τους πελάτες τους.
Για παράδειγμα, το πεντάστερο Conrad New York Downtown έχει προσθέσει τον high end καθαριστή οικιακού νερού Rocean σε κάθε μία από τις 463 σουίτες του, και προσφέρει σε κάθε επισκέπτη ένα ατσάλινο μπουκάλι νερού με το logo του.
Ακόμα πιο πρόσφατα, το Conrad New York Downtown πρόσθεσε μία ακόμα συσκευή νερού στο lobby του: ένα σύστημα φιλτραρίσματος άνω των 5.000 δολαρίων που χρησιμοποιεί μια μορφή βιολογικής ξήρανσης για να απομονώσει το νερό από τον αέρα.
Σύμφωνα με την Mariena Cantwell, business development manager για την εταιρία ONA Water, που ειδικεύεται στο premium νερό και τις ανάλογες συσκευές που το παρέχουν, τα ξενοδοχεία δίνουν ιδιαίτερη σημασία και στην αισθητική του κάθε water unit, έτσι ώστε το αποτέλεσμα να είναι σικ και high-tech.
"Όλα γίνονται ηλεκτρονικά, με την αφή-κυριολεκτικά, ακουμπάς το δάχτυλό σου σε ένα κουμπί και σου δίνει το νερό που χρειάζεσαι, με φυσαλίδες, παγωμένο ή ζεστό,” εξηγεί.
Η άριστη ποιότητα του νερού φαίνεται να εμπνέει και σε άλλες υπηρεσίες των ξενοδοχείων, όπως τα spa και τις πισίνες. Χαρακτηριστικά μπορούμε να εξετάσουμε την περίπτωση του Hôtel Royal, το οποίο παρουσίασε πριν λίγο καιρό στο κοινό το Evian Spa, έναν χώρο χαλάρωσης 17.000 τετραγωνικών που εκτός από λειτουργικός, συμβολίζει και την 15χρονη πορεία ζωής του διάσημου νερού Evian. Στο Mandarin Oriental spa της Νέας Υόρκης, οι ατομικές πισίνες είναι ενισχυμένες με νερό με μεγαλύτερη περιεκτικότητα σε οξυγόνο ενώ ο επισκέπτης μπορεί να επιλέξει ανάμεσα σε δραστηριότητες όπως aqua aerobics και meditation μέσα στο νερό.
Στον τομέα των εστιατορίων, αξίζει σίγουρα να αναφέρουμε το Patina στο Los Angeles, το οποίο διαθέτει μενού νερών (και μάλιστα με 48 ολόκληρες σελίδες) και προσφέρει εμπειρίες δοκιμής, με έξι διαφορετικά μπουκάλια και τιμή 50 δολάρια για τον κάθε καλεσμένο.

Στην Ελλάδα το εμπλουτισμένο νερό έχει σίγουρα κάνει την εμφάνισή του στα ράφια των ενημερωμένων και ίσως πιο ‘high end’ μαγαζιών της αγοράς, δεν γνωρίζει ακόμα όμως την ίδια ανάπτυξη. Θα είναι άραγε ένα trend που θα μεταφραστεί καταλλήλως ή δεν θα το αντέξουν οι τσέπες μας;