"White Lotus effect": Πώς οι τοποθεσίες ταινιών και σειρών επηρεάζουν τον τουρισμό

Με την τρίτη σεζόν της σατιρικής σειράς του Μαρκ Γουάιτ που εστιάζει στις συνέπειες του υπερτουρισμού, το "White Lotus" επανέρχεται με μια νέα τοποθεσία και προκαλεί και πάλι ένα τουριστικό "κύμα" γύρω από τις περιοχές που επιλέγονται για τα γυρίσματα.

Ταϊλάνδη © shutterstock / Four Seasons Resort Koh Samui

Με την κυκλοφορία της τρίτης σεζόν του "White Lotus" στις 16 Φεβρουαρίου 2025, η σατιρική σειρά του Μαρκ Γουάιτ, που έχει μαγνητίσει το κοινό με την ιδιαίτερη ματιά της στον κόσμο των πλούσιων και την αντιπαράθεση τους με την καθημερινότητα των εργαζομένων, αποκτά και πάλι μεγάλη δημοσιότητα. Το γεγονός ότι η σειρά αυτή έχει προκαλέσει μια τεράστια αύξηση του τουριστικού ενδιαφέροντος για τις τοποθεσίες όπου γυρίζεται, έχει οδηγήσει στην εφεύρεση ενός νέου όρου: "White Lotus effect" (Η επίδραση του White Lotus).

Διαβάστε Επίσης

Η σειρά, που έχει αποκτήσει φήμη για τις μοναδικές τοποθεσίες στις οποίες διαδραματίζεται, βρίσκεται φέτος στην Ταϊλάνδη για τη νέα σεζόν της. Στην τρίτη σεζόν, οι τηλεθεατές παρακολουθούν τους επισκέπτες και το προσωπικό ενός φανταστικού πεντάστερου θέρετρου, του "White Lotus", σε ένα περιβάλλον γεμάτο πολυτέλεια και ταυτόχρονα με την αίσθηση ότι κάτι τρομερό πρόκειται να συμβεί.

Αυτή η σειρά, παρά την καυστική σάτιρα του πλούτου, έχει καταφέρει να μετατρέψει τις τοποθεσίες της σε πραγματικά τουριστικά θέλγητρα. Όταν ανακοινώθηκε ότι η Ταϊλάνδη θα είναι η τοποθεσία της τρίτης σεζόν, το τουριστικό ενδιαφέρον εκτοξεύθηκε. Η πλατφόρμα κρατήσεων Hotels.com ανέφερε αύξηση 40% στις κρατήσεις για το "Four Seasons Resort Koh Samui", ενώ η Finnair πρόσθεσε περισσότερες πτήσεις προς το Πουκέτ.

Η επιρροή των τηλεοπτικών και κινηματογραφικών τοποθεσιών δεν είναι κάτι καινούριο. Προηγούμενα παραδείγματα, όπως οι ταινίες "Ο Άρχοντας των Δαχτυλιδιών" ή "Η Μελωδία της Ευτυχίας", έχουν επηρεάσει την τουριστική κίνηση. Ωστόσο, η δύναμη της ψηφιακής εποχής και η εκρηκτική αύξηση των πλατφορμών streaming όπως το Netflix και το Disney+ ενίσχυσε κατά πολύ την ταχύτητα με την οποία οι τηλεθεατές επηρεάζονται από τις τοποθεσίες που βλέπουν στην οθόνη.

Η διαδικασία επιλογής τοποθεσίας στο "White Lotus"

Για τον παραγωγό της σειράς, Μαρκ Καμίν, η επιλογή της τοποθεσίας για τη νέα σεζόν της σειράς ήταν μια προσεκτική διαδικασία. Με την επιτυχία των προηγούμενων σεζόν, οι επιλογές ήταν πολλές, αλλά η ομάδα επέλεξε την Ταϊλάνδη, συγκεκριμένα το "Four Seasons Resort Koh Samui", καθώς αντικατοπτρίζει την ατμόσφαιρα και τις ανάγκες της ιστορίας. Ανάμεσα σε άλλες τοποθεσίες που εξετάστηκαν ήταν η Ιαπωνία και η Σρι Λάνκα.

Η δουλειά του Καμίν, που έχει μεγάλη εμπειρία από το "Sopranos", απαιτεί να συνδυάζει τις πρακτικές ανάγκες με την αισθητική του σκηνικού. Η δημιουργία εντυπωσιακών σκηνικών σε πραγματικές τοποθεσίες και η ιδέα της "δημιουργικής άδειας" είναι κομβικά σημεία στις τοποθεσίες του "White Lotus", όπου συχνά χρησιμοποιούνται πολλαπλές τοποθεσίες για να σχηματιστεί μια ενιαία σκηνή.

Το μέλλον του τουρισμού και της επίδρασης των ταινιών

Η επίδραση των τηλεοπτικών και κινηματογραφικών τοποθεσιών στον τουρισμό είναι πιο έντονη από ποτέ. Τα πολυτελή θέρετρα, όπως αυτά του "White Lotus", που ήδη διαθέτουν τουριστική υποδομή, είναι έτοιμα να αντιμετωπίσουν την αυξανόμενη ζήτηση. Ωστόσο, αυτό φέρνει και τον προβληματισμό γύρω από την υπερτουρισμό και τις προκλήσεις που σχετίζονται με την αυξημένη επισκεψιμότητα σε δημοφιλείς προορισμούς.

Το "White Lotus" συνεχίζει να επηρεάζει τη βιομηχανία του τουρισμού, αποδεικνύοντας την ισχυρή δύναμη των σύγχρονων τηλεοπτικών παραγωγών να διαμορφώνουν τα ταξιδιωτικά πρότυπα και να αναδεικνύουν τις κρυμμένες γωνιές του κόσμου με έναν απρόσμενο και γοητευτικό τρόπο.

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Travel

Τι είναι πάλι αυτή η 'ταξιδιωτική δυσμορφία';

Μήπως έχεις και εσύ travel dysmorphia και δεν το ξέρεις; Τι ακριβώς παίζει με το νέο δυσάρεστο συναίσθημα που προκύπτει από τα social media έχει όνομα και μάλλον σε αφορά.

ΓΡΑΦΕΙ: ΡΕΓΓΙΝΑ ΦΙΛΟΓΛΟΥ
17/10/2025

Λάνγκε: Η Βουργουνδία της Ιταλίας που μυρίζει κρασί, τρούφες και σοκολάτα

Στη βορειοδυτική Ιταλία, εκεί που το κρασί κουβαλά ιστορίες αιώνων, απλώνεται η Λάνγκε. H χώρα του Nebbiolo που συμπυκνώνει την Ιταλία όπως την ονειρεύεσαι -αληθινή, γαλήνια, μεθυστική.

Συμπόσιο Aegean Cuisine Cyclades 2025 στην Σύρο: Όλα όσα αξίζει να δεις

Το τελικό πρόγραμμα του διημέρου των εκδηλώσεων για την αγροδιατροφή και τη νησιωτική ανθεκτικότητα, που θα διεξαχθεί στη Σύρο είναι γεμάτο εκπλήξεις.

The World's 50 Best Hotels: Η λίστα 51-100 για τα καλύτερα ξενοδοχεία του 2025

Η λίστα των The World’s 50 Best Hotels μεγαλώνει και παρουσιάζει για πρώτη φορά την κατάταξη 51–100.

Το ξενοδοχείο-προορισμός στη Τζιά που αποθεώνει το Condé Nast Traveler

Σε ένα από τα πιο αυθεντικά νησιά των Κυκλάδων, εκεί όπου το γαλάζιο συναντά τη διακριτική πολυτέλεια, ένα νέο resort καταφέρνει να βρεθεί στο επίκεντρο της διεθνούς προσοχής.

Ο Όλυμπος βρήκε το boutique hotel του!

Το τεσσάρων αστέρων "Olympus Mediterranean Boutique Hotel" στο Λιτόχωρο υποδέχεται τα weekends του φθινοπώρου και του χειμώνα στα καλύτερά του.

Η νέα εποχή του Athenaeum Eridanus: Πολυτέλεια, τέχνη και φιλοξενία στην καρδιά της Αθήνας

Με ένα λαμπερό cocktail party και φόντο τη φωτισμένη Ακρόπολη, ο Όμιλος Athenaeum Hotels εγκαινίασε το ανανεωμένο 4* plus Athenaeum Eridanus Luxury Hotel.