Τι αποκαλύπτει η έρευνα του ΙΝΣΕΤΕ για το πώς ταξιδεύουν οι Έλληνες

Στη παρούσα μελέτη παρουσιάζονται τα στοιχεία των δραστηριοτήτων των Ελλήνων τουριστών, οι τρόποι μεταφοράς αλλά και οι συχνότεροι χώροι διαμονής τους.

Μιλάνο Ιταλία Αψίδα της Ειρήνης

Η μελέτη του ΙΝΣΕΤΕ με θέμα " Πώς ταξιδεύουν οι Έλληνες | Ανάλυση των ποιοτικών χαρακτηριστικών των ταξιδιών στην Ελλάδα και το εξωτερικό" παρέχει χρήσιμες πληροφορίες για την κατανόηση των ταξιδιωτικών συνηθειών των Ελλήνων. Τα αποτελέσματα της μελέτης βασίζονται  σε διαδικτυακή έρευνα που διενήργησε η Focus Bari για λογαριασμό του ΙΝΣΕΤΕ η οποία πραγματοποιήθηκε σε δύο κύματα μέσα στο διάστημα ενός δωδεκάμηνου, με δείγμα 35.000+ ατόμων ηλικίας 16-64 ετών, κατοίκων Ελλάδας.

Στα κύρια σημεία της μελέτης  περιλαμβάνονται τα εξής:

  • Η περιήγηση είναι το δεύτερο συχνότερο είδος ταξιδιού με 32%, τόσο στο εσωτερικό όσο και στο εξωτερικό.
  • Στα ταξίδια εξωτερικού κυριαρχεί το ταξίδι πόλης με 50%  ενώ στα ταξίδια εσωτερικού κυριαρχούν οι διακοπές στη θάλασσα /παραλία με 45% .
  • Δημοφιλέστεροι προορισμοί εξωτερικού: Ιταλία (17%), Γερμανία (11%), Γαλλία (9%).
  • Δημοφιλέστεροι προορισμοί εσωτερικού:  Αττική και η Στερεά Ελλάδα-Εύβοια (21%), Μακεδονία (19%), Πελοπόννησος (14%) – δηλαδή προορισμοί εύκολα προσβάσιμοι με αυτοκίνητο.
  • Τα επαγγελματικά ταξίδια έχουν σημαντικότερο μερίδιο στα ταξίδια εξωτερικού απ’ ότι στα ταξίδια εσωτερικού.
Παρίσι

Κύριοι λόγοι ταξιδιού

  • Ο κύριος λόγος που ταξιδεύουν οι Έλληνες τόσο στο εσωτερικό, όσο και στο εξωτερικό, είναι η αναψυχή, σε ποσοστό περίπου 60%, ακολουθούμενη από την επίσκεψη σε συγγενείς και φίλους με 18%. Σε ότι αφορά στους επαγγελματικούς σκοπούς, περιλαμβανομένων των συνεδρίων, αυτοί αποτελούν αναλογικά σημαντικότερο λόγο ταξιδιού στο εξωτερικό (14%) απ’ ότι στο εσωτερικό (11%).Για ιατρικούς ή άλλους σκοπούς ταξιδεύουν πολύ μικρά ποσοστά.
  • Αν και η αναψυχή είναι ο συχνότερος σκοπός του ταξιδιού τόσο στο εσωτερικό όσο και στο εξωτερικό, το είδος του ταξιδιού διαφέρει σημαντικά. Έτσι, ενώ στο εξωτερικό κυριαρχεί το ταξίδι πόλης με 50%, στο εσωτερικό το κυρίαρχο είδος ταξιδιού είναι οι διακοπές στην θάλασσα / παραλία με 45%. Η περιήγηση είναι το δεύτερο συχνότερο είδος ταξιδιού με 32%, τόσο στο εσωτερικό όσο και στο εξωτερικό.

Συχνότεροι προορισμοί

  • Στο εξωτερικό οι τρεις δημοφιλέστεροι προορισμοί είναι η Ιταλία (17%), η Γερμανία (11%) και η Γαλλία (9%).
  • Στο εσωτερικό οι τρεις δημοφιλέστεροι προορισμοί είναι η Αττική και η Στερεά Ελλάδα-Εύβοια (21%), η Μακεδονία (19%) και η Πελοπόννησος (14%) – δηλαδή προορισμοί εύκολα προσβάσιμοι με αυτοκίνητο.

Το Μόναχο

Επιλογές καταταλυμάτων 

  • Το ξενοδοχείο παραμένει το προτιμώμενο είδος καταλύματος (52% για τα ταξίδια εσωτερικού και 64% για τα ταξίδια εξωτερικού), ενώ σημαντικό είναι και το ποσοστό των καταλυμάτων βραχυχρόνιας μίσθωσης (22% και 16%).Παρόμοια με της βραχυχρόνιας μίσθωσης είναι τα ποσοστά της φιλοξενίας (21% και 15%).
  • Αναφορικά με την κατηγορία ξενοδοχείου, το ποσοστό 4* και 5* είναι σημαντικά υψηλότερο στα ταξίδια εξωτερικού (40% και 15%) σε σχέση με τα ταξίδια εσωτερικού (35% και 12%). Σε ότι αφορά τις Πλατφόρμες Βραχυχρόνιας Μίσθωσης, χρησιμοποιούνται στο 33% των ταξιδιών εξωτερικού, έναντι 20% των ταξιδιών εσωτερικού.

Δημοφιλέστερες δραστηριότητες

  • Η δημοφιλέστερη δραστηριότητα στα ταξίδια εσωτερικού είναι το Φαγητό και Ποτό (64%) και ακολουθεί η Χαλάρωση (62%). Με μεγάλη διαφορά ακολουθούν η Απόλαυση της Φύσης και του Φυσικού Περιβάλλοντος (36%), το Κολύμπι και η Ηλιοθεραπεία (25%). 
  • Η πιο δημοφιλής δραστηριότητα στο εξωτερικό είναι η Επίσκεψη σε Αξιοθέατα (61%) και μετά το Φαγητό και Ποτό (57%), ακολουθεί η Επίσκεψη σε Μουσεία/Εκθέσεις (45%), οι Αγορές/Ψώνια (37%) και η Απόλαυση της Ατμόσφαιρας της Πόλης (35%).

Μέσα μεταφοράς ταξιδιού

  •  Στα ταξίδια εσωτερικού κυριαρχούν τα χερσαία μέσα με 74% (εκ των οποίων 80% το αυτοκίνητο, 14% με λεωφορείο, 3% με τραίνο κλπ.) και ακολουθούν τα θαλάσσια (16%) και μόνο ένα 10% των ταξιδιών γίνεται με το αεροπλάνο.
  • Στα ταξίδια εξωτερικού κυριαρχεί το αεροπλάνο με 72%, έπονται τα χερσαία μέσα με 23% (56% αυτοκίνητο, 26% λεωφορείο, 7% τραίνο, 8% μηχανή) ενώ δια θαλάσσης γίνεται μόνο το 5% των ταξιδιών.

Το Ναύπλιο πέρα από τα κλισέ

Πηγές ενημέρωσης

  • Η κυριότερη πηγή ενημέρωσης είναι το internet (65% για ταξίδια εξωτερικού και 57% για εσωτερικού), ακολουθούμενη από πληροφορίες από Γνωστούς και Φίλους (36% και 31%). Σημαντικό ρόλο παίζουν τα ταξιδιωτικά γραφεία / πρακτορεία για τα ταξίδια εξωτερικού (17%), έναντι μόλις 8% στου εσωτερικού, ενώ για ένα ποσοστό 19% των ταξιδιών εσωτερικού έγιναν χωρίς να χρησιμοποιηθεί κάποια συγκεκριμένη πηγή, έναντι 8% για τα ταξίδια εξωτερικού.
  • Από τις πηγές internet, κυριαρχούν οι ιστοσελίδες των ξενοδοχείων (53% για ταξίδια εσωτερικού και 48% για εξωτερικού),ακολουθούμενες από ιστοσελίδες αξιολόγησης τουριστικών υπηρεσιών (32% & 40% αντίστοιχα), τις ιστοσελίδες των ξενοδοχείων (34% & 30%) και τις ιστοσελίδες πτήσεων (20% & 43%).

Τρόποι Κράτησης

  • Αν και το ποσοστό των ταξιδιωτών που κάνουν κρατήσεις είναι υψηλό και στα δύο είδη ταξιδιών (εσωτερικό 71%, εξωτερικό 80%), υπάρχει σημαντική διαφορά στον τρόπο που γίνονται οι κρατήσεις: στα ταξίδια εξωτερικού οι online κρατήσεις είναι 69% ενώ στου εσωτερικού μόλις 39%.
  • Επίσης, ενώ οι δυο σημαντικότερες κατηγορίες κρατήσεων στα ταξίδια εσωτερικού είναι για Διαμονή (52%) και Φέρυ/πλοίο (14%), στου εξωτερικού η δημοφιλέστερη κατηγορία κρατήσεων είναι οι Πτήσεις (29%), ακολουθούμενη με μικρή διαφορά από την Διαμονή (28%) και στη συνέχεια από τα Εισιτήρια για Events/Αξιοθέατα (13%).

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Travel

Πώς το Ολυμπιακό Πάρκο του Λονδίνου έγινε νέος πολιτιστικός προορισμός

Με αφετηρία το νέο V&A East Storehouse, βολτάρουμε μεταξύ Hackney Wick και East Bank σημειώνοντας τα στέκια που δίνουν ζωή στο Ολυμπιακό Πάρκο του Λονδίνου.

ΓΡΑΦΕΙ: ΔΑΝΑΗ ΜΟΛΟΧΑ
12/11/2025

YeeOn Living: Χαλάρωση και ευεξία σε boutique διάσταση

Τις παγωμένες μέρες του χειμώνα, το ειδυλλιακό Γύθειο –με το ιστορικό του λιμάνι, τις παραδοσιακές ψαρόβαρκες, τα αρχοντικά και τα φροντισμένα σοκάκια– ντύνεται με μια ατμόσφαιρα γαλήνης που μαγεύει κάθε επισκέπτη.

Hermea Grand Mountain Villa & Spa: Πολυτέλεια και Φύση στην Κορυφή της Κορινθίας

Με τη διεθνή διάκριση στα Elite Awards 2025, η Hermea Grand Mountain Villa & Spa στο οροπέδιο του Φενεού προσκαλεί τους επισκέπτες να ζήσουν την απόλυτη ορεινή εμπειρία.

Divani Meteora Hotel: Πολυτέλεια στη σκιά των βράχων

Στους πρόποδες των Μετεώρων, που έχουν χαρακτηριστεί μνημεία παγκόσμιας κληρονομιάς από την UNESCO, το ξενοδοχείο – ορόσημο της περιοχής, στη σκιά των θεόρατων, επιβλητικών βράχων, είναι σημείο συνάντησης της παράδοσης με την πολυτέλεια.

Ανταπόκριση απ' τη World Travel Market 2025 του Λονδίνου - Ταξιδιωτικές τάσεις και προορισμοί

Το ταξίδι αποτελεί κορυφαία προτεραιότητα για καταναλωτές που αναζητούν όλο και πιο αυθεντικές, εξατομικευμένες εμπειρίες - παρά τις οικονομικές προκλήσεις.

Παγκόσμια Ημέρα Οινοτουρισμού 2025: Oινοποιεία και εκδρομές για να τη γιορτάσεις καταλλήλως

Για να κάνεις αυτή την Κυριακή ακόμα πιο "γεμάτη" και εκδρομική, ιδού προτάσεις και ιδέες για εξορμήσεις σε οινοποιεία για να ζήσεις με "δόξα και τιμή" την φετινή έκδοση της Παγκόσμιας Ημέρας Οινοτουρισμού.