Τι αποκαλύπτει η έρευνα του ΙΝΣΕΤΕ για το πώς ταξιδεύουν οι Έλληνες

Στη παρούσα μελέτη παρουσιάζονται τα στοιχεία των δραστηριοτήτων των Ελλήνων τουριστών, οι τρόποι μεταφοράς αλλά και οι συχνότεροι χώροι διαμονής τους.

Μιλάνο Ιταλία Αψίδα της Ειρήνης

Η μελέτη του ΙΝΣΕΤΕ με θέμα " Πώς ταξιδεύουν οι Έλληνες | Ανάλυση των ποιοτικών χαρακτηριστικών των ταξιδιών στην Ελλάδα και το εξωτερικό" παρέχει χρήσιμες πληροφορίες για την κατανόηση των ταξιδιωτικών συνηθειών των Ελλήνων. Τα αποτελέσματα της μελέτης βασίζονται  σε διαδικτυακή έρευνα που διενήργησε η Focus Bari για λογαριασμό του ΙΝΣΕΤΕ η οποία πραγματοποιήθηκε σε δύο κύματα μέσα στο διάστημα ενός δωδεκάμηνου, με δείγμα 35.000+ ατόμων ηλικίας 16-64 ετών, κατοίκων Ελλάδας.

Στα κύρια σημεία της μελέτης  περιλαμβάνονται τα εξής:

  • Η περιήγηση είναι το δεύτερο συχνότερο είδος ταξιδιού με 32%, τόσο στο εσωτερικό όσο και στο εξωτερικό.
  • Στα ταξίδια εξωτερικού κυριαρχεί το ταξίδι πόλης με 50%  ενώ στα ταξίδια εσωτερικού κυριαρχούν οι διακοπές στη θάλασσα /παραλία με 45% .
  • Δημοφιλέστεροι προορισμοί εξωτερικού: Ιταλία (17%), Γερμανία (11%), Γαλλία (9%).
  • Δημοφιλέστεροι προορισμοί εσωτερικού:  Αττική και η Στερεά Ελλάδα-Εύβοια (21%), Μακεδονία (19%), Πελοπόννησος (14%) – δηλαδή προορισμοί εύκολα προσβάσιμοι με αυτοκίνητο.
  • Τα επαγγελματικά ταξίδια έχουν σημαντικότερο μερίδιο στα ταξίδια εξωτερικού απ’ ότι στα ταξίδια εσωτερικού.
Παρίσι

Κύριοι λόγοι ταξιδιού

  • Ο κύριος λόγος που ταξιδεύουν οι Έλληνες τόσο στο εσωτερικό, όσο και στο εξωτερικό, είναι η αναψυχή, σε ποσοστό περίπου 60%, ακολουθούμενη από την επίσκεψη σε συγγενείς και φίλους με 18%. Σε ότι αφορά στους επαγγελματικούς σκοπούς, περιλαμβανομένων των συνεδρίων, αυτοί αποτελούν αναλογικά σημαντικότερο λόγο ταξιδιού στο εξωτερικό (14%) απ’ ότι στο εσωτερικό (11%).Για ιατρικούς ή άλλους σκοπούς ταξιδεύουν πολύ μικρά ποσοστά.
  • Αν και η αναψυχή είναι ο συχνότερος σκοπός του ταξιδιού τόσο στο εσωτερικό όσο και στο εξωτερικό, το είδος του ταξιδιού διαφέρει σημαντικά. Έτσι, ενώ στο εξωτερικό κυριαρχεί το ταξίδι πόλης με 50%, στο εσωτερικό το κυρίαρχο είδος ταξιδιού είναι οι διακοπές στην θάλασσα / παραλία με 45%. Η περιήγηση είναι το δεύτερο συχνότερο είδος ταξιδιού με 32%, τόσο στο εσωτερικό όσο και στο εξωτερικό.

Συχνότεροι προορισμοί

  • Στο εξωτερικό οι τρεις δημοφιλέστεροι προορισμοί είναι η Ιταλία (17%), η Γερμανία (11%) και η Γαλλία (9%).
  • Στο εσωτερικό οι τρεις δημοφιλέστεροι προορισμοί είναι η Αττική και η Στερεά Ελλάδα-Εύβοια (21%), η Μακεδονία (19%) και η Πελοπόννησος (14%) – δηλαδή προορισμοί εύκολα προσβάσιμοι με αυτοκίνητο.

Το Μόναχο

Επιλογές καταταλυμάτων 

  • Το ξενοδοχείο παραμένει το προτιμώμενο είδος καταλύματος (52% για τα ταξίδια εσωτερικού και 64% για τα ταξίδια εξωτερικού), ενώ σημαντικό είναι και το ποσοστό των καταλυμάτων βραχυχρόνιας μίσθωσης (22% και 16%).Παρόμοια με της βραχυχρόνιας μίσθωσης είναι τα ποσοστά της φιλοξενίας (21% και 15%).
  • Αναφορικά με την κατηγορία ξενοδοχείου, το ποσοστό 4* και 5* είναι σημαντικά υψηλότερο στα ταξίδια εξωτερικού (40% και 15%) σε σχέση με τα ταξίδια εσωτερικού (35% και 12%). Σε ότι αφορά τις Πλατφόρμες Βραχυχρόνιας Μίσθωσης, χρησιμοποιούνται στο 33% των ταξιδιών εξωτερικού, έναντι 20% των ταξιδιών εσωτερικού.

Δημοφιλέστερες δραστηριότητες

  • Η δημοφιλέστερη δραστηριότητα στα ταξίδια εσωτερικού είναι το Φαγητό και Ποτό (64%) και ακολουθεί η Χαλάρωση (62%). Με μεγάλη διαφορά ακολουθούν η Απόλαυση της Φύσης και του Φυσικού Περιβάλλοντος (36%), το Κολύμπι και η Ηλιοθεραπεία (25%). 
  • Η πιο δημοφιλής δραστηριότητα στο εξωτερικό είναι η Επίσκεψη σε Αξιοθέατα (61%) και μετά το Φαγητό και Ποτό (57%), ακολουθεί η Επίσκεψη σε Μουσεία/Εκθέσεις (45%), οι Αγορές/Ψώνια (37%) και η Απόλαυση της Ατμόσφαιρας της Πόλης (35%).

Μέσα μεταφοράς ταξιδιού

  •  Στα ταξίδια εσωτερικού κυριαρχούν τα χερσαία μέσα με 74% (εκ των οποίων 80% το αυτοκίνητο, 14% με λεωφορείο, 3% με τραίνο κλπ.) και ακολουθούν τα θαλάσσια (16%) και μόνο ένα 10% των ταξιδιών γίνεται με το αεροπλάνο.
  • Στα ταξίδια εξωτερικού κυριαρχεί το αεροπλάνο με 72%, έπονται τα χερσαία μέσα με 23% (56% αυτοκίνητο, 26% λεωφορείο, 7% τραίνο, 8% μηχανή) ενώ δια θαλάσσης γίνεται μόνο το 5% των ταξιδιών.

Το Ναύπλιο πέρα από τα κλισέ

Πηγές ενημέρωσης

  • Η κυριότερη πηγή ενημέρωσης είναι το internet (65% για ταξίδια εξωτερικού και 57% για εσωτερικού), ακολουθούμενη από πληροφορίες από Γνωστούς και Φίλους (36% και 31%). Σημαντικό ρόλο παίζουν τα ταξιδιωτικά γραφεία / πρακτορεία για τα ταξίδια εξωτερικού (17%), έναντι μόλις 8% στου εσωτερικού, ενώ για ένα ποσοστό 19% των ταξιδιών εσωτερικού έγιναν χωρίς να χρησιμοποιηθεί κάποια συγκεκριμένη πηγή, έναντι 8% για τα ταξίδια εξωτερικού.
  • Από τις πηγές internet, κυριαρχούν οι ιστοσελίδες των ξενοδοχείων (53% για ταξίδια εσωτερικού και 48% για εξωτερικού),ακολουθούμενες από ιστοσελίδες αξιολόγησης τουριστικών υπηρεσιών (32% & 40% αντίστοιχα), τις ιστοσελίδες των ξενοδοχείων (34% & 30%) και τις ιστοσελίδες πτήσεων (20% & 43%).

Τρόποι Κράτησης

  • Αν και το ποσοστό των ταξιδιωτών που κάνουν κρατήσεις είναι υψηλό και στα δύο είδη ταξιδιών (εσωτερικό 71%, εξωτερικό 80%), υπάρχει σημαντική διαφορά στον τρόπο που γίνονται οι κρατήσεις: στα ταξίδια εξωτερικού οι online κρατήσεις είναι 69% ενώ στου εσωτερικού μόλις 39%.
  • Επίσης, ενώ οι δυο σημαντικότερες κατηγορίες κρατήσεων στα ταξίδια εσωτερικού είναι για Διαμονή (52%) και Φέρυ/πλοίο (14%), στου εξωτερικού η δημοφιλέστερη κατηγορία κρατήσεων είναι οι Πτήσεις (29%), ακολουθούμενη με μικρή διαφορά από την Διαμονή (28%) και στη συνέχεια από τα Εισιτήρια για Events/Αξιοθέατα (13%).

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Αφιερώματα

Τα ξενοδοχεία του χειμώνα: Πού θα μείνεις στις φετινές χειμερινές σου εξορμήσεις

Αν ετοιμάζεστε για χειμερινές και Χριστουγεννιάτικες διακοπές στην Ελλάδα αυτά είναι τα ξενοδοχεία που πρέπει να τσεκάρετε!

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
11/12/2025

Eliamos Villas Hotel & Spa: Το boutique καταφύγιο στην Κεφαλονιά με θέα που κόβει την ανάσα

Ένα wellness retreat όπου η πολυτέλεια συναντά τη φύση και την αυθεντικότητα του Ιονίου.

Amirandes: Η ψυχή της Κρήτης γίνεται εμπειρία όπως μόνο η Grecotel ξέρει

Όσοι έχουν έρθει στo "Amirandes" το γνωρίζουν. Δεν είναι απλώς ένα από τα κορυφαία resorts στην Ελλάδα, αλλά η επιτομή του πώς η Grecotel ξέρει να κάνει την ψυχή ενός τόπου αξέχαστη ταξιδιωτική εμπειρία. Αυτόν το χειμώνα ζούμε την Κρήτη αλλιώς.

Η Αθηναϊκή φινέτσα του "The Dolli"

Στο σημείο όπου η ελληνική πρωτεύουσα ενώνει το παρελθόν με το παρόν και το μέλλον της, ο επισκέπτης συναντά τον αληθινό εαυτό της, μέσα από μια αυθεντική εμπειρία φιλοξενίας, ανόθευτης κομψότητας και ταξιδιωτικής έμπνευσης.

Το χειμερινό περιοδικό "Taste & Travel" κυκλοφορεί την Πέμπτη 4 Δεκεμβρίου μαζί με το "αθηνόραμα"

Πλούσιο και χορταστικό, σας στρώνει το χάρτη για τα πιο νόστιμα ταξίδια του χειμώνα!