Τι αποκαλύπτει η έρευνα του ΙΝΣΕΤΕ για το πώς ταξιδεύουν οι Έλληνες

Στη παρούσα μελέτη παρουσιάζονται τα στοιχεία των δραστηριοτήτων των Ελλήνων τουριστών, οι τρόποι μεταφοράς αλλά και οι συχνότεροι χώροι διαμονής τους.

Μιλάνο Ιταλία Αψίδα της Ειρήνης

Η μελέτη του ΙΝΣΕΤΕ με θέμα " Πώς ταξιδεύουν οι Έλληνες | Ανάλυση των ποιοτικών χαρακτηριστικών των ταξιδιών στην Ελλάδα και το εξωτερικό" παρέχει χρήσιμες πληροφορίες για την κατανόηση των ταξιδιωτικών συνηθειών των Ελλήνων. Τα αποτελέσματα της μελέτης βασίζονται  σε διαδικτυακή έρευνα που διενήργησε η Focus Bari για λογαριασμό του ΙΝΣΕΤΕ η οποία πραγματοποιήθηκε σε δύο κύματα μέσα στο διάστημα ενός δωδεκάμηνου, με δείγμα 35.000+ ατόμων ηλικίας 16-64 ετών, κατοίκων Ελλάδας.

Στα κύρια σημεία της μελέτης  περιλαμβάνονται τα εξής:

  • Η περιήγηση είναι το δεύτερο συχνότερο είδος ταξιδιού με 32%, τόσο στο εσωτερικό όσο και στο εξωτερικό.
  • Στα ταξίδια εξωτερικού κυριαρχεί το ταξίδι πόλης με 50%  ενώ στα ταξίδια εσωτερικού κυριαρχούν οι διακοπές στη θάλασσα /παραλία με 45% .
  • Δημοφιλέστεροι προορισμοί εξωτερικού: Ιταλία (17%), Γερμανία (11%), Γαλλία (9%).
  • Δημοφιλέστεροι προορισμοί εσωτερικού:  Αττική και η Στερεά Ελλάδα-Εύβοια (21%), Μακεδονία (19%), Πελοπόννησος (14%) – δηλαδή προορισμοί εύκολα προσβάσιμοι με αυτοκίνητο.
  • Τα επαγγελματικά ταξίδια έχουν σημαντικότερο μερίδιο στα ταξίδια εξωτερικού απ’ ότι στα ταξίδια εσωτερικού.
Παρίσι

Κύριοι λόγοι ταξιδιού

  • Ο κύριος λόγος που ταξιδεύουν οι Έλληνες τόσο στο εσωτερικό, όσο και στο εξωτερικό, είναι η αναψυχή, σε ποσοστό περίπου 60%, ακολουθούμενη από την επίσκεψη σε συγγενείς και φίλους με 18%. Σε ότι αφορά στους επαγγελματικούς σκοπούς, περιλαμβανομένων των συνεδρίων, αυτοί αποτελούν αναλογικά σημαντικότερο λόγο ταξιδιού στο εξωτερικό (14%) απ’ ότι στο εσωτερικό (11%).Για ιατρικούς ή άλλους σκοπούς ταξιδεύουν πολύ μικρά ποσοστά.
  • Αν και η αναψυχή είναι ο συχνότερος σκοπός του ταξιδιού τόσο στο εσωτερικό όσο και στο εξωτερικό, το είδος του ταξιδιού διαφέρει σημαντικά. Έτσι, ενώ στο εξωτερικό κυριαρχεί το ταξίδι πόλης με 50%, στο εσωτερικό το κυρίαρχο είδος ταξιδιού είναι οι διακοπές στην θάλασσα / παραλία με 45%. Η περιήγηση είναι το δεύτερο συχνότερο είδος ταξιδιού με 32%, τόσο στο εσωτερικό όσο και στο εξωτερικό.

Συχνότεροι προορισμοί

  • Στο εξωτερικό οι τρεις δημοφιλέστεροι προορισμοί είναι η Ιταλία (17%), η Γερμανία (11%) και η Γαλλία (9%).
  • Στο εσωτερικό οι τρεις δημοφιλέστεροι προορισμοί είναι η Αττική και η Στερεά Ελλάδα-Εύβοια (21%), η Μακεδονία (19%) και η Πελοπόννησος (14%) – δηλαδή προορισμοί εύκολα προσβάσιμοι με αυτοκίνητο.

Το Μόναχο

Επιλογές καταταλυμάτων 

  • Το ξενοδοχείο παραμένει το προτιμώμενο είδος καταλύματος (52% για τα ταξίδια εσωτερικού και 64% για τα ταξίδια εξωτερικού), ενώ σημαντικό είναι και το ποσοστό των καταλυμάτων βραχυχρόνιας μίσθωσης (22% και 16%).Παρόμοια με της βραχυχρόνιας μίσθωσης είναι τα ποσοστά της φιλοξενίας (21% και 15%).
  • Αναφορικά με την κατηγορία ξενοδοχείου, το ποσοστό 4* και 5* είναι σημαντικά υψηλότερο στα ταξίδια εξωτερικού (40% και 15%) σε σχέση με τα ταξίδια εσωτερικού (35% και 12%). Σε ότι αφορά τις Πλατφόρμες Βραχυχρόνιας Μίσθωσης, χρησιμοποιούνται στο 33% των ταξιδιών εξωτερικού, έναντι 20% των ταξιδιών εσωτερικού.

Δημοφιλέστερες δραστηριότητες

  • Η δημοφιλέστερη δραστηριότητα στα ταξίδια εσωτερικού είναι το Φαγητό και Ποτό (64%) και ακολουθεί η Χαλάρωση (62%). Με μεγάλη διαφορά ακολουθούν η Απόλαυση της Φύσης και του Φυσικού Περιβάλλοντος (36%), το Κολύμπι και η Ηλιοθεραπεία (25%). 
  • Η πιο δημοφιλής δραστηριότητα στο εξωτερικό είναι η Επίσκεψη σε Αξιοθέατα (61%) και μετά το Φαγητό και Ποτό (57%), ακολουθεί η Επίσκεψη σε Μουσεία/Εκθέσεις (45%), οι Αγορές/Ψώνια (37%) και η Απόλαυση της Ατμόσφαιρας της Πόλης (35%).

Μέσα μεταφοράς ταξιδιού

  •  Στα ταξίδια εσωτερικού κυριαρχούν τα χερσαία μέσα με 74% (εκ των οποίων 80% το αυτοκίνητο, 14% με λεωφορείο, 3% με τραίνο κλπ.) και ακολουθούν τα θαλάσσια (16%) και μόνο ένα 10% των ταξιδιών γίνεται με το αεροπλάνο.
  • Στα ταξίδια εξωτερικού κυριαρχεί το αεροπλάνο με 72%, έπονται τα χερσαία μέσα με 23% (56% αυτοκίνητο, 26% λεωφορείο, 7% τραίνο, 8% μηχανή) ενώ δια θαλάσσης γίνεται μόνο το 5% των ταξιδιών.

Το Ναύπλιο πέρα από τα κλισέ

Πηγές ενημέρωσης

  • Η κυριότερη πηγή ενημέρωσης είναι το internet (65% για ταξίδια εξωτερικού και 57% για εσωτερικού), ακολουθούμενη από πληροφορίες από Γνωστούς και Φίλους (36% και 31%). Σημαντικό ρόλο παίζουν τα ταξιδιωτικά γραφεία / πρακτορεία για τα ταξίδια εξωτερικού (17%), έναντι μόλις 8% στου εσωτερικού, ενώ για ένα ποσοστό 19% των ταξιδιών εσωτερικού έγιναν χωρίς να χρησιμοποιηθεί κάποια συγκεκριμένη πηγή, έναντι 8% για τα ταξίδια εξωτερικού.
  • Από τις πηγές internet, κυριαρχούν οι ιστοσελίδες των ξενοδοχείων (53% για ταξίδια εσωτερικού και 48% για εξωτερικού),ακολουθούμενες από ιστοσελίδες αξιολόγησης τουριστικών υπηρεσιών (32% & 40% αντίστοιχα), τις ιστοσελίδες των ξενοδοχείων (34% & 30%) και τις ιστοσελίδες πτήσεων (20% & 43%).

Τρόποι Κράτησης

  • Αν και το ποσοστό των ταξιδιωτών που κάνουν κρατήσεις είναι υψηλό και στα δύο είδη ταξιδιών (εσωτερικό 71%, εξωτερικό 80%), υπάρχει σημαντική διαφορά στον τρόπο που γίνονται οι κρατήσεις: στα ταξίδια εξωτερικού οι online κρατήσεις είναι 69% ενώ στου εσωτερικού μόλις 39%.
  • Επίσης, ενώ οι δυο σημαντικότερες κατηγορίες κρατήσεων στα ταξίδια εσωτερικού είναι για Διαμονή (52%) και Φέρυ/πλοίο (14%), στου εξωτερικού η δημοφιλέστερη κατηγορία κρατήσεων είναι οι Πτήσεις (29%), ακολουθούμενη με μικρή διαφορά από την Διαμονή (28%) και στη συνέχεια από τα Εισιτήρια για Events/Αξιοθέατα (13%).

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Travel

Η Πάρος το νέο hot spot της Μεσογείου;

Με νέες διεθνείς διακρίσεις και ολοένα αυξανόμενο ενδιαφέρον από σημαντικές αγορές, η Πάρος εδραιώνει τη θέση της ως κορυφαίος νησιωτικός προορισμός, προσελκύοντας επισκέπτες όλο τον χρόνο.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
04/09/2025

Ταξιδέψτε στον κόσμο με τις ειδικές προσφορές Air France και KLM

Η Air France και η KLM φέρνουν μοναδικές προσφορές για να οργανώσετε την επόμενη απόδρασή σας.

Rizes Gastro Taverna: Ένα φθινοπωρινό ταξίδι γεύσης στη Σαντορίνη

Ένα εστιατόρια-εμπειρία με θέα που κόβει την ανάσα ανανεώνει με τον πλέον δημιουργικό τρόπο τη γεύση της ελληνικής παράδοσης.

Μέχρι πότε θα μπορούμε να ταξιδεύουμε με τις παλιές ταυτότητες;

Το γνωστό μπλε πλαστικοποιημένο ορθογώνιο των παλαιού τύπου ταυτοτήτων δεν θα ανοίγει για πολύ ακόμα τις πύλες των ευρωπαϊκών μας αποδράσεων.

Η Ελλάδα ανάμεσα στις 10 καλύτερες χώρες για συνταξιοδότηση το 2025

Δείτε ποιες χώρες βρίσκονται στην κορυφή για συνταξιοδότηση το 2025, σύμφωνα με το International Living, αξιολογημένες για κόστος ζωής, υγειονομική περίθαλψη και ποιότητα ζωής.

Zélia Halkidiki: Για barefoot luxury στο πρώτο πόδι

Μία νέα πρόταση διαμονής και χαλάρωσης για τα weekends του Σεπτεμβρίου και του Οκτωβρίου στη Χαλκιδική.

Στην αιχμή της πολυτελούς κρητικής φιλοξενίας με την υπογραφή της etouri

Mε όρους σύγχρονους μα πάνω από όλα προσωποποιημένους, η εταιρία etouri σηματοδοτεί την κρητική φιλοξενία διαθέτοντας πως ενοικίαση ένα μεγάλο αριθμό από βίλες που λειτουργούν ως προσωπικά καταφύγια πολυτέλειας.