Ο αντίκτυπος του Φεστιβάλ "Διαδρομές στη Μάρπησσα" σε οικονομικό, πολιτιστικό και τουριστικό επίπεδο

Έρευνα από το Τμήμα Τουριστικών Σπουδών Πανεπιστημίου Πειραιώς.

Διαδρομές στη Μάρπησσα

Τον Αύγουστο του 2023 διεξήχθη έρευνα από το Τμήμα Τουριστικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Πειραιώς, υπό την επιστημονική επιμέλεια των Καθηγητών Δρ. Γεωργίας Ζούνη, Επίκουρης Καθηγήτριας Τουριστικού Μάρκετινγκ και του Δρ. Ιωάννη Κατσανάκη, Επίκουρου Καθηγητή Διοίκησης Πληροφοριακών Συστημάτων.

Στόχος ήταν η διερεύνηση του αντίκτυπου του φεστιβάλ στο νησί της Πάρου σε οικονομικό, πολιτιστικό και τουριστικό επίπεδο. Πληθυσμό της έρευνας αποτέλεσαν οι επισκέπτες του φεστιβάλ, οι οποίοι ανήκουν σε 3 κατηγορίες: κάτοικοι, εποχικοί κάτοικοι και τουρίστες. Το δείγμα περιελάμβανε 200 επισκέπτες, οι οποίοι προσεγγίστηκαν με τη μεθοδολογία της στρωματοποιημένης δειγματοληψίας καθ’ όλη τη διάρκεια του τριημέρου 25-27 Αυγούστου, εξασφαλίζοντας την αξιοπιστία του δείγματος και την αντιπροσωπευτικότητά του στον πληθυσμό των επισκεπτών του φεστιβάλ.

Κατά τη διάρκεια του φεστιβάλ, ερευνητές με επικεφαλής την κα. Λαμπρινή Κοκολαντωνάκη (Τμήμα Τουριστικών Σπουδών Πανεπιστημίου Πειραιώς) διένειμαν τα ερωτηματολόγια στους επισκέπτες του φεστιβάλ, εξηγώντας τους το πλαίσιο της έρευνας και συλλέγοντας τις απαντήσεις τους. Οι απαντήσεις που συγκεντρώθηκαν, αξιολογήθηκαν και αναλύθηκαν στο SPSS για την εξαγωγή συμπερασμάτων από ομάδα ερευνητών του Τμήματος Τουριστικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Πειραιώς.

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας, υπήρξε αντιπροσώπευση και από τις τρεις ομάδες επισκεπτών: Εποχικοί κάτοικοι: 37.0%, Τουρίστες: 36.5% και Κάτοικοι: 26.5%.

Από την έρευνα προκύπτει ότι το φεστιβάλ "Διαδρομές στη Μάρπησσα" έχει θετικό αντίκτυπο στην τοπική οικονομία της Πάρου, καθώς το 99% των συμμετεχόντων πιστεύει ότι το φεστιβάλ έχει οφέλη στην τοπική οικονομία της Πάρου, με το 72.5% των συμμετεχόντων να πιστεύει ότι έχει σημαντικά θετικά οφέλη. Αυτή η θετική αντίληψη εκφράζεται τόσο από τους κατοίκους της περιοχής (71.7% θεωρούν ότι έχει σημαντικά οφέλη), όσο και από τους εποχικούς κατοίκους (70.3%) και τους τουρίστες (75.3%). Ένα εντυπωσιακό εύρημα αφορά στην συμβολή του φεστιβάλ στην προβολή και διάδοση του πολιτισμού και της παράδοσης της Πάρου, με όλους τους συμμετέχοντες να απαντούν πως το φεστιβάλ έχει 100% θετικό αντίκτυπο στον πολιτισμό του νησιού, χωρίς καμία αρνητική απάντηση. Η συνολική ικανοποίηση από το φεστιβάλ είναι απόλυτη σε ποσοστό 99% με το 65.0% των συμμετεχόντων να το χαρακτηρίζει ως "άριστο" και το 34.0% να το αξιολογεί ως "πολύ καλό", ενώ μόλις 1 στα 200 άτομα έχει αρνητική άποψη.

Αξιόλογα είναι και τα ευρήματα σχετικά με την επίδραση του φεστιβάλ στους τουρίστες. Περίπου το 60% των τουριστών δήλωσαν ότι το φεστιβάλ ήταν ένας κύριος λόγος που τους οδήγησε να επισκεφθούν την Πάρο, αναδεικνύοντας τον ισχυρό προσανατολισμό προς την εκδήλωση και την πολιτιστική εμπειρία που προσφέρει το φεστιβάλ. Επιπλέον, ο ένας στους δύο τουρίστες αποφάσισε να παραμείνει περισσότερες ημέρες στο νησί λόγω του φεστιβάλ. Το 98.3% από το σύνολο των επισκεπτών – τουριστών πιστεύει ότι το φεστιβάλ έχει βελτιώσει σημαντικά την τουριστική εμπειρία τους στην Πάρο, επισημαίνοντας την ποιότητα και το ενδιαφέρον της εκδήλωσης. Τέλος, το 81.7% των τουριστών εξερευνά και άλλα αξιοθέατα και μέρη της Πάρου κατά τη διάρκεια του φεστιβάλ, προσθέτοντας ποικιλία στην τουριστική εμπειρία τους και συμβάλλοντας στην προβολή διαφόρων πτυχών του νησιού.

Δείτε την παρουσίαση των αποτελεσμάτων της έρευνας από το Πανεπιστήμιο Πειραιώς

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Travel

Η Hilton ανοίγει δέκα νέα resorts σε δημοφιλείς ευρωπαϊκούς προορισμούς

Δέκα νέα θέρετρα αναμένεται να ανοίξουν αυτό το καλοκαίρι σε νησιωτικούς προορισμούς της Μεσογείου, ανεβάζοντας τον αριθμό των resorts που διαχειρίζεται ή κατασκευάζει η Hilton σε Ευρώπη, Μέση Ανατολή και Αφρική σε σχεδόν εκατό.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
25/04/2024

"Routes Europe 2024": Πρώτο και πάλι στην Ευρώπη το αεροδρόμιο της Αθήνας

Το αεροδρόμιο της Αθήνας κατέκτησε ξανά την πρώτη θέση για τη στρατηγική μάρκετινγκ και τις ενέργειές του για την ανάπτυξη της αγοράς της Αθήνας, στην κατηγορία άνω των 20 εκατομμυρίων επιβατών.

Ξενοδοχείο Μεγάλη Βρεταννία: Ξεχωριστές προτάσεις για Πάσχα στην Αθήνα

Το εμβληματικό αθηναϊκό ξενοδοχείο, για τις μέρες του φετινού Πάσχα προτείνει εντυπωσιακές ιδέες δώρων από το "GB Corner Gifts & Flavors" και στρώνει πασχαλινό τραπέζι στο πλήρως ανακαινισμένο "GB Roof Garden" με το κάδρο της Ακρόπολης σε πρώτο πλάνο.

"Makedonia Palace", Θεσσαλονίκη: Ανάσταση αγναντεύοντας το Θερμαϊκό

Το πολυτελές ξενοδοχείο στη συμπρωτεύουσα, για τις κατανυκτικές μέρες του Πάσχα έχει ετοιμάσει γαστρονομικές προτάσεις που συνδυάζουν τη φινέτσα με την ελληνική παράδοση.

Ξεχωριστά ξενοδοχεία και εστιατόρια για Πάσχα σε Αττική και Αργοσαρωνικό

Μπορεί το Πάσχα για τους περισσότερους το μυαλό να τρέχει στην εξοχή, η Αθήνα έχει όμως τη δική της γραφικότητα με ιστορικές εκκλησίες ανά την πόλη, με την Πλάκα και Λυκαβηττό να μαγνητίζουν τα βλέμματα.

Η Αθήνα στις καλύτερες ευρωπαϊκές πόλεις για εκπαιδευτικά οικογενειακά ταξίδια

Η Αθήνα βρίσκεται ανάμεσα στις 20 κορυφαίες πόλεις της Ευρώπης για εκπαιδευτικά οικογενειακά ταξίδια και συγκεκριμένα στην 11η θέση.

Ρουμελιώτικο Πάσχα στη Λιβαδειά με έθιμα και παραδόσεις

Δείτε τι ετοιμάζει ο Δήμος Λεβαδέων για το φετινό Πάσχα.