
Check-in εξ αποστάσεως, κλειδιά δωματίων σε mobile app, μενού για room service σε tablets ή QR codes… η ξενοδοχειακή εμπειρία έχει εξελιχθεί πολύ τα τελευταία χρόνια. Οι smart λειτουργίες που τρύπωσαν στα καταλύματά μας, για να περιορίσουν την αλληλεπίδραση επισκεπτών και προσωπικού στα χρόνια της πανδημίας, έχουν κάνει τη διαμονή μας απείρως απολαυστικότερη τώρα στα χρόνια της κανονικότητας, ακόμη κι όταν περιορίζονται σε ασύρματα charging pads στα κομοδίνα και σχεδιασμένες σκηνές φωτισμού με το πάτημα ενός κουμπιού. Φανταστείτε, όμως, ένα ξενοδοχείο όπου η πόρτα του δωματίου θα σκανάρει το πρόσωπό σας ακριβώς με τον ίδιο τρόπο που το κάνει το κινητό σας για να ξεκλειδώσει, κι όπου ο καθρέφτης απέναντι από το κρεβάτι σας δεν θα μετατρέπεται μόνο στην HD τηλεόραση που έχουμε δει τελευταία στα δωμάτια του «Four Seasons Astir Palace», αλλά και σε ψηφιακό concierge, ο οποίος θα διαβάζει τη φωνή σας ακριβώς όπως η Alexa, για να σας βοηθήσει να κλείσετε το spa session, ή το δείπνο σας για το βράδυ. Σας φαίνεται φουτουριστικό; Κι όμως, εμβληματικές εταιρείες, όπως η Marriott, αρχίζουν να εφαρμόζουν τους καρπούς συνεργασιών με τεχνολογικούς κολοσσούς και σχεδιάζουν τα δωμάτια του μέλλοντος, ενσωματώνοντας ένα σωρό τεχνολογικά καλούδια: από voice controlled υπηρεσίες μέχρι κρεβάτια που εξαφανίζονται στο ταβάνι για να δώσουν χώρο σε γραφεία που κατεβαίνουν απ’ τους τοίχους. Φυσικά, τίποτε απ’ όλα αυτά δεν θα μπορέσει να αντικαταστήσει το ζεστό χαμόγελο της ρεσεψιονίστ που θα μας υποδεχτεί με την ευχή για καλή διαμονή ή τον βαλέ που θα μας βοηθήσει με τις αποσκευές πριν το «εις το επανιδείν» της αναχώρησης. Σίγουρα, όμως, θα έχουν κάνει τη διαμονή μας… δεν θα πω πολύ πιο φουτουριστική, αλλά εντελώς πιο σύγχρονη.