«Σας καλωσορίζουμε στο λανσάρισμα της νέας τουριστικής ταυτότητας της Αττικής». Με αυτά τα λόγια υποδέχθηκε στο κατάμεστο αμφιθέατρο του Μουσείο Ακρόπολης ο Περιφερειάρχης Αττικής Γιώργος, Πατούλης, εκπροσώπους του Τύπου, της Αυτοδιοίκησης, της Κυβέρνησης και των εμπλεκόμενων θεσμών, για τα αποκαλυπτήρια της νέας τουριστικής καμπάνιας με την οποία η Περιφέρεια στοχεύει να αυξήσει κατά 6,1 εκατ. τις αφίξεις και τα 2,745 δισ. τις εισπράξεις μέσα στο 2020.
Με κεντρικό μότο το «Attica: Greece in a Snapshot», η νέα τουριστική στρατηγική της Περιφέρειας συνοψίζεται σε μια σειρά βασικών αξόνων, οι οποίοι περιλαμβάνουν Χωροταξική Κατανομή Τουριστικού Σχεδιασμού, βάσει του οποίου θα αναδειχθούν τουριστικά αναξιοποίητες μέχρι σήμερα περιοχές των 66 Δήμων της Αττικής, σχεδιασμό του παράκτιου μετώπου της Αττικής βάσει των αρχών της αειφόρου ανάπτυξης, του γαλάζιου τουρισμού και της κυκλικής οικονομίας, αλλά και την μελέτη των προοπτικών αξιοποίησης των Ολυμπιακών εγκαταστάσεων του Αθήνα 2004, με στόχο τη φιλοξενία μεγάλων αθλητικών γεγονότων και την προσέλκυση εναλλακτικών μορφών τουρισμού.
Επιπλέον, τα σχέδια της Περιφέρειας περιλαμβάνουν την επεξεργασία παροχής κινήτρων για προσέλκυση επενδύσεων στον τομέα του τουρισμού, του πολιτισμού και του αθλητισμού, την υποστήριξη δράσεων για την ανάπτυξη πολιτιστικών διαδρομών στην Αττική, την δημιουργία δικτύων αρχαιολογικών χώρων και μουσείων, αλλά και τη μελέτη έργων προστασίας και ανάδειξης ιστορικών κέντρων και κτιρίων της Αθήνας, του Πειραιά, της Κηφισιάς, του Λαυρίου και της Ελευσίνας, αποσκπώντας στη σύνδεσή τους με διάσπαρτα μνημεία και χώρους, αλλά και με τους κύριους ιστορικούς άξονες της Αθήνας, των Μεγάρων και της Αίγινας. Τέλος, τους στόχους της Περιφέρειας δεν λείπουν σχέδια για την ανάπτυξη δικτύου συγκοινωνίας με υδροπλάνα στα όρια της Περιφέρειας, ενώ ιδιαίτερη έμφαση θα δοθεί στη δημιουργία υποδομών για τις μετακινήσεις των επισκεπτών, με προτεραιότητα στα άτομα με κινητικές δυσκολίες, στο πλαίσιο της στρατηγικής της νέας διοίκησης για μία Περιφέρεια χωρίς αποκλεισμούς.
Για την υλοποίηση των σχεδίων, ο κος Πατούλης ανακοίνωσε ότι προωθείται η δημιουργία ενός Ενιαίου Οργανισμού Τουρισμού της Περιφέρειας Αττικής, που θα προγραμματίζει και θα συντονίζει όλες τις δράσεις, με τη συμμετοχή όλων των Δήμων αλλά και εκπροσώπων των επαγγελματικών φορέων, αλλά και ότι θα δρομολογηθούν δράσεις τουριστικής εκπαίδευσης και κατάρτισης, καθώς και οργανωμένες εκστρατείες ευαισθητοποίησης για την προώθηση της τουριστικής συνείδησης και επαγγελματισμού.
«Έχουμε δεσμευθεί να μετατρέψουμε την Αττική σε παγκόσμια μητρόπολη υγείας και ευεξίας» τόνισε ο κος Πατούλης, υπογραμμίζοντας την κρίσιμη λειτουργία του στόχου αυτού ως ομπρέλα ανάδειξης πολλαπλών τουριστικών προϊόντων που συνδέονται με την ευζωία, όπως ο γαστρονομικός και ο οινολογικός τουρισμός, αλλά και ο αγροτουρισμός. Επιπρόσθετα, βάρος θα δοθεί και στην ανάπτυξη των θεματικών και εναλλακτικών μορφών τουρισμού, με βάση τους στόχους της βιώσιμης τουριστικής ανάπτυξης, και έχοντας ως προτεραιότητα την προστασία και την ανάδειξη του φυσικού περιβάλλοντος, αλλά και την προστασία του αυθεντικού χαρακτήρα της Αττικής και της πολιτιστικής κληρονομιάς της.
«Εργασθήκαμε συστηματικά, για να σχεδιάσουμε εκ νέου την ιδανική "Αττική εμπειρία" για τον διεθνή τουρίστα» σημείωσε, προλογίζοντας τα τρία μεγάλα και οκτώ μικρά νέα προωθητικά βίντεο, την παραγωγή των οποίων υπογράφει η έμπειρη εταιρεία Steficon, σε σκηνοθεσία Θοδωρή Παπαδουλάκη και Μαρίας Ντούζα. Ενσωματώνοντας τον κεντρικό άξονα της νέας καμπάνιας, τα νέα αυτά σποτ προσφέρουν χορταστικές ματιές στον φυσικό και πολιτιστικό πλούτο που συνθέτει το πολυπρόσωπο ψηφιδωτό της Περιφέρειας Αττικής, μέσα από μια σειρά σεναρίων που προσεγγίζουν την ανεξάντλητη βεντάλια ταξιδιωτών στους οποίος μπορεί να απευθυνθεί η περιοχή.
Επιπλέον, ο κ. Πατούλης υπογράμμισε πως η νέα διοίκηση της Περιφέρειας από τον Σεπτέμβριο οπότε και ανέλαβε, μέχρι σήμερα, έχει προβεί σε στρατηγικές κινήσεις για την τουριστική ενίσχυση της Αττικής, όπως είναι η συμμετοχή της σε μεγάλες διεθνείς εκθέσεις, αλλά και η επιτάχυνση των διαδικασιών αδειοδοτήσεων και επενδυτικών έργων που θα συνδράμουν στην τουριστική ανάπτυξη.
«Σήμερα, έχουμε την ικανοποίηση, στους δύο πρώτους μήνες της νέας τουριστικής χρονιάς, να μπορούμε να προβλέπουμε αύξηση στις τουριστικές αφίξεις κατά 5% για το 2020 (δηλαδή 6,1 εκατ. αφίξεις) και αύξηση στις τουριστικές εισπράξεις κατά 10%, δηλαδή 2,745 δις. ευρώ», ανέφερε και πρόσθεσε πως στους στόχους για την ενίσχυση της επισκεψιμότητας στην Αττική εντός του 2020, είναι μεταξύ άλλων «η αύξηση στις τουριστικές αφίξεις κατά 5% (6.100.000 αφίξεις), η αύξηση στις τουριστικές Εισπράξεις κατά 10% (2,745 δισ. €), η αύξηση της μέσης διάρκειας παραμονής κατά 4% (5,7 ημέρες), η αύξηση στις διανυκτερεύσεις κατά 10% (35 εκ. διανυκτερεύσεις), η αύξηση στην κατά κεφαλή δαπάνη/επίσκεψη κατά 5% (450 €), αλλά και η αύξηση κλινών κατά 2.000 (από 62.800 σε 64.000 ή 2%), με έμφαση σε τετράστερα και πεντάστερα ξενοδοχεία (από 31.800 σε 33.000 ή 3,7%)». «Επιθυμία μας είναι να αναδειχθεί η ιδιαίτερη τουριστική αξία της Αττικής μας, ως αιώνια Μητρόπολη, που αξίζει έστω και μια φορά να επισκεφθεί και να βιώσει ο ταξιδιώτης της γης» σημείωσε.