Περιφέρεια Αττικής: Χτίζοντας τη στρατηγική του τουρισμού της Αττικής

Ο απολογισμός των πεπραγμένων της Περιφέρειας Αττικής στον τουρισμό και η εν εξελίξει στρατηγική της στον τομέα αυτό.

Περιφέρεια Αττικής: Χτίζοντας τη στρατηγική του τουρισμού της Αττικής

Έχοντας αναδειχθεί τρίτη τουριστική δύναμη της Ελλάδας την τελευταία διετία, συμβάλλοντας με πάνω από 2 δις στα έσοδα της χώρας, η Περιφέρεια Αττικής παρουσίασε την Τρίτη 19 Μαρτίου στο Μουσείο της Ακρόπολης τον απολογισμό των πεπραγμένων της στον τουρισμό και την εν εξελίξει στρατηγική της στον τομέα αυτό.

Πέρα από τις εξωτερικές θετικές συγκυρίες που βοήθησαν την ανάπτυξη του ελληνικού τουρισμού και τη γενικότερη άνοδο της Αθήνας, αυτό που πρέπει να αναγνωριστεί στην Περιφέρεια Αττικής είναι ότι από την αρχή εστίασε στη σημασία του τουρισμού. Παρότι αυτό δεν ήταν δεδομένο από τις αρμοδιότητές της βάσει νόμου, πήρε την πρωτοβουλία για τη δημιουργία Διεύθυνσης Τουρισμού, εκπόνησε στρατηγικό σχέδιο σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο Πατρών, τόλμησε συνέργειες με δήμους, δημόσιους και ιδιωτικούς φορείς και όσα είχαμε ακούσει στην αρχή της θητείας της, όταν είχε παρουσιάσει τη στρατηγική της στον τουρισμό, πάλι στο Μουσείο της Ακρόπολης, έγιναν πράξη ή μπήκαν σε πρόγραμμα.

Όπως τόνισε, μεταξύ άλλων η Περιφερειάρχης Αττικής Ρένα Δούρου κατά την παρουσίαση η Περιφέρεια έβαλε «Τα τελευταία 4.5 χρόνια, με επιστημονικό σχεδιασμό και για πρώτη φορά, τις στέρεες βάσεις για μια συστηματική τουριστική προβολή», κάτι που δεν ήταν αυτονόητο ή εύκολο. «Γιατί βρεθήκαμε μπροστά στο θεσμικό δεδομένο: το άρθρο 186, τομέας Δ, παράγραφος 19, του Καλλικράτη, αφιέρωνε τρεις γραμμές για την απασχόληση, το εμπόριο και τον τουρισμό. Σε συνδυασμό με τις χρόνιες παθογένειες της διοίκησης, την υποστελέχωση, την έλλειψη εξειδίκευσης, τη γραφειοκρατία, αντιλαμβάνεστε το περιβάλλον μέσα στο οποίο ξεκινήσαμε να λειτουργούμε αναφορικά με το κρίσιμο θέμα της τουριστικής προβολής», εξήγησε η ίδια.

Περιφέρεια Αττικής: Χτίζοντας τη στρατηγική του τουρισμού της Αττικής - εικόνα 1
H Περιφερειάρχης Αττικής Ρένα Δούρου με την Ελένη Δημοπούλου, Εντεταλμένη Περιφερειακή Σύμβουλος για τον Τουρισμό στην Περιφέρεια Αττικής.

Οι εισηγητές της εκδήλωσης Ελένη Δημοπούλου, Εντεταλμένη Περιφερειακή Σύμβουλος για τον Τουρισμό στην Περιφέρεια Αττικής, Αθηνά Κολυβά, Προϊσταμένη της Διεύθυνσης Τουρισμού της Περιφέρειας Αττικής και Δημήτρης Κούτουλας, Επίκουρος Καθηγητής του Πανεπιστημίου Πατρών, παρουσίασαν αναλυτικά τους στόχους, τα πεπραγμένα και τους μελλοντικούς σχεδιασμούς της Διεύθυνσης Τουρισμού.

Το 2017 παρουσιάστηκε 20% αύξηση των ταξιδιωτικών εισπράξεων στην Περιφέρεια Αττικής σε σχέση με το 2016 (όταν η αντίστοιχη αύξηση στο σύνολο της χώρας ήταν 11%), ενώ η αύξηση των διανυκτερεύσεων για το ίδιο έτος σε σχέση με το 2014 ήταν 12,9% και η αύξηση της δαπάνης ανά επισκέπτη 6%. Επίσης, παρατηρήθηκε μεγαλύτερη αύξηση στις διανυκτερεύσεις στην Ανατολική Αττική και τον Πειραιά, με αποτέλεσμα η κατανομή των διανυκτερεύσεων να παρουσιάζει μια πιο ισορροπημένη εικόνα και να μην εστιάζεται μόνο στο κέντρο της Αθήνας.

Όπως σημείωσε ο Δημήτρης Κούτουλας, η αντιμετώπιση της Αττικής όχι ως ενιαίο προορισμό με μονοδιάστατη εστίαση στα city breaks αλλά ως διοικητική περιοχή που διαθέτει πολλούς μικρότερους συναρπαστικούς προορισμούς αποδίδει, και η πιο ισομερής κατανομή των διανυκτερεύσεων δικαιώνει την νέα τουριστική στρατηγική που ακολουθήθηκε. Συμπλήρωσε ότι στο μέλλον έμφαση θα πρέπει να δοθεί στην περαιτέρω ανάπτυξη της προϊοντικής προσέγγισης με νέα προϊόντα (γάμοι, κρουαζιέρα, ταξίδια πολυτέλειας, δραστηριότητες στη θάλασσα κλπ.), στην ενίσχυση του αφηγήματος (storytelling) και στις επαφές με τους δήμους και φορείς, οι περισσότεροι από τους οποίους αντιμετώπισαν την πρόσκληση της Περιφέρειας με ευχάριστη έκπληξη ώντας η πρώτη φορά που είχαν κληθεί σε διαβούλευση τέτοιας κλίμακας.

Περιφέρεια Αττικής: Χτίζοντας τη στρατηγική του τουρισμού της Αττικής - εικόνα 2

Μερικές από τις δράσεις τουριστικής προβολής της Περιφέρειας είναι οι εξής:

Εκπόνηση Αναλυτικού Στρατηγικού Σχεδίου Δράσης για την Τουριστική Προβολή, που συνδυάζει ολιστική αντίληψη και εξειδικευμένο σχέδιο δράσεων - από τον Αργοσαρωνικό ως την Ελευσίνα, την πολιτιστική πρωτεύουσα του 2021.
● Δημιουργία πολύπλευρης στρατηγικής τουριστικής προβολής αναδεικνύοντας τα διαφορετικά προϊόντα/ χαρτοφυλάκια της Αττικής - όχι πουλώντας γενικά Αττική που δεν λέει κάτι στον ξένο τουρίστα αλλά εστιάζοντας στις ιδιαιτερότητες κάθε Δήμου και στις θεματικές μορφές τουρισμού.
Δημιουργία θεματικών δικτύων τουρισμού -των product clubs. Με την παραίνεση και τη βοήθεια της Περιφέρειας ένα ενεργό μέρος επιχειρηματιών της γαστρονομίας και των οινοποιών δημιούργησε το πρώτο Συνεργατικό δίκτυο Τουρισμού στην Αττική για την Προβολή του Γαστρονομικού και του Οινικού Τουρισμού, το «Attica food and wine experience».
Rebranding, με νέο λογότυπο και την αναβαθμισμένη ιστοσελίδα www.athensattica.com, αλλά και μέσα από πολλαπλές συνέργειες με όλους τους αρμόδιους, δημόσιους και ιδιωτικούς, φορείς, fam trips για ξένους δημοσιογράφους κλπ.
● Δημιουργία Film Office – πόλος έλξης επενδύσεων για οπτικοακουστικές παραγωγές - σε συνεργασία με το ΕΚΟΜΕ.
Φιλμογράφιση της Αττικής με σύγχρονο τρόπο με τον διεθνώς βραβευμένο σκηνοθέτη Θοδωρή Παπαδουλάκη (γνωστό και από τις τηλεοπτικές σειρές «Η λέξη που δε λες» και το «Νησί») και την εταιρεία Steficon.

Παράλληλα, ετοιμάζεται η δημιουργία του εργαλείου Ολιστικής Διαχείρισης του Προορισμού- του DMO της Περιφέρειας Αττικής που θα περιέχει το Παρατηρητήριο Τουρισμού, θα εκπονεί εξειδικευμένες έρευνες σε συνεργασία με το Ινστιτούτο Τουριστικών Ερευνών και Προβλέψεων του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδας.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Αφιερώματα

Τα ξενοδοχεία του χειμώνα: Πού θα μείνεις στις φετινές χειμερινές σου εξορμήσεις

Αν ετοιμάζεστε για χειμερινές και Χριστουγεννιάτικες διακοπές στην Ελλάδα αυτά είναι τα ξενοδοχεία που πρέπει να τσεκάρετε!

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
11/12/2025

Eliamos Villas Hotel & Spa: Το boutique καταφύγιο στην Κεφαλονιά με θέα που κόβει την ανάσα

Ένα wellness retreat όπου η πολυτέλεια συναντά τη φύση και την αυθεντικότητα του Ιονίου.

Amirandes: Η ψυχή της Κρήτης γίνεται εμπειρία όπως μόνο η Grecotel ξέρει

Όσοι έχουν έρθει στo "Amirandes" το γνωρίζουν. Δεν είναι απλώς ένα από τα κορυφαία resorts στην Ελλάδα, αλλά η επιτομή του πώς η Grecotel ξέρει να κάνει την ψυχή ενός τόπου αξέχαστη ταξιδιωτική εμπειρία. Αυτόν το χειμώνα ζούμε την Κρήτη αλλιώς.

Η Αθηναϊκή φινέτσα του "The Dolli"

Στο σημείο όπου η ελληνική πρωτεύουσα ενώνει το παρελθόν με το παρόν και το μέλλον της, ο επισκέπτης συναντά τον αληθινό εαυτό της, μέσα από μια αυθεντική εμπειρία φιλοξενίας, ανόθευτης κομψότητας και ταξιδιωτικής έμπνευσης.

Το χειμερινό περιοδικό "Taste & Travel" κυκλοφορεί την Πέμπτη 4 Δεκεμβρίου μαζί με το "αθηνόραμα"

Πλούσιο και χορταστικό, σας στρώνει το χάρτη για τα πιο νόστιμα ταξίδια του χειμώνα!