Ο τουρισμός πέθανε

Το προβοκατόρικο αυτό σύνθημα κυριάρχησε στο ετήσιο συνέδριο του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ), όπου συμμετείχαν προσωπικότητες που διαμορφώνουν το μέλλον του ταξιδιού.

Ο τουρισμός πέθανε

Με αυτό το προβοκατόρικο σύνθημα καλωσόρισε ο Paul Papadimitriou, ειδικός στις στρατηγικές του μέλλοντος, το κοινό του ετήσιου συνεδρίου του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ) που έγινε την Τρίτη 14 Οκτωβρίου στο «Hilton Aθηνών», με θέμα «Tourism in Transition: #someTHINKdifferent». Ένα σύνθημα που, με την αναγκαία προσθήκη «τουλάχιστον ο τουρισμός όπως τον ξέραμε», έμελλε να υιοθετήσουν οι περισσότεροι ομιλητές της πρώτης συνεδρίας, ειδικοί στο τουριστικό μάρκετινγκ διαφορετικών πόλεων της Σκανδιναβίας.

Σε μια εποχή που 2,5 δισεκατομμύρια ταξιδιωτών μιας νέας μέσης τάξης κυρίως από την Ασία προκαλούν τηn διαρκή γιγάντωση του τουρισμού («είμαστε η τελευταία γενιά που θα έχουμε δει προορισμούς άδειους!» ακούστηκε χαρακτηριστικά), τη συζήτηση μονοπώλησε η σημασία της αλλαγής νοοτροπίας έτσι ώστε να επιτευχθεί το πέρασμα από την έμφαση στην τουριστική προώθηση ενός προορισμού σε μια ολιστική προσέγγιση ταξιδιωτικού μάνατζμεντ. Μια προσέγγιση που θα λαμβάνει υπόψη της τη χρυσή ισορροπία ανάμεσα σε τρεις κρίκους της αλυσίδας: τους κατοίκους, τους επισκέπτες και τις επιχειρήσεις.

Ο τουρισμός πέθανε - εικόνα 1
Ο Martin Boisen, συνιδρυτής και αντιπρόεδρος της διεθνούς ένωσης The International Place Branding Association

«Το ότι ο τουρισμός κάνει καλό στην οικονομία είναι πολύ λιγότερο αλήθεια απ’ ό,τι ήταν τη δεκαετία του ’80 και του ’90. Δεν πρέπει να μένουμε στα νούμερα αλλά να εξετάζουμε τα συγκεκριμένα οφέλη ή συνέπειες που θα έχει κάθε μία επένδυση σε τοπικό επίπεδο», είπε χαρακτηριστικά ο Martin Boisen, συνιδρυτής και αντιπρόεδρος της διεθνούς ένωσης The International Place Branding Association, η οποία συνεργάζεται με πολλούς φορείς για τον τουρισμό στις Κάτω Χώρες αλλά και στην Ευρώπη, αναφερόμενος σε μια μεγάλη ρωσική τουριστική επένδυση σε κάποιο ελληνικό νησί για την οποία διάβασε ένα δημοσίευμα ερχόμενος στη χώρα μας. Κοινή ήταν η πεποίθηση ότι δεν πρέπει να περιμένουμε να δούμε τα αρνητικά του υπερτουρισμού στην πράξη αλλά να τα προβλέψουμε.

Ο τουρισμός πέθανε - εικόνα 2
Το συνέδριο πραγματοποιήθηκε στο κατάμεστο Hesperides Hall του Hilton Athens.

Επίσης ως κοινός τόπος αναφέρθηκε η αρχή ότι ταξιδιωτικό προϊόν θεωρούνται πλέον οι κάτοικοι μιας πόλης και όχι τα αξιοθέατά της. Γι’ αυτό και σε πόλεις που έχουν ήδη περάσει το πρώτο τουριστικό κύμα και έχουν το βλέμμα στο μέλλον, όπως το Άμστερνταμ, γίνεται ιδιαίτερη προσπάθεια για την ενίσχυση της υπερηφάνειας των κατοίκων για την πόλη τους και των κινήτρων για να τη γνωρίσουν καλύτερα, παράλληλα με τη διάχυση των επισκεπτών σε διαφορετικές γειτονιές και την έμφαση στην ποιότητα των επισκεπτών και βέβαια στην προσέλκυση επιχειρήσεων που να συμβαδίζουν με το δυναμικό χαρακτήρα της πόλης και να τον ενισχύουν.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Αφιερώματα

Τα ξενοδοχεία του χειμώνα: Πού θα μείνεις στις φετινές χειμερινές σου εξορμήσεις

Αν ετοιμάζεστε για χειμερινές και Χριστουγεννιάτικες διακοπές στην Ελλάδα αυτά είναι τα ξενοδοχεία που πρέπει να τσεκάρετε!

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
11/12/2025

Eliamos Villas Hotel & Spa: Το boutique καταφύγιο στην Κεφαλονιά με θέα που κόβει την ανάσα

Ένα wellness retreat όπου η πολυτέλεια συναντά τη φύση και την αυθεντικότητα του Ιονίου.

Amirandes: Η ψυχή της Κρήτης γίνεται εμπειρία όπως μόνο η Grecotel ξέρει

Όσοι έχουν έρθει στo "Amirandes" το γνωρίζουν. Δεν είναι απλώς ένα από τα κορυφαία resorts στην Ελλάδα, αλλά η επιτομή του πώς η Grecotel ξέρει να κάνει την ψυχή ενός τόπου αξέχαστη ταξιδιωτική εμπειρία. Αυτόν το χειμώνα ζούμε την Κρήτη αλλιώς.

Η Αθηναϊκή φινέτσα του "The Dolli"

Στο σημείο όπου η ελληνική πρωτεύουσα ενώνει το παρελθόν με το παρόν και το μέλλον της, ο επισκέπτης συναντά τον αληθινό εαυτό της, μέσα από μια αυθεντική εμπειρία φιλοξενίας, ανόθευτης κομψότητας και ταξιδιωτικής έμπνευσης.

Το χειμερινό περιοδικό "Taste & Travel" κυκλοφορεί την Πέμπτη 4 Δεκεμβρίου μαζί με το "αθηνόραμα"

Πλούσιο και χορταστικό, σας στρώνει το χάρτη για τα πιο νόστιμα ταξίδια του χειμώνα!