Συνδυάζουν με επιτυχία τις χαμηλές τιμές με την ευελιξία και το ιδιαίτερο design. Το νέο ξενοδοχειακό trend ακούει στο όνομα capsule hotels, και εξαπλώνεται σε ολόκληρο τον κόσμο.

Δεν απευθύνεται στον μέσο ταξιδιώτη και οπωσδήποτε δεν είναι μια εμπειρία που θα εκτιμήσει όποιος υποφέρει από κλειστοφοβία. Δεν είναι όμως και μια πρόταση διαμονής που δεν βρήκε το κοινό της. Ίσα ίσα, ο ύπνος σε κάψουλες, με διάφορες μορφές και σε εντελώς διαφορετικά μεταξύ τους τοπία, έχει αρκετούς οπαδούς, γι' αυτό και δεν περιορίστηκε στην πρώτη διδάξασα Ιαπωνία.
Η αμερικανική αλυσίδα The Pod Hotels έχει παρουσία σε Ουάσινγκτον και Νέα Υόρκη (Μπρούκλιν και Μανχάταν), με πιο άνετες επιλογές διαμονής, πιστές όμως στη λογική ότι παραλείπονται από το δωμάτιο όλα τα περιττά που κοστίζουν και μένει μονάχα το κρεβάτι.

Στην έρημο της Καλιφόρνια πάλι, η εμπειρία ονομάζεται «κάμπινγκ σε κάψουλα» και η προσφερόμενη διαμονή, την οποία υπογράφει η καλλιτέχνης Andrea Zittel, είναι ακριβώς αυτό: κρεβάτια με καπάκια που κλείνουν στη μέση της ερήμου. Σαν να βρίσκεσαι σε εσωτερικό χαπιού ένα πράγμα!
Η Ιαπωνία, βέβαια, που γέννησε την ιδέα, δεν κάνει εύκολα.... εκπτώσεις στο concept. Δεν δίνεται δηλαδή στον ταξιδιώτη περισσότερος χώρος από ένα κρεβάτι, ενίοτε με ράδιο ή τηλεόραση, κοινόχρηστη τουαλέτα και locker. Το κόστος είναι πολύ χαμηλό με μόνο ανταγωνιστή τα... hostels. Αν το σκέφτεστε, αναζητήστε μία από τις πέντε μονάδες της γιαπονέζικης αλυσίδας Nine Hours.