Οι νέες τάσεις και οι προορισμοί του 2015

Αντί για selfies βγάζουμε braggies, αντί για hostel μένουμε σε poshtel, κλείνουμε αυθημερόν τραπέζι στα πιο fully booked εστιατόρια κι ετοιμάζουμε βαλίτσες για τα νέα αρχιτεκτονικά landmarks της Ευρώπης. Ταξιδεύουμε πρώτοι στις τάσεις του 2015. 

Οι νέες τάσεις και οι προορισμοί του 2015

Αντί για selfies βγάζουμε braggies, αντί για hostel μένουμε σε poshtel, κλείνουμε αυθημερόν τραπέζι στα πιο fully booked εστιατόρια κι ετοιμάζουμε βαλίτσες για τα νέα αρχιτεκτονικά landmarks της Ευρώπης. Σωστά μαντέψατε, ξεφυλλίσαμε και φέτος το Global Trends Report αλλά και τις λίστες με τους hot προορισμούς για το 2015 γνωστών ταξιδιωτικών τίτλων, όπως ο «Lonely Planet», το «National Geographic» και το «Travel + Leisure», και συγκεντρώσαμε τα καλύτερα για τη χρονιά που μόλις ξεκίνησε.

Οι νέες τάσεις και οι προορισμοί του 2015 - εικόνα 1
Η νέα φουτουριστική αγορά Markthal στο όλο και πιο μοδάτο Ρότερνταμ

Global Trends Report (η ανάλυση που δημοσιεύεται κάθε χρόνο στον απόηχο της σημαντικής λονδρέζικης έκθεσης για τον τουρισμό World Travel Market) χωρίς τουλάχιστον ένα ιντριγκαδόρικο νέο ακρωνύμιο δεν νοείται, οπότε γνωρίστε τους MAMILs (Middle Aged Men in Lycra), δηλαδή τους μεσήλικους που φοράνε λίκρα. Μην πηγαίνει ο νους σας στο πονηρό, καθώς ο όρος αναφέρεται στην ολοένα και αυξανόμενη δημοφιλία της ποδηλασίας στους κύκλους των καλοβαλμένων αντρών κάποιας ηλικίας, οι οποίοι όλο και πιο συχνά πλέον αφήνουν το μπαστούνι του γκολφ στο ντουλάπι και «γλιστράνε» στο εφαρμοστό σορτσάκι της ποδηλασίας εξερευνώντας νέους τόπους... ορθοπεταλιά.

Οι νέες τάσεις και οι προορισμοί του 2015 - εικόνα 2
Το λονδρέζικο «Clink» είναι χαρακτηριστικό της τάσης των poshtels

Άλλη καινούργια λέξη τα poshtels: το καλοκαίρι που μας πέρασε μυηθήκαμε στο glamping (η κυριλέ εκδοχή του camping), ας γνωρίσουμε λοιπόν και αυτά τα νέας γενιάς hostels, τα οποία αναβαθμίζουν την εμπειρία της διαμονής με posh όρους και κεντρίζουν το ενδιαφέρον των ταξιδευτών που αναζητάνε την αυθεντικότητα, την κοινωνικοποίηση κι εν γένει αυτό που θα ονομάζαμε fun σε ένα κομψό πακέτο. Το Λονδίνο δείχνει το δρόμο με τα «Clink» (έχουν παράρτημα και στο Άμστερνταμ), «St Christopher’s Inn» και «Safestay» μοιρασμένα σε κομβικά σημεία, ενώ το «Slo Living Hostel» στη Λιόν διαθέτει εστιατόριο με πιάτα από 100% εποχικά υλικά και διοργανώνει ψαγμένους γύρους της πόλης.

Οι νέες τάσεις και οι προορισμοί του 2015 - εικόνα 3
«Slo Living Hostel»: hostel νέας γενιάς με 100% εποχική κουζίνα στη Λιόν

Γενικότερα η αναζήτηση αυθεντικών εμπειριών μακριά από την τουριστική πεπατημένη παραμένει ένα ισχυρό ζητούμενο της παγκόσμιας ταξιδιωτικής κοινότητας. Μαζί βεβαίως με το χαμηλό κόστος, το να μείνεις σε ένα κανονικό διαμέρισμα το οποίο ο ιδιοκτήτης του διαθέτει σε πλατφόρμες όπως το Airbnb σε κάνει να αισθάνεσαι πολύ λιγότερο τουρίστας και πολύ περισσότερο local. Και αν μένεις σε ένα κανονικό διαμέρισμα, γιατί να μην πας καλεσμένος σε ένα γεύμα που διοργανώνεται σε κάποιο σπίτι, το οποίο ο οικοδεσπότης κοινοποιεί μέσα από νέα κανάλια όπως το Eatwith και το Bookalokal; Όσο για τους foodies, εκεί έξω σημειώστε τα νέα apps (Killer Rezzy, Resy, I Know the Chef, Table 8) που εξασφαλίζουν τραπέζι ακόμη και αυθημερόν στα πιο περιζήτητα εστιατόρια της Νέας Υόρκης, του Σαν Φρανσίσκο και του Λος Άντζελες.
Από το laptop στο tablet και από το smartphone στο «έξυπνο» ρολόι, είναι γεγονός ότι δύσκολα μας βρίσκει πλέον κάποιος offline. Αυτή η κραταιά εισχώρηση των φορητών συσκευών σημαίνει πως, βάσει εκτιμήσεων, μέχρι το 2018 το 35% των online κρατήσεων θα γίνεται από τέτοιες, ενώ σε απόλυτο trend αναμένεται να εξελιχτούν τα wearable electronics. Φορετά ή φορέσιμα ηλεκτρονικά είναι η πιο ακριβής (μέχρι τώρα) μετάφραση του όρου, που (και πάλι μέχρι τώρα) αναφέρεται σε συσκευές όπως τα έξυπνα γυαλιά της Google, τα έξυπνα περικάρπια της Nike και τα έξυπνα ρολόγια της Samsung, της Sony και της Apple, τα οποία πρόκειται να εκτοξεύσουν την κατηγορία ενσωματώνοντας ποικίλες λειτουργίες.

Οι νέες τάσεις και οι προορισμοί του 2015 - εικόνα 4
«Fogo Island Inn» στον Καναδά: ξενοδοχείο με κοινωνική συνείδηση

Με το όλο και πιο ισχυρό peer-to-peer traveling από τη μία και τις νέες τεχνολογίες από την άλλη, τα «κλασικά» ξενοδοχεία καλούνται να λειτουργήσουν σε ένα πιο ανταγωνιστικό περιβάλλον, αγκαλιάζοντας όλα τα ψηφιακά εργαλεία κι επαναπροσδιορίζοντας το προϊόν που προσφέρουν. Μια φωτογραφία braggie (εκ του brag που σημαίνει «καυχιέμαι») στα social media του ξενοδοχείου που μόλις έκανες check in δεν είναι μόνο η… νέα selfie, αλλά κι ένας τρόπος να κερδίσεις δωρεάν θεραπείες spa, γεύματα και WiFi, ενώ ήδη η Starwood έχει ειδικό app για τα γυαλιά της Google και η Westin έχει στα σκαριά μια νέα εφαρμογή για καλύτερο ύπνο. Τι θα λέγατε ακόμη αν τα χρήματα που πληρώσατε για τη διαμονή σας επιστρέφονταν στην τοπική κοινωνία, όπως στην περίπτωση του εντυπωσιακού «Fogo Island Inn» στο Newfoundland του Καναδά, ή αν πακετάρατε στη βαλίτσα σας κάποια πράγματα που θα βοηθούν πρακτικά τις φιλανθρωπικές δραστηριότητες του ξενοδοχείου σας στην περίπτωση που ανήκει στην πλατφόρμα Pack for a Purpose; Όλο και περισσότερες αεροπορικές παρέχουν πλέον την «ενδιάμεση» κατηγορία θέσης premium economy, ενώ ασφαλώς και δεν μένουν έξω από το χορό των social media – με το Meet & Seat της KLM επιλέγουμε πλέον τον διπλανό μας βάσει του προφίλ του στο Facebook και το LinkedIn.

Οι νέες τάσεις και οι προορισμοί του 2015 - εικόνα 5
Η τσέχικη πόλη Pilsen, πατρίδα της μπίρας pils, είναι Πολιτιστική Πρωτεύουσα της Ευρώπης για το 2015

Τώρα που είπαμε τα πιο θεωρητικά, μήπως να δούμε και τους προορισμούς που αναμένεται να βρεθούν στο επίκεντρο τη χρονιά που μόλις ξεκίνησε; Οι δύο πόλεις που μοιράζονται για φέτος τον τίτλο της Πολιτιστικής Πρωτεύουσας της Ευρώπης είναι η τσέχικη Pilsen και η βελγική Mons. πατρίδα της μπίρας pils η πρώτη, με μια υπέροχη και πλήρως πεζοδρομημένη Παλιά Πόλη η δεύτερη, θα γιορτάζουν όλο το 2015 με ενδιαφέρουσες εκδηλώσεις. Πρωτεύουσα του στιλ και δεύτερη μεγαλύτερη πόλη της Ιταλίας, το Μιλάνο θα φιλοξενήσει τη σημαντική έκθεση Expo 2015 (1/5-31/10), απλωμένη σε πάνω από 60 περίπτερα σχεδιασμένα από σταρ αρχιτέκτονες, π.χ. Norman Foster και Daniel Libeskind, και με έμφαση στην παγκόσμια γαστρονομία με συμμετοχές από 130 χώρες.

Οι νέες τάσεις και οι προορισμοί του 2015 - εικόνα 6
«Nhow»: hotel διά χειρός του αρχιτέκτονα-σταρ Rem Koolhaas στο Ρότερνταμ

Με ανεβασμένες μετοχές υποδέχεται τη νέα χρονιά η μαλτέζικη πρωτεύουσα Βαλέτα: με την ευκαιρία της συμπλήρωσης 450 χρόνων από τη μεγάλη πολιορκία της Μάλτας από τους Οθωμανούς το φρούριο-χερσόνησος Saint Elmo ανοίγει ξανά για το κοινό, ενώ οι λάτρεις της σύγχρονης αρχιτεκτονικής και όχι μόνο σίγουρα θα εντυπωσιαστούν από τη νέα πύλη εισόδου στην πόλη διά χειρός Renzo Piano, ο οποίος υπογράφει επίσης τα καινούργια κτίρια της όπερας και του κοινοβουλίου. Σε ένα φουτουριστικό hub του στιλ και της τέχνης εξελίσσεται σταθερά το Ρότερνταμ. Τον περασμένο Οκτώβριο άνοιξε το Markthal, η πρώτη στεγασμένη αγορά της πόλης σχεδιασμένη από τους MVRDV, με 96 πάγκους, 20 καταστήματα, 9 εστιατόρια και 228 διαμερίσματα. Στα νέα landmarks της πόλης περιλαμβάνονται ακόμη ο ολοκαίνουργιος κεντρικός σιδηροδρομικός σταθμός και το ξενοδοχείο «Nhow», σε σχέδια του Rem Koolhaas, στην trendy νότια όχθη του ποταμού Maas. Τα 150 κλείνει φέτος η εμβληματική Ringstrasse της Βιένης και το γιορτάζει με εκδηλώσεις, καθώς η πόλη θα φιλοξενήσει φέτος και τη Eurovision, ενώ τα ίδια χρόνια συμπληρώνονται και από την πρώτη κάθοδο στις πλαγιές του ελβετικού Ζερμάτ.

Οι νέες τάσεις και οι προορισμοί του 2015 - εικόνα 7
Η Φεζ στο Μαρόκο ανεβάζει τις μετοχές της

Παίρνοντας, τώρα, το άνοιγμα νέων ξενοδοχείων ως πυξίδα εισόδου νέων προορισμών κάθε είδους στο χάρτη, σημειώνουμε την παλιά πρωτεύουσα του Μαρόκο, τη Φεζ, η οποία μέσα στο 2015 θα έχει και νέο αεροδρόμιο, το Catskills στη Νέα Υόρκη, που θεωρείται το νέο Μπρούκλιν, όπως και το διαρκώς ανερχόμενο Χιούστον, το Puerto Plata στην ανέγγιχτη βόρεια πλευρά της Δομινικανής Δημοκρατίας στην Καραϊβική, που ετοιμάζεται να υποδεχτεί ένα ολοκαίνουργιο Aman Resort, το Chengdu στην Κίνα αλλά και το Ομάν στα Εμιράτα, όπου άμεσα θα λειτουργήσουν γνωστά ξενοδοχειακά brands, όπως η Anantara, η Radisson Blu και η Kempinski.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Travel

Γιατί το Asteria Rooftop είναι ο ιδανικός καλοκαιρινός προορισμός στην Αθήνα;

Το Asteria Rooftop αποτελεί τον απόλυτο προορισμό για όσους θέλουν να ζήσουν το καλοκαίρι στην πόλη με άνεση, στυλ και μαγευτική θέα προς τη θάλασσα.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
24/06/2025

Τα Φεστιβάλ της Ηπείρου και της Δυτικής Μακεδονίας ανανεώνουν την παράδοση

Από την Κόνιτσα μέχρι τη Βωβούσα και το Μέτσοβο, η Ήπειρος και η Δυτική Μακεδονία γίνονται φέτος το επίκεντρο πρωτότυπων φεστιβαλικών διοργανώσεων που γεφυρώνουν το παλιό με το νέο και φέρνουν τη μουσική παράδοση στο προσκήνιο.

Πώς η ελληνική γαστροταβέρνα έγινε εξαγώγιμο είδος

Και πώς η επιτυχία της ελληνικής γεύσης στο εξωτερικό λειτουργεί ως μια καλή υπενθύμιση για τα καλοκαιρινά μας ταξίδια εντός συνόρων.

Πού τρώμε στην Πάρο και την Αντίπαρο τώρα

Από μοδάτα beach restaurants μέχρι κλασικές αξίες πλάι στο κύμα, κι από μοντέρνες ταβέρνες μέχρι fine dining εστιατόρια σε πολυτελή ξενοδοχεία, αυτή εδώ είναι η μόνη λίστα που θα χρειαστείς, για να φας καλά στο πιο δυναμικά ανερχόμενο νησί των Κυκλάδων.

"Δημήτρης Πικιώνης. Σχήμα και Μορφή": Μια νέα έκθεση ανοίγει το αρχείο του ιστορικού αρχιτέκτονα

Το Μουσείο Μπενάκη, σε συνεργασία με τον Πολιτιστικό Σύλλογο "Η Σκιάθος", διοργανώνει την έκθεση που παρουσιάζει την προσωπικότητα του αρχιτέκτονα και δημιουργού μέσα από το αρχείο του.

Ανακαλύπτοντας το Ζεν στο Μουσείο Ασιατικής Τέχνης Κέρκυρας

Το μουσείο φιλοξενεί την έκθεση "Ο Ήχος της Σιωπής: Ζεν Ζωγραφική" και παρουσιάζει για πρώτη φορά σπάνιους ιαπωνικούς ζωγραφικούς κυλίνδρους και άλλα ενδιαφέροντα εκθέματα από τον τον 15ο έως τον 19ο αι.

AEGEAN: 14 χρόνια στην κορυφή

Η AEGEAN επιβεβαιώνει για ακόμα μία χρονιά την ηγετική της θέση στον ευρωπαϊκό και παγκόσμιο αεροπορικό χάρτη.