Το πήδημα

3

Ωραίο δείγμα σύγχρονης γραφής αλλά και μια χαμένη ευκαιρία θα μπορούσε να χαρακτηριστεί το δυναμικό έργο της Βρετανίδας Μάγκι Νέβιλ για τον έρωτα και τις σχέσεις, ενώ αντίστοιχα συναισθήματα προκαλεί και το πρώτο ελληνικό ανέβασμά του. | Powered by Uber

Το πήδημα ©Patroklos_Skafidas

Μια παραμονή Πρωτοχρονιάς, οι τουαλέτες μιας παμπ, μια κοριτσοπαρέα, ένας άνδρας, δύο κέρατα, δύο χωρισμοί. Με αυτά τα υλικά έφτιαξε η Μάγκι Νέβιλ το έργο που βλέπουμε για πρώτη φορά στην Ελλάδα, μια κωμωδία (;) για τις σχέσεις, τον έρωτα, τους άνδρες και τις γυναίκες. Ηρωίδες είναι η Σαλ και η Τζι, που μόλις έχουν γευτεί την πικρή γεύση της απιστίας και του χωρισμού, η μαγκιόρα Λίζα, η προσγειωμένη, δυναμική Μπεθ και η κυνική Ντίλι, μια… θηλυκή συμμορία που κρατάει όμηρο, εκεί στις γυναικείες τουαλέτες, τον άπιστο σύντροφο της Τζι, Ματ. Με δυναμισμό και χιούμορ, το έργο χτίζει μια ωραία συνθήκη, καθώς παρακολουθεί τις νεαρές αυτές γυναίκες να παθιάζονται, να τρώνε τα μούτρα τους, να συνασπίζονται, να υπερβάλλουν, αλλά και να διεκδικούν το δίκιο τους, κι ας μην αποφεύγει τα κλισέ, όπως εκδηλώνονται στα τσιτάτα για τους άνδρες και τις κλασικές γυναικοκουβέντες – ίσως και επειδή καταφεύγει σε αυτά, για να τα διακωμωδήσει παράλληλα.

Το πήδημα
©Patroklos_Skafidas

Οι ηρωίδες της Νέβιλ είναι drama queens, αστείες αλλά και αξιαγάπητες, ανασφαλείς αλλά μαχήτριες, στέκονται η μία στην άλλη, ζουν τα πάντα στο κόκκινο, ψάχνουν την αληθινή αγάπη "όπως ήταν παλιά", πέφτουν αλλά ξανασηκώνονται (τουλάχιστον οι περισσότερες). Η συγγραφέας έχει όλα τα υλικά για την επιτυχημένη συνταγή ενός φρέσκου, "νεανικού" έργου: από την αρχική εύστοχη τοποθέτηση της δράσης σε ένα κατεξοχήν γυναίκειο "καταφύγιο", την παράλληλη –αθέατη– δράση που συμβαίνει έξω από τις τουαλέτες, την παρουσία του ανδρικού χαρακτήρα, που είναι απών-παρών στο μισό έργο, μέχρι την ουσία της ιστορίας, που έχει συναίσθημα, παλμό και μεγάλη ένταση. Παρ' όλα αυτά, το έργο τελικά αυτοσαμποτάρεται, καθώς ο ρυθμός του ξεχειλώνει, ενώ η δράση οδηγείται σε μια απολύτως δραματική κλιμάκωση, ύστερα από απανωτά plot twists.

Το πήδημα
©Patroklos_Skafidas

Η παράσταση του Δημήτρη Αγιοπετρίτη-Μπογδάνου εκμεταλλεύεται τα θετικά στοιχεία του και τα μετατρέπει σε μια παράσταση αντίστοιχης ενέργειας, δυναμισμού, χιούμορ και ταλέντου, με ωραία επιπλέον στοιχεία τα μουσικά διαλείμματα με τα εύστοχα τραγούδια που έχουν υπογράψει οι Σκιαδαρέσες. Ταυτόχρονα, όμως, η παράσταση δεν καταφέρνει να αντιστρέψει τα αδύναμα στοιχεία του έργου, αντιθέτως χάνει κι αυτή την ευρυθμία της και επίσης, καθώς εξελίσσεται, ποντάρει σε ένα κλιμακούμενο κρεσέντο φωνών και εντάσεων που δεν την ευνοεί. Οι ερμηνείες είναι άνισες, όμως κάποιες από τις ηθοποιούς είναι απολαυστικότατες, με προεξάρχουσες τη Λυδία Τζανουδάκη (Λίζα), μια φοβερή καρατερίστα με σπάνιο κωμικό χάρισμα, και τη Νάνσυ Μπούκλη ως Ντίλι. Ευαίσθητη με υπόγειο τσαμπουκά η Τζωρτζίνα Λιώση (Τζι), ικανοποιητική η Όλγα Σκιαδαρέση ως Μπεθ, αλληλεπιδρά ωραία με την αδερφή της –στη ζωή και στο έργο– Νίκη Σκιαδαρέση (Σαλ), η οποία όμως εμφανίζεται αδύναμη υποκριτικά, παρόλο που υπερασπίζεται με σθένος τη ρομαντική ηρωίδα της. Ο Άγγελος Προκόπιος Νεράντζης είναι πολύ καλός στον –από γραφής ενδιαφέροντα– ρόλο του παροπλισμένου Ματ. Πολύ καλή η σκηνογραφική (Μαριάνθη Ράδου) και ενδυματολογική (Μάριος Ράμμος) δουλειά.

Περισσότερες πληροφορίες

Το πήδημα

  • Κωμωδία
  • Διάρκεια: 120 '

Η πρωτόπαικτη αντι-κωμωδία φωτογραφίζει την εποχή μας ακριβώς όπως είναι, γυμνή, ευάλωτη και απεγνωσμένη -πηδώντας από τον ωμό κυνισμό στην τρωτή αφέλεια, από τη βιαιότητα της αποξένωσης στην ελπίδα για σύνδεση-, με όχημα το βρετανικό χιούμορ και τους καυστικά τρυφερούς στίχους που υπογράφουν οι Σκιαδαρέσες. Έξι άνθρωποι σε ένα μπαρ. Πενήντα λίρες χρέος. Μία τουαλέτα γυναικών. Ένας αιχμάλωτος που πρέπει να δικαιώσει τους υπόλοιπους. Και είναι παραμονή Πρωτοχρονιάς. Πέντε κορίτσια σε ντελίριο ξεσπούν, ξεπερνούν κάθε όριό τους, εκρήγνυνται βίαια και αφιλτράριστα, επιδίδονται σε πράξεις που ούτε φαντάστηκαν ποτέ ότι θα κάνουν. Βγαίνουν εκτός εαυτού; Ή βρίσκουν τον εαυτό τους για πρώτη φορά;

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Για την Άννα Μαρία Παπαχαραλάμπους το γήρας είναι θέμα απόφασης

Στο "Πριν ανοίξουμε φτερά", η ζωή, η απώλεια και οι οικογενειακοί δεσμοί ζωντανεύουν στη σκηνή. Η Άννα Μαρία Παπαχαραλάμπους μιλά για τα δικά της φτερά, τη συνεργασία με Δημήτρη Καταλειφό και Γιάννη Μπέζο, την τηλεοπτική της παρουσία και για το συναίσθημα που θα… μαγείρευε, αν μπορούσε.

ΓΡΑΦΕΙ: ΜΑΡΙΑ ΚΡΥΟΥ
11/10/2025

Σε αυτή την "Κουζίνα" ετοιμάζεται μια από τις hot παραστάσεις της σεζόν

Όλα περνούν από το στομάχι- και η ζωή δεν διαφέρει. Στην "Κουζίνα" του Άρνολντ Γουέσκερ, ο Γιώργος Κουτλής με πρωταγωνιστή τον Μιχάλη Σαράντη στήνει ένα εκρηκτικό, μουσικό θέατρο για τον άνθρωπο που βράζει μέσα στον σύγχρονο κόσμο.

Η "Κόμισσα της φάμπρικας" με τη Ματσούκα και τον Πυρπασόπουλο – Νέες εντυπωσιακές φωτογραφίες από την παράσταση

Η "Κόμισσα της φάμπρικας" έρχεται να βάλει τάξη, αναστάτωση και… έρωτα στο Embassy Theater με πρωταγωνιστές τους Δήμητρα Ματσούκα, Γιώργο Πυρπασόπουλο, Σάρα Γανωτή, Αντιγόνη Δρακουλάκη και οχτώ ακόμα ηθοποιούς, σε σκηνοθεσία Σταμάτη Φασουλή.

Ο Άρης Λάσκος για τη "Χαμένη άνοιξη": "Ας αναλάβουμε δράση. Να μην χαθεί άλλη Άνοιξη"

Πρωταγωνιστεί μαζί με έναν εξαιρετικό θίασο και διασκευάζει πρώτη φορά για το θέατρο τη το πολιτικό και υπαρξιακό μυθιστόρημα του Στρατή Τσίρκα "Χαμένη Άνοιξη". Μια συζήτηση με τον Άρη Λάσκο για την παράσταση στο θέατρο Πορεία.

"Genica: ο πίδακας του αίματος μου"-Ο έρωτας του Αρτό που γεννά θέατρο

Η Ιόλη Ανδρεάδη και ο Άρης Ασπρούλης, μέσα από μια δεκαετία έρευνας πάνω στον Αντονέν Αρτό παρουσιάζουν το νέο τους έργο "Genica: ο πίδακας του αίματος μου" με πρωταγωνιστές τους Gene Gillette, Γεράσιμο Γεννατά και Βανέσα Αδαμοπούλου.

Murmuration στο Ηρώδειο: είδαμε τα σώματα να γίνονται ποίηση

Πενήντα σώματα, ένα συγχρονισμός, αέρας γεμάτος κίνηση. Το Murmuration ταξίδεψε χτες το βράδυ το Ηρώδειο σ' έναν ονειρικό κόσμο ακρίβειας, φωτός και μαγείας.

Πρεμιέρα για το "Ακρωτήρι" με τη συγκλονιστική Μαρία Ναυπλιώτου και νέο παρτενέρ τον Νικόλα Παπαγιάννη

"Το ακρωτήρι" του Σαρ Γουάιτ επιστρέφει για δεύτερη σεζόν στο Θέατρο Ιλίσια, σε σκηνοθεσία Οδυσσέα Παπασπηλιόπουλου- με τη συγκλονιστική Μαρία Ναυπλιώτου και νέο παρτενέρ τον Νικόλα Παπαγιάννη.