Εξαρτάται

3,5

Παράσταση απέριττη, ουσιαστική και καλοπαιγμένη, που επιστρέφει στα βασικά της θεατρικής τέχνης, δραματοποιώντας ένα διήγημα που καταπιάνεται με τις εξαρτήσεις και στρέφει το ενδιαφέρον του στο περιβάλλον του χρήστη. | Powered by Uber

Εξαρτάται GridFox©

Είναι ίσως παράδοξη, και γι’ αυτό από μία άποψη ενέχει ρίσκο, η φετινή δραματουργική επιλογή του Αντώνη Αντωνίου, δηλαδή τη δραματοποίηση του διηγήματος της Μαρίας Μαυρικάκη, που καταπιάνεται με την εξάρτηση από τα ναρκωτικά. Πάνω σε αυτό το υλικό, ο Αντωνίου φτιάχνει μια παράσταση απέριττη και ουσιαστική, που επιστρέφει στα βασικά της θεατρικής τέχνης και αιχμαλωτίζει το κοινό σε μια συνθήκη μοιράσματος. Κατ’ αρχήν, αποδεικνύεται εύστοχη και σκηνικά λειτουργική η επιλογή του να επέμβει στη δομή του διηγήματος, το οποίο διαρθρώνεται με τη μορφή παράλληλων αφηγήσεων: του εξαρτημένου Άκη και εφτά ανθρώπων από το οικογενειακό και φιλικό περιβάλλον του. Στη σκηνική εκδοχή, ο Αντωνίου αφαιρεί το ρόλο του Άκη, κρατάει τέσσερα από τα υπόλοιπα πρόσωπα (την αδερφή, το φίλο του από το στρατό, την πρώην σύντροφό του και τον επιστήθιο φίλο του) και επίσης σπάει τις αφηγήσεις σε σύντομα κομμάτια που διασταυρώνονται μεταξύ τους.

Εξαρτάται
GridFox©

Η τελευταία επιλογή λειτουργεί ευεργετικά, καθώς δίνει στην παράσταση ρυθμό, ανάσες και μια "κινητικότητα", καθώς τα λόγια των προσώπων προκύπτουν από τη μεταξύ τους διάδραση, αντί να εκφέρονται σε μια συνεχόμενη, παράλληλη αλληλουχία. Έπειτα, από την αφαίρεση του ρόλου του Άκη προκύπτει ένα δεδομένο που επίσης διατηρεί το ενδιαφέρον του θεατή, αφού η εικόνα του ήρωα προκύπτει σαν ψηφιδωτό, κομμάτι κομμάτι, μέσα από τα λόγια, τις αναμνήσεις και τις περιγραφές των άλλων προσώπων, ειδικά κατά το πρώτο μισό του έργου. Κι είναι, επίσης, ωραίο ότι μέσα από αυτές τις αφηγήσεις για τον μουσικόφιλο, τον συλλέκτη δίσκων, τον ροκά Άκη δημιουργούνται εικόνες με τις οποίες πολλοί μπορούν να ταυτιστούν.

Εξαρτάται
GridFox©

Η παράσταση έχει τη μορφή μιας απεύθυνσης προς τον παρόντα/απόντα Άκη από τους οικείους του, απεύθυνση που κρύβει νοιάξιμο και θυμό, αλλά εκφέρεται ήρεμα, χωρίς διδακτισμούς ή μεγαλοστομίες, με καθημερινό λόγο και ειλικρίνεια. Παράλληλα, μέσα από αυτή την απεύθυνση αναδεικνύεται το περιβάλλον του χρήστη, τα συναισθήματα και οι αγωνίες του, η δική τους πορεία μέσα στο μακρύ και δύσκολο ταξίδι της απεξάρτησης και της επανένταξης. Το σκηνικό του Νίκου Κασαπάκη γεμίζει τον άδειο, μαύρο σκηνικό χώρο με συρματοπλέγματα και δίνει ωραία, σε μία εικόνα, το συναίσθημα του έργου, ενώ οι ηθοποιοί καταθέτουν πολύ καλές ερμηνείες, συντονίζονται στο ζητούμενο της απλότητας και δεν χάνουν τη μεταξύ τους σύνδεση, παρά τη μετωπική τοποθέτηση της δράσης, ούτε το νήμα που τους συνδέει με τους θεατές: ο Αντώνης Αντωνίου (Γεράσιμος), ως ο επιστήθιος φίλος, μια φιγούρα μεγαλύτερου αδερφού, μέντορα και προστάτη, ο Τάκης Βαμβακίδης (Γαρύφαλλος), υπέροχος στη ζωηρή αλλά όχι γραφική ενσάρκωση του απλού, λαϊκού ανθρώπου από το χωριό και την αποτύπωση του συναισθηματικού δεσμού του με τον Άκη, η Νατάσα Ασίκη στο ρόλο της αδερφής (Ρία) και η Ειρήνη Κονίδου (Τούλα), ως πρώην σύντροφος.

Περισσότερες πληροφορίες

Εξαρτάται

  • Δραματοποιημένη λογοτεχνία
  • Διάρκεια: 90 '

Το έργο πραγματεύεται την ιστορία της ζωής του Άκη, που από μικρός υπέκυψε σε εθισμούς και εξαρτήσεις. Τέσσερις κοντινοί του άνθρωποι -η αδερφή του, ο επιστήθιος φίλος του, η σύντροφός του και ο φίλος του από τον στρατό- προσπαθούν ο καθένας με τον δικό του τρόπο να τον βοηθήσουν προκειμένου να τον σώσουν. Οι ζωές όλων επηρεάζονται αλλά η αγάπη επιμένει, τα όρια ατονούν, η ελπίδα και η απόγνωση εναλλάσσονται όσο η εξάρτηση συνεχίζεται.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Η Πειραματική κερνά τα τελευταία "Μπατόν σαλέ"

Η δημοσιογράφος που συμμετείχε στην αποκάλυψη του σκανδάλου Predator είναι η τελευταία καλεσμένη των ζωντανών συνεντεύξεων σε ελαφριά ατμόσφαιρα τις οποίες συντονίζουν η Ευδοξία Ανδρουλιδάκη και η Μαρία Φιλίνη.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
26/04/2024

"Σ’ εσάς που με ακούτε": Η επιτυχία του ΚΘΒΕ κατεβαίνει Αθήνα

Μετά την επιτυχία που γνώρισε στη Θεσσαλονίκη, το έργο της Λούλας Αναγνωστάκη σε σκηνοθεσία Χρήστου Θεοδωρίδη έρχεται για λίγες παραστάσεις στο Αμφι-Θέατρο Σπύρου Ευαγγελάτου.

Η "Μαύρη σαμπούκα" γίνεται Grande και επιστρέφει για καλοκαίρι

Μετά από αμέτρητες "τελευταίες παραστάσεις" και 2 sold out περιοδείες, η κωμωδία με τους Τόλη Παπαδημητρίου και Αντώνη Στάμο έρχεται στο Άλσος για μία και μοναδική φορά.

"Βάτραχοι": Γιάννος Περλέγκας και Κι όμως κινείται συνδυάζουν Αριστοφάνη με escape room

Η ομάδα Ελλήνων ακροβατών και χορευτών συνεργάζεται για πρώτη φορά με τον ηθοποιό και ανεβάζει την αρχαία κωμωδία χρησιμοποιώντας τη σκηνική σύνθεση ενός ζωντανού δωματίου απόδρασης.

Ποια είναι η νέα παράσταση που έρχεται το Μάιο στην Πειραματική Σκηνή του Εθνικού Θεάτρου;

Ο Γιώργος Παύλου, απόφοιτος του Τμήματος Σκηνοθεσίας της Δραματική Σχολής του Εθνικού Θεάτρου, ανεβάζει το πιο βιωματικό και ίσως και το ωριμότερο έργο του Χρήστου Βακαλόπουλου για μια γενιά που συνθηκολόγησε και μια Αθήνα που χάθηκε ανάμεσα στους συρμούς.

Τελευταία ευκαιρία για να δεις τον "Τυχαίο θάνατο ενός αναρχικού" (και το καλοκαίρι!)

Η παράσταση "φαινόμενο" αποχαιρετά τη σεζόν και το θεατρόφιλο κοινό με λίγες καλοκαιρινές παραστάσεις και με την αρχική dream team διανομή της πρώτης χρονιάς πριν περάσει στο πάνθεον των παραστάσεων που έγραψαν ιστορία.

Λένα Κιτσοπούλου: Αντίστροφη μέτρηση για το "Και λέγε λέγε", τη νέα της παράσταση στο Θέατρο Τέχνης

Γιάννης Κότσιφας, Ιωάννα Μαυρέα, Πάνος Παπαδόπουλος, Θοδωρής Σκυφτούλης και Γαλήνη Χατζηπασχάλη ανεβαίνουν στη σκηνή μαζί τη σκηνοθέτιδα και δημιουργό σε μια παράσταση που δημιουργήθηκε από τον συνδυασμό διαφορετικών τεχνών και μιλάει για τον έρωτα, την πατριαρχία και πολλά ακόμη.