
Δύο ώρες ατόφιας, γνήσιας ψυχαγωγίας θα απολαύσετε στην παράσταση που υπογράφει –διασκευή και σκηνοθεσία– το καλλιτεχνικό δίδυμο των Θανάση Παπαθανασίου και Μιχάλη Ρέππα και φέρνει εις πέρας ένας ωραίος θίασος. Η διασκευή στηρίζεται στο "Διπλό παιχνίδι" του μετρ της αστυνομικής νουάρ λογοτεχνίας (γνωστού κυρίως από τις "Οχτώ γυναίκες"), όπου μια πάμπλουτη κληρονόμος, η Φρανσουάζ, επιχειρεί να απαλλαγεί όσο το δυνατόν πιο ανώδυνα από το σύζυγό της, Πολ, έναν καταχρεωμένο από τον τζόγο νεαρό άνδρα, ο οποίος εκτός του προικοθηρικού του χαρακτήρα, σχεδιάζει μάλλον να τη δολοφονήσει. "Μάλλον", μια που στην καλοστημένη κατασκευή του Τομά και τη συγκεκριμένη μεταγραφή της, τίποτα δεν είναι όπως φαίνεται, και κυρίως τα πρόσωπα, οι προθέσεις, ακόμα και η ίδια η ταυτότητά τους: η Αντέλ, οικονόμος της Φρανσουάζ, που παρουσιάζεται ως σύμμαχός της, ο δίδυμος αδερφός του Πολ, Μπερνάρ, που εμφανίζεται ως "από μηχανής θεός" για να βοηθήσει το πολυπόθητο διαζύγιο, η Βαρόνη Σαρντονί, ερωμένη του Πολ, ακόμη και ο υποδιευθυντής της αστυνομίας που καταφτάνει τακτικά στην έπαυλη προκειμένου να διερευνήσει μια μυστηριώδη παρουσία που στοιχειώνει τη Φρανσουάζ.

Τα παιχνίδια με το είναι και το φαίνεσθαι, την πραγματικότητα και την ψευδαίσθηση, την αλήθεια και το ψέμα, τη λογική και την "τρέλα" αποτελούν δομικά στοιχεία της ιστορίας, που εξελίσσεται ανατρέποντας τα αμέσως προηγούμενα δεδομένα και αποζημιώνει τον θεατή με την καλοκουρδισμένη εξέλιξη και, κυρίως, με το αναπάντεχο φινάλε της˙ ένα φινάλε που μάλλον αιφνιδιάζει ακόμη και τους πιο υποψιασμένους και εξασκημένους στο είδος των έργων μυστηρίου. Η σκηνοθεσία των Ρέππα και Παπαθανασίου αποτυπώνει αυτό τον σφιχτό χαρακτήρα κι έτσι η παράσταση εξελίσσεται σε αμείωτους ρυθμούς και το σφρίγος της δεν ζημιώνεται ούτε από τη διακοπή του διαλείμματος, ενώ ωραία δουλειά έχει γίνει με τις κωμικές αποχρώσεις του κειμένου και των προσώπων: παρά την κάποια υπερβολή τους, τόσο η Κοραλία Καράντη στο ρόλο της Βαρόνης όσο και ο Πάνος Σταθακόπουλος ως Υποδιευθυντής της αστυνομίας αποδεικνύονται δεινοί στη σκιαγράφηση της κωμικής πλευράς των ρόλων τους, ενώ η Κάτια Δανδουλάκη ως Φρανσουάζ βρίσκεται στο στοιχείο της μ’ ένα ρόλο ερμηνευτικού εύρους: είναι άνετη στις δραματικές και απολαυστική στις κωμικές και ακόμη περισσότερο στις αυτοσαρκαστικές στιγμές της. Ο Γιώργος Γεροντιδάκης στον διπλό ρόλο του Πολ και του Μπερνάρ και η Άννα-Μαρία Παπαχαραλάμπους στον "βιτριολικό" ρόλο-κλειδί της Αντέλ συμπληρώνουν άξια ένα καστ, που έχει επενδύσει κέφι και ζήλο σε αυτήν τη δουλειά. Καλόγουστα τα σκηνικά της Αθανασίας Σμαραγδή και τα κοστούμια της Έβελυν Σιούπη αποτυπώνουν την απαραίτητη ευμάρεια του περιβάλλοντος όπου κινούνται τα πρόσωπα της ιστορίας, συνεπείς οι φωτισμοί του Αλέκου Αναστασίου, ενισχύουν όπου χρειάζεται τη μυστηριώδη ατμόσφαιρα.
Περισσότερες πληροφορίες
Διάλεξε τον θάνατό σου αγάπη μου
Διασκευή του νουάρ μυστηρίου «Το διπλό παιχνίδι» του Ρομπέρ Τομά για μια πλούσια κληρονόμο που έρχεται αντιμέτωπη με παράξενα γεγονότα χωρίς να ξέρει ποιος είναι φίλος και ποιος εχθρός της.