Η Στέλλα με τα κόκκινα γάντια

3

Δυνατές στιγμές και δύο κορυφαίες γυναικείες ερμηνείες σε μια αξιοσημείωτη αλλά και άνιση σκηνική ανάγνωση ενός έργου που συναρπάζει ακόμη, κυρίως για τον πρωταγωνιστικό ρόλο μιας γυναίκας η οποία διεκδικεί με πάθος το δικαίωμα στην αυτοδιάθεση.

Η Στέλλα με τα κόκκινα γάντια Ελευθερία Ευθυμιάτου©

Γνωστό από τη μεταφορά του στην κινηματογραφική "Στέλλα" του Μιχάλη Κακογιάννη, το έργο του Καμπανέλλη συναρπάζει ακόμη, κυρίως για τον πρωταγωνιστικό ρόλο μιας γυναίκας που αρνείται να μπει στα καλούπια, να αλλάξει "για χάρη του έρωτα", μιας γυναίκας που διεκδικεί με πάθος το δικαίωμα στην αυτοδιάθεση. Η παράσταση του Γιάννου Περλέγκα αναδεικνύει τη δυναμική του, το φωτίζει με σύγχρονη οπτική, αποφεύγει τον επιδερμικό ρεαλισμό και ακόμη περισσότερο την ηθογραφία, δεν πέφτει, δε, στην παγίδα να συγκριθεί με την εμβληματική ταινία, παρόλο που ξεκινάει με ένα σύντομο στοπ καρέ από αυτήν. Τούτη η "Στέλλα" αποδεικνύει ότι πρόκειται για μια βαθιά προσωπική δουλειά, ένα προσωπικό στοίχημα πάνω σε ένα έργο που αφορά το σκηνοθέτη αληθινά· γι’ αυτό και διαθέτει στιγμές που ξεχωρίζουν κι ιδέες που γοητεύουν, δεν παύει όμως να παραδίδεται άνιση στο θεατή.

Η Στέλλα με τα κόκκινα γάντια
Ελευθερία Ευθυμιάτου©

Η παράσταση αδικείται από την επιλογή να αποδοθούν με γκροτέσκο τρόπο οι ήρωες που περιβάλλουν την κεντρική ηρωίδα, με τις ερμηνείες αυτών των προσώπων ν’ αγγίζουν τα όρια της κωμωδίας, κάτι που με συνέπεια υποστηρίζουν οι Σοφία Κόκκαλη (Μαρία), Κατερίνα Λυπηρίδου (Ανέτα) και Θοδωρής Σκυφτούλης (Μήτσος). Ίσως αυτή η καθοδήγηση, που κάνει το πρώτο μισό της παράστασης να δείχνει παράδοξο, κρύβει την επιθυμία να αναδυθεί η Στέλλα ως η μόνη "γνήσια", "αυθεντική" προσωπικότητα μέσα σε μια μπερδεμένη κοινωνία – επιλογή όμως η οποία υποβιβάζει την ένταση της εμπειρίας που χαρίζει κατά τ’ άλλα ο σκηνοθέτης. Όλα τα υπόλοιπα λειτουργούν θαυμάσια: οι εξωκειμενικές αφηγήσεις, που προεκτείνουν το πεδίο της δράσης και το χρονικό πλαίσιο, τα ρεμπέτικα τραγούδια και η μουσική των 50s και μάλιστα με επιλογές κάθε άλλο παρά αναμενόμενες (επιμέλεια του σκηνοθέτη, μουσικός επί σκηνής ο Στράτος Γκρίντζαλης), τα σκηνικά (Γ. Περλέγκας-Λουκία Χουλιάρα), που δημιουργούν την καρτποσταλική ψευδαίσθηση μιας ωραίας βιτρίνας, πίσω από την οποία κρύβονται πολλές σκιές (φωτισμοί: Τάσος Παλαιορούτας), τα 50s κοστούμια (Λ. Χουλιάρα), που αποτυπώνουν το δυναμισμό της θηλυκότητας.

Η Στέλλα με τα κόκκινα γάντια
Ελευθερία Ευθυμιάτου©

Αποκορύφωμα αυτών δύο κορυφαίες ερμηνείες: της Εύης Σαουλίδου, όχι μόνο επειδή ερμηνεύει υπέροχα το ρόλο μιας γυναίκας που δόθηκε στον έρωτα και στο τραγούδι και διεκδίκησε με τίμημα τη ζωή της το δικαίωμα να έχει και τα δύο, αλλά και γιατί η ερμηνεία της κινείται ταυτόχρονα έξω από την ταύτιση με το ρόλο και λειτουργεί ως διαρκές σχόλιο· και της Ανθής Ευστρατιάδου, ως μητέρας του Μίλτου και αφηγήτριας, που φέρνει συγκλονιστική δωρικότητα επί σκηνής. Η σκηνή της γνωριμίας της Στέλλας και της μέλλουσας πεθεράς της είναι η κορυφαία της παράστασης, η οποία από εκεί και ύστερα απογειώνεται. Ωραία η παρουσία του Γιάννη Παπαδόπουλου σε διπλό ρόλο (Αλέκος, μπογιατζής), ενώ εκμηδενισμένος ως άνδρας δείχνει ο Μίλτος του Μιχάλη Τιτόπουλου, ίσως καθώς εντάσσεται στην επιθυμία να ξεχωρίσει η θηλυκή δύναμη του έργου.

Περισσότερες πληροφορίες

Η Στέλλα με τα κόκκινα γάντια

  • Δράμα
  • Διάρκεια: 130 '

Μια ανυπότακτη γυναίκα πρωταγωνιστεί στην τραγική ερωτική ιστορία όπου τα ρεμπέτικα τραγούδια και το γλέντι είναι η μόνη διέξοδος από την καθημερινότητα, τα έμφυλα στερεότυπα και την οικονομική κρίση. Σε συμπαραγωγή με το Εθνικό Θέατρο.

Τέχνης «Κάρολος Κουν»

Φρυνίχου 14, Πλάκα

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

"Tick, Tick… Boom!: Γιορτή της νεότητας στην Εναλλακτική Λυρική

Το "Tick, Tick… Boom!" φέρνει στην Εναλλακτική Σκηνή της ΕΛΣ ένα εκρηκτικό ροκ μιούζικαλ για τη νεότητα, τα όνειρα και τον χρόνο που περνά, μέσα από μουσική, συγκίνηση και απρόσμενες στιγμές μαγείας.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
14/11/2025

Οι αθόρυβοι αγώνες μιας γυναίκας που αρνείται να σιωπήσει, με πρωταγωνίστρια την Ελένη Κοκκίδου

Το έργο του Εντουάρ Λουί "Αγώνες και μεταμορφώσεις μιας γυναίκας" ζωντανεύει για πρώτη φορά στην Ελλάδα, φωτίζοντας τη σιωπηλή μάχη μιας γυναίκας για αξιοπρέπεια, ελευθερία και φωνή. Μια παράσταση ευαισθησίας και προβληματισμού σε σκηνοθεσία Αλέξανδρου Σωτηρίου.

"Ο χορός των εραστών" επιστρέφει και πρέπει να τον δείτε: H αγάπη και η τρυφερότητα στη Στέγη

Ο Νίκος Καραθάνος και η Μαρίσσα Τριανταφυλλίδου συναντιούνται και πάλι στη σκηνή της Στέγης Ιδρύματος Ωνάση και οι φωνές τους ηχούν σαν μία. "Ο χορός των εραστών" του Τιάγκο Ροντρίγκες μάς οδηγεί στην καρδιά της αγάπης, της έντασης και της τρυφερότητας. Μια παράσταση που πρέπει να δείτε.

7 επιστροφές που αξίζει να δεις από αυτήν την εβδομάδα

Επτά ξεχωριστές παραστάσεις επιστρέφουν στη σκηνή από αυτήν την εβδομάδα, φέρνοντας μαζί τους σπουδαίες ερμηνείες, δυνατές ιστορίες και σκηνοθετικές υπογραφές. Από Σοφοκλή έως Ντοστογιέφσκι, το αθηναϊκό θέατρο γεμίζει ξανά με ένταση, ποίηση και ουσιαστικό λόγο.

"Evelyn Evelyn": Το "Dark Cabaret" ανεβαίνει για πρώτη φορά στην Ελλάδα

Μια σκοτεινή, παιχνιδιάρικη και συγκινητική παράσταση φέρνει το διάσημο "Dark Cabaret" των Palmer & Webley για πρώτη φορά στην Ελλάδα στο θέατρο 104. Μουσική, χιούμορ και μυστήριο συναντιούνται στην παράσταση "Evelyn Evelyn", σε σκηνοθεσία Κωνσταντίνας Νικολαΐδη.

Nα ξέρετε πως αυτό που ακούτε είναι σφύριγμα τρένου

Αξιοσημείωτο δείγμα γραφής από μια νέα καλλιτεχνική ομάδα, στο δυστοπικό έργο του Θανάση Τριαρίδη, που μιλάει για το κόστος ενός κόσμου χωρίς μνήμη και ηθική.

"Άγριοι": Συνεχίζεται το έργο του Γιώργου Παλούμπη που κάνει ένα σπίτι πεδίο μάχης

Το θέατρο "Τζένη Καρέζη", λόγω μεγάλης επιτυχίας, φιλοξενεί και φέτος το δυνατό θεατρικό, όπου ένας καθηγητής με μια φερέλπιδα θεωρία κατηγορείται για σεξουαλικό σκάνδαλο. Είναι όμως αλήθεια;