Η Στέλλα με τα κόκκινα γάντια

3

Δυνατές στιγμές και δύο κορυφαίες γυναικείες ερμηνείες σε μια αξιοσημείωτη αλλά και άνιση σκηνική ανάγνωση ενός έργου που συναρπάζει ακόμη, κυρίως για τον πρωταγωνιστικό ρόλο μιας γυναίκας η οποία διεκδικεί με πάθος το δικαίωμα στην αυτοδιάθεση.

Η Στέλλα με τα κόκκινα γάντια Ελευθερία Ευθυμιάτου©

Γνωστό από τη μεταφορά του στην κινηματογραφική "Στέλλα" του Μιχάλη Κακογιάννη, το έργο του Καμπανέλλη συναρπάζει ακόμη, κυρίως για τον πρωταγωνιστικό ρόλο μιας γυναίκας που αρνείται να μπει στα καλούπια, να αλλάξει "για χάρη του έρωτα", μιας γυναίκας που διεκδικεί με πάθος το δικαίωμα στην αυτοδιάθεση. Η παράσταση του Γιάννου Περλέγκα αναδεικνύει τη δυναμική του, το φωτίζει με σύγχρονη οπτική, αποφεύγει τον επιδερμικό ρεαλισμό και ακόμη περισσότερο την ηθογραφία, δεν πέφτει, δε, στην παγίδα να συγκριθεί με την εμβληματική ταινία, παρόλο που ξεκινάει με ένα σύντομο στοπ καρέ από αυτήν. Τούτη η "Στέλλα" αποδεικνύει ότι πρόκειται για μια βαθιά προσωπική δουλειά, ένα προσωπικό στοίχημα πάνω σε ένα έργο που αφορά το σκηνοθέτη αληθινά· γι’ αυτό και διαθέτει στιγμές που ξεχωρίζουν κι ιδέες που γοητεύουν, δεν παύει όμως να παραδίδεται άνιση στο θεατή.

Η Στέλλα με τα κόκκινα γάντια
Ελευθερία Ευθυμιάτου©

Η παράσταση αδικείται από την επιλογή να αποδοθούν με γκροτέσκο τρόπο οι ήρωες που περιβάλλουν την κεντρική ηρωίδα, με τις ερμηνείες αυτών των προσώπων ν’ αγγίζουν τα όρια της κωμωδίας, κάτι που με συνέπεια υποστηρίζουν οι Σοφία Κόκκαλη (Μαρία), Κατερίνα Λυπηρίδου (Ανέτα) και Θοδωρής Σκυφτούλης (Μήτσος). Ίσως αυτή η καθοδήγηση, που κάνει το πρώτο μισό της παράστασης να δείχνει παράδοξο, κρύβει την επιθυμία να αναδυθεί η Στέλλα ως η μόνη "γνήσια", "αυθεντική" προσωπικότητα μέσα σε μια μπερδεμένη κοινωνία – επιλογή όμως η οποία υποβιβάζει την ένταση της εμπειρίας που χαρίζει κατά τ’ άλλα ο σκηνοθέτης. Όλα τα υπόλοιπα λειτουργούν θαυμάσια: οι εξωκειμενικές αφηγήσεις, που προεκτείνουν το πεδίο της δράσης και το χρονικό πλαίσιο, τα ρεμπέτικα τραγούδια και η μουσική των 50s και μάλιστα με επιλογές κάθε άλλο παρά αναμενόμενες (επιμέλεια του σκηνοθέτη, μουσικός επί σκηνής ο Στράτος Γκρίντζαλης), τα σκηνικά (Γ. Περλέγκας-Λουκία Χουλιάρα), που δημιουργούν την καρτποσταλική ψευδαίσθηση μιας ωραίας βιτρίνας, πίσω από την οποία κρύβονται πολλές σκιές (φωτισμοί: Τάσος Παλαιορούτας), τα 50s κοστούμια (Λ. Χουλιάρα), που αποτυπώνουν το δυναμισμό της θηλυκότητας.

Η Στέλλα με τα κόκκινα γάντια
Ελευθερία Ευθυμιάτου©

Αποκορύφωμα αυτών δύο κορυφαίες ερμηνείες: της Εύης Σαουλίδου, όχι μόνο επειδή ερμηνεύει υπέροχα το ρόλο μιας γυναίκας που δόθηκε στον έρωτα και στο τραγούδι και διεκδίκησε με τίμημα τη ζωή της το δικαίωμα να έχει και τα δύο, αλλά και γιατί η ερμηνεία της κινείται ταυτόχρονα έξω από την ταύτιση με το ρόλο και λειτουργεί ως διαρκές σχόλιο· και της Ανθής Ευστρατιάδου, ως μητέρας του Μίλτου και αφηγήτριας, που φέρνει συγκλονιστική δωρικότητα επί σκηνής. Η σκηνή της γνωριμίας της Στέλλας και της μέλλουσας πεθεράς της είναι η κορυφαία της παράστασης, η οποία από εκεί και ύστερα απογειώνεται. Ωραία η παρουσία του Γιάννη Παπαδόπουλου σε διπλό ρόλο (Αλέκος, μπογιατζής), ενώ εκμηδενισμένος ως άνδρας δείχνει ο Μίλτος του Μιχάλη Τιτόπουλου, ίσως καθώς εντάσσεται στην επιθυμία να ξεχωρίσει η θηλυκή δύναμη του έργου.

Περισσότερες πληροφορίες

Η Στέλλα με τα κόκκινα γάντια

  • Δράμα
  • Διάρκεια: 130 '

Μια ανυπότακτη γυναίκα πρωταγωνιστεί στην τραγική ερωτική ιστορία όπου τα ρεμπέτικα τραγούδια και το γλέντι είναι η μόνη διέξοδος από την καθημερινότητα, τα έμφυλα στερεότυπα και την οικονομική κρίση. Σε συμπαραγωγή με το Εθνικό Θέατρο.

Τέχνης «Κάρολος Κουν»

Φρυνίχου 14, Πλάκα

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Εχθρός του λαού

Η παράσταση του Γερμανού σκηνοθέτη ενεργοποιεί τον Ίψεν ως φορέα ζωντανού δημόσιου διαλόγου, με μια παράσταση-φόρουμ που εξετάζει τη σύγκρουση ηθικής και κέρδους στη σύγχρονη πραγματικότητα. | Powered by Uber

ΓΡΑΦΕΙ: ΤΩΝΙΑ ΚΑΡΑΟΓΛΟΥ
20/11/2025

Στην εξοχή

Με μια φαινομενικά απλή υπόθεση, το έργο του Βρετανού συγγραφέα διατυπώει υπαινικτικές αλήθειες για τη μοναξιά, τη βία και την εξουσία των σχέσεων, ενώ η Αικατερίνη Παπαγεωργίου φέρνει στην επιφάνεια τη δυναμική του, παρά την αμφιλεγόμενη κινησιολογική επιλογή της σκηνοθεσίας. | Powered by Uber

"Ο φίλος μου ο Λευτεράκης" από τον Αντώνη Καλομοιράκη

Η ευρέως γνωστή από τον κινηματογράφο κωμωδία του Αλέκου Σακελλάριου "Ο φίλος μου ο Λευτεράκης" κάνει πρεμιέρα στην Αθηναϊκή Σκηνή Κάλβου - Καλαμπόκη.

Ο Δημήτρης Παπαϊωάννου ξανασυναντά το "Ρέκβιεμ για το τέλος του έρωτα" – και γίνεται sold out πριν καν αρχίσει

Ξεκίνησε η προπώληση για το "Ρέκβιεμ για το τέλος του έρωτα" στην Αίθουσα Σταύρος Νιάρχος της Εθνικής Λυρικής Σκηνής – ΚΠΙΣΝ, και τα εισιτήρια εξαφανίστηκαν σε χρόνο ρεκόρ. Απολύτως αναμενόμενο καθώς αυτή η παράσταση που έχει την υπογραφή του Δημήτρη Παπαϊωάννου είναι μια συνάντηση τιτάνων της σύγχρονης ελληνικής δημιουργίας.

Ο Μάνος Βουλαρινός φέρνει τη "Μεγάλη αρπαχτή" στο Παλλάς

Η "Μεγάλη αρπαχτή" ξαναχτυπά! Ο Μάνος Βουλαρίνος επιστρέφει με κέφι για μια βραδιά ανελέητης σάτιρας, γέλιου και αλήθειας χωρίς να χαρίζεται σε κανέναν...ούτε στα πιο αθώα λάθη.

Για τον Σάββα Στρούμπο, "το ελληνικό θέατρο γίνεται πιο εξωστρεφές"

Ο σκηνοθέτης Σάββας Στρούμπος αναλύει τις "Δούλες" του Ζενέ, εστιάζοντας στην αναζήτηση του τερατώδους και τη φόρμα του θεάτρου της εθελοδουλίας. Μιλά για τον σωματικό λόγο του Άττις και τη διαχρονική δύναμη της τέχνης ως πράξη αντίστασης στην εποχή μας.

Οι νέες παραστάσεις της εβδομάδας

Συγκεντρώσαμε τις παραστάσεις που σηκώνουν αυλαία από 20 έως 26/11 και ξεχωρίζουν.